Goto page Previous 1, 2
__Maciek
Guest
Wed Apr 29, 2015 2:59 pm
Tue, 28 Apr 2015 20:28:16 +0200 sundayman <sundayman@poczta.onet.pl>
napisał:
Quote:
Sprawdzać trzeba często - najrzadziej raz na kilka sek.
Chodzi o to, żeby zajęcie było sygnalizowane prawie natychmiast - dopóki
kierowca jeszcze jest w samochodzie.
A będzie sprzężone z jakimś działkiem, czy coś? :-)
A może kamera i jakieś algorytmy rozpoznawania obrazów? Może to wbrew
pozorom nie być takie trudne.
__Maciek
Guest
Wed Apr 29, 2015 3:04 pm
Wed, 29 Apr 2015 01:36:23 +0200 "yabba"
<g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał:
Quote:
W systemach parkingowych (np. w centrach handlowych) stosuje się czujniki
odległości zamontowane na suficie. Wadą jest, że wykrywają też ludzi.
Ale człowiek zazwyczaj nie stoi w jednym miejscu zbyt długo, zwłaszcza
na parkingu, a poza tym rusza się, co też można wykryć - wskazanie
dalmierza będzie się ciągle zmieniać. Jak zaparkujesz samochód to
wskazanie takiego dalmierza będzie stabilne. Wystarczy prosty
analizator
sundayman
Guest
Wed Apr 29, 2015 4:21 pm
Quote:
A będzie sprzężone z jakimś działkiem, czy coś?
no coś w tym rodzaju właśnie :)
Quote:
A może kamera i jakieś algorytmy rozpoznawania obrazów? Może to wbrew
pozorom nie być takie trudne.
no dałem linki, ale gotowca brak. Trzeba by robić...
A jak to będzie działać zimą ? Przyjedzie czarny samochód, a po 5
minutach będzie biały. I co wtedy ?
ACMM-033
Guest
Wed Apr 29, 2015 7:53 pm
Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <dadoro@_wp_._com_> napisał w wiadomości
news:554080cc$0$27520$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Zależy jeszcze do czego chcesz to wykorzystać.
W zasadzie wszystkie rozwiązania poza magnetycznymi są obarczone sporym
błędem. Kilku ludzi rozmawiających na parkingu wzbudzi wszelkie inne
czujniki. Jeżeli chcesz włączać jakiś alarm czy coś, to jak ludzie
obczają to się będą tym bawić
Ewentualnie sprząc to z jakimś UZI, niewidocznym w zakamarkach, podejdzie,
to mu jaja odstrzeli, drugi się natnie, to trzeci nawet nie pomyśli o
żartach...
Oczywiście, jaja robię, bo nie wolno ludzi krzywdzić za to, że sobie chodzą
tam, gdzie nie ma zakazu.
--
Numery telespamerów: 814605413 222768000 616285002 845383900
(będzie ich więcej, gdy zadzwonią)
ACMM-033
Guest
Wed Apr 29, 2015 7:59 pm
Użytkownik "Mirek" <i_tak@zaspamowany.adres> napisał w wiadomości
news:mhqhgs$oe1$1@node1.news.atman.pl...
Quote:
Można by też wykorzystać fotokomórkę odbiciową i fakt, że rejestracja
świetnie sprawdza się w roli odbłyśnika, ale czy nie zadziała na kogoś w
białych spodniach to nie wiem.
Panowie... ja jeszcze o jednym pomyślałem - OCR - fotoradary, jak trzepią,
to zapisują też rejestrację samochodu. Niech kamera filuje, zaprogramować w
systemie numer pożądanego samochodu, wtedy nie zareaguje, jak numer będzie
inny, bądź brak, to podniesie alarm. Jedyne, co tu doprecyzować, czy kamera
lipuje na gościa, który na moment przystanął podrapać się po jajach, czy
zawiązać buty, czy filmuje pojazd, rozróżnić pojazd-nie_pojazd, w połączeniu
z tanim OCR może to być skuteczne narzędzie.
--
Numery telespamerów: 814605413 222768000 616285002 845383900
(będzie ich więcej, gdy zadzwonią)
JarosĹaw SokoĹowski
Guest
Wed Apr 29, 2015 8:21 pm
ACMM-033 napisało:
Quote:
Panowie... ja jeszcze o jednym pomyślałem - OCR - fotoradary, jak
trzepią, to zapisują też rejestrację samochodu. Niech kamera filuje,
zaprogramować w systemie numer pożądanego samochodu, wtedy nie
zareaguje, jak numer będzie inny, bądź brak, to podniesie alarm.
Jedyne, co tu doprecyzować, czy kamera lipuje na gościa, który na
moment przystanął podrapać się po jajach, czy zawiązać buty, czy
filmuje pojazd, rozróżnić pojazd-nie_pojazd, w połączeniu z tanim
OCR może to być skuteczne narzędzie.
To się nie nazywa OCR, tylko LPR (License Plate Recognition). Technika
od lat najmniej kilkunastu rozwijana, a i tak wciąż wiele jest do
zrobienia. Z tym że gotowe systemy na ogół nie kosztują pińć złotych.
Nasze radary nie mają po co rozpoznawać numeru, bo i tak zdjęcia ogląda
gościu, co decyduje czy fotka na coś się nada. Ale w wielu krajach
skanery gapią się na przejeżdżające samochody i od razu wyłapują te,
które nie powinny się w danym miejscu znaleźć, bo mają na przykład
nieopłacone myto.
--
Jarek
__Maciek
Guest
Wed Apr 29, 2015 8:36 pm
Wed, 29 Apr 2015 22:21:08 +0200 Jarosław Sokołowski
<jaros@lasek.waw.pl> napisał:
Quote:
To się nie nazywa OCR, tylko LPR (License Plate Recognition).
No ale przecie opiera się to na OCR (Optical Character Recognition),
czyli rozpoznawaniu literek.
Byle tylko zwracać uwagę na to co wychodzi z tego OCRa:
http://maciek100.boo.pl/sqli.jpg
:-)
JarosĹaw SokoĹowski
Guest
Wed Apr 29, 2015 8:51 pm
__Pan __Maciek __napisał:
Quote:
To się nie nazywa OCR, tylko LPR (License Plate Recognition).
No ale przecie opiera się to na OCR (Optical Character Recognition),
czyli rozpoznawaniu literek.
Tym niemniej tak się nazywa. Cóż zrobić, marketing, biznes, te sprawy.
Rozpoznawanie literek, to tam jest tylko jednym z problemów. Napisów
na samochodzie może być sporo (co widać na załączonym). Nawet zmieniono
tu i ówdzie krój liter na tablicach, by proces ułatwić. A ja teraz widzę,
że od czasów kiedy byłem sprawą bardziej zainteresowany, doszedł nowy
akronim -- ANPR (Automatic Number Plate Recognition).
Quote:
No więc właśnie to jest jeden z powodów, że jednak LPR, a nie OCR.
--
Jarek
dolczak
Guest
Thu Apr 30, 2015 3:52 pm
W dniu 2015-04-29 o 17:04, __Maciek pisze:
Quote:
Wed, 29 Apr 2015 01:36:23 +0200 "yabba"
g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał:
W systemach parkingowych (np. w centrach handlowych) stosuje się czujniki
odległości zamontowane na suficie. Wadą jest, że wykrywają też ludzi.
Ale człowiek zazwyczaj nie stoi w jednym miejscu zbyt długo, zwłaszcza
na parkingu, a poza tym rusza się, co też można wykryć - wskazanie
dalmierza będzie się ciągle zmieniać. Jak zaparkujesz samochód to
wskazanie takiego dalmierza będzie stabilne. Wystarczy prosty
analizator
A co powiecie na 2 lub nawet 3 fotokomorki podczerwone wzbudzone
jednocześnie przez duży przedmiot-samochod. Darek
sundayman
Guest
Thu Apr 30, 2015 5:20 pm
Quote:
Panowie... ja jeszcze o jednym pomyślałem - OCR - fotoradary, jak
trzepią, to zapisują też rejestrację samochodu. Niech kamera filuje,
zaprogramować w systemie numer pożądanego samochodu, wtedy nie
zareaguje, jak numer będzie inny, bądź brak, to podniesie alarm.
Tak, sprawdzałem tą opcję też - no i jest to bardzo fajne rozwiązanie.
Jest nawet darmowa biblioteka. Tylko - jest jeden problem.
Żeby rozpoznać tablicę, musiałbym instalować kamerę na jakimś słupie po
przeciwnej stronie niż jest miejsce o które chodzi, bo od "mojej" strony
nie ma tego jak zrobić rozsądnie.
I dlatego prawdopodobnie to odpada - chociaż to by było super, bo od
razu miałbym numer rejestracyjny w bazie
ACMM-033
Guest
Thu Apr 30, 2015 5:47 pm
Użytkownik "sundayman" <sundayman@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:mhto88$t9b$1@node2.news.atman.pl...
Quote:
Tak, sprawdzałem tą opcję też - no i jest to bardzo fajne rozwiązanie.
Jest nawet darmowa biblioteka. Tylko - jest jeden problem.
Żeby rozpoznać tablicę, musiałbym instalować kamerę na jakimś słupie po
przeciwnej stronie niż jest miejsce o które chodzi, bo od "mojej" strony
nie ma tego jak zrobić rozsądnie.
Czy pożądany samochód parkuje przodem do ewentualnego obserwatora?
Bo jeśli przodem i ma nową rejestrację, to zamiast sczytywania tablicy,
można sczytywać nalepkę na szybie, radary i na nią też się potrafią
nakierować. Ostatecznie, wprogramować w systemie jakiś konkretny, niezmienny
szczegół, obecny w samochodzie lub na nim, charakterystyczny tylko dla niego
i jeśli przy pojawieniu się szczegół ten się zgodzi, alarm nie zostanie
podniesiony.
Quote:
I dlatego prawdopodobnie to odpada - chociaż to by było super, bo od razu
miałbym numer rejestracyjny w bazie
Można się nastawić nie tylko na moment zaparkowania, ale też na chwilę,
zanim auto zaparkuje, wtedy jest szansa, że łatwiej będzie sczytać jego
numer, bo tablica nie będzie przytulona do ściany i gdy zaparkuje, podjąć
procedurę porównania zapamiętanej już tablicy z bazą, w razie niezgodności
alarmować.
Oczywiście, jeśli auto tylko wykręcało, by pojechać w drugą stronę, to nie
alarmować, bo zaraz pojedzie, ale tu już trzeba wybrać, czy zaparkował, czy
tylko chwilowo wykręca (chyba, ze ulica jednokierunkowa, to nie było tematu)
i znika. Skoro moje focidło XP150, ale w telefonie muszę sprawdzić, czy nie
też, umie rozpoznać, czy przed obiektywem jest twarz, czy nie, to pewnie
niewielką komplikacją algorytmu da się ocenić, czy przed obiektywem stoi to,
co ma stać, czy to, co nie powinno.
Dumam, co by jeszcze podpowiedzieć, bo przyznam, zainteresował mnie temat.
Żałuję, że nie jestem zbyt dobrym programistą, bo bym ci za browara

taki
algorytm napisał :)
--
Numery telespamerów: 814605413 222768000 616285002 845383900
(będzie ich więcej, gdy zadzwonią)
Goto page Previous 1, 2