MarcinJM
Guest
Fri Mar 16, 2007 6:31 am
Witam
Nie bardzo wiem gdzie zadac takie pytanie, a sadze, ze czesc z was moze
miec wiedze lub wskazac miejsce poszukiwan.
Krotko: potrzebuje cos podobnego do selsynu(a?), ale musze przeniesc
ruch liniowy i zeby to bylo proste, najlepiej urzadzenie czysto
elektromechaniczne, bez elektroniki. Ma to pracowac w samochodzie.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm
MarcinJM
Guest
Fri Mar 16, 2007 6:59 am
MarcinJM napisał(a):
Quote:
Witam
Nie bardzo wiem gdzie zadac takie pytanie, a sadze, ze czesc z was moze
miec wiedze lub wskazac miejsce poszukiwan.
Krotko: potrzebuje cos podobnego do selsynu(a?), ale musze przeniesc
ruch liniowy i zeby to bylo proste, najlepiej urzadzenie czysto
elektromechaniczne, bez elektroniki. Ma to pracowac w samochodzie.
Ewentualnie rozwazam silniki krokowe: jeden zadajacy ilosc krokow, drugi
wykonawczy. Tylko jak to spiac w calosc? trzeba elektronike sterujaca? Z
silikow krokowych to wiem tylko, ze istnieja i jak dzialaja, ale jak to
sie steruje to pojecia nie mam.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm
Analyzer
Guest
Fri Mar 16, 2007 7:12 am
Użytkownik "MarcinJM" napisał :
Quote:
musze przeniesc
ruch liniowy i zeby to bylo proste, najlepiej urzadzenie czysto
elektromechaniczne, bez elektroniki. Ma to pracowac w samochodzie.
a może by tak spiąć jedno i drugie jakimś cięgiełkiem/linką?
Pozdro
Analyzer
Guest
Fri Mar 16, 2007 8:19 am
możesz też zrobić zwyczajny serwomechanizm napedzany np silnikiem i
sprzężony z potencjometrem...jeden potencjometr zadaje wielkość a
silnik ze wzmacniaczem dąży by to skompensowac, ale może tobie chodzi
o coś innego?
ARW
Guest
Fri Mar 16, 2007 8:48 am
MarcinJM napisał(a):
Quote:
Witam
Nie bardzo wiem gdzie zadac takie pytanie, a sadze, ze czesc z was moze
miec wiedze lub wskazac miejsce poszukiwan.
Krotko: potrzebuje cos podobnego do selsynu(a?), ale musze przeniesc
ruch liniowy i zeby to bylo proste, najlepiej urzadzenie czysto
elektromechaniczne, bez elektroniki. Ma to pracowac w samochodzie.
Napisz co to ma byc, z czym wspolpracowac, jakie sily generowac... Wtedy
ktos udzieli sensownej odpowiedzi, a tak, to takie wrozenie z fusow.
--
ARW
HaMMeR
Guest
Fri Mar 16, 2007 9:55 am
MarcinJM napisał(a):
Quote:
Witam
Nie bardzo wiem gdzie zadac takie pytanie, a sadze, ze czesc z was moze
miec wiedze lub wskazac miejsce poszukiwan.
Krotko: potrzebuje cos podobnego do selsynu(a?), ale musze przeniesc
ruch liniowy i zeby to bylo proste, najlepiej urzadzenie czysto
elektromechaniczne, bez elektroniki. Ma to pracowac w samochodzie.
----------------------
Przede wszystkim, jakie momenty wchodza w gre?
Kristo
MarcinJM
Guest
Fri Mar 16, 2007 10:38 am
HaMMeR napisał(a):
Quote:
MarcinJM napisał(a):
Witam
Nie bardzo wiem gdzie zadac takie pytanie, a sadze, ze czesc z was
moze miec wiedze lub wskazac miejsce poszukiwan.
Krotko: potrzebuje cos podobnego do selsynu(a?), ale musze przeniesc
ruch liniowy i zeby to bylo proste, najlepiej urzadzenie czysto
elektromechaniczne, bez elektroniki. Ma to pracowac w samochodzie.
----------------------
Przede wszystkim, jakie momenty wchodza w gre?
Juz mowie o co chodzi.
Buduje taki pojazd:
http://md3.pl/garb/przymiarka/index.html
Oryginalnie w hondzie ten silnik byl z przodu i linka (sterczaca lukiem
z prawej na pierwszym zdjeciu) byla ok. Teraz silnik jest przeniesiony
na tyl bez obracania o 180o (bo by do tylu jezdzil

) i linka wypada z
tylu pojazdu a wajcha od biegow jest tam, gdzie jej miejsce.
Teraz moge dorabiac skomplikowany dosc system linek i dzwigni aby
przeniesc moment z dzwigni na oryginalna linke, lub tez wykonac to
przeniesienie elektrycznie. Ruch tylko przod-tyl, piec stanow
stabilnych. Sila kilka kg (moze 10).
--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm
J.F.
Guest
Fri Mar 16, 2007 10:47 am
On Fri, 16 Mar 2007 10:38:47 +0100, MarcinJM wrote:
Quote:
http://md3.pl/garb/przymiarka/index.html
Oryginalnie w hondzie ten silnik byl z przodu i linka (sterczaca lukiem
z prawej na pierwszym zdjeciu) byla ok. Teraz silnik jest przeniesiony
na tyl bez obracania o 180o (bo by do tylu jezdzil

) i linka wypada z
tylu pojazdu a wajcha od biegow jest tam, gdzie jej miejsce.
Teraz moge dorabiac skomplikowany dosc system linek i dzwigni aby
przeniesc moment z dzwigni na oryginalna linke, lub tez wykonac to
przeniesienie elektrycznie. Ruch tylko przod-tyl, piec stanow
stabilnych. Sila kilka kg (moze 10).
Nie bedzie ci latwo zrobic to alektrycznie.
Ale jesli to sa linki to przedluzenie wydaje mi sie proste ..
A moze poszukac jakiegos automatu czy skrzyni selektywnej z wbudowanym
napedem ?
J.
ARW
Guest
Fri Mar 16, 2007 11:04 am
MarcinJM napisał(a):
Quote:
Teraz moge dorabiac skomplikowany dosc system linek i dzwigni aby
przeniesc moment z dzwigni na oryginalna linke, lub tez wykonac to
przeniesienie elektrycznie. Ruch tylko przod-tyl, piec stanow
stabilnych. Sila kilka kg (moze 10).
Dlaczego skomplikowany? Linka w pancerzu zalatwi sprawe, a jak potrzebne
jest wytworzenie sil w obu kierunkach, to dwie linki + prosty mechanizm
sprzegajacy. IMO nie ma wiekszego sensu zabawa w silowniki elektryczne.
--
ARW
Analyzer
Guest
Fri Mar 16, 2007 8:56 pm
Użytkownik "MarcinJM" napisał:
Quote:
Oryginalnie w hondzie ten silnik byl z przodu i linka (sterczaca lukiem
z prawej na pierwszym zdjeciu) byla ok.
łatwizna, trza dorobić taką linkę jak oryginalna tylko odpowiednio dłuższą
Pozdro
Analyzer
MarcinJM
Guest
Sat Mar 17, 2007 9:17 am
Analyzer napisał(a):
Quote:
Użytkownik "MarcinJM" napisał:
Oryginalnie w hondzie ten silnik byl z przodu i linka (sterczaca lukiem
z prawej na pierwszym zdjeciu) byla ok.
łatwizna, trza dorobić taką linkę jak oryginalna tylko odpowiednio dłuższą
Heh, problem z tym, ze wejscie linki i wyjscie sa dokladnie po
przeciwnych stronach. A ze to jest linka druciana (ciagnaco-pchajaca) to
luk prowadzenia musi byc dosc duzy i to z jednej jak i z drugiej strony.
Wg. moich wyliczen linka musialaby miec prawie 4 m dlugosci(!) aby
zachowac odpowiednie luki i musialaby byc poprowadzona w bardzo
niekorzystnych technologicznie miejscach.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
____________________________
gg: 978510, Skype: marcin.jm
Analyzer
Guest
Sat Mar 17, 2007 8:34 pm
Quote:
Heh, problem z tym, ze wejscie linki i wyjscie sa dokladnie po
przeciwnych stronach. A ze to jest linka druciana (ciagnaco-pchajaca) to
luk prowadzenia musi byc dosc duzy i to z jednej jak i z drugiej strony.
Wg. moich wyliczen linka musialaby miec prawie 4 m dlugosci(!) aby
zachowac odpowiednie luki i musialaby byc poprowadzona w bardzo
niekorzystnych technologicznie miejscach.
to wykonaj coś w stylu, hmmm... nie wiem jak by to opisać żeby było w miarę
jasno...
takie cuś z jakiegos kątownika, taki prostokąt, który posuwając zmienia się
w romb, gibnięty w jedną stronę a jak ciągniesz to przegiba się w drugą
stronę.
doprowadź ruch w okolice gdzie sięga linka i z jednej strony doczep linkę a
z drugiej wajchę... kumasz??
Pozdro
Analyzer
Analyzer
Guest
Sat Mar 17, 2007 9:46 pm
Użytkownik "MarcinJM" napisał :
Quote:
Heh, problem z tym, ze wejscie linki i wyjscie sa dokladnie po
przeciwnych stronach. A ze to jest linka druciana (ciagnaco-pchajaca) to
luk prowadzenia musi byc dosc duzy i to z jednej jak i z drugiej strony.
Wg. moich wyliczen linka musialaby miec prawie 4 m dlugosci(!) aby
zachowac odpowiednie luki i musialaby byc poprowadzona w bardzo
niekorzystnych technologicznie miejscach.
a może jakaś hydraulika, pompę sprzęgła i wysprzęglik od fiaciora znajesz.
Pozdro
Analyzer
BartekK
Guest
Sun Mar 18, 2007 2:55 am
MarcinJM napisał(a):
Quote:
Analyzer napisał(a):
Użytkownik "MarcinJM" napisał:
Oryginalnie w hondzie ten silnik byl z przodu i linka (sterczaca lukiem
z prawej na pierwszym zdjeciu) byla ok.
łatwizna, trza dorobić taką linkę jak oryginalna tylko odpowiednio
dłuższą
Heh, problem z tym, ze wejscie linki i wyjscie sa dokladnie po
przeciwnych stronach. A ze to jest linka druciana (ciagnaco-pchajaca) to
luk prowadzenia musi byc dosc duzy i to z jednej jak i z drugiej strony
Przeciez ta linka nie musi isc bezposrednio. Mozesz dac na sztywno albo
dzwignie do ktorej ja przyczepisz - taka poprzeczke, na srodku
zawieszona na osce, wtedy pchajac drut to tylu auta przechylisz dzwignie
/ i rownoczesnie ci wcisnie linke do skrzyni. Gdy pociagniesz linke do
przodu auta - to poprzeczka przestawi sie \ i wyciagnie linke ze
skrzyni. Jesli wyjscie z wajhy tez jest do przodu i niewygodne - to tez
daj takia dzwignie i z glowy. Nie takie rzeczy mechanicznie sie
rozwiazuje :)
--
| Bartlomiej Kuzniewski
| sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098
http://drut.org/
|
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173