PeJot
Guest
Wed Nov 21, 2007 12:01 pm
Czołem.
Potrzebuję z instalacji samochodowej zasilić urządzenie napięciem 3 V,
prąd 0-3A. Stabilizatory ciągłe raczej odpadają ( szkoda mi puścić
kilkadziesiąt watów w powietrze ), stąd pomysł typu LM2576. Ponieważ
nigdy się w takie układy nie bawiłem, wolę spytać - jak te układy
zachowują się bez obciążenia ?
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
Konop
Guest
Fri Nov 23, 2007 4:37 pm
Quote:
Potrzebuję z instalacji samochodowej zasilić urządzenie napięciem 3 V,
prąd 0-3A. Stabilizatory ciągłe raczej odpadają ( szkoda mi puścić
kilkadziesiąt watów w powietrze ), stąd pomysł typu LM2576. Ponieważ
nigdy się w takie układy nie bawiłem, wolę spytać - jak te układy
zachowują się bez obciążenia ?
Nie wiem jak LM2576, ale skoro pytasz o tego typu wynalazki, to opowiem
o MC34063, który niestety jest za słaby jak na 3A

... . Ale jeśli inne
mają podobną zasadę działania, to jest OK

... . Otóż, ten MC34063
działa tak, że ma oscylator, który określa maksymalny czas ładowania
cewki i minimalny czas jej rozładowania. Kolejne ładowanie rozpoczyna
się nie wcześniej niż po minimalnym czasie rozładowania, ale dopiero
wtedy, kiedy napięcie wyjściowe spadnie poniżej nominalnego. Oznacza to,
że jak na wyjściu będzie tylko i wyłącznie kondensator (żadnego
obciążenia), to przejmie on całą energię z cewki, napięcie na nim się
podniesie i układ nie włączy ponownie cewki. Dopiero, gdy napięcie
spadnie cały cykl się powtórzy. Wystarczy dobrać kondensator tak, żeby
energia z cewki powodowała na nim bardzo nieduży przyrost napięcia i
wszystko będzie działać dobrze

... . Wprawdzie przy braku obciążenia
napięcie będzie nieco skakać, ale zakładam, że nie będzie Ci to
przeszkadzać. Drugim problemem jest obniżenie częstotliwości -
teoretycznie do 0, a praktycznie - pojawią Ci się zakłócenia na niskiej
częstotliwości... . Jeśli to też nie stanowi przeszkody, to śmiało
możesz użyć MC34063 z zewnętrznym kluczem, albo przyjrzeć się podobnym
układom, może działają na takiej samej zasadzie??

...
Pozdrawiam!!
Konop
Greg(G.Kasprowicz)
Guest
Sun Nov 25, 2007 10:58 am
Quote:
Potrzebuję z instalacji samochodowej zasilić urządzenie napięciem 3 V,
prąd 0-3A. Stabilizatory ciągłe raczej odpadają ( szkoda mi puścić
kilkadziesiąt watów w powietrze ), stąd pomysł typu LM2576. Ponieważ nigdy
się w takie układy nie bawiłem, wolę spytać - jak te układy zachowują się
bez obciążenia ?
na wyjsciu takwoego mam LEDa, i to czasami jego jedyne obciazenie.
Dziala bez zarzutu
PeJot
Guest
Mon Nov 26, 2007 8:29 am
Greg(G.Kasprowicz) pisze:
Quote:
Potrzebuję z instalacji samochodowej zasilić urządzenie napięciem 3 V,
prąd 0-3A. Stabilizatory ciągłe raczej odpadają ( szkoda mi puścić
kilkadziesiąt watów w powietrze ), stąd pomysł typu LM2576. Ponieważ nigdy
się w takie układy nie bawiłem, wolę spytać - jak te układy zachowują się
bez obciążenia ?
na wyjsciu takwoego mam LEDa, i to czasami jego jedyne obciazenie.
Dziala bez zarzutu
Dzięki, znaczy się można poeksperymentować.
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem