RTV forum PL | NewsGroups PL

Jakie mogą być przyczyny różowych przebarwień w telewizorze Daewoo po roku?

Przebarwienia na telewizorze

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jakie mogą być przyczyny różowych przebarwień w telewizorze Daewoo po roku?

SRB
Guest

Fri Mar 03, 2006 10:22 am   



Witam
Mam problem z rocznym telewizorem Daewoo :/ Od jakiegoś czasu
pojawiły się spore przebarwienia na rogach ekranu. Najmocniej w
dolnym lewym i prawym górnym rogu. W lewym górnym przebarwienie
jest mniejsze. Głośniki są umieszczone z przodu, trochę poniżej
połowy kineskopu.
Wygląda to tak, że na niebieskim tle widać przebarwienia
różowawe, wchodzące w fiolet. Na żółtym przebarwienia wchodzą w
zieleń.
Oczywiście zauważyłem to miesiąc po gwarancji :/, a gwarancja
była tylko na rok. Zużycie kineskopu odpada, bo telewizor za
często nie chodzi, ja w ogóle prawie nie oglądam. Z resztą
roczny telewizor, więc to nie powinno być przyczyną. Może
namagnesowanie z głośników? Ale te przebarwienia są w różnych
miejscach o różnych intensywnościach. Więc co mogło paść i ile
to mnie szarpnie po kieszeni?
Jak to pomoże mogę zrobić fotki.

Pozdrawiam

Władysław Skoczylas
Guest

Fri Mar 03, 2006 10:46 am   



Użytkownik "SRB" <asdad@wp.pl> napisał w wiadomości
news:du95e7$11q$1@atlantis.news.tpi.pl...
Quote:
Witam
Mam problem z rocznym telewizorem Daewoo :/ Od jakiegoś czasu pojawiły się
spore przebarwienia na rogach ekranu. Najmocniej w dolnym lewym i prawym
górnym rogu. W lewym górnym przebarwienie jest mniejsze. Głośniki są
umieszczone z przodu, trochę poniżej połowy kineskopu.
Wygląda to tak, że na niebieskim tle widać przebarwienia różowawe,
wchodzące w fiolet. Na żółtym przebarwienia wchodzą w zieleń.
Oczywiście zauważyłem to miesiąc po gwarancji :/, a gwarancja była tylko
na rok. Zużycie kineskopu odpada, bo telewizor za często nie chodzi, ja w
ogóle prawie nie oglądam. Z resztą roczny telewizor, więc to nie powinno
być przyczyną. Może namagnesowanie z głośników? Ale te przebarwienia są w
różnych miejscach o różnych intensywnościach. Więc co mogło paść i ile to
mnie szarpnie po kieszeni?
Jak to pomoże mogę zrobić fotki.

Tak, to namagnesowanie kineskopu.
Wyłącz (wyjmując wtyczkę z gniazdka) telewizor,
odczekaj (najlepiej godzinę) i włącz.
Jak nie pomoże powtorz operacje.

Władysław

Bogdan Gutknecht
Guest

Fri Mar 03, 2006 10:54 am   



Quote:
Jak to pomoże mogę zrobić fotki.

Zdecydowanie nie pomoże fotografowanie, nawet z lampą błyskową.

A tak poważnie to chyba namagnesowanie właśnie dlatego, że był rzadko
włączany - przy każdym włączeniu jest przeprowadzane rozmagnesowywanie.

SRB
Guest

Fri Mar 03, 2006 12:29 pm   



Wmak napisał(a):
Quote:
Napiszę wyraźnie:
W większości telewizorów układ rozmagnesowywania działa tylko w momencie
pierwszego "zimnego" uruchomienia głównym mechanicznym włącznikiem.
W przypadku wyłączania i włączania pilotem rozmagnesowywanie nie działa.
Trzeba "odciąć od prądu", poczekać conajmniej pół godziny na ostygnięcie i
włączyć TV.
Jeśli po kilku takich zabiegach plamy nie znikną, najczęstszą przyczyną jest
awaria tzw. pozystora - często się rozsypuje wewnątrz obudowy albo przestaje
kontaktować jakiś przegrzany punkt lutowniczy na jego trzech nóżkach.
Wmak


Dziękuję wszystkim za informacje. Wyłączyłem go na godzinke i
przed chwilą włączyłem. Faktycznie przebarwienia znikły, a przy
uruchamianiu słychać charakterystyczny dźwięk rozmagnesowania.
Planuje zakup używanej Daewoo Nubiry i troszkę mnie przeraziło,
że roczny daewoo ma już coś z kinskopem. W 7 letnim samochodzie
zaczęły by już pewnie koła odpadać ;)


Dziękuję i pozdrawiam

Wmak
Guest

Fri Mar 03, 2006 1:03 pm   



Napiszę wyraźnie:
W większości telewizorów układ rozmagnesowywania działa tylko w momencie
pierwszego "zimnego" uruchomienia głównym mechanicznym włącznikiem.
W przypadku wyłączania i włączania pilotem rozmagnesowywanie nie działa.
Trzeba "odciąć od prądu", poczekać conajmniej pół godziny na ostygnięcie i
włączyć TV.
Jeśli po kilku takich zabiegach plamy nie znikną, najczęstszą przyczyną jest
awaria tzw. pozystora - często się rozsypuje wewnątrz obudowy albo przestaje
kontaktować jakiś przegrzany punkt lutowniczy na jego trzech nóżkach.
Wmak

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Jarek P.
Guest

Fri Mar 03, 2006 11:07 pm   



SRB wrote:

Quote:
Planuje zakup używanej Daewoo Nubiry i troszkę mnie przeraziło,
że roczny daewoo ma już coś z kinskopem. W 7 letnim samochodzie
zaczęły by już pewnie koła odpadać Wink

Ale przecież przy wyrobach tej firmy, co nawet nazwę ma na "d..."
to jest normalne ;-)

J.

PK
Guest

Mon Mar 06, 2006 9:35 am   



Użytkownik "Filip Ozimek"
Quote:
Nie jest tak różowo, jak piszesz. Generalnie chodzi o to, że sprzęt ma być
zgodny z umową w momencie zakupu. Jeśli niezgodność z umową wystąpi do
6mcy od daty zakupu to przyjmuje się, że występowała ona w momencie
zakupu. Jeśli później, należy udowodnić że występowała w momencie zakupu.

nienienie, sprzęt ma być zgodny z umową 2 lata po zakupie, nie w momencie
zakupu czy pół roku później.
Dz.U.02.141.1176 2004-05-01 zm. Dz.U.04.96.959 art.76 USTAWA z dnia 27 lipca
2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
Kodeksu cywilnego.1) (Dz. U. z dnia 5 września 2002 r.)

To o czym piszesz, to domniemanie od kiedy towar jest niezgodny z umową:
Art. 4. 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny
w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia
niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa
się, że istniała ona w chwili wydania.

ja piszę natomiast o:
Art. 10. 1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z
umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od
wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany
towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten
termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.

P.

J.F.
Guest

Mon Mar 06, 2006 6:36 pm   



On Mon, 6 Mar 2006 09:35:56 +0100, PK wrote:
Quote:
Użytkownik "Filip Ozimek"
Nie jest tak różowo, jak piszesz. Generalnie chodzi o to, że sprzęt ma być
zgodny z umową w momencie zakupu. Jeśli niezgodność z umową wystąpi do
6mcy od daty zakupu to przyjmuje się, że występowała ona w momencie
zakupu. Jeśli później, należy udowodnić że występowała w momencie zakupu.

nienienie, sprzęt ma być zgodny z umową 2 lata po zakupie, nie w momencie
zakupu czy pół roku później.

A mnie sie wydaje ze nie nie nie :-)

Quote:
To o czym piszesz, to domniemanie od kiedy towar jest niezgodny z umową:

No wlasnie. Jesli kupisz telewizor i on jest przebarwiony - mamy
niezgodnosc. Jesli przyjdziesz kilka miesiecy po zakupie i powiesz ze
dzis wypakowales i jest przebarwiony - mamy niezgodnosc i ustawa
precyzuje.

Ale jesli przyjdziesz po miesiacach i powiesz ze telewizor po zakupie
byl dobry a wczoraj sie popsul .. to byl zgodny z umowa czy nie ?
Rzecznicy twierdza ze nie, ale czy maja racje ?
Powiedzmy w dodatku ze to nie kineskop wysiadl, ale trzeba bylo
elektrolit w zasilaczu wymienic ..

A jeszcze ciekawszy przypadek: telewizor sie popsul po 13-23
miesiacach, a gwarancje mial 12 miesieczna, co wyraznie napisano w
karcie. Czyz umowa nie okreslala ze producent gwarantuje dobra prace
przez 12 miesiecy ? :-)

J.

J.F.
Guest

Mon Mar 06, 2006 6:36 pm   



On Fri, 03 Mar 2006 23:51:09 +0100, SRB wrote:
Quote:
Nubirka ma słabe zawieszenie przednie

Nie ma. Firmowe swietnie znosly 100kkm, z czego spora czesc po
autostradzie A4 jak jeszcze byla z plyt zrobiona :-)

Ogolnie koreanska elektronika calkiem porzadna byla.
Problemem jest tylko zeby pod koreanska/japonska/tajwanska/malezyjska
marka nie kupic sprzetu chinskiego ..

J.

PK
Guest

Tue Mar 07, 2006 8:30 am   



Użytkownik "J.F."
Quote:
A jeszcze ciekawszy przypadek: telewizor sie popsul po 13-23
miesiacach, a gwarancje mial 12 miesieczna, co wyraznie napisano w
karcie. Czyz umowa nie okreslala ze producent gwarantuje dobra prace
przez 12 miesiecy ? Smile

i jeszcze:
gwarancja to rzeczywiście 12 miesięcy, ale odpowiedzialność sprzedawcy 24.
Uszkodzony (niezgodny z umową sprzęt) po gwarancji to jest problem
sprzedawcy.
P.

J.F.
Guest

Tue Mar 07, 2006 10:39 am   



On Tue, 7 Mar 2006 08:28:57 +0100, PK wrote:
Quote:
Użytkownik "J.F."
A mnie sie wydaje ze nie nie nie :-)

dyskutował nie będę. Znam zdanie praktyków. Nie mają Twoich wątpliwości.
Zapytaj u Rzecznika Praw Konsumentów lub Federacji.

Pytalem. Zaraz po wejsciu ustawy prawnicy z FK mieli takie same
watpliwosci co w zasadzie ustawa daje.
Teraz RKP nie maja .. ale czy to oni staja w sadzie i ponosza koszta?

Nawiasem mowiac - wydaje mi sie ze jest grupa towarow o trwalosci
ponizej 2 lat, ktora jak najbardziej powinna byc dopuszczona do
sprzedazy, pod warunkiem poinformowania klienta.

Ciekaw jestem - jeszcze sie nikt nie sadzil, taniej klientowi naprawic
niz sie sadzic, czy jeszcze taniej "uszkodzenie z winy klienta"
odpisac ..


J.

PK
Guest

Wed Mar 08, 2006 10:14 am   



Użytkownik "J.F."
Quote:
Chyba nie zrozumiales: sprzedawca wydal sprzet sprawny, zgodny z
umowa. Poinformowal cie ze ma 12 miesiecy gwarancji.

ok...

Quote:
Czyli przy odrobinie dobrej woli mozna uznac ze umowa opiewala na
towar ktoremu gwarantujemy naprawe przez 12 miesiecy i nic wiecej Smile

i to, że towar będzie zgodny z umową 24 miesięcy po sprzedaniu. Jeśli się
okaże, że nie jest, masz prawo dochodzić roszczeń od sprzedawcy.
P.

J.F.
Guest

Wed Mar 08, 2006 2:26 pm   



On Wed, 8 Mar 2006 11:14:11 +0100, PK wrote:
Quote:
Użytkownik "J.F."
Chyba nie zrozumiales: sprzedawca wydal sprzet sprawny, zgodny z
umowa. Poinformowal cie ze ma 12 miesiecy gwarancji.

ok...

Czyli przy odrobinie dobrej woli mozna uznac ze umowa opiewala na
towar ktoremu gwarantujemy naprawe przez 12 miesiecy i nic wiecej :-)

i to, że towar będzie zgodny z umową 24 miesięcy po sprzedaniu. Jeśli się
okaże, że nie jest, masz prawo dochodzić roszczeń od sprzedawcy.

No i jest zgodny z umowa. Umawialiscie sie ze sie nie popsuje ? :-)

J.

PK
Guest

Thu Mar 09, 2006 7:35 am   



Użytkownik "J.F."
Quote:
No i jest zgodny z umowa. Umawialiscie sie ze sie nie popsuje ? Smile

nie jest.
TV ma służyc do oglądania tv. Jak jest zepsuty, to nie daje podstawowej
funkcjonalności, więc nie jest zgodny z umową.
Dla mnie praktycznie EOT, jak masz wątpliwości FK lub rzcecznik praw kons.
powinien je rozwiać.
P.

J.F.
Guest

Thu Mar 09, 2006 10:49 pm   



On Thu, 9 Mar 2006 08:35:20 +0100, PK wrote:
Quote:
Użytkownik "J.F."
No i jest zgodny z umowa. Umawialiscie sie ze sie nie popsuje ? :-)

nie jest.
TV ma służyc do oglądania tv. Jak jest zepsuty, to nie daje podstawowej
funkcjonalności, więc nie jest zgodny z umową.

Przeciez kiedys na pewno sie zepsuje i obie strony nie maja co do tego
zadnej watpliwosci Smile
Co ciekawe - ustawa w ogole nie zawiera slowa "awaria" i cholera wie
czy sie tego przypadku tyczy.

Quote:
Dla mnie praktycznie EOT, jak masz wątpliwości FK lub rzcecznik praw kons.
powinien je rozwiać.

Wolalbym raczej uchwale SN, ale albo nie bylo jeszcze takiej sprawy,
albo wyszukiwarka jest kiepska.

J.

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jakie mogą być przyczyny różowych przebarwień w telewizorze Daewoo po roku?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map