Goto page Previous 1, 2
Paweł
Guest
Wed Oct 12, 2005 11:55 am
Quote:
Jakiś zapłaci: polski albo niemiecki,
I tego bym się ostatecznie trzymał
Quote:
chyba że kupi to jako firma do dalszej odsprzedaży
... a tak naprawdę nie sprzeda, wpuści w koszty
i odliczy vat naliczony przy imporcie
Quote:
albo osobiście przemyci.
A tego to nie rozumiem,
Unijna firma nie sprzeda towaru z przeznaczeniem
na eksport (bez vatu) jeśli nia masz europejskiego nipu.
pozdrawiam
RW
Guest
Wed Oct 12, 2005 2:54 pm
perm-motor za drogo...oto odpowiedź z niemiec:
vielen Dank für Ihre Anfrage, wir können Ihnen folgendes Angebot
unterbreiten:
1 Stück PMG 132 Motor für Euro 745,00 + Mwst
Transportkosten/Zollformalitäten: 70,-- Euro
1 Jahr Garantie
evtl. einen gebrauchten für ca. 500,00 Euro
Mit freundlichen Grüßen
Perm Motor GmbH
Z USA ten Etek wychodzi taniej....
pomysł z agregatem tez mi przyszedł do głowy...taki silniczek z kosiarki i
alternator...w razie potrzeby..wycieczka po paliwo i godzinka na kawe zamin
sie podładuje;))
a to moja inspiracja;)
www.cree.ch
pozdr
Wiesiek
PS. chyba jednak zamówie polski silnik 3-fazowy na 60V 4-5kW
Remik
Guest
Wed Oct 12, 2005 6:27 pm
Quote:
PS. chyba jednak zamówie polski silnik 3-fazowy na 60V 4-5kW
Faktycznie perm-motor wychodzi dosyć drogo.
A ten polski to z jakiejś konkretnej firmy? Masz może jakieś namiary?
Pozdrawiam
Remik
Jaroslaw Berezowski
Guest
Wed Oct 12, 2005 7:39 pm
Remik napisał(a):
Quote:
PS. chyba jednak zamówie polski silnik 3-fazowy na 60V 4-5kW
Faktycznie perm-motor wychodzi dosyć drogo.
Bo to PM Synch. Ten Etec to chyba indukcyjny?
Quote:
--
Jaroslaw "Jaros" Berezowski
Leszek
Guest
Wed Oct 12, 2005 7:51 pm
Quote:
http://www.tamel.pl np.
Ja tu widzę tylko indukcyjne
Żadnych BLDC
Leszek
Leszek
Guest
Wed Oct 12, 2005 7:58 pm
Quote:
Tak robie taki pojazd:) Trójkołowiec , dwa koła z przodu, zawieszenie od
malucha, jedno koło z tyłu napedzane łańcuchem...rama spawana z
profili..narazie stalowych....kabina jedno osobowa o minimalnej
powierzchni
czołowej z laminatów...takie plany..częsciowo rozpoczęte roboty:)
Liczę, że koszty eksploatacji to 2-4 zł za 100km, czyli po roku mam ok.
2500
zł oszczęności..to juz cena akumulatorów..a w następnym roku cena silnika,
w
kolejnym reszta pojazdu..i koszty rejestracji jako SAM...a potem juz
czysta
oszczędnośc

akumulatory powinny wytrzymac ok 4-5 lat przy naprawde
pieszczonej eksploatacji...
Nie wiem na jakim etapie jesteś z tym samochodem, ale
ja mam opracowaną kompletną elektronikę do napędu silnika BLDC
Bedziemy produkować zarówno falowniki jak i silniki BLDC do napedu
pojazdów elektrycznych. Nasz prototyp jest napędzany dwoma
silnikami 1,5kW. Jak jesteś zainteresowany wymianą informacji
w tym zakresie to pisz na priv: biuro małpa omega-e.pl
Leszek
RW
Guest
Wed Oct 12, 2005 9:15 pm
Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <jaroslaw__berezowski@poczta.onet.pl>
napisał w wiadomości news:dijs9s$3jf$2@news.onet.pl...
Quote:
Remik napisał(a):
PS. chyba jednak zamówie polski silnik 3-fazowy na 60V 4-5kW
Faktycznie perm-motor wychodzi dosyć drogo.
Bo to PM Synch. Ten Etec to chyba indukcyjny?
A ten polski to z jakiejś konkretnej firmy? Masz może jakieś namiary?
http://www.tamel.pl np.
--
Jaroslaw "Jaros" Berezowski
Tak zgadza sie..mam na mysli Tamel...3-fazowy na nizsze napięcie..robią na
zamówienie.
Jednak nie jestem pewien, czy dam sobie rade z falownikiem....chętnie bym
komuś zlecił wykonanie falownika, jednak jeżeli to razem wyniesie 2 tys
zl...to prościej kupic ten silnik na DC w Stanach...
Wiesiek
Leszek
Guest
Wed Oct 12, 2005 9:43 pm
Quote:
Jednak nie jestem pewien, czy dam sobie rade z falownikiem....chętnie bym
komuś zlecił wykonanie falownika, jednak jeżeli to razem wyniesie 2 tys
zl...to prościej kupic ten silnik na DC w Stanach...
Ale do silnika DC lub BLDC też potrzebujesz falownik lub chopper
Silnik + falownik wyniesie co najmniej 3tys zł
Jeżeli robisz sam to trzeba doliczy parę tys zł na eksperymenty
i spalone mosfety

(przeszedłem już przez to)
Leszek
RW
Guest
Wed Oct 12, 2005 10:35 pm
Użytkownik "Leszek" <leszek_wieczorek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:dik3is$9d$1@atlantis.news.tpi.pl...
Quote:
Jednak nie jestem pewien, czy dam sobie rade z falownikiem....chętnie bym
komuś zlecił wykonanie falownika, jednak jeżeli to razem wyniesie 2 tys
zl...to prościej kupic ten silnik na DC w Stanach...
Ale do silnika DC lub BLDC też potrzebujesz falownik lub chopper
Silnik + falownik wyniesie co najmniej 3tys zł
Jeżeli robisz sam to trzeba doliczy parę tys zł na eksperymenty
i spalone mosfety

(przeszedłem już przez to)
Leszek
Dla silnika na prąd stały regulator jest prosty...nawet można zastosowac
taki od hulajnogi...tylko zastosowac mocniejsze tranzystory....ktos już o
tym pisał..w zastosowaniu do silnika od sztaplarki i w maluchu...
pozdrawiam
Wiesiek
PS.
Jak na razie robie konstrukcję mechaniczną...zawieszenie, rame itp...a w
międzyczasie kombinuje myślowo z silnikiem..

Juz tak sobie wymyśliłem
dzisiaj...cztery akumulatory 12V 180Ah 4x44kg i silnik Etek 48V 6HP
ważący 21 lbs (przeliczcie na kg...bo nie pamiętam;)). Akumulatory ok.
1400zł, silnik ok. 1500 zł. Zostaje rama, zawieszenie, koła, fotel..i
buda;)) w 10tyś mozna sie zmieści spokojnie..może i nawet rejestracja sie
uda;)
A potem juz 40 zł za 1000km:)))
Lukasz Sczygiel
Guest
Sat Oct 15, 2005 7:56 am
RW napisał(a):
Quote:
A potem juz 40 zł za 1000km:)))
Mozesz przyblizyc jak wygladaja te wyliczenia?
Bierzesz w nich pod uwage amortyzacje aku?
Czy przy hamowaniu akumulatory beda ladowane?
--
Lukasz Sczygiel
Tomek
Guest
Sat Oct 15, 2005 7:29 pm
Quote:
Użytkownik "Leszek" <leszek_wieczorek@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:dik3is$9d$1@atlantis.news.tpi.pl...
Jednak nie jestem pewien, czy dam sobie rade z falownikiem....chętnie bym
komuś zlecił wykonanie falownika, jednak jeżeli to razem wyniesie 2 tys
zl...to prościej kupic ten silnik na DC w Stanach...
Ale do silnika DC lub BLDC też potrzebujesz falownik lub chopper
Silnik + falownik wyniesie co najmniej 3tys zł
Jeżeli robisz sam to trzeba doliczy parę tys zł na eksperymenty
i spalone mosfety

(przeszedłem już przez to)
Leszek
Dla silnika na prąd stały regulator jest prosty...nawet można zastosowac
taki od hulajnogi...tylko zastosowac mocniejsze tranzystory....ktos już o
tym pisał..w zastosowaniu do silnika od sztaplarki i w maluchu...
pozdrawiam
Wiesiek
PS.
Jak na razie robie konstrukcję mechaniczną...zawieszenie, rame itp...a w
międzyczasie kombinuje myślowo z silnikiem..

Juz tak sobie wymyśliłem
dzisiaj...cztery akumulatory 12V 180Ah 4x44kg i silnik Etek 48V 6HP
ważący 21 lbs (przeliczcie na kg...bo nie pamiętam;)). Akumulatory ok.
1400zł, silnik ok. 1500 zł. Zostaje rama, zawieszenie, koła, fotel..i
buda;)) w 10tyś mozna sie zmieści spokojnie..może i nawet rejestracja sie
uda;)
A potem juz 40 zł za 1000km:)))
Gdzie takie tanie akumulatory trakcyjne trafiłeś?
Tomek
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:
http://niusy.onet.pl
Goto page Previous 1, 2