RTV forum PL | NewsGroups PL

Jaki UPS 12V do 230V z wyjściem na polską wtyczkę - doświadczenia i rekomendacje?

Jaki UPS na przetwornice 12V do 230V

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jaki UPS 12V do 230V z wyjściem na polską wtyczkę - doświadczenia i rekomendacje?

T.V.M1M2M3NMM4
Guest

Tue Aug 05, 2014 12:57 pm   



Witam;

Szukam, szukam, szukam... i co znajdę nie ma dokładnego opisu.

Poszukuję UPSa który ma pracować jako przetwornica 12V w samochodzie -
wymagane zatem jest:
1x Aku 12v (niektóre mają 2x aku 12v spiete szeregowo czyli 24v - odpadaja
wyjscia najlepiej na wtyczke polska z UPS, a nie komputerowy "trójkąt"

Dodatkowo, wyczytałem że część UPSow nie chce działać w ten sposów -
większość starych chodzi i pracuje w takim trybie, nowe maja zabezpieczenia
np. czasowe (pomimo podpięcia aku nawet 5000aH bedzie dzialal tylko
5min-10min i nastepuje wylaczenie.

Poradzcie cos, czym sie zainteresowac, jakiej firmy szukac? Ktos juz tak
kombinowal?

PS: Dlaczego UPS, ze wzgledu na sinusoide i stabilnosc podawanego napieca.
Zadna przetwornica w tej cenie nie posiada takich wykresow jak najtanszy
UPS. A placic 400zl za przetwornice to bezsensu... Ja chce tego uzyc 2x w
roku :D

--
Pozdrawiam
T.V.

J.F.
Guest

Tue Aug 05, 2014 1:22 pm   



Użytkownik "T.V.M1M2M3NMM4" napisał
Quote:
Poszukuję UPSa który ma pracować jako przetwornica 12V w
samochodzie -

Sa tez gotowe przetwornice, coraz tansze.

Quote:
Dodatkowo, wyczytałem że część UPSow nie chce działać w ten sposów -
większość starych chodzi i pracuje w takim trybie, nowe maja
zabezpieczenia
np. czasowe (pomimo podpięcia aku nawet 5000aH bedzie dzialal tylko
5min-10min i nastepuje wylaczenie.

Tam jest IMO za male trafo, i moze sie przegrzewac.
Ale przeciez nie musisz pelna moca obciazac.
No i moze byc przetwonica DC-DC z malym trafem, a potem falownik.

Jeszcze jedna cecha - niektore nie rusza bez pradu w sieci.

Quote:
PS: Dlaczego UPS, ze wzgledu na sinusoide i stabilnosc podawanego
napieca.
Zadna przetwornica w tej cenie nie posiada takich wykresow jak
najtanszy
UPS.

No nie wiem ... najtanszy UPS to chyba ma prostokat ?
I dopiero bardzo drogie maja prawdziwa sinusoide...

J.

T.V.M1M2M3NMM4
Guest

Tue Aug 05, 2014 2:19 pm   



Dnia Tue, 5 Aug 2014 15:22:19 +0200, J.F. napisał(a):

Quote:
Użytkownik "T.V.M1M2M3NMM4" napisał
Poszukuję UPSa który ma pracować jako przetwornica 12V w
samochodzie -

Sa tez gotowe przetwornice, coraz tansze.

Boje sie ze taka za 50zl spali mi polowe instalacji w aucie jak np zostawie
ja na noc z .... przykladowo ladowarka do telefonu, tableta i jeszcze
jakims malym urzadzonkiem... max 50W pobor mocy przez kilka h.


Quote:
Dodatkowo, wyczytałem że część UPSow nie chce działać w ten sposów -
większość starych chodzi i pracuje w takim trybie, nowe maja
zabezpieczenia
np. czasowe (pomimo podpięcia aku nawet 5000aH bedzie dzialal tylko
5min-10min i nastepuje wylaczenie.

Tam jest IMO za male trafo, i moze sie przegrzewac.
Ale przeciez nie musisz pelna moca obciazac.
No i moze byc przetwonica DC-DC z malym trafem, a potem falownik.

Jeszcze jedna cecha - niektore nie rusza bez pradu w sieci.

Wlasnie podejrzewam tez to... Zatem pytam Was koledzy - kto i jaki
uruchomil z aku w samochodzie?


Quote:
PS: Dlaczego UPS, ze wzgledu na sinusoide i stabilnosc podawanego
napieca.
Zadna przetwornica w tej cenie nie posiada takich wykresow jak
najtanszy
UPS.

No nie wiem ... najtanszy UPS to chyba ma prostokat ?
I dopiero bardzo drogie maja prawdziwa sinusoide...

J.

Moze tak, moze nie, ale UPS za 20-40zl i tak bedzie lepszy niz przetwornica
chinska za 70zl

Pytam wiec tutaj, czy ktos juz tak kombinowal i z jakimi firmami - ktory
ruszy z aku w samochodzie i nie potrzebuje zasilania z sieci? Nazywa sie to
chyba zimny start? Czy cos tam...

--
Pozdrawiam
T.V.

Marek Borowski
Guest

Tue Aug 05, 2014 4:03 pm   



On 8/5/2014 5:52 PM, Zachariasz Dorożyński wrote:
Quote:
W dniu wtorek, 5 sierpnia 2014 14:57:57 UTC+2 użytkownik T.V.M1M2M3NMM4 napisał:
Witam;


Podszkol się trochę z akumulatorów olowiowych rozruchowych. One nie nadają się do zasilania czegokolwiek z wyjątkiem rozrusznika bo: Podawana przez producenta pojemność nie jest pojemnością użytkową. W eksploatowanym akumulatorze pojemność nie jest znana. Niszczą się jeśli je rozładowywać poniżej pewnego magicznego napięcia.

I dlatego pewnie sa stosowane permanetnie na jachtach m.in. do

oswietlenia. Czasem w postaci jedniej zarowki.

Pozdrawiam

Marek

T.V.M1M2M3NMM4
Guest

Tue Aug 05, 2014 4:35 pm   



Dnia Tue, 5 Aug 2014 08:52:44 -0700 (PDT), Zachariasz Dorożyński
napisał(a):

Quote:
W dniu wtorek, 5 sierpnia 2014 14:57:57 UTC+2 użytkownik T.V.M1M2M3NMM4 napisał:
Witam;

Szukam, szukam, szukam... i co znajdę nie ma dokładnego opisu.

Poszukuję UPSa który ma pracować jako przetwornica 12V w samochodzie -

wymagane zatem jest:

1x Aku 12v (niektóre mają 2x aku 12v spiete szeregowo czyli 24v - odpadaja

wyjscia najlepiej na wtyczke polska z UPS, a nie komputerowy "trójkąt"

Dodatkowo, wyczytałem że część UPSow nie chce działać w ten sposów -

większość starych chodzi i pracuje w takim trybie, nowe maja zabezpieczenia

np. czasowe (pomimo podpięcia aku nawet 5000aH bedzie dzialal tylko

5min-10min i nastepuje wylaczenie.

Poradzcie cos, czym sie zainteresowac, jakiej firmy szukac? Ktos juz tak

kombinowal?

PS: Dlaczego UPS, ze wzgledu na sinusoide i stabilnosc podawanego napieca.

Zadna przetwornica w tej cenie nie posiada takich wykresow jak najtanszy

UPS. A placic 400zl za przetwornice to bezsensu... Ja chce tego uzyc 2x w

roku :D

--

Pozdrawiam

T.V.

Podszkol się trochę z akumulatorów olowiowych rozruchowych. One nie nadają się do zasilania czegokolwiek z wyjątkiem rozrusznika bo: Podawana przez producenta pojemność nie jest pojemnością użytkową. W eksploatowanym akumulatorze pojemność nie jest znana. Niszczą się jeśli je rozładowywać poniżej pewnego magicznego napięcia.

Uzywane ma byc w uruchomionym aucie (wyprzedzajac kolejne informacje - tak
sprawdzilem, alternator pociagnie) , jesli bez zapalonego silnika to
akumulator mam tanio do kupienia zelowy od znajomego i to bede tachal np do
namiotu.

--
Pozdrawiam
T.V.

T.V.M1M2M3NMM4
Guest

Tue Aug 05, 2014 5:04 pm   



Dnia Tue, 5 Aug 2014 09:49:35 -0700 (PDT), Zachariasz Dorożyński
napisał(a):

<ciach>

Quote:
Jak tylko przy pracującym silniku to nie ma sprawy. Sam w ten sposób zasilam z taniej przetwornicy kilka urządzeń typu monitor, czasami kamera, często ładowarka akumulatora kamery.

Zatem jakies propozycje UPSa z zimnym startem i czystym sinusem ?
Bo gadamy o wszystkim a nie o pytaniu z tematu....

--
Pozdrawiam
T.V.

PiteR
Guest

Tue Aug 05, 2014 5:35 pm   



T.V.M1M2M3NMM4 pisze tak:

Quote:
Zatem pytam Was koledzy - kto i jaki uruchomil z aku w samochodzie?

Ja używam APC Back-UPS 650. Wywaliłem wszelkie konektory. Przylutowałem
kable na stałe. Zasilanie podłączam Canonem 15 po 4 styki na żyłe.
Wywaliłem pokrywkę baterii, wyciałem dziurę i dałem wiatrak dmuchający
na radiatory. Wywaliłem też moduł zabezpieczający LAN oraz wstawiłem w
dziurę po nim wyłącznik wyjca.

Do niego wpinam albo zrobiony przedłużacz na trzy gniazdka albo
przerobiony kabel od zasilacza laptopa. Nie ufam przetwornicom do
laptopów 12v na 19v stad pomysł z UPS.

http://www.hargeisait.com/images/stories/virtuemart/product/apc_2.jpg
http://www.halfgaar.net/apc-ups-cs-650-review

--
Piter

J.F.
Guest

Tue Aug 05, 2014 5:38 pm   



Użytkownik "Marek Borowski" napisał w wiadomości
On 8/5/2014 5:52 PM, Zachariasz Dorożyński wrote:
Quote:
Podszkol się trochę z akumulatorów olowiowych rozruchowych. One nie
nadają się do zasilania czegokolwiek z wyjątkiem rozrusznika bo:
Podawana przez producenta pojemność nie jest pojemnością użytkową.
W eksploatowanym akumulatorze pojemność nie jest znana. Niszczą się
jeśli je rozładowywać poniżej pewnego magicznego napięcia.

I dlatego pewnie sa stosowane permanetnie na jachtach m.in. do
oswietlenia. Czasem w postaci jedniej zarowki.

Rozruchowe, czy lepsze ?
I ta jedna zarowka to im funduje glebokie rozladowanie, czy plytkie,
bo na drugi dzien silnik doladowuje ?

Tak czy inaczej, kogutek ma racje - akumulatory rozruchowe nie nadaja
sie do glebokiego rozladowania.

J.

J.F.
Guest

Tue Aug 05, 2014 5:43 pm   



Użytkownik "T.V.M1M2M3NMM4" napisał
Dnia Tue, 5 Aug 2014 15:22:19 +0200, J.F. napisał(a):
Quote:
Sa tez gotowe przetwornice, coraz tansze.

Boje sie ze taka za 50zl spali mi polowe instalacji w aucie jak np
zostawie

Malo prawdopodobne. Predzej ... spali auto :-)

Quote:
ja na noc z .... przykladowo ladowarka do telefonu, tableta i jeszcze
jakims malym urzadzonkiem... max 50W pobor mocy przez kilka h.

50W to jest sporo. 4-5A z 12V. Jesli ma plynac cala noc, to rano moze
byc problem z odpaleniem.

Akurat do telefonow to jest masa ladowarek na 12V.
Nadal jest ryzyko ze spala auto, lub ladowany sprzet ... ale te na
220V tez moga :-)


J.

Zachariasz Dorożyński
Guest

Tue Aug 05, 2014 5:52 pm   



W dniu wtorek, 5 sierpnia 2014 14:57:57 UTC+2 użytkownik T.V.M1M2M3NMM4 napisał:
Quote:
Witam;



Szukam, szukam, szukam... i co znajdę nie ma dokładnego opisu.



Poszukuję UPSa który ma pracować jako przetwornica 12V w samochodzie -

wymagane zatem jest:

1x Aku 12v (niektóre mają 2x aku 12v spiete szeregowo czyli 24v - odpadaja

wyjscia najlepiej na wtyczke polska z UPS, a nie komputerowy "trójkąt"



Dodatkowo, wyczytałem że część UPSow nie chce działać w ten sposów -

większość starych chodzi i pracuje w takim trybie, nowe maja zabezpieczenia

np. czasowe (pomimo podpięcia aku nawet 5000aH bedzie dzialal tylko

5min-10min i nastepuje wylaczenie.



Poradzcie cos, czym sie zainteresowac, jakiej firmy szukac? Ktos juz tak

kombinowal?



PS: Dlaczego UPS, ze wzgledu na sinusoide i stabilnosc podawanego napieca..

Zadna przetwornica w tej cenie nie posiada takich wykresow jak najtanszy

UPS. A placic 400zl za przetwornice to bezsensu... Ja chce tego uzyc 2x w

roku :D



--

Pozdrawiam

T.V.

Podszkol się trochę z akumulatorów olowiowych rozruchowych. One nie nadają się do zasilania czegokolwiek z wyjątkiem rozrusznika bo: Podawana przez producenta pojemność nie jest pojemnością użytkową. W eksploatowanym akumulatorze pojemność nie jest znana. Niszczą się jeśli je rozładowywać poniżej pewnego magicznego napięcia.

Zachariasz Dorożyński
Guest

Tue Aug 05, 2014 6:49 pm   



W dniu wtorek, 5 sierpnia 2014 18:35:29 UTC+2 użytkownik T.V.M1M2M3NMM4 napisał:
Quote:
Dnia Tue, 5 Aug 2014 08:52:44 -0700 (PDT), Zachariasz Dorożyński

napisał(a):



W dniu wtorek, 5 sierpnia 2014 14:57:57 UTC+2 użytkownik T.V.M1M2M3NMM4 napisał:

Witam;



Szukam, szukam, szukam... i co znajdę nie ma dokładnego opisu.



Poszukuję UPSa który ma pracować jako przetwornica 12V w samochodzie -



wymagane zatem jest:



1x Aku 12v (niektóre mają 2x aku 12v spiete szeregowo czyli 24v - odpadaja



wyjscia najlepiej na wtyczke polska z UPS, a nie komputerowy "trójkąt"



Dodatkowo, wyczytałem że część UPSow nie chce działać w ten sposów -



większość starych chodzi i pracuje w takim trybie, nowe maja zabezpieczenia



np. czasowe (pomimo podpięcia aku nawet 5000aH bedzie dzialal tylko



5min-10min i nastepuje wylaczenie.



Poradzcie cos, czym sie zainteresowac, jakiej firmy szukac? Ktos juz tak



kombinowal?



PS: Dlaczego UPS, ze wzgledu na sinusoide i stabilnosc podawanego napieca.



Zadna przetwornica w tej cenie nie posiada takich wykresow jak najtanszy



UPS. A placic 400zl za przetwornice to bezsensu... Ja chce tego uzyc 2x w



roku :D



--



Pozdrawiam



T.V.



Podszkol się trochę z akumulatorów olowiowych rozruchowych. One nie nadają się do zasilania czegokolwiek z wyjątkiem rozrusznika bo: Podawana przez producenta pojemność nie jest pojemnością użytkową. W eksploatowanym akumulatorze pojemność nie jest znana. Niszczą się jeśli je rozładowywać poniżej pewnego magicznego napięcia.



Uzywane ma byc w uruchomionym aucie (wyprzedzajac kolejne informacje - tak

sprawdzilem, alternator pociagnie) , jesli bez zapalonego silnika to

akumulator mam tanio do kupienia zelowy od znajomego i to bede tachal np do

namiotu.



--

Pozdrawiam

T.V.

Jak tylko przy pracującym silniku to nie ma sprawy. Sam w ten sposób zasilam z taniej przetwornicy kilka urządzeń typu monitor, czasami kamera, często ładowarka akumulatora kamery.

Marek Borowski
Guest

Tue Aug 05, 2014 8:23 pm   



On 8/5/2014 7:38 PM, J.F. wrote:
Quote:
Użytkownik "Marek Borowski" napisał w wiadomości
On 8/5/2014 5:52 PM, Zachariasz Dorożyński wrote:
Podszkol się trochę z akumulatorów olowiowych rozruchowych. One nie
nadają się do zasilania czegokolwiek z wyjątkiem rozrusznika bo:
Podawana przez producenta pojemność nie jest pojemnością użytkową. W
eksploatowanym akumulatorze pojemność nie jest znana. Niszczą się
jeśli je rozładowywać poniżej pewnego magicznego napięcia.

I dlatego pewnie sa stosowane permanetnie na jachtach m.in. do
oswietlenia. Czasem w postaci jedniej zarowki.

Rozruchowe, czy lepsze ?
Na jachtach na ktorych plywalem byly to zwykle samochodowe akulumatory

100Ah.

Quote:
I ta jedna zarowka to im funduje glebokie rozladowanie, czy plytkie, bo
na drugi dzien silnik doladowuje ?

Roznie to bywalo. Bywalo ze i pare dni nie byl ladowany. W nocy sie

plynie 12h "na swiatlach". Sadze ze mogl byc czasem glebiej rozladowany.

Quote:
Tak czy inaczej, kogutek ma racje - akumulatory rozruchowe nie nadaja
sie do glebokiego rozladowania.

Jak rozumiem zwykly olowiowy akumulator z H2SO4 to wlasnie rozruchowy.

A jaka jest inna alternatywa ?


Pozdrawiam

Marek

Zachariasz Dorożyński
Guest

Tue Aug 05, 2014 9:26 pm   



W dniu wtorek, 5 sierpnia 2014 19:04:10 UTC+2 użytkownik T.V.M1M2M3NMM4 napisał:
Quote:
Dnia Tue, 5 Aug 2014 09:49:35 -0700 (PDT), Zachariasz Dorożyński

napisał(a):



ciach



Jak tylko przy pracującym silniku to nie ma sprawy. Sam w ten sposób zasilam z taniej przetwornicy kilka urządzeń typu monitor, czasami kamera, często ładowarka akumulatora kamery.



Zatem jakies propozycje UPSa z zimnym startem i czystym sinusem ?

Bo gadamy o wszystkim a nie o pytaniu z tematu....



--

Pozdrawiam

T.V.

Używam przetwornicy o mocy max150W. Na allegro z cztery dychy taka teraz kosztuje. Wszystko co do niej podłączam ma zasilacze z przetwornicami to i czysty sinus nie jest mi potrzebny. Monitor wyświetla, ładowarki działają. Do oświetlenia używam żarówki energooszczędnej 5W i też działa. Sinus to jak w urządzeniu jest tradycyjny transformator. Z ciekawości podłączyłem lampkę na biurko z transformatorem. To jak szybki włączyłem tak szybko wyłączyłem bo transformator warczał.

J.F.
Guest

Tue Aug 05, 2014 10:41 pm   



Dnia Tue, 05 Aug 2014 22:23:23 +0200, Marek Borowski napisał(a):
Quote:
On 8/5/2014 7:38 PM, J.F. wrote:
I dlatego pewnie sa stosowane permanetnie na jachtach m.in. do
oswietlenia. Czasem w postaci jedniej zarowki.
Rozruchowe, czy lepsze ?
Na jachtach na ktorych plywalem byly to zwykle samochodowe akulumatory
100Ah.
I ta jedna zarowka to im funduje glebokie rozladowanie, czy plytkie, bo
na drugi dzien silnik doladowuje ?
Roznie to bywalo. Bywalo ze i pare dni nie byl ladowany. W nocy sie
plynie 12h "na swiatlach". Sadze ze mogl byc czasem glebiej rozladowany.

I czesto wymagal wymiany ?
Bo np Centra kiedys podawala trwalosc 50 glebokich wyladowan.
Ale to moze byc caly sezon plywan.

Quote:
Tak czy inaczej, kogutek ma racje - akumulatory rozruchowe nie nadaja
sie do glebokiego rozladowania.
Jak rozumiem zwykly olowiowy akumulator z H2SO4 to wlasnie rozruchowy.

Jesli kupowany w sklepie samochodowym, to tak.
Bo jesli z wozkami widlowymi, to niekoniecznie.

Quote:
A jaka jest inna alternatywa ?

Trakcyjne,
http://www.aqua-sport.com.pl/akumulator-marine-75-ah.html
http://www.zap.pl/wydarzenia/sezon-%C5%BCeglarski-tylko-z-akumulatorami-marine

Czy np
http://centra.com.pl/nasze-produkty/exide/exide-marine/start.html
i tu sa jeszcze podkategorie.

J.

Zachariasz Dorożyński
Guest

Tue Aug 05, 2014 10:46 pm   



W dniu wtorek, 5 sierpnia 2014 22:23:23 UTC+2 użytkownik Marek Borowski napisał:
Quote:
On 8/5/2014 7:38 PM, J.F. wrote:

U�ytkownik "Marek Borowski" napisa� w wiadomo�ci

On 8/5/2014 5:52 PM, Zachariasz Doro�y�ski wrote:

Podszkol si� troch� z akumulator�w olowiowych rozruchowych. One nie

nadaj� si� do zasilania czegokolwiek z wyj�tkiem rozrusznika bo:

Podawana przez producenta pojemno�� nie jest pojemno�ci� u�ytkow�. W

eksploatowanym akumulatorze pojemno�� nie jest znana. Niszcz� si�

je�li je roz�adowywa� poni�ej pewnego magicznego napi�cia.



I dlatego pewnie sa stosowane permanetnie na jachtach m.in. do

oswietlenia. Czasem w postaci jedniej zarowki.



Rozruchowe, czy lepsze ?

Na jachtach na ktorych plywalem byly to zwykle samochodowe akulumatory

100Ah.



I ta jedna zarowka to im funduje glebokie rozladowanie, czy plytkie, bo

na drugi dzien silnik doladowuje ?



Roznie to bywalo. Bywalo ze i pare dni nie byl ladowany. W nocy sie

plynie 12h "na swiatlach". Sadze ze mogl byc czasem glebiej rozladowany.



Tak czy inaczej, kogutek ma racje - akumulatory rozruchowe nie nadaja

sie do glebokiego rozladowania.



Jak rozumiem zwykly olowiowy akumulator z H2SO4 to wlasnie rozruchowy.

A jaka jest inna alternatywa ?





Pozdrawiam



Marek

Jeśli idzie o niezwykłość to rozruchowy jest niezwykły. W kategorii akumulatorów trakcyjnych niewiele się zmieniło przez kilkadziesiąt lat. A rozruchowych prawie wszystko. Przede wszystkim materiał masy czynnej. Niby taki sam jak w innych ale nie do końca. Masy czynne w rozruchowych są bardzo porowate i mają zerową wytrzymałość mechaniczną. Dlatego ograniczenie napięcia poniżej progu gazowania. Gazowanie w masie powodowało by szybką degradację płyt. Żeby zabezpieczyć płyty w akumulatorze rozruchowym na wypadek wypadania masy czynnej płyty pakuję się w pokrowce z tkaniny. W trakcyjnych gazowanie jest tylko na powierzchni płyty i jej nie uszkadza. Dlatego trakcyjne można traktować bez szkody napięciami w granicach 17V. Tak wysokie napięcie potrzebne jest żeby w trakcyjny wbić książkowe 110% ładunku. Odbywa się to kosztem pojemności użytecznej. Pojemność akumulatora rozruchowego ma drugorzędne znaczenie. Ważniejsza od niej jest rezystancja wewnętrzna. Ma być jak najmniejsza. Ewolucje w akumulatorach rozruchowych widać po ich masie. Współczesne 60Ah waży połowę akumulatora samochodowego sprzed pięćdziesięciu lat, ma przy okazji dwa razy większy prąd rozruchowy i ze dwa razy większą trwałość.

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jaki UPS 12V do 230V z wyjściem na polską wtyczkę - doświadczenia i rekomendacje?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map