Agent 0700
Guest
Thu Jun 25, 2009 9:17 am
Witam
Mam urządzenie, które steruje silnikiem prądu stałego zasilanego przez
przekaźnik. Prąd jest spory - może i 10-15 A podczas rozruchu. Powoduje to
załączenie silnika po czym sklejenie przekaźnika uniemożliwia jego
wyłączenie.
Czyściłem styki w przekaźniku drubniutkim papierem ściernym, ale to nie
pomogło. Może to też był błąd?
Może prysnąć czymś na styki np. "elektro-sol" - takie cos mam.
A może wymienić przekaźnik - tak byłoby najprościej.
Pozdrawiam
Jacek
Mariusz Ł
Guest
Thu Jun 25, 2009 9:55 am
Agent 0700 pisze:
Quote:
Witam
Mam urządzenie, które steruje silnikiem prądu stałego zasilanego przez
przekaźnik. Prąd jest spory - może i 10-15 A podczas rozruchu. Powoduje to
załączenie silnika po czym sklejenie przekaźnika uniemożliwia jego
wyłączenie.
Czyściłem styki w przekaźniku drubniutkim papierem ściernym, ale to nie
pomogło. Może to też był błąd?
Może prysnąć czymś na styki np. "elektro-sol" - takie cos mam.
A może wymienić przekaźnik - tak byłoby najprościej.
Pozdrawiam
Jacek
Witam,
najprościej wymienić na większy z silniejszym odciągiem.
Zaoszczędzisz sobie trochę czasu.
Warystor chroniący styki przekaźnika nie pomoże.
Spotkałem się kiedyś z rozwiązaniem,
w którym równolegle do przekaźnika pracował triak.
Prawdopodobnie układ sterujący załączał najpierw triak a następnie
przekaźnik. Raczej szkoda zachodu i kasy. Wymień przekaźnik.
Pozdrawiam.
Mariusz.
J.F.
Guest
Thu Jun 25, 2009 9:59 am
Użytkownik "Agent 0700" <komar69@wp.pl> napisał w wiadomości
news:h1vbqv$qgq$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
Mam urządzenie, które steruje silnikiem prądu stałego zasilanego
przez przekaźnik. Prąd jest spory - może i 10-15 A podczas
rozruchu. Powoduje to załączenie silnika po czym sklejenie
przekaźnika uniemożliwia jego wyłączenie.
A to styki sie sklejaja, czy kotwica sie skleja ? Podkladka jest ?
J.
Agent 0700
Guest
Thu Jun 25, 2009 10:03 am
Quote:
A to styki sie sklejaja, czy kotwica sie skleja ? Podkladka jest ?
Chyba styki, bo zdejmuję osłonę i śrubokrętem rozwieram styki, które są
jakby zespawane, ale daje radę śrubokrętem je rozdzielić. Po ponownym
włączeniu znowu to samo.
Jaka kotwica? jaka podkładka? Hm....... potrzebuję wyjaśnienia. Albo nie
potrzebuję, po prostu wymienię przekaźnik. Jak zwykle na najmocniejszy jaki
będzie.
Pozdrawiam
Jacek
qlphon
Guest
Thu Jun 25, 2009 10:08 am
Quote:
Mam urządzenie, które steruje silnikiem prądu stałego zasilanego przez
przekaźnik. Prąd jest spory - może i 10-15 A podczas rozruchu. Powoduje to
załączenie silnika po czym sklejenie przekaźnika uniemożliwia jego
wyłączenie.
Czyściłem styki w przekaźniku drubniutkim papierem ściernym, ale to nie
pomogło. Może to też był błąd?
starłe całe złoto albo platyne
i skazałe urzšdzenie na "wieczne sklejanie" - nadaje sie na złom
Quote:
Może prysnąć czymś na styki np. "elektro-sol" - takie cos mam.
zapomnij...
Quote:
A może wymienić przekaźnik - tak byłoby najprościej.
poszukaj przekaników elektronicznych o odpowiednich parametrach
one sa wyranie droższe ale dla jednej sztuki, raczej dasz radę
PeJot
Guest
Thu Jun 25, 2009 10:48 am
Agent 0700 pisze:
Quote:
A to styki sie sklejaja, czy kotwica sie skleja ? Podkladka jest ?
Chyba styki, bo zdejmuję osłonę i śrubokrętem rozwieram styki, które są
jakby zespawane, ale daje radę śrubokrętem je rozdzielić. Po ponownym
włączeniu znowu to samo.
Może tu potrzebny stycznik, a nie przekaźnik ?
--
P. Jankisz
O rowerach:
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
Agent 0700
Guest
Thu Jun 25, 2009 11:04 am
Quote:
Może tu potrzebny stycznik, a nie przekaźnik ?
Nie nie, przekaźnik. Steruje on podajnikiem drutu w migomacie.
J
J.F.
Guest
Thu Jun 25, 2009 12:43 pm
Użytkownik "Agent 0700" <komar69@wp.pl> napisał w wiadomości
news:h1veg6$7o0$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
A to styki sie sklejaja, czy kotwica sie skleja ? Podkladka jest
?
Chyba styki, bo zdejmuję osłonę i śrubokrętem rozwieram styki,
które są jakby zespawane, ale daje radę śrubokrętem je
rozdzielić. Po ponownym włączeniu znowu to samo.
Jaka kotwica? jaka podkładka? Hm....... potrzebuję wyjaśnienia.
kotwica to to co elektromagnes przyciaga.
I jest zjawisko takie, ze jak juz przyciagnie i bedzie zamkniety
obwod magnetyczny, to szczatkowy magnetyzm powoduje dalsze
przyciaganie nawet bez pradu.
Dlatego w tych z cewka na prad staly jest albo podkladka na
kotwicy, albo nit miedziany, ktory ma za zadanie utworzenie malej
szczeliny.
Quote:
Albo nie potrzebuję, po prostu wymienię przekaźnik. Jak zwykle
na najmocniejszy jaki będzie.
I znow - zobacz samochodowe. Tanie, niezawodne, 10A ich nie skleja.
J.
misz1979
Guest
Thu Jun 25, 2009 1:23 pm
On Jun 25, 12:04 pm, "Agent 0700" <koma...@wp.pl> wrote:
Quote:
Może tu potrzebny stycznik, a nie przekaźnik ?
Nie nie, przekaźnik. Steruje on podajnikiem drutu w migomacie.
J
Czyszczenie przekaźników środkami chemicznymi ma sens jeśli nie
przewodzą styki. W tym przypadku jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest
wymiana przekaźnika na nowy, warto zastosować mocniejszy gdzy jak tu
napisano steruje on silnikiem(oczywista sprawa).