RTV forum PL | NewsGroups PL

Jaką przetwornicę 12 V -> 230 V 100-150 W wybrać do zasilania laptopa w samochodzie?

Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jaką przetwornicę 12 V -> 230 V 100-150 W wybrać do zasilania laptopa w samochodzie?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Pszemol
Guest

Tue May 06, 2014 12:01 pm   



"Grejon" <grejon83@gmail.com> wrote in message
news:lk9vj0$evv$1@usenet.news.interia.pl...
Quote:
W dniu 2014-05-06 01:05, Pszemol pisze:

A w ogóle jak się taki uchwyt na kubek nazywa po naszemu?

Hmmm... uchwyt na kubek?

Doszła już do nas taka technologia czy dalej w autach nie ma
gdzie odstawić kubka na kawę albo puszki coli ??
W poldkach i innych takich fiatach nie było ;-)

Chyba w wielu autach z tej epoki nie było.

W passatach, audicach i beemwicach z tej epoki były...
Tylko fiat to czipasna firma i na wszystkim oszczędza.

W ojca Pandzie nawet gniazda do zapalniczki nie ma
i nie idzie naładować sobie telefonu w aucie w czasie
długiej podróży, nie mówiąc już o takiej przetwornicy...

Pszemol
Guest

Tue May 06, 2014 12:04 pm   



"PeJot" <PeJot_slepy_adres@mm.pl> wrote in message
news:lk9ob8$m3s$1@news.mm.pl...
Quote:
W dniu 2014-05-06 01:05, Pszemol pisze:

No ale ja wolałbym tą okrągłą z Amazona nie dlatego że jest
robiona przez Niemców!

http://www.modecom.pl/mc-r015/przetwornice/zasilanie/

No widzisz... Smile
Tylko że z tego co liczę jest ciut droższa niż ta z amazon.de

Quote:
Wiadomo że też made in China.
Ja wolę tą okrągłą bo bardziej podoba mi się ten design
i to, że mogę ją wsadzić do "cup holder" w aucie...
A w ogóle jak się taki uchwyt na kubek nazywa po naszemu?
Doszła już do nas taka technologia czy dalej w autach nie ma
gdzie odstawić kubka na kawę albo puszki coli ??

U mnie miejsca na kubki są, ale przewiduję stacjonowanie
przetwornicy w bagażniku, skąd też będzie zasilana.

A jeśli tak, to tymbardziej kupiłbym taką o większej mocy
a kształt się już wtedy w ogóle nie liczy, nawet lepiej jak
będzie prostopadłościan a nie walec bo się toczyć nie będzie
w czasie jazdy na zakrętach Smile

Grejon
Guest

Tue May 06, 2014 12:06 pm   



W dniu 2014-05-06 14:01, Pszemol pisze:

Quote:
W passatach, audicach i beemwicach z tej epoki były...
Tylko fiat to czipasna firma i na wszystkim oszczędza.

http://www.motofakty.pl/artykul/volkswagen-passat-b3-1988-93-r.html

Passat B3 po liftingu. Widzisz gdzieś uchwyt?

http://s1.blomedia.pl/autokult.pl/images/2012/03/Audi-80-Wnetrze.jpg
Tu z kolei Audi 80.

Pamiętaj, że Polonez to jest konstrukcja z początku lat 80 jak nie
starsza...

Quote:
W ojca Pandzie nawet gniazda do zapalniczki nie ma

Obawiam się, że nie Fiat tu zaoszczędził tylko skąpy właściciel.

--
Grzegorz Jońca
Green Trafic 140 dCi
Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi

WOJO
Guest

Tue May 06, 2014 1:15 pm   



Quote:
W ojca Pandzie nawet gniazda do zapalniczki nie ma
Obawiam się, że nie Fiat tu zaoszczędził tylko skąpy właściciel.
Jaaasne.

Są pewne firmy, które za takie wypasione gadżety, jak gniazdo zapalniczki
czy dojazdówka, nie mówiąc o pełnowymiarowym kole zapasowym,
każą sobie słono płacić.
Kiedyś szukałem jakiegoś rozwiązania do jazdy. Z ciekawości pobawiłem się
konfiguratorem którejś z firm (skoda?).
Moje zdziwienie było wielkie, gdy okazało się, że wartość dodatków podwoiła
cenę podstawowego modelu.
Smile
Pozdrawiam.
WOJO

J.F
Guest

Tue May 06, 2014 3:40 pm   



Użytkownik "WOJO" napisał w wiadomości
Quote:
W ojca Pandzie nawet gniazda do zapalniczki nie ma
Obawiam się, że nie Fiat tu zaoszczędził tylko skąpy właściciel.
Jaaasne.
Są pewne firmy, które za takie wypasione gadżety, jak gniazdo
zapalniczki czy dojazdówka, nie mówiąc o pełnowymiarowym kole
zapasowym,
każą sobie słono płacić.
Kiedyś szukałem jakiegoś rozwiązania do jazdy. Z ciekawości pobawiłem
się konfiguratorem którejś z firm (skoda?).
Moje zdziwienie było wielkie, gdy okazało się, że wartość dodatków
podwoiła cenę podstawowego modelu.

Ale to akurat typowe zjawisko. Cena podstawowa musi byc na tyle niska,
zeby przyciagnac klienta reklamą, a jak zacznie sobie dobierac dobre
auto, to cena rosnie. Bo w podstawie jest nazwa bez silnika, bez klimy
itd. Choc juz z ABS ..

Choc trzeba przyznac "drozsze modele" nawet w podstawie maja dosc
przyzwoite parametry.

Gdzies tam jeszcze sie kryja polskie przepisy i 18% akcyzy na silniki
ponad 2 litry - powiedzmy ze 1.9 wydaje ci sie za slaby i chcesz 2.2
.... a tu cale auto 18% drozsze..

J.

Marek Wodzinski
Guest

Tue May 06, 2014 5:50 pm   



On 05/03/2014 04:10 PM, Zachariasz Dorożyński wrote:
Quote:
Ale na dłuższą metę pracy z prądami rozładowania jakie potrzebuje przetwornica 100W lub większa nie zniesie. Dlatego u mnie jak działa przetwornica 100W i daje prąd do zasilania urządzeń to pracuje silnik wysokoprężny 2,5 litra pojemności i kotłuje z litr ropy na godzinę. Chętnie bym zamienił ten system zasilania na agregat, ale z agregatami 100 czy 150W się nie spotkałem.

Niech zgadnę. Przetwornicę zasilasz z gniazda zapalniczki?


Pozdrawiam

Marek
--
"If you want something done...do yourself!"
Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

Pszemol
Guest

Wed May 07, 2014 5:08 am   



"Marek Wodzinski" <majek@ODSPAMIACZ.mamy.to> wrote in message
news:lkb7d1$83p$1@pyro.tvk.wroc.pl...
Quote:
On 05/03/2014 04:10 PM, Zachariasz Dorożyński wrote:
Ale na dłuższą metę pracy z prądami rozładowania jakie
potrzebuje przetwornica 100W lub większa nie zniesie.
Dlatego u mnie jak działa przetwornica 100W i daje prąd
do zasilania urządzeń to pracuje silnik wysokoprężny
2,5 litra pojemności i kotłuje z litr ropy na godzinę.
Chętnie bym zamienił ten system zasilania na agregat,
ale z agregatami 100 czy 150W się nie spotkałem.

Niech zgadnę. Przetwornicę zasilasz z gniazda zapalniczki?

Jesteś Marku niezwykle przenikliwy Smile Jak na to wpadłeś?

Pszemol
Guest

Wed May 07, 2014 5:16 am   



"Grejon" <grejon83@gmail.com> wrote in message
news:lkaj8q$rnc$1@usenet.news.interia.pl...
Quote:
W dniu 2014-05-06 14:01, Pszemol pisze:

W passatach, audicach i beemwicach z tej epoki były...
Tylko fiat to czipasna firma i na wszystkim oszczędza.

http://www.motofakty.pl/artykul/volkswagen-passat-b3-1988-93-r.html

Passat B3 po liftingu. Widzisz gdzieś uchwyt?

http://s1.blomedia.pl/autokult.pl/images/2012/03/Audi-80-Wnetrze.jpg
Tu z kolei Audi 80.

Pamiętaj, że Polonez to jest konstrukcja z początku lat 80 jak nie
starsza...

Tu widzę:
https://lh6.googleusercontent.com/--CLw87NUnpk/Tlkxbr3aWtI/AAAAAAAAGLM/cCR7iMtOu70/s1200/DSC03080.JPG

Quote:
W ojca Pandzie nawet gniazda do zapalniczki nie ma

Obawiam się, że nie Fiat tu zaoszczędził tylko skąpy właściciel.

Sorki, ale w dzisiejszych czasach żeby próbować sprzedawać
auto któremu brakuje tak podstawowego gniazda jak zasilanie
uniwersalne 12V w standardowej wersji to jest skompstwo Fiata.

Grejon
Guest

Wed May 07, 2014 7:36 am   



W dniu 2014-05-07 07:16, Pszemol pisze:

Quote:

Przecież to nie jest uchwyt montowany fabrycznie.

--
Grzegorz Jońca
Green Trafic 140 dCi
Mazda 6 2.0 "parafinka" kombi

Marek Wodzinski
Guest

Wed May 07, 2014 10:13 pm   



On 05/07/2014 07:08 AM, Pszemol wrote:
Quote:
"Marek Wodzinski" <majek@ODSPAMIACZ.mamy.to> wrote in message
news:lkb7d1$83p$1@pyro.tvk.wroc.pl...
On 05/03/2014 04:10 PM, Zachariasz Dorożyński wrote:
Ale na dłuższą metę pracy z prądami rozładowania jakie
potrzebuje przetwornica 100W lub większa nie zniesie.
Dlatego u mnie jak działa przetwornica 100W i daje prąd
do zasilania urządzeń to pracuje silnik wysokoprężny
2,5 litra pojemności i kotłuje z litr ropy na godzinę.
Chętnie bym zamienił ten system zasilania na agregat,
ale z agregatami 100 czy 150W się nie spotkałem.

Niech zgadnę. Przetwornicę zasilasz z gniazda zapalniczki?

Jesteś Marku niezwykle przenikliwy Smile Jak na to wpadłeś?

Jak pomyślisz chwilę, to nie było takie bezsensowne, bo warianty
dlaczego to mu źle działa są co najmniej dwa. Zależne głównie właśnie od
tej zapalniczki. Ale ten jest bardziej prawdopodobny Smile
To było takie pytanie upewniające się i jednocześnie podpowiedź gdzie
szukać problemu.

Też kiedyś tak podłączałem przetwornicę. I też w pełni można ją było
obciązyć tylko z pracującym silnikiem.
Ale nie obwiniałem akumulatora o to :-)

Instalacja 'zapalniczki' po prostu nie nadaje się do takich prądów, bo
spadek napięcia jest rzędu 3V przy 5A (przynajmniej u mnie w aucie), a
tego zabezpieczenia przetwornic nie lubią.
To samo miałem z ładowarką - nie mogłem z zapalniczki pociągnąć więcej
niż 3A, bo zaczynało działać zabezpieczenie (spadek napięcia poniżej 10V).

Oczywiście ładowarka jak i przetwornica podłączona bezpośrednio pod
akumulator już nie potrzebują włączonego silnika i mogą ciągnąć tyle
prądu ile zapragną.

Jeżeli jednak podłączałby to bezpośrednio pod akumulator, to właściwie
powinien go już wymienić na nowy :-)


Jako ciekawostkę doboru okablowania przez producenta mogę powiedzieć, że
poprzedni właściciel mojego samochodu wstawił żarówki 100W na przód. W
ramach porządków po 'patentach' wstawiłem najpierw zamiast jednej
normalną 55W i ... świeciła jaśniej od tej drugiej 100W Smile
Wymieniłem oczywiście obie i jest widocznie lepiej. Za duże spadki
napięcia na instalacji były, żeby te 100W mogło zadziałać poprawnie.


Pozdrawiam

Marek
--
"If you want something done...do yourself!"
Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

Pszemol
Guest

Wed May 07, 2014 10:36 pm   



"Marek Wodzinski" <majek@ODSPAMIACZ.mamy.to> wrote in message
news:lkeb77$fq3$1@pyro.tvk.wroc.pl...
Quote:
Też kiedyś tak podłączałem przetwornicę. I też w pełni można ją było
obciązyć tylko z pracującym silnikiem.
Ale nie obwiniałem akumulatora o to :-)

Instalacja 'zapalniczki' po prostu nie nadaje się do takich prądów, bo
spadek napięcia jest rzędu 3V przy 5A (przynajmniej u mnie w aucie),
a tego zabezpieczenia przetwornic nie lubią.

A skąd ten spadek napięcia 3V@5A się bierze?
Przecież tam tylko miedziane druciory i bezpiecznik szklany w obwodzie!

Quote:
Jako ciekawostkę doboru okablowania przez producenta mogę powiedzieć, że
poprzedni właściciel mojego samochodu wstawił żarówki 100W na przód. W
ramach porządków po 'patentach' wstawiłem najpierw zamiast jednej normalną
55W i ... świeciła jaśniej od tej drugiej 100W Smile
Wymieniłem oczywiście obie i jest widocznie lepiej. Za duże spadki
napięcia na instalacji były, żeby te 100W mogło zadziałać poprawnie.

To podziel się jeszcze informacją co to za wyczyn techniki motoryzacyjnej
miałeś: marka/model/rocznik?

Pszemol
Guest

Wed May 07, 2014 10:37 pm   



"Grejon" <grejon83@gmail.com> wrote in message
news:lkcnqe$r9n$1@usenet.news.interia.pl...
Quote:
W dniu 2014-05-07 07:16, Pszemol pisze:

Tu widzę:
https://lh6.googleusercontent.com/--CLw87NUnpk/Tlkxbr3aWtI/AAAAAAAAGLM/cCR7iMtOu70/s1200/DSC03080.JPG

Przecież to nie jest uchwyt montowany fabrycznie.

A jeśli nie to źle wyszukałem Smile Sorki.
Nie miałem nigdy passata więc nie uchwyciłem tej różnicy.

Marek Wodzinski
Guest

Wed May 07, 2014 11:56 pm   



On 05/08/2014 12:36 AM, Pszemol wrote:
Quote:
"Marek Wodzinski" <majek@ODSPAMIACZ.mamy.to> wrote in message
news:lkeb77$fq3$1@pyro.tvk.wroc.pl...
Też kiedyś tak podłączałem przetwornicę. I też w pełni można ją było
obciązyć tylko z pracującym silnikiem.
Ale nie obwiniałem akumulatora o to :-)

Instalacja 'zapalniczki' po prostu nie nadaje się do takich prądów, bo
spadek napięcia jest rzędu 3V przy 5A (przynajmniej u mnie w aucie),
a tego zabezpieczenia przetwornic nie lubią.

A skąd ten spadek napięcia 3V@5A się bierze?
Przecież tam tylko miedziane druciory i bezpiecznik szklany w obwodzie!

Te 'druciory', to 18AWG czyli raczej druciki. Bezpiecznik jest na 15A,
więc z założenia tam nie miał płynąć większy prąd. Poza tym maksymalne
obciążenie dla 18AWG przy 90C, to właśnie 14A. Wszystko przemyślane.

Z grubsza na samych kablach powinno być ok. 0.3V straty (~4m dla 5A).

Sam mechanizm tej wtyczki/gniazdka też jest mało szczęśliwy i pomyślany
rzeczywiście pod zapalniczkę, a nie jako złącze użytkowe. Bolec ze
spręzynką to nie jest rozwiązanie na duże prądy i tu też się dużo traci.

Na samej spręzynce jest 1V straty przy 5A (mam ~0.2..1 om we wtyczce,
zależy jak się sprężynka ułoży i kontaktuje).

Do tego kilo złączek i bezpieczników po drodze i się uzbiera.

To nie ma prawa dawać stabilnego 12V przy większych prądach.

Quote:
Jako ciekawostkę doboru okablowania przez producenta mogę powiedzieć,
że poprzedni właściciel mojego samochodu wstawił żarówki 100W na
przód. W ramach porządków po 'patentach' wstawiłem najpierw zamiast
jednej normalną 55W i ... świeciła jaśniej od tej drugiej 100W Smile
Wymieniłem oczywiście obie i jest widocznie lepiej. Za duże spadki
napięcia na instalacji były, żeby te 100W mogło zadziałać poprawnie.

To podziel się jeszcze informacją co to za wyczyn techniki motoryzacyjnej
miałeś: marka/model/rocznik?

Jeep ZJ, ale w obecnych czasach wątpię czy ktoś daje kable na wyrost.
Nie pali się, spadek napięcia w normie, to jest dobrze. I księgowi
zadowoleni.


Pozdrawiam

Marek
--
"If you want something done...do yourself!"
Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

Adam Jurkiewicz
Guest

Thu May 08, 2014 7:02 am   



On 2014-05-08 01:56, Marek Wodzinski wrote:
Quote:
Sam mechanizm tej wtyczki/gniazdka też jest mało szczęśliwy
i pomyślany rzeczywiście pod zapalniczkę, a nie jako złącze
użytkowe. Bolec ze spręzynką to nie jest rozwiązanie na duże
prądy i tu też się dużo traci.

Ładnie to gniazdo określiłeś "mało szczęśliwy" Smile Moim zdaniem
to kategoria typu "koszmar z ulicy wiązów". Jak ten idiotyczny
"patent" mógł przetrwać aż do tej chwili?

Na samą myśl o konieczności podłączenia tam czegokolwiek robi
mi się niedobrze. Oczami wyobraźni widzę jak wtyczka sama się
wysuwa podczas wstrząsów i przestaje kontaktować... po czym
okazuje się, że to nie wyobraźnia... :O

Może był dobry kiedyś do zapalniczki... tylko kto o zdrowych
zmysłach wymyślił w ogóle taką funkcję w samochodzie?

Dla mnie ten patent pretenduje do gniota wszech czasów!

--
Adam

RoMan Mandziejewicz
Guest

Thu May 08, 2014 8:45 am   



Hello Adam,

Thursday, May 8, 2014, 9:02:00 AM, you wrote:

[...]

Quote:
Może był dobry kiedyś do zapalniczki... tylko kto o zdrowych
zmysłach wymyślił w ogóle taką funkcję w samochodzie?

Palacze. Kiedyś paliło znacznie więcej ludzi niż obecnie.

Quote:
Dla mnie ten patent pretenduje do gniota wszech czasów!

Dla Ciebie. Gniotem jest wykorzystywanie do innych celów niż
przeznaczono. Gniotem jest brak jednolitego standardu gniazda
zasilającego w samochodach.


--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jaką przetwornicę 12 V -> 230 V 100-150 W wybrać do zasilania laptopa w samochodzie?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map