RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak zwiększyć bieguny w ferrytowym magnesie z wirnika silnika w warunkach domowych?

Przemagnesowac magnes

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak zwiększyć bieguny w ferrytowym magnesie z wirnika silnika w warunkach domowych?

J.F.
Guest

Sun Sep 05, 2010 11:01 pm   



Macie jakis pomysl jak przemagnesowac magnes ?
Magnes z wirnika silnika, chyba jakis ferrytowy,
chcialbym miec wiecej biegunow.

Je sie chyba normalnie magnesuje po wykonaniu ?
Tylko jak to zrobic w amatorskich warunkach - cewka z grubego drutu i
do akumulatora ? Czy bateria kondensatorow i tyrystorow na 1000A ?

J.

Piotr \"Curious\" Slawins
Guest

Sun Sep 05, 2010 11:37 pm   



J. F. wrote:

Quote:

Macie jakis pomysl jak przemagnesowac magnes ?
Magnes z wirnika silnika, chyba jakis ferrytowy,
chcialbym miec wiecej biegunow.

Je sie chyba normalnie magnesuje po wykonaniu ?
Tylko jak to zrobic w amatorskich warunkach - cewka z grubego drutu i
do akumulatora ? Czy bateria kondensatorow i tyrystorow na 1000A ?

jeszcze rozgrzac do ponad 600C . tylko nie za duzo bo straci wlasnosci
magnetyczne .
--

PeJot
Guest

Mon Sep 06, 2010 5:05 am   



J.F. pisze:
Quote:
Macie jakis pomysl jak przemagnesowac magnes ?
Magnes z wirnika silnika, chyba jakis ferrytowy,
chcialbym miec wiecej biegunow.

Je sie chyba normalnie magnesuje po wykonaniu ?

Niekoniecznie.

Quote:
Tylko jak to zrobic w amatorskich warunkach - cewka z grubego drutu i
do akumulatora ? Czy bateria kondensatorow i tyrystorow na 1000A ?

Przemysłowo to drugie. Chcesz nasycić materiał ?

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

kurdebalans
Guest

Wed Sep 08, 2010 10:46 am   



Quote:
Macie jakis pomysl jak przemagnesowac magnes ?
Magnes z wirnika silnika, chyba jakis ferrytowy,
chcialbym miec wiecej biegunow.

Je sie chyba normalnie magnesuje po wykonaniu ?
Tylko jak to zrobic w amatorskich warunkach - cewka z grubego drutu i
do akumulatora ? Czy bateria kondensatorow i tyrystorow na 1000A ?

jeszcze rozgrzac do ponad 600C . tylko nie za duzo bo straci wlasnosci
magnetyczne.


A jak sie magnesuje magnesy?
Czy nie tak wlasnie, podgrzewajac je powyzej temperatury Curie,
namagnesowaniu i ochlodzeniu ponizej temperatury krytycznej wciaz w silnym
polu magnetycznym?
Magnesy do takiej metody wykonuje sie z materialów w których uwzglednia sie
ekonomike pózniejszego "uzdatniania."
To nie moga byc jakies ekstremalne temperatury.
Takie magnesowanie "na zimno" sie uda jesli magnetyk ma odpowiednia twardosc
magnetyczna (raczej miekkosc).
W.

shg
Guest

Wed Sep 08, 2010 3:32 pm   



On 8 Wrz, 12:46, "kurdebalans" <moja na...@gazeta.pl> wrote:

Quote:
Takie magnesowanie "na zimno" sie uda jesli magnetyk ma odpowiednia twardosc
magnetyczna (raczej miekkosc).

Ferryty do głośników magnesuje się na zimno i chyba wiele innych (na
pewno neodymowe i podobne) też, magnesowanie na gorąco jest trochę
mniej ekonomiczne i może nieco zepsuć strukturę, zwłaszcza spieków.
Każdy magnes trwały musi być wykonany z materiału magnetycznie
twardego (duża wartość natężenia koercji), inaczej bardzo łatwo straci
swoje właściwości.
Magnesowanie polega na nasyceniu materiału, to akurat żaden problem,
bo służące do magnesowania cewki są w stanie wytworzyć indukcję
kilkukrotnie przewyższającą indukcję nasycenia magnesowanego
materiału. Słabsze magnesy wytwarza się za pomocą "magnetyzerów" z
rdzeniem ferromagnetycznym, silniejsze w elektromagnesach
bezrdzeniowych.

Wcale nie trzeba 1000A, duże natężenie pola można wytworzyć
zwiększając ilość zwojów (ale wtedy rośnie rezystancja, a zatem
mniejszy jest prąd płynący przez cewkę przy tym samym napięciu / mocy
strat)

Czarek
Guest

Wed Sep 08, 2010 5:20 pm   



W dniu 08-09-2010 12:46, kurdebalans napisał/a:

Quote:
A jak sie magnesuje magnesy?
Czy nie tak wlasnie, podgrzewajac je powyzej temperatury Curie,
namagnesowaniu i ochlodzeniu ponizej temperatury krytycznej wciaz w silnym
polu magnetycznym?
Magnesy do takiej metody wykonuje sie z materialów w których uwzglednia sie
ekonomike pózniejszego "uzdatniania."
To nie moga byc jakies ekstremalne temperatury.
Takie magnesowanie "na zimno" sie uda jesli magnetyk ma odpowiednia twardosc
magnetyczna (raczej miekkosc).

http://www.youtube.com/watch?v=dEHPw3IcQpg#t=2m48s - polecam nie zwracać
uwafi na "fachowy" komentarz ;-)

--
Cz.

PeJot
Guest

Thu Sep 09, 2010 5:08 am   



shg pisze:

Quote:
Wcale nie trzeba 1000A, duże natężenie pola można wytworzyć
zwiększając ilość zwojów (ale wtedy rośnie rezystancja, a zatem
mniejszy jest prąd płynący przez cewkę przy tym samym napięciu / mocy
strat)


O ile masz miejsce to zwojów można dać więcej. W przemysłowych
magneśnicach trzeba cewkę chłodzić wodą.


--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

kilokitu
Guest

Thu Sep 09, 2010 7:32 am   



On 6 Wrz, 01:01, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

Quote:
Tylko jak to zrobic w amatorskich warunkach - cewka z grubego drutu i
do akumulatora ? Czy bateria kondensatorow i tyrystorow na 1000A ?
Zdecydowanie to drugie! Kilkadziesiąt lat temu miałem też taki problem

z silnikiem "bezżelazowym" w przewijaku taśmy w pamięci taśmowej. Tam
nawet było już nawinięte uzwojenie do magnesowania. Zbudowałem baterię
kondensatorów składającą się z 25 szt kondensatorów elektrolitycznych
1000 uF/100V. Załączenie prądu robiłem ręcznie zwierając sporych
wymiarów styki miedziane. Bardzo ważny jest sposób połączenia
kondensatorów. Chodzi o to aby płynący udarowy prąd rozładowania
płynął przez grube przewody. Ja do każdego kondensatora dolutowałem po
dwa przewody o przekroju 1.5 mm^2 o długości około 20 cm a dopiero
potem zachowując biegunowość te przewody ze sobą. W ten sposób
uzyskałem "przewód" o przekroju 25 x 1,5 = 37,5 mm^2 przez który
przepływał udarowy prąd. Przy zwieraniu obwodu jest potężny huk, błysk
i lecą iskry ale tak musi być. Czasami styki się zespawują Trzeba
dobrać ilość zwojów i przekrój drutu z którego wykonana jest cewka
magnesująca. Za gruby drut = mała ilość zwojów ale duży prąd. Za
cienki drut = duża ilość zwojów ale mały prąd. Pewnie gdzieś pośrodku
jest optimum. Kondensator ładowałem z sieci 220V poprzez żarówkę 100W
i diodę (uwaga! Taki sposób jest niebezpieczny więc trzeba zachować
szczególną ostrożność)

newxmega
Guest

Wed Sep 15, 2010 6:29 am   



"Czarek" <czarek1@nospampoczta.fm> wrote in message
news:i68gng$2etm$1@news.mm.pl...
Quote:
W dniu 08-09-2010 12:46, kurdebalans napisał/a:

http://www.youtube.com/watch?v=dEHPw3IcQpg#t=2m48s - polecam nie zwracać
uwafi na "fachowy" komentarz Wink

To jest dopiero "fachowy" komentarz. Aż nie wierzę w to co słyszę :-)

Posłuchajcie Smile

Wmak
Guest

Wed Oct 26, 2011 2:46 pm   



Czarek <czarek1@nospampoczta.fm> napisał(a):

Quote:
http://www.youtube.com/watch?v=dEHPw3IcQpg#t=2m48s - polecam nie zwracać
uwafi na "fachowy" komentarz ;-)


Nie ma na co zwracać uwagi:

"Ten film wideo został usunięty przez użytkownika.
Przepraszamy za usterki"

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak zwiększyć bieguny w ferrytowym magnesie z wirnika silnika w warunkach domowych?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map