RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak zrobić prostownik do ciągnika C360 z dwóch akumulatorów 6V i spawarki?

Prostownik do ciągnika C360

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak zrobić prostownik do ciągnika C360 z dwóch akumulatorów 6V i spawarki?

Goto page Previous  1, 2, 3  Next

wytnij-to
Guest

Wed Nov 08, 2006 8:24 am   



PeJot@o2.pl napisał(a):
Quote:

Krzysztof L napisał(a):
C360 ma chyba (+) na masie, więc na żywca nie podejdzie.
ma ( - ) !
nawet c 330 ma (-)

Co do C330 jestem pewien że ma (+) na masie, chyba że najmłodsze modele
miały już normalnie.

C330 miały zarówno (+) jak i (-) na masie. Zależne to było od numeru
seryjnego traktorka. Po prostu w pewnym momencie produkcji zaczęli robić
egzemplarze ze zmienioną elektryką. Jak komuś to bardzo potrzebne to
mogę sprawdzić od jakiego nr to szło. Sam miałem zagadkę jak kupiłem
regulator napięcia i nie działał... Okazał się być do wersji z (+) na
masie, a u mnie jest (-) :)

Quote:

jedyne i słuszne rozwiązanie: ALTERNATOR!

Owszem, widywałem C330 z alternatorem od malucha - ciekawe co właściciel
wymodził z owym (+) ? Zewnętrzny prostownik poza alternatorem ?


Pozdrawiam,
Adam

Greg(G.Kasprowicz)
Guest

Wed Nov 08, 2006 9:47 am   



Quote:
ciągnik ma dwa akumulatory po 6v razem ok 400Ah pojemności.

czemu razem?

polaczone sa w szereg przeciez, wiec maja w sumie 160Ah, 12V (mam i znam ten
traktor:))
wystarczy prostownik dostarczajacy 15..20A, w ciagu nocy naladujesz go
spokojnie

Greg(G.Kasprowicz)
Guest

Wed Nov 08, 2006 9:50 am   



Quote:

Kup sobie toroida 12V/30A do tego mostek 40-50A z jakims radiatorem
+10 min pracy lutownica i masz prostownik wystarczajacej wydajnosci
by to naladowac :)

No chyba ze ta twoja spawarka ma 12V na wyjsciu to tylko prostownik +
kawal
blachy na radiator.

toroid bedzie za "sztywny"

i te 40..50A bedzie sporo za malo
przy tej poradzie co mowisz, wywali bezpieczniki lub zagotuje diody
blyskawicznie
akumulator ma rezystancje wewnetrzna rzedu ulamka Ohma, toroid ma takze
bardzo mala.
IMHO duzo lepiej sprawdzaja sie trafa na rdzeniu EI
zawsze w sumie mozesz dac dlugie przewody lub elektroniczna regulacje

Greg(G.Kasprowicz)
Guest

Wed Nov 08, 2006 9:51 am   



Quote:
ma ( - ) !
nawet c 330 ma (-) , c328 miały (+)

moj C330 ma + na masie

C360 ma -

Taddy
Guest

Wed Nov 08, 2006 10:27 am   



Greg(G.Kasprowicz) wrote:

Quote:
toroid bedzie za "sztywny"
i te 40..50A bedzie sporo za malo
przy tej poradzie co mowisz, wywali bezpieczniki lub zagotuje diody
blyskawicznie
akumulator ma rezystancje wewnetrzna rzedu ulamka Ohma, toroid ma takze
bardzo mala.
IMHO duzo lepiej sprawdzaja sie trafa na rdzeniu EI
zawsze w sumie mozesz dac dlugie przewody lub elektroniczna regulacje

Pewnie masz racje ale mam taki prostownik do auta i dziala swietnie.
Mostek sie grzeje (po to ma radiator) a toroid tak sobie... w kazdym razie
calosc zyje juz od roku.

--
Taddy
http://www.rcx.pl/

J.F.
Guest

Wed Nov 08, 2006 11:15 am   



On Wed, 8 Nov 2006 09:47:57 +0100, Greg(G.Kasprowicz) wrote:
Quote:
polaczone sa w szereg przeciez, wiec maja w sumie 160Ah, 12V (mam i znam ten
traktor:))
wystarczy prostownik dostarczajacy 15..20A, w ciagu nocy naladujesz go
spokojnie

Pytanie czy trzeba az 15A - 5A powinno je naladowac na tyle zeby
zapalil, reszte doladuje sam w czasie pracy ..

J.

J.F.
Guest

Wed Nov 08, 2006 11:26 am   



On Tue, 7 Nov 2006 20:07:51 +0100, Krzysztof L wrote:
Quote:
Odkręcić prądnicę, wyrzucić ją i nie patrzeć gdzie upadła.

Patrzec. Moze sie nada jako silnik do roweru :-)

Quote:
Jeśli masz pradnicę ze starym regulatorem mechanicznym, zapomnij, że będzie
to działać.

Hm, mialem kiedys w samochodzie i nie narzekalem ..

J.

Greg(G.Kasprowicz)
Guest

Wed Nov 08, 2006 12:23 pm   



Quote:

Pewnie masz racje ale mam taki prostownik do auta i dziala swietnie.
Mostek sie grzeje (po to ma radiator) a toroid tak sobie... w kazdym razie
calosc zyje juz od roku.
a jaki masz AKU w aucie?

30...50Ah?
bo troche sie takowy rozni od 160Ah..

Greg(G.Kasprowicz)
Guest

Wed Nov 08, 2006 12:25 pm   



Quote:
wystarczy prostownik dostarczajacy 15..20A, w ciagu nocy naladujesz go
spokojnie

Pytanie czy trzeba az 15A - 5A powinno je naladowac na tyle zeby
zapalil, reszte doladuje sam w czasie pracy ..

w zimie z tym bym polemizowal..

C360 to nie nowoczesny diesel, nie ma nawet swiec zarowych (C330 ma)
jak nie nalejesz goracej wody i nie pokrecisz to tak latwo przy 20st mrozu
nie zapali:)

Krzysztof L
Guest

Wed Nov 08, 2006 1:28 pm   



Quote:
Owszem, widywałem C330 z alternatorem od malucha - ciekawe co
właściciel wymodził z owym (+) ? Zewnętrzny prostownik poza
alternatorem ?

Już mówię co trzeba zrobić:

Wyrzucić co już pisałem łącznie z regulatorem.

Odwrócić akumulatory aby minus był na masie.
Rozrusznikowi jest wszystko jedno gdzie jest + zawsze kręci w jedną stronę.

Reszta "elektroniki" łącznie z klaksonem olewa szerokim łukiem zmianą
biegunów.

poleczm montaż alternatora a nie zakup ( wykonanie prostownika)

pozdr
Krzych

Guest

Wed Nov 08, 2006 1:34 pm   



Krzysztof L napisał(a):

Quote:
Już mówię co trzeba zrobić:
/.../


Skoro C330 zniesie bez problemu zamianę biegunów, to skąd w tej
konstrukcji wziął się (+) na masie ? Jedyne wytłumaczenie: OIDP prądnica
pochodziła od Syreny, tam też (+) był na masie.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html /zdechło/
http://coogee.republika.pl/pj/pj.html

J.F.
Guest

Wed Nov 08, 2006 2:09 pm   



On Wed, 08 Nov 2006 13:34:13 +0100, PeJot@o2.pl wrote:
Quote:
Krzysztof L napisał(a):
Już mówię co trzeba zrobić:
/.../
Skoro C330 zniesie bez problemu zamianę biegunów, to skąd w tej
konstrukcji wziął się (+) na masie ? Jedyne wytłumaczenie: OIDP prądnica
pochodziła od Syreny, tam też (+) był na masie.

Pradnica byla obcowzbudna, wiec chyba mozna bylo zamienic aku bez
problemow.

Widac kiedys + na masie byl lepszy - np przewody mniej
[elektro]korodowaly.

Poza tym to praktycznie bez znaczenia, roznice widac glownie
w konstrukcji .. radia Smile


J.

Taddy
Guest

Wed Nov 08, 2006 3:25 pm   



Greg(G.Kasprowicz) wrote:

Quote:

Pewnie masz racje ale mam taki prostownik do auta i dziala swietnie.
Mostek sie grzeje (po to ma radiator) a toroid tak sobie... w kazdym
razie
calosc zyje juz od roku.
a jaki masz AKU w aucie?
30...50Ah?
bo troche sie takowy rozni od 160Ah..
ok. 70-80Ah (dokladnie nie pamietam) silnik diesla

Na pewno troche sie rozni Smile bedzie dluzej ladowal
--
Taddy
http://www.rcx.pl/

w99
Guest

Wed Nov 08, 2006 5:40 pm   



On Wed, 08 Nov 2006 14:09:21 +0100, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>
wrote:

Quote:
Widac kiedys + na masie byl lepszy - np przewody mniej
[elektro]korodowaly.

W Syrenie zmieniało to kierunek iskry na świecach czy coś takiego
(czytałem w jakiejś książce), ale zainstalowałem alternator, odwróciłem
biegunowość aku i radia - nie zauważyłem różnicy (może zimą miało to
znaczenie przy rozruchu).

Greg
Guest

Thu Nov 09, 2006 7:30 am   



rozmawiałem z kumplem, który posiada taki oto alternator: Jest na środku
strony.
42 A - wystarczy ?

http://tiny.pl/rp95

Goto page Previous  1, 2, 3  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak zrobić prostownik do ciągnika C360 z dwóch akumulatorów 6V i spawarki?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map