Adam
Guest
Mon May 07, 2018 4:02 pm
Witajcie.
W aucie, w którym już było kilka różnych przetwornic i kilka jest,
zostały dodane światła LED-owe. Tym razem przetwornica sieje na UKF,
brak możliwości słuchania radia. Tylko jedna stacja nie jest zagłuszana.
Wydaje mi się, że zakładanie filtru zasilania do radia raczej niewiele
pomoże, lepiej przetwornicę zamknąć w ekranowanej puszce (obudowa z
tworzywa sztucznego).
Czy dobrze myślę?
A może jednak ona sieje przez przewód zasilający?
Wszystkie "dobre" przetwornice, które mam lub miałem, są fabrycznie w
metalowych puszkach.
--
Pozdrawiam.
Adam
Piotr GaĹka
Guest
Mon May 07, 2018 5:10 pm
W dniu 2018-05-07 o 18:02, Adam pisze:
Quote:
Witajcie.
W aucie, w którym już było kilka różnych przetwornic i kilka jest,
zostały dodane światła LED-owe. Tym razem przetwornica sieje na UKF,
brak możliwości słuchania radia. Tylko jedna stacja nie jest zagłuszana.
Wydaje mi się, że zakładanie filtru zasilania do radia raczej niewiele
pomoże, lepiej przetwornicę zamknąć w ekranowanej puszce (obudowa z
tworzywa sztucznego).
Czy dobrze myślę?
A może jednak ona sieje przez przewód zasilający?
Wszystkie "dobre" przetwornice, które mam lub miałem, są fabrycznie w
metalowych puszkach.
Sądzę, że zarówno metalowa puszka (połączona z masą samochodu) by się
przydała jak i filtr na przewodzie zasilającym przed wypuszczeniem go na
zewnątrz puszki.
Ale nie mam praktyki w elektronice samochodowej.
P.G.
denat 'POPIS/EU
Guest
Mon May 07, 2018 6:27 pm
ja przyznam, że mogę błądzić, ale nie sądzę żeby to szło po zasilaniu -
chyba nie widzieliście jak wygląda 12V w samochodzie... (przynajmniej w
moim - taki żart)
Adam
Guest
Mon May 07, 2018 7:22 pm
W dniu 2018-05-07 o 20:27, denat 'POPIS/EU pisze:
Quote:
ja przyznam, że mogę błądzić, ale nie sądzę żeby to szło po zasilaniu -
chyba nie widzieliście jak wygląda 12V w samochodzie... (przynajmniej w
moim - taki żart)
Też idę tym tropem - wtedy zamknięcie przetwornicy w puszce powinno
odciąć źródło zakłóceń.
Myślę, że od tego zacznę. Próbnie może wystarczy spożywcza folia aluminiowa.
Jak to nie pomoże, to jakiś filtr na zasilanie przetwornicy, a
ewentualny kolejny etap to filtr na zasilanie radia.
--
Pozdrawiam.
Adam
Sebastian BiaĹy
Guest
Mon May 07, 2018 7:33 pm
On 5/7/2018 6:02 PM, Adam wrote:
Quote:
Wydaje mi się, że zakładanie filtru zasilania do radia raczej niewiele
pomoże, lepiej przetwornicę zamknąć w ekranowanej puszce (obudowa z
tworzywa sztucznego).
Poza puszką dodaj jeszcze dławik na zasilaniu. Nie wiem jakie tam prądy
płyną wiec trudno oceniać czy to sensowna rada.
Quote:
A może jednak ona sieje przez przewód zasilający?
Sprawdź sam. U mnie tak właśnie było z zasilaczem latopa. Wstawienie
dławika na zasilaniu z zapalniczki załatwiło problem lub przynajmniej go
dramatycznie zredukowało.
EM
Guest
Tue May 08, 2018 1:53 pm
W dniu 07.05.2018 o 18:02, Adam pisze:
Quote:
Witajcie.
W aucie, w którym już było kilka różnych przetwornic i kilka jest,
zostały dodane światła LED-owe. Tym razem przetwornica sieje na UKF,
brak możliwości słuchania radia. Tylko jedna stacja nie jest zagłuszana.
Wydaje mi się, że zakładanie filtru zasilania do radia raczej niewiele
pomoże, lepiej przetwornicę zamknąć w ekranowanej puszce (obudowa z
tworzywa sztucznego).
Czy dobrze myślę?
A może jednak ona sieje przez przewód zasilający?
Wszystkie "dobre" przetwornice, które mam lub miałem, są fabrycznie w
metalowych puszkach.
Sprawdziłem bym jeszcze antenę. Czy wszystkie połączenia OK, czy jest
odpowiednie zasilanie, jeśli jest aktywna.
Pozdrawiam
EdiM
Adam
Guest
Tue May 08, 2018 8:04 pm
W dniu 2018-05-07 o 21:33, Sebastian Biały pisze:
Quote:
On 5/7/2018 6:02 PM, Adam wrote:
Wydaje mi się, że zakładanie filtru zasilania do radia raczej niewiele
pomoże, lepiej przetwornicę zamknąć w ekranowanej puszce (obudowa z
tworzywa sztucznego).
Poza puszką dodaj jeszcze dławik na zasilaniu. Nie wiem jakie tam prądy
płyną wiec trudno oceniać czy to sensowna rada.
Ok. 2A, więc żaden prąd.
Kawałek ferryta i trochę drutu starczy. Ewentualnie jeszcze wygładzić
pojemnością.
Quote:
A może jednak ona sieje przez przewód zasilający?
Sprawdź sam. U mnie tak właśnie było z zasilaczem latopa. Wstawienie
dławika na zasilaniu z zapalniczki załatwiło problem lub przynajmniej go
dramatycznie zredukowało.
Pewnikiem zamówię gotowy filtr zasilania "do radia samochodowego".
Swój warsztat mam daleko od miejsca, gdzie teraz mieszkam, nie bardzo
też już mi się chce robić coś, co stosunkowo niedrogo można kupić gotowe.
Chyba, że dławiki znajdę w zepsutych zasilaczach komputerowych - mam ich
kilka.
BTW:
Jakieś dwa tygodnie temu byłem na Wolumenie.
Pietruszki, marchewki, ciuchy. Może ze trzy tylko pawilony ze starych
pozostały :(
Poprzednim razem byłem tam ponad 15 lat temu.
--
Pozdrawiam.
Adam
Adam
Guest
Tue May 08, 2018 8:05 pm
W dniu 2018-05-08 o 15:53, EM pisze:
Quote:
(...)
Sprawdziłem bym jeszcze antenę. Czy wszystkie połączenia OK, czy jest
odpowiednie zasilanie, jeśli jest aktywna.
Pasywna, jest OK.
--
Pozdrawiam.
Adam
Adam
Guest
Tue May 08, 2018 8:07 pm
W dniu 2018-05-08 o 20:07, Adam Wysocki pisze:
Quote:
(...)
Widziałem też filtry do radia CB (w razie jakby coś w samochodzie siało).
W środku kilka połączonych równolegle elektrolitów.
Sama pojemność?
Nie LC?
--
Pozdrawiam.
Adam
Adam Wysocki
Guest
Tue May 08, 2018 8:07 pm
Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
W aucie, w którym już było kilka różnych przetwornic i kilka jest,
zostały dodane światła LED-owe. Tym razem przetwornica sieje na UKF,
brak możliwości słuchania radia. Tylko jedna stacja nie jest zagłuszana.
Kojarzę, że w niektórych motocyklach po założeniu ksenonów działy się cuda
z elektroniką (z "zegarami", czyli panelem na desce rozdzielczej, tam jest
osobny komputer i on jest fizycznie blisko lampy przedniej, czyli też
blisko przetwornicy) i wtedy na forach polecali "przetwornice can bus",
które swoją drogą z magistralą CAN nie miały nic wspólnego (te motocykle
też nie miały magistrali CAN). W każdym razie te przetwornice podobno
naprawiały problem.
Teraz znalazłem podobną:
http://allegro.pl/zestaw-can-bus-hid-xenon-przetwornica-h7-6000k-i4990809848.html
Może ta przetwornica po prostu bardziej liniowo (tak jak żarówki) obciąża
zasilanie i komputer nie wariuje?
Wiem, że ksenony to nie ledy i zasada działania inna, ale może to trochę
naprowadzi. Może do ledów też są takie?
Widziałem też filtry do radia CB (w razie jakby coś w samochodzie siało).
W środku kilka połączonych równolegle elektrolitów.
--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web:
http://www.chmurka.net/ ]
denat 'POPIS/EU
Guest
Tue May 08, 2018 8:13 pm
Quote:
BTW:
Jakieś dwa tygodnie temu byłem na Wolumenie.
Pietruszki, marchewki, ciuchy. Może ze trzy tylko pawilony ze starych
to był model giełdy amerykańskiej, i że to upadło...
Adam
Guest
Tue May 08, 2018 8:40 pm
W dniu 2018-05-08 o 22:13, denat 'POPIS/EU pisze:
Quote:
BTW:
Jakieś dwa tygodnie temu byłem na Wolumenie.
Pietruszki, marchewki, ciuchy. Może ze trzy tylko pawilony ze starych
to był model giełdy amerykańskiej, i że to upadło...
Wiesz, tak ze 20 lat temu jak się ktoś wybierał na giełdę, to miał spis:
jakieś tranzystory, diody, LM, może jakieś AY i wracało się z workiem
elektroniki.
Teraz siada się przed ekranem, a nazajutrz kurier przynosi zamówienie.
Zupełnie inny model handlu.
--
Pozdrawiam.
Adam
Adam Wysocki
Guest
Wed May 09, 2018 10:43 am
Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:
Quote:
Widziałem też filtry do radia CB (w razie jakby coś w samochodzie siało).
W środku kilka połączonych równolegle elektrolitów.
Sama pojemność?
Nie LC?
Też się zdziwiłem. Może przewody robiły za L...
Nie mam pojęcia, czy i na ile to się sprawdzało.
--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web:
http://www.chmurka.net/ ]
denat 'POPIS/EU
Guest
Wed May 09, 2018 7:42 pm
Quote:
Zupełnie inny model handlu.
tylko z tym się mogę zgodzić...
reszta - u było ostro...
chociaż teraz... a któż to wie jak to jest teraz...
P.S.
stanęło na tym (a było ostro), że przetwornica sieje przewodami
zasilającym po RF...