Goto page Previous 1, 2
Gejzero
Guest
Mon Jul 19, 2010 11:23 am
Użytkownik "bagno" <bagno@o2.pl> napisał w wiadomości
news:4c43532e$0$2606$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
rzymo wrote:
On 17 Lip, 17:27, "bagno" <ba...@o2.pl> wrote:
Od akumulatora lecą między innymi dwa kable (1 cholernie gruby) i
kawałek dalej jest złącze.
Gruby to idzie do rozrusznika
Z tych dwóch jeden jest do alternatora, drugi do całej reszty
(stacyjka, zegary).
Jakoś w lutym zmieniałem bratu część instalacji elektrycznej w Uno
1.4. Te dwa złącza zastąpiłem - i tu możecie się śmiać - komputerowymi
gniazdami/wtykami molex.
Takie małe komputerowe ? Da się to jakoś założyć na ten grubszy kabel ?
Wystarczy pojedynczy czy jakoś łączyć je równolegle ? Odporne na warunki
atmosfertyczne to chyba nie jest (oryginał nie był) ?
Trzyma się to pewnie, kosztuje grosze,
obciążalność prądowa jest z zapasem. Od tamtej pory zniknęły typowe
problemy z elektryką w Uno - niedoładowany akumulator, losowe
działanie wycieraczek czy klaksonu.
U mnie tylna wycieraczka raz działa raz nie. A klakson pada równocześnie
z alarmem, centralnym zamkiem i szybami. Nie wiem czy to wina tego złącza
ale po delikatnym wyczyszczeniu nagle zaczęło działać.
Jeżeli chodzi o takie złącze to to może ze starego dużego UPS-a ? W APC są
takie pożądne wtyki do podłączenia pakietu akumulatorów.
Gejzero.
Marek Lewandowski
Guest
Mon Jul 19, 2010 6:17 pm
Jacek Radzikowski wrote:
Quote:
Żadne nie nadają się do samochodu, bo ich nie uszczelnisz. Wsadzisz
wszystko w koszulki termokurczliwe z termoglutem w środku i zalety
wtyków odpadają - przestaje się rozpinać.
Żaden z tych konektorów nie gwarantuje dość siły nacisku, żeby wilgoć
nie wlazła między styki - w modelach najważniejszy jest niski opór,
złączki nie są spinane na więcej niż kilkanaście minut na raz, więc
stabilność kontaktu jest nieistotna. W samochodzie będzie z tym problem.
--
Marek Lewandowski
m4rkiz
Guest
Mon Jul 19, 2010 7:01 pm
"bagno" <bagno@o2.pl> wrote in message
news:4c43532e$0$2606$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Takie małe komputerowe ? Da się to jakoś założyć na ten grubszy kabel ?
Wystarczy pojedynczy czy jakoś łączyć je równolegle ? Odporne na warunki
atmosfertyczne to chyba nie jest (oryginał nie był) ?
zalezy ile tam miejsca, ale moze prosciej juz cos takiego?
http://allegro.pl/item1156462237.html
http://allegro.pl/item1098621153.html
male to nie bedzie, ale montaz banalny i cena smieszna
bagno
Guest
Tue Jul 20, 2010 8:59 am
Użytkownik "Marek Lewandowski" <locust@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:8aj9a9Fmn2U1@mid.individual.net...
Quote:
bagno wrote:
Widziałem te złącza i mi się nie podobają. Nie dość, że lutowane to zupełnie
nie zabezpieczone przed czymkolwiek (wilgoć, zwarcie do metalowych
elementów).
Dokładnie, odpuść sobie modelarskie od razu, żadne nie nadają się do
auta (mimo, że wiele - choć nie tetki - wytrzymają dużo prądu)
Niestety, nie mam lepszej rady na złącze dostępne od ręki i nieduże do
tego.
Jest coś takiego
http://allegro.pl/item1093407362_zlacze_szczelne_wysokopradowe_2_pin_tir_osobowe.html
ale cena kosmiczna.
yabba
Guest
Tue Jul 20, 2010 11:15 pm
Użytkownik "bagno" <bagno@o2.pl> napisał w wiadomości
news:4c41cbcb$0$19160$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
Witam
Od akumulatora lecą między innymi dwa kable (1 cholernie gruby) i kawałek
dalej jest
złącze. Niby nic szczególnego bo każda z części to kawałek plastiku i dwa
konektorki
ale niestety jeden z nich jest bardzo duży (na tym gruby kablu).
Obdzwoniłem wszystkie
sklepy (elektryczne , samochodowe) i nikt czegoś takiego nie ma ani nawet
nie widział.
Samych konektorów też nie znalazłem.
Czy ktoś wię czym to zastąpić ? Złącze musi zostać więc żadnego lutowania
na stałe
ani skręcania niewiadomo czym. Musi być solidne oczywiście. Jeden z tych
kabelków ma
może 2 mm a drugi conajmniej 4. Gdzie to dalej leci to nie wiem bo ciasno
tam strasznie.
Oryginał wygląda mniej więcej tak
http://eltronix.pl/products/2019 ale tu
sa 2 identyczne
konektory.
Dobry sklep motoryzacyjny, taki jeszcze z częściami do Żuka i Tarpana.
W zeszłym roku byłem w takim i były konektory w większych rozmiarach.
Albo punkty Car-Audio.
Zapytaj się też u producenta o lokalnych dystrybutorów:
http://connectpolska.com/nasuwki.html
--
Pozdrawiam,
yabba
rzymo
Guest
Wed Jul 21, 2010 10:00 am
On 18 Lip, 21:17, "bagno" <ba...@o2.pl> wrote:
Quote:
Takie małe komputerowe ? Da się to jakoś założyć na ten grubszy kabel ?
Wystarczy pojedynczy czy jakoś łączyć je równolegle ?
Łączyłem równolegle.
Quote:
Odporne na warunki atmosfertyczne to chyba nie jest (oryginał nie był) ?
Wtyczka dosyć ciasno siedzi w gnieździe, jest szansa że złącze będzie
odporniejsze niż oryginalne.
Quote:
U mnie tylna wycieraczka raz działa raz nie.
Tylna wycieraczka (oraz grzanie szyby) to kwestia złącza po lewej
stronie klapy - wystarczy przeczyścić, odgiąć blaszki i działa.
Goto page Previous 1, 2