RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak znaleźć hermetyczny przepust do wyprowadzenia czujnika DS1820 przez korek oleju?

Mały, hermetyczny przepust na wysokie ciśnienie

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak znaleźć hermetyczny przepust do wyprowadzenia czujnika DS1820 przez korek oleju?

Adam Wysocki
Guest

Mon Jul 23, 2012 10:17 pm   



Hej,

Chcę zrobić miernik temperatury oleju do motocykla. Potrzebuję przepustu,
którym można będzie wyprowadzić styk czujnika przez korek oleju (czujnik
w postaci DS1820 w TO-92 będzie zanurzony w oleju). Korek jest z aluminium,
wygląda tak:

http://allegro.pl/i2494494352.html
http://allegro.pl/listing.php/search?string=korek+oleju+gsxf

Przepust powinien być hermetyczny, odporny na olej silnikowy, na temperaturę
do 120 stopni i na wysokie ciśnienie (nie mam pojęcia jakie - serwisówka do
motocykla podaje jedynie ciśnienie w głównym przewodzie olejowym).

Cena nie jest krytyczna, to ma być jedna sztuka i ma być niezawodne.

Pomożecie? :)

--
Gof
http://www.chmurka.net/

John Smith
Guest

Tue Jul 24, 2012 11:30 am   



Quote:
Chcę zrobić miernik temperatury oleju do motocykla. Potrzebuję przepustu,
którym można będzie wyprowadzić styk czujnika przez korek oleju (czujnik
w postaci DS1820 w TO-92 będzie zanurzony w oleju). Korek jest z aluminium,
wygląda tak:

http://allegro.pl/i2494494352.html
http://allegro.pl/listing.php/search?string=korek+oleju+gsxf

Przepust powinien być hermetyczny, odporny na olej silnikowy, na temperaturę
do 120 stopni i na wysokie ciśnienie (nie mam pojęcia jakie - serwisówka do
motocykla podaje jedynie ciśnienie w głównym przewodzie olejowym).

Cena nie jest krytyczna, to ma być jedna sztuka i ma być niezawodne.

Pomożecie? :)


Nie pomożemy Sad. Bo to razem niebanalne wymagania.
Pomiar lepiej wykonać pośrednio, trzeba znaleźć punkt blisko miejsca
tego oleju i umocować tam czujnik temperatury pod ciśnieniem atmosferycznym.
Metale dobrze przewodzą ciepło, temperatura obudowy będzie zbliżona do
temperatury oleju, o ile w czasie jazdy, wybrany punkt nie będzie dobrze
chłodzony. Inaczej zrobi się spory gradient temperatury, jak duży łatwo
sprawdzić poprzez zatrzymanie chłodzenia, czyli najczęściej jazdy.
K.

j.r.
Guest

Tue Jul 24, 2012 2:42 pm   



Adam Wysocki wrote:
Quote:
Hej,

Chcę zrobić miernik temperatury oleju do motocykla. Potrzebuję
przepustu, którym można będzie wyprowadzić styk czujnika przez korek
oleju (czujnik
w postaci DS1820 w TO-92 będzie zanurzony w oleju). Korek jest z
aluminium, wygląda tak:

http://allegro.pl/i2494494352.html
http://allegro.pl/listing.php/search?string=korek+oleju+gsxf

Przepust powinien być hermetyczny, odporny na olej silnikowy, na
temperaturę do 120 stopni i na wysokie ciśnienie (nie mam pojęcia
jakie - serwisówka do motocykla podaje jedynie ciśnienie w głównym
przewodzie olejowym).

Witam,

w misce nie powinno być ciśnienia, pompa tłoczy olej na wał itp a w misce
pozostaje resztka oleju i to raczej w postaci mgły olejowej która opada
tworząc cienką warstwę na dnie, przy7najmniej tak to kojarzę.
Lepszym rozwiązanie będzie zastosowanie czujnika z zewnątrz
miski lokalnie zaiziolowanego.
--
pzdr, j.r.

wowa
Guest

Tue Jul 24, 2012 3:45 pm   



Użytkownik "Adam Wysocki" <gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid> napisał w
wiadomości news:pme.1343074659@news.chmurka.net...
Quote:

Cena nie jest krytyczna, to ma być jedna sztuka i ma być niezawodne.

Pomożecie? :)

Kupić czujnik fabryczny do samochodu?

Wojtek

--
Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
poświęcają cały swój czas i wiedzę
dla dobra pacjenta...
np. dr Sowa, dr House...

John Smith
Guest

Wed Jul 25, 2012 9:05 am   



W dniu 2012-07-25 09:12, Adam Wysocki pisze:
Quote:
John Smith<dam9723@buziaczek.pl> wrote:

Pomiar lepiej wykonać pośrednio, trzeba znaleźć punkt blisko miejsca
tego oleju i umocować tam czujnik temperatury pod ciśnieniem atmosferycznym.

To wszystko jest tak zaprojektowane, że jest chłodzone w czasie jazdy.
Boję się że przez to będą przekłamania. Chcę to zrobić raz a dobrze Smile

Metoda którą Ci zaproponowałem jest właśnie "raz *i* dobrze".
Uszczelnianie czujników pod ciśnieniem w warunkach substancji aktywnych
chemicznie nie jest sprawą prostą, właśnie ze względu na utratę
szczelności w najmniej oczekiwanym momencie.
K.

Adam Wysocki
Guest

Wed Jul 25, 2012 9:12 am   



John Smith <dam9723@buziaczek.pl> wrote:

Quote:
Pomiar lepiej wykonać pośrednio, trzeba znaleźć punkt blisko miejsca
tego oleju i umocować tam czujnik temperatury pod ciśnieniem atmosferycznym.

To wszystko jest tak zaprojektowane, że jest chłodzone w czasie jazdy.
Boję się że przez to będą przekłamania. Chcę to zrobić raz a dobrze :)

--
Gof
http://www.chmurka.net/

Adam Wysocki
Guest

Wed Jul 25, 2012 9:17 am   



j.r. <jacek.rutkowskil@gazeta.pl> wrote:

Quote:
w misce nie powinno być ciśnienia, pompa tłoczy olej na wał itp a w misce
pozostaje resztka oleju i to raczej w postaci mgły olejowej która opada
tworząc cienką warstwę na dnie, przy7najmniej tak to kojarzę.

To tym lepiej...

Quote:
Lepszym rozwiązanie będzie zastosowanie czujnika z zewnątrz
miski lokalnie zaiziolowanego.

A jak to jest zrobione w samochodach? One są chłodzone cieczą - jest pomiar
temperatury cieczy przez czujnik zanurzony w tej cieczy?

Mój motocykl ma chłodzenie olejowe (dwa obiegi - wysokociśnieniowy, który
smaruje i niskociśnieniowy, który chłodzi).

http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Advanced_Cooling_System

--
Gof
http://www.chmurka.net/

j.r.
Guest

Wed Jul 25, 2012 9:48 am   



Adam Wysocki wrote:
Quote:
j.r. <jacek.rutkowskil@gazeta.pl> wrote:

w misce nie powinno być ciśnienia, pompa tłoczy olej na wał itp a w
misce pozostaje resztka oleju i to raczej w postaci mgły olejowej
która opada tworząc cienką warstwę na dnie, przy7najmniej tak to
kojarzę.

To tym lepiej...

Lepszym rozwiązanie będzie zastosowanie czujnika z zewnątrz
miski lokalnie zaiziolowanego.

A jak to jest zrobione w samochodach? One są chłodzone cieczą - jest
pomiar temperatury cieczy przez czujnik zanurzony w tej cieczy?

http://allegro.pl/czujnik-temperatury-silnika-ford-transit-86-00-i2449109330.html


Czujnik jest zanurzony w czynniku ale całość wkręcana do środka jest
jednolita.
Jeśli chcesz zrobić dobrze to może zamów u tokarza odpowiednik swojego korka
z wydrążeniem po środku na czujnik lub zastosuj taki ja w fordzie czy w
innym
aucie tam jest rezystor NTC.
--
pzdr, j.r.

qlphon
Guest

Thu Jul 26, 2012 10:46 am   



Quote:
Chcę zrobić miernik temperatury oleju do motocykla.

http://www.jpcycles.com/motorcycle-oil-gauges

Adam Wysocki
Guest

Mon Jul 30, 2012 3:50 pm   



John Smith <dam9723@buziaczek.pl> wrote:

Quote:
To wszystko jest tak zaprojektowane, że jest chłodzone w czasie jazdy.
Boję się że przez to będą przekłamania. Chcę to zrobić raz a dobrze :)

Metoda którą Ci zaproponowałem jest właśnie "raz *i* dobrze".

Przeprowadziłem test i nie jest dobrze Smile silnik ma ogromną bezwładność
termiczną - aż się zdziwiłem. Przykręciłem tam TC74 i mierzy, ale z dużym
opóźnieniem - jak silnik jest już gotowy do pracy i wkręca się na obroty
(zimny się nie wkręca), to czujnik nadal pokazuje temperaturę otoczenia.
Cylindry są gorące a reszta silnika zimna - a nie chcę przykręcać czujnika
do cylindrów, bo z kolei może być za wysoka temperatura...

Chodzi mi o temperaturę oleju :)

Quote:
Uszczelnianie czujników pod ciśnieniem w warunkach substancji aktywnych
chemicznie nie jest sprawą prostą, właśnie ze względu na utratę
szczelności w najmniej oczekiwanym momencie.

Wymyśliłem, że kupię PT100 w osłonie i z przewodami odpornymi na wysoką
temperaturę, wywiercę w korku otwory na przewody (i na coś, co usztywni
PT100, żeby nie latał podczas jazdy) i zaleję przejście masą epoksydową.
To powinno wystarczyć?

--
Gof
http://www.chmurka.net/

John Smith
Guest

Mon Jul 30, 2012 4:12 pm   



Quote:
Przeprowadziłem test i nie jest dobrze Smile silnik ma ogromną bezwładność
termiczną - aż się zdziwiłem. Przykręciłem tam TC74 i mierzy, ale z dużym
opóźnieniem - jak silnik jest już gotowy do pracy i wkręca się na obroty
(zimny się nie wkręca), to czujnik nadal pokazuje temperaturę otoczenia.
Tak bywa, gdy czujnik jest za daleko od źródła ciepła.


Quote:
Cylindry są gorące a reszta silnika zimna - a nie chcę przykręcać czujnika
do cylindrów, bo z kolei może być za wysoka temperatura...
Może to nie jest zły pomysł, to cylindry spalając mieszankę wytwarzają

ciepło. Pomiar przy cylindrach mógłby być bardziej wiarygodny niż oleju,
tym bardziej, że piszesz już o pomiarach czujnikiem PT100.


Quote:
Chodzi mi o temperaturę oleju Smile
Jeśli tak, to się bawimy dalej. Smile



Quote:
Wymyśliłem, że kupię PT100 w osłonie i z przewodami odpornymi na wysoką
temperaturę, wywiercę w korku otwory na przewody (i na coś, co usztywni
PT100, żeby nie latał podczas jazdy) i zaleję przejście masą epoksydową.
To powinno wystarczyć?
Jak pisali wcześniej Koledzy, pod korkiem nie powinno być ciśnienia, co

ułatwia sprawę,
chociaż, nie raz widziałem korek pobrudzony olejem.
Każdy klej może "erodować" z czasem pod wpływem substancji chemicznych,
z olejami nie mam doświadczenia, ale doradzę Ci zastosowanie dwóch
warstw, epoksydu jako warstwy uszczelniającej i dodatkowo warstwę
osłonową epoksydu. Jaką? Sam musisz dobrać substancję odporną na olej.
Całość tak zabezpiecz, aby w czasie jazdy i niespodziewanego
rozszczelnienia, nic się nie stało.
Ale polecałbym umieszczenie PT100 przy cylindrach.
K.

WS
Guest

Tue Jul 31, 2012 10:01 am   



On 23 Lip, 22:17, gophi.at.chmurka....@nospam.invalid (Adam Wysocki)
wrote:
Quote:
Hej,

Chc zrobi miernik temperatury oleju do motocykla. Potrzebuj przepustu,
kt rym mo na b dzie wyprowadzi styk czujnika przez korek oleju (czujnik
w postaci DS1820 w TO-92 b dzie zanurzony w oleju).

chyba najprosciej cos gotowego kupic, np. termomtr wkrecany zamiast
korka (pelno tego http://allegro.pl/listing.php/search?category=156&sg=0&string=termometr+oleju
)

albo dobrac jakis czujnik zamiast spustowego korka oleju, cos typu:

http://sklep.mieloch.pl/product_info.php?cPath=1_83_415&products_id=2793&osCsid=a23d97ccf234b9f9d60e37b292de1703
http://sklep.mieloch.pl/product_info.php?cPath=1_83_415&products_id=2792&osCsid=a23d97ccf234b9f9d60e37b292de1703

http://sklep.motocykle.pl/index.php?products=product&prod_id=13900
http://sklep.motocykle.pl/index.php?products=product&prod_id=13899

http://www.kangoo.pl/szukaj/Czujnik+temperatury+oleju/source/form

WS

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak znaleźć hermetyczny przepust do wyprowadzenia czujnika DS1820 przez korek oleju?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map