krychu
Guest
Tue Nov 13, 2007 4:36 pm
witam,
czy ktoś zaglądał do wnętrza regulatora dmuchawy z poldka? Co tam siedzi w
końcówce mocy? Planuję zastąpić tym rezystory w Astrze, ale zanim kupię
chciałbym się zorientować jak będzie z adaptacją (głównie chodzi o
zwiększenie mocy i zamianę potencjometru na przełączane dzielniki). Na necie
niestety brak dokładnych szczegółów technicznych tego ustrojstwa.
--
adres zwrotny: elstach(małpa)poczta.fm
RoMan Mandziejewicz
Guest
Tue Nov 13, 2007 6:52 pm
Hello krychu,
Tuesday, November 13, 2007, 4:36:16 PM, you wrote:
Quote:
czy ktoś zaglądał do wnętrza regulatora dmuchawy z poldka? Co tam siedzi w
końcówce mocy? Planuję zastąpić tym rezystory w Astrze, ale zanim kupię
chciałbym się zorientować jak będzie z adaptacją (głównie chodzi o
zwiększenie mocy i zamianę potencjometru na przełączane dzielniki).
Ale po co? To jest PWM.
[...]
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Spam (rdzenie ferrytowe do przetwornic i nie tylko):
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=7416823
Ukaniu
Guest
Tue Nov 13, 2007 8:36 pm
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomości
news:1768170050.20071113185207@pik-net.pl...
Quote:
Ale po co? To jest PWM.
Tylko silnik w astrze pewnie większej mocy więc trzeba by się jednak
zastanowić nad poprawą parametrów klucza i jego sterowania. A co do zamiany
przełącznika na dzielniki to rozumiem, że chodzi o podłączenie do
istniejącej skokowego przełącznika nadmuchy. Ja nie wiem czy jest sens bawić
sie w układ z Poloneza to jest rozwiązanie takie sobie w środku.
Ja u siebie do innego auta zastosowałem 2x 555 jedną do PWM i jedną jako
podwajasz napięcia do sterowania kluczem MOSFET o bardzo małym Rds-on.
Pozdrawiam Łukasz
krychu
Guest
Wed Nov 14, 2007 1:42 pm
Ukaniu <L99UkaszWYWALTO@gazeta.pl> wrote:
Quote:
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w
wiadomości news:1768170050.20071113185207@pik-net.pl...
Ale po co? To jest PWM.
Tylko silnik w astrze pewnie większej mocy więc trzeba by się jednak
zastanowić nad poprawą parametrów klucza i jego sterowania. A co do
zamiany przełącznika na dzielniki to rozumiem, że chodzi o
podłączenie do istniejącej skokowego przełącznika nadmuchy. Ja nie
wiem czy jest sens bawić sie w układ z Poloneza to jest rozwiązanie
takie sobie w środku. Ja u siebie do innego auta zastosowałem 2x 555 jedną
do PWM i jedną
jako podwajasz napięcia do sterowania kluczem MOSFET o bardzo małym
Rds-on.
silnik dmuchawy pobiera prąd rzędu 15A, dlatego jeśli w końcówce siedzi
jakiś MOS, to podmieniłbym go np. na IRF3205. Ale skoro nie ma sensu bawić
się w układ z poloneza, to pewnie spróbuję regulatora PWM na 4 wzmacniaczach
operacyjnych i w.w. tranzystorze. Myślę, że jednak wyjdzie to taniej.
--
adres zwrotny: elstach(małpa)poczta.fm
Ukaniu
Guest
Wed Nov 14, 2007 9:54 pm
Użytkownik "krychu" <elstach@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:fheqfg$coa$1@news.onet.pl...
Quote:
silnik dmuchawy pobiera prąd rzędu 15A, dlatego jeśli w końcówce siedzi
jakiś MOS, to podmieniłbym go np. na IRF3205. Ale skoro nie ma sensu bawić
się w układ z poloneza, to pewnie spróbuję regulatora PWM na 4
wzmacniaczach operacyjnych i w.w. tranzystorze. Myślę, że jednak wyjdzie
to taniej.
Najtaniej moim zdaniem to jednak z tymi 555 do samego generatora jedne
scalak kilka rezystorów i 2 diody.
http://www.dprg.org/tutorials/2005-11a/index.html
Pozdrawiam Łukasz
krychu
Guest
Thu Nov 15, 2007 12:44 am
Ukaniu <L99UkaszWYWALTO@gazeta.pl> wrote:
Quote:
a tak z ciekawości: ten regulator z poldolota też jest na 555 czy jakiś
prosty multiwibrator astabilny?
--
adres zwrotny: elstach(małpa)poczta.fm