PL(N)umber_One
Guest
Fri Mar 28, 2008 7:42 pm
Witam
Mam silnik 1 fazowy do pompy hydroforu Omnigena JX750. Silnik posiada
wyprowadzone 3 końcówki uzwojeń, czyli jeden koniec uzwojenia roboczego i
rozruchowego jest zwarty wewnątrz silnika. Pomierzyłem rezystancję uzwojeń i
wychodzi jedno ok 6om drugie ok 10om. Pytanie które uzwojenie ma większą
rezystancję: robocze, czy rozruchowe. Problem polega na tym, że bez
zidentyfikowania uzwojeń nie wiem gdzie włączyć kondensator rozruchowy.
Kolory wyprowadzeń przewodów uzwojeń to : czerwony, żółty i zielony (wspólny
obu uzwojeń), może jest to jakiś standard kolorów.
Pozdrowienia
PP
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
Zbyszek
Guest
Fri Mar 28, 2008 9:06 pm
Quote:
Witam
Mam silnik 1 fazowy do pompy hydroforu Omnigena JX750. Silnik posiada
wyprowadzone 3 końcówki uzwojeń, czyli jeden koniec uzwojenia roboczego i
rozruchowego jest zwarty wewnątrz silnika. Pomierzyłem rezystancję uzwojeń i
wychodzi jedno ok 6om drugie ok 10om. Pytanie które uzwojenie ma większą
rezystancję: robocze, czy rozruchowe. Problem polega na tym, że bez
zidentyfikowania uzwojeń nie wiem gdzie włączyć kondensator rozruchowy.
Kolory wyprowadzeń przewodów uzwojeń to : czerwony, żółty i zielony (wspólny
obu uzwojeń), może jest to jakiś standard kolorów.
Obstawiam, że do uzwojenia o większej rezystancji.
Podłączenie odwrotne spowoduje, iż silnik powinien się kręcić w drugą stronę.
Wtedy pompa będzie pompować "inaczej".
Jest to o tyle groźne że może się rozkręcić o ile nakrętki są niezabezpieczone.
Odwrotne podłączenie silnik powinien przeżyć

.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:
http://niusy.onet.pl
J.F.
Guest
Sat Mar 29, 2008 7:31 pm
On Sat, 29 Mar 2008 18:02:11 +0000 (UTC), PL(N)umber_One wrote:
Quote:
Zbyszek <zbyszeksWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał(a):
Obstawiam, że do uzwojenia o większej rezystancji.
Własnie zrobiłem próbę. Zgadza się, uzwojenie o większej rezystancji jest
uzwojeniem pomocniczym i przy takim połączeniu kierunek wirowania pompy jest
właśćiwy. To wydaje się przesądzać sprawę.
Dziekuję za pomoc.
A tak swoja droga - takie silniki sie czesciej laczy
"w trojkat" czy "w gwiazde" ?
Tzn
*----L----*
| |
--*--L---C--*---
czy
*--C---
| |
--L--*--L--*---
J.
PL(N)umber_One
Guest
Sat Mar 29, 2008 7:42 pm
Zbyszek <zbyszeksWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał(a):
Quote:
Obstawiam, że do uzwojenia o większej rezystancji.
Podłączenie odwrotne spowoduje, iż silnik powinien się kręcić w drugą
stronę.
Wtedy pompa będzie pompować "inaczej".
Jest to o tyle groźne że może się rozkręcić o ile nakrętki są
niezabezpieczone.
Odwrotne podłączenie silnik powinien przeżyć

.
Własnie zrobiłem próbę. Zgadza się, uzwojenie o większej rezystancji jest
uzwojeniem pomocniczym i przy takim połączeniu kierunek wirowania pompy jest
właśćiwy. To wydaje się przesądzać sprawę.
Dziekuję za pomoc.
PP
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
PL(N)umber_One
Guest
Sat Mar 29, 2008 10:42 pm
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
Quote:
On Sat, 29 Mar 2008 18:02:11 +0000 (UTC), PL(N)umber_One wrote:
Zbyszek <zbyszeksWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał(a):
Obstawiam, że do uzwojenia o większej rezystancji.
Własnie zrobiłem próbę. Zgadza się, uzwojenie o większej rezystancji jest
uzwojeniem pomocniczym i przy takim połączeniu kierunek wirowania pompy
jest
właśćiwy. To wydaje się przesądzać sprawę.
Dziekuję za pomoc.
A tak swoja droga - takie silniki sie czesciej laczy
"w trojkat" czy "w gwiazde" ?
Tzn
*----L----*
| |
--*--L---C--*---
czy
*--C---
| |
--L--*--L--*---
J.
Na schematach, do których dotarłem zawsze pokazują połączenie jak na górnym
rysunku i tak też zrobiłem.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/