Goto page Previous 1, 2
M
Guest
Sat Dec 25, 2010 1:29 am
On 24 Gru, 23:21, RoMan Mandziejewicz <ro...@pik-net.pl> wrote:
Quote:
b dzie bola zasilacz buforowy o takiej mocy, bo zazwyczaj UPSy nie
chc z agregatami kolaborowa i atwiej doda energi od strony
akumulator w. Tylko pytanie, czy SmartUPS nie jest za m dry i nie
"zdziwi si ", e na akumulatorze napi cie nie chce spada ...
Rzeczywiście nie każdy UPS współpracuje, ale dobry on-line powinien
dać radę. Od kilku lat mam MGE EX40 i współpracuje (akceptuje szeroki
zakres napięć, natomiast wykrywa nadmierny spadek częstotliwości co
akurat jest pożyteczne - chroni agregat przed przeciążeniem, chwilowo
odłączając się). Ale niedawno się zdziwiłem - kilkuletni polski ETA
700VA (nie on-line) też daje radę (nie przełącza co chwilę na
baterię), choć taki np. Powerware 5125 przełącza co chwilę. Widać
polski projektowany pod nie najlepszą jakość naszego prądu...
Ale swoją drogą, taka przetwornica zasilana 12V z samochodu też może
mieć sens - jeśli to diesel z odpowiednio wydajnym alternatorem i
dużym akumulatorem (i przetwornica raczej zamontowana w samochodzie -
zasilanie krótkimi grubymi przewodami z alternatora, nie z gniazda
zapalniczki).
BartekK
Guest
Sat Dec 25, 2010 1:19 pm
W dniu 2010-12-25 00:29, M pisze:
Quote:
Ale swoją drogą, taka przetwornica zasilana 12V z samochodu też może
mieć sens - jeśli to diesel z odpowiednio wydajnym alternatorem i
dużym akumulatorem (i przetwornica raczej zamontowana w samochodzie -
zasilanie krótkimi grubymi przewodami z alternatora, nie z gniazda
zapalniczki).
Z gniazda zapalniczki pobrać 1kW (+ straty na sprawności tej
przetwornicy) to byś mógł chyba tylko w kamazie. Realnie większość aut z
XX i XXI wieku ma zapalniczkę zabezpieczaną bezpiecznikiem 10A czyli
~120W maks.
--
| Bartlomiej Kuzniewski
| sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098
http://drut.org/
|
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173
ici
Guest
Tue Dec 28, 2010 11:08 am
W dniu 2010-12-25 13:19, BartekK pisze:
Quote:
W dniu 2010-12-25 00:29, M pisze:
Ale swoją drogą, taka przetwornica zasilana 12V z samochodu też może
mieć sens - jeśli to diesel z odpowiednio wydajnym alternatorem i
dużym akumulatorem (i przetwornica raczej zamontowana w samochodzie -
zasilanie krótkimi grubymi przewodami z alternatora, nie z gniazda
zapalniczki).
Z gniazda zapalniczki pobrać 1kW (+ straty na sprawności tej
przetwornicy) to byś mógł chyba tylko w kamazie. Realnie większość aut z
XX i XXI wieku ma zapalniczkę zabezpieczaną bezpiecznikiem 10A czyli
~120W maks.
Panowie mylimy pojęcia.
Alternator samochodowy służy TYLKO do naładowania odłączonego na ten
czas akumulatora w sytuacji awarii dłuższej niż doba. Żadnej pracy
on-line z samochodem. Alternator 80A więc ma czym ładować. Kable to
nieistotny szczegół i nie o kable i zapalniczki tu idzie.
Mam akurat akumulator 100Ah/12V jeszcze w dobrej formie i ze 2-wie
60-tki. Żal tego nie wykorzystać.
Zakładam (nie liczyłem tego), że czas ładowania z samochodu ok. 2-3
godz. przy tej pojemności i dorywczym obciążeniu powinno wystarczyć na
ok. dobę. Czyli najpierw na naładowanych akumulatorach nagrzać chałupę
na ful (gazem) i jak mocno się oziębi po paru/nastu godz. powtórka. Jak
starczy jeszcze na jakieś minimalne oświetlenie diodowe czy
świetlóweczka 7W zamiast świeczki, to in plus.
Dopiero po rozładowaniu akumulatora/ów ostateczny ratunek w postaci
samochodu. Zakładam, że będzie to kolejna doba awarii, statystycznie
mniej prawdopodobna.
W przyszłości marzy mi się fotowoltaika na dachu zamiast samochodowego
generatora. Do tego też sin przetwornica jest jak najbardziej wskazana.
Ponieważ w tym planie przetwornica jest elementem kluczowym, zarówno na
dziś, jak i na jutro. Dlatego od niej chcę zacząć.
Zniechęca mnie próbowanie, czy aby ten czy inny UPS raczy
współpracować w takich czy innych warunkach. Warunki są spartańskie,
dlatego zamiast wyrafinowanej elektroniki zabezpieczeń UPS'a, potrzebuję
prosty falownik z pdst. zabezpieczeniem zwarciowo-przeciążeniowym
załączany ręcznie. Nie wybrednym co do źródła zasilania (akumulator za
duży, czy za mały, czy jaki tam sobie "zobaczy"). Do tego dokumentację w
razie uszkodzenia.
Potrzebuję urządzenie o parametrach ok. 1kVA/230V/50Hz/sin/(10-15%),
proste, pewne, ręczne załączane wajchą, zasilane z akumulatorów
samochodowych 12V,60-100Ah, w miarę bezobsługowe (wyjątek akumulator),
odporne na przeciążenia rozruchowe, miej chętnie z softstartem.
Roman
Guest
Tue Dec 28, 2010 3:06 pm
Quote:
Potrzebuję urządzenie o parametrach ok. 1kVA/230V/50Hz/sin/(10-15%),
proste, pewne, ręczne załączane wajchą, zasilane z akumulatorów
samochodowych 12V,60-100Ah, w miarę bezobsługowe (wyjątek akumulator),
odporne na przeciążenia rozruchowe, miej chętnie z softstartem.
http://allegro.pl/ups-1-kw-jedyny-na-allegro-i1372339050.html
http://allegro.pl/przetwornica-czysty-sinus-ps-1000w-12-230v-gwfv-ss-i1371527103.html
http://allegro.pl/awaryjne-zasilanie-ups-przetwornica-czysty-sinus-i1377525731.html
Michoo
Guest
Tue Dec 28, 2010 9:22 pm
W dniu 28.12.2010 11:08, ici pisze:
Quote:
Zakładam (nie liczyłem tego), że czas ładowania z samochodu ok. 2-3
godz. przy tej pojemności i dorywczym obciążeniu powinno wystarczyć na
ok. dobę. Czyli najpierw na naładowanych akumulatorach nagrzać chałupę
na ful (gazem) i jak mocno się oziębi po paru/nastu godz. powtórka. Jak
starczy jeszcze na jakieś minimalne oświetlenie diodowe czy
świetlóweczka 7W zamiast świeczki, to in plus.
[...]
Potrzebuję urządzenie o parametrach ok. 1kVA/230V/50Hz/sin/(10-15%),
proste, pewne, ręczne załączane wajchą, zasilane z akumulatorów
samochodowych 12V,60-100Ah, w miarę bezobsługowe (wyjątek akumulator),
odporne na przeciążenia rozruchowe, miej chętnie z softstartem.
Ale dlaczego nie sam generator? Kosztuje ~800zł, daje sinusa, wystarcza
mu lać paliwo i czas awarii niestraszny.
--
Pozdrawiam
Michoo
ici
Guest
Wed Dec 29, 2010 6:11 pm
Quote:
Ale dlaczego nie sam generator? Kosztuje ~800zł, daje sinusa, wystarcza
mu lać paliwo i czas awarii niestraszny.
Odpowiedź jest brutalna i prosta.
Zarówno te linki które podał Roman jak i sam agregat były by OK gdyby
nie jeden szkopuł. Jedno jak i drugie kosztuje w granicach 1000 zł.
Milcząco zakładałem, że mając obecnie duuużo czasu, sporo innej praktyki
elektronicznej, a mało pieniędzy wyjdzie mi taniej pobawić się samemu w
projekt i wykonanie.
Bawiłem się już w przetwornice, ale były to proste układy z
prostownikiem na wyjściu, gdzie kształt napięcia nie miał znaczenia i
moc była znacznie mniejsza. Temat sam w sobie jest również dla mnie ciekawy.
RoMan Mandziejewicz
Guest
Wed Dec 29, 2010 6:33 pm
Hello ici,
Wednesday, December 29, 2010, 6:11:44 PM, you wrote:
Quote:
Ale dlaczego nie sam generator? Kosztuje ~800zł, daje sinusa, wystarcza
mu lać paliwo i czas awarii niestraszny.
Odpowiedź jest brutalna i prosta.
Zarówno te linki które podał Roman jak i sam agregat były by OK gdyby
nie jeden szkopuł. Jedno jak i drugie kosztuje w granicach 1000 zł.
W tym wątku dostałeś linka do UPSa 1 kVA za 249 PLN - też za drogo?
Quote:
Milcząco zakładałem, że mając obecnie duuużo czasu, sporo innej praktyki
elektronicznej, a mało pieniędzy wyjdzie mi taniej pobawić się samemu w
projekt i wykonanie.
Bawiłem się już w przetwornice, ale były to proste układy z
prostownikiem na wyjściu, gdzie kształt napięcia nie miał znaczenia i
moc była znacznie mniejsza. Temat sam w sobie jest również dla mnie ciekawy.
Temat jest piekielnie trudny.
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
DzEk
Guest
Wed Dec 29, 2010 10:53 pm
Tu masz czystą sinusoidę 1600W (2200VA) za 550 zł lub licytacja od 300 zł
Taniej już raczej nic nie wykombinujesz...
http://allegro.pl/apc-smart-ups-2200-sinus-100-sprawny-z-demontazu-i1391289732.html
ici
Guest
Thu Dec 30, 2010 12:14 am
Quote:
Temat jest piekielnie trudny.
Jak by był łatwy, to głowy bym nie zawracał.

Przeglądałem twoją stronę.
Jestem pod wrażeniem "czystego" i przejrzystego montażu.
Po uzupełnieniu, strona będzie dobrym kompendium wiedzy.
ici
Guest
Thu Dec 30, 2010 12:21 am
Quote:
W tym wątku dostałeś linka do UPSa 1 kVA za 249 PLN - też za drogo?
Nie, ale widzę że już sprzedane.
RoMan Mandziejewicz
Guest
Thu Dec 30, 2010 1:04 am
Hello ici,
Thursday, December 30, 2010, 12:21:59 AM, you wrote:
Quote:
W tym wątku dostałeś linka do UPSa 1 kVA za 249 PLN - też za drogo?
Nie, ale widzę że już sprzedane.
Ba! Trzeba było się wcześniej decydować.
--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Goto page Previous 1, 2