Michał
Guest
Sun May 18, 2008 7:36 pm
witam,
moze ktos moglby mnie poratowac jak najprosciej dorobic do ukladu automat.
zalaczania swiatel cos co opoznialoby zalaczenie przekaznika o kilka sekund?
Kupilem AWS okazalo sie ze to najprostsza wersja - czytaj przekaznik z
kablami... ktory trzeba posdlaczyc pod kontrolke ladowania aku.. problem w
tym, ze auto jest to diesel na canie i majster powiedzial ze nie ma takiego
kabla... a grzebanie w licznku to dla mnie troche nieporozumienie...
Wykombonowalem ze moznaby dac opornik, np 2W o takiej wartosci, zeby
spowodowal zalaczenie przekaznika przy napieciu aku np jakies 12V, czyli
przez chwile napiecie na przekazniku by bylo za niskie zeby zaskoczyl, ale
siwatla beda sie wlaczac zaraz po przekreceniu stacyjki...
stad moje pytanie - jak zrobic jakis prosty uklad ktory opozni zalaczenie
ukladu, domyslam sie ze to z 3-4 elementy, i jesli ktos moglby oprocz
koncepcji podac ich wartosci, bo zeby to samemu zaprojektowac to niestety
nie dam rady..
Chcialbym zmontowac cos takiego co tylko podlaczylbym do tego przewodu
ktorym mialo byc sterowane urzadzenie - syglnal z alternatora - domyslam sie
ze to +.
pozdrawiam
Michal
Waldemar Krzok
Guest
Sun May 18, 2008 7:59 pm
Michał schrieb:
Quote:
witam,
moze ktos moglby mnie poratowac jak najprosciej dorobic do ukladu automat.
zalaczania swiatel cos co opoznialoby zalaczenie przekaznika o kilka sekund?
Kupilem AWS okazalo sie ze to najprostsza wersja - czytaj przekaznik z
kablami... ktory trzeba posdlaczyc pod kontrolke ladowania aku.. problem w
tym, ze auto jest to diesel na canie i majster powiedzial ze nie ma takiego
kabla... a grzebanie w licznku to dla mnie troche nieporozumienie...
Wykombonowalem ze moznaby dac opornik, np 2W o takiej wartosci, zeby
spowodowal zalaczenie przekaznika przy napieciu aku np jakies 12V, czyli
przez chwile napiecie na przekazniku by bylo za niskie zeby zaskoczyl, ale
siwatla beda sie wlaczac zaraz po przekreceniu stacyjki...
stad moje pytanie - jak zrobic jakis prosty uklad ktory opozni zalaczenie
ukladu, domyslam sie ze to z 3-4 elementy, i jesli ktos moglby oprocz
koncepcji podac ich wartosci, bo zeby to samemu zaprojektowac to niestety
nie dam rady..
Chcialbym zmontowac cos takiego co tylko podlaczylbym do tego przewodu
ktorym mialo byc sterowane urzadzenie - syglnal z alternatora - domyslam sie
ze to +.
układ RC. Oprócz opornika szeregowego jeszcze kondensator równolegle do
przekaźnika. Albo jeszcze prościej: zaprogramować komputer pokładowy na
światła dzienne i gotowe bez przekaźnika ;-)
Waldek
Michał
Guest
Sun May 18, 2008 8:05 pm
Quote:
układ RC. Oprócz opornika szeregowego jeszcze kondensator równolegle do
przekaźnika. Albo jeszcze prościej: zaprogramować komputer pokładowy na
światła dzienne i gotowe bez przekaźnika ;-)
Waldek
Pytalem w vw ale ponoc sie nie da... wolalbym dopalcic i nie grzebac w
kablach. Poblem jest bo znajomy kupil uklad dla siebie i dla mnie, ja go
zawiozlem do majstra, ktory go zalozyl i po montazu powiedzial ze jest jak
jest i bedzie sie zapalac od razu przy starcie - czyli generalnie dziala jak
zwykly przekaznik podlaczony po stacyjce, ktory na czas rozruchu sie wylacza
bo jest za niskie napiecie i tyle.. zebym wiedzial ze tak bedzie kupil bym
drugi uklad i po sprawie, ale jak juz to jest zamontowane to juz nie
chcialem mieszac...
pozdrawiam
michal
Krzysztof Szmurło
Guest
Sun May 18, 2008 10:59 pm
Michał pisze:
Quote:
układ RC. Oprócz opornika szeregowego jeszcze kondensator równolegle do
przekaźnika. Albo jeszcze prościej: zaprogramować komputer pokładowy na
światła dzienne i gotowe bez przekaźnika ;-)
Waldek
Pytalem w vw ale ponoc sie nie da... wolalbym dopalcic i nie grzebac w
kablach. Poblem jest bo znajomy kupil uklad dla siebie i dla mnie, ja go
zawiozlem do majstra, ktory go zalozyl i po montazu powiedzial ze jest jak
jest i bedzie sie zapalac od razu przy starcie - czyli generalnie dziala jak
zwykly przekaznik podlaczony po stacyjce, ktory na czas rozruchu sie wylacza
bo jest za niskie napiecie i tyle.. zebym wiedzial ze tak bedzie kupil bym
drugi uklad i po sprawie, ale jak juz to jest zamontowane to juz nie
chcialem mieszac...
pozdrawiam
michal
A jaki samochód? rocznik?
Pozdrawiam
Krzysiek
Michał
Guest
Mon May 19, 2008 12:27 am
Quote:
A jaki samochód? rocznik?
VW T5 z 04 roku - pytalem w serwisie vw.
Na codzien jezdze oplem combo 06 tez na canie i tam to wiem, ze mozna
wlaczyc to sie ponoc zwie wesrja skandynawska czy cos takiego, tyle ze tylko
w serwisie, trzeba miec pin itp...
pozdrawiam
michal
Jacek \"Plumpi\"
Guest
Mon May 19, 2008 9:45 pm
Quote:
moze ktos moglby mnie poratowac jak najprosciej dorobic do ukladu automat.
zalaczania swiatel cos co opoznialoby zalaczenie przekaznika o kilka
sekund?
Kupilem AWS okazalo sie ze to najprostsza wersja - czytaj przekaznik z
kablami... ktory trzeba posdlaczyc pod kontrolke ladowania aku.. problem w
tym, ze auto jest to diesel na canie i majster powiedzial ze nie ma
takiego kabla... a grzebanie w licznku to dla mnie troche
nieporozumienie...
Wykombonowalem ze moznaby dac opornik, np 2W o takiej wartosci, zeby
spowodowal zalaczenie przekaznika przy napieciu aku np jakies 12V, czyli
przez chwile napiecie na przekazniku by bylo za niskie zeby zaskoczyl, ale
siwatla beda sie wlaczac zaraz po przekreceniu stacyjki...
stad moje pytanie - jak zrobic jakis prosty uklad ktory opozni zalaczenie
ukladu, domyslam sie ze to z 3-4 elementy, i jesli ktos moglby oprocz
koncepcji podac ich wartosci, bo zeby to samemu zaprojektowac to niestety
nie dam rady..
Chcialbym zmontowac cos takiego co tylko podlaczylbym do tego przewodu
ktorym mialo byc sterowane urzadzenie - syglnal z alternatora - domyslam
sie ze to +.
pozdrawiam
Nic nie trzeba więcej dawać
Zasadniczo zależy Ci zapewne, abyś mógł kręcić rozrusznikiem bez dodatkowego
obciążenia w postaci oświetlenia ?
Jeżeli tak to ten przekaźnik Ci sprawę powinien załatwić.
Obecnie wpięty on jest w układ tak, że zasilany jest plusem/plusami oraz
minusem podłączonym gdzieś do karoserii. Zamiast podłączać minus do
karoserii, podłącz go do stacyjki tak, aby zamiast masy dostawał sterowanie
na bendiks. Czyli ten sygnał startu, który powoduje wyrzucenie bendiksu.
Będzie to działać w taki sposób, ze światła automatycznie będą się gasiły
podczas rozruchu silnika.
Kiedy przekręcisz kluczyk w pozycję rozruchu to przekaźnik będzie zasilany
dwoma plusami, a zatem nie zadziała i nie załączy świateł, ponieważ oba
końce cewki będą na tym samym potencjale elektrycznym. W chwili, kiedy
kluczyk powróci do stanu normalnej pracy to przekaźnik ten będzie zasilany
plusem/plusami z układów sterowania oświetlenia oraz minusem poprzez cewkę
bendiksu.
Jacek \"Plumpi\"
Guest
Mon May 19, 2008 9:45 pm
Quote:
moze ktos moglby mnie poratowac jak najprosciej dorobic do ukladu automat.
zalaczania swiatel cos co opoznialoby zalaczenie przekaznika o kilka
sekund?
Kupilem AWS okazalo sie ze to najprostsza wersja - czytaj przekaznik z
kablami... ktory trzeba posdlaczyc pod kontrolke ladowania aku.. problem w
tym, ze auto jest to diesel na canie i majster powiedzial ze nie ma
takiego kabla... a grzebanie w licznku to dla mnie troche
nieporozumienie...
Wykombonowalem ze moznaby dac opornik, np 2W o takiej wartosci, zeby
spowodowal zalaczenie przekaznika przy napieciu aku np jakies 12V, czyli
przez chwile napiecie na przekazniku by bylo za niskie zeby zaskoczyl, ale
siwatla beda sie wlaczac zaraz po przekreceniu stacyjki...
stad moje pytanie - jak zrobic jakis prosty uklad ktory opozni zalaczenie
ukladu, domyslam sie ze to z 3-4 elementy, i jesli ktos moglby oprocz
koncepcji podac ich wartosci, bo zeby to samemu zaprojektowac to niestety
nie dam rady..
Chcialbym zmontowac cos takiego co tylko podlaczylbym do tego przewodu
ktorym mialo byc sterowane urzadzenie - syglnal z alternatora - domyslam
sie ze to +.
pozdrawiam
Nic nie trzeba więcej dawać
Zasadniczo zależy Ci zapewne, abyś mógł kręcić rozrusznikiem bez dodatkowego
obciążenia w postaci oświetlenia ?
Jeżeli tak to ten przekaźnik Ci sprawę powinien załatwić.
Obecnie wpięty on jest w układ tak, że zasilany jest plusem/plusami oraz
minusem podłączonym gdzieś do karoserii. Zamiast podłączać minus do
karoserii, podłącz go do stacyjki tak, aby zamiast masy dostawał sterowanie
na bendiks. Czyli ten sygnał startu, który powoduje wyrzucenie bendiksu.
Będzie to działać w taki sposób, ze światła automatycznie będą się gasiły
podczas rozruchu silnika.
Kiedy przekręcisz kluczyk w pozycję rozruchu to przekaźnik będzie zasilany
dwoma plusami, a zatem nie zadziała i nie załączy świateł, ponieważ oba
końce cewki będą na tym samym potencjale elektrycznym. W chwili, kiedy
kluczyk powróci do stanu normalnej pracy to przekaźnik ten będzie zasilany
plusem/plusami z układów sterowania oświetlenia oraz minusem poprzez cewkę
bendiksu.