Maciek C
Guest
Wed Jul 30, 2008 11:09 pm
Witam, potrzebuję układ który w momencie włączenia zasilania w instalacji
samochodowej 12V załączy przekaźnik na około 1s. Warunek jest taki, aby
przekaźnik włączał się tylko na 1s, później pozostawał w spoczynku aż do
ponownego zgaszenia zapłonu i ponownego uruchomienia... Mówiąc krótko chcę aby
po załączeniu zapłonu w samochodzie zamykał się centralny zamek

Co
proponujecie..? Myślę o prostym układzie...
--
Pozdrawiam
Maciej C
Adam Dybkowski
Guest
Thu Jul 31, 2008 12:02 am
Maciek C pisze:
Quote:
Witam, potrzebuję układ który w momencie włączenia zasilania w
instalacji samochodowej 12V załączy przekaźnik na około 1s. Warunek jest
taki, aby przekaźnik włączał się tylko na 1s, później pozostawał w
spoczynku aż do ponownego zgaszenia zapłonu i ponownego uruchomienia...
NE555 albo 74123.
--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/
Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń cyfry z adresu.
Grzegorz Kurczyk
Guest
Thu Jul 31, 2008 12:33 am
Użytkownik Maciek C napisał:
Quote:
Witam, potrzebuję układ który w momencie włączenia zasilania w
instalacji samochodowej 12V załączy przekaźnik na około 1s. Warunek jest
taki, aby przekaźnik włączał się tylko na 1s, później pozostawał w
spoczynku aż do ponownego zgaszenia zapłonu i ponownego uruchomienia...
Mówiąc krótko chcę aby po załączeniu zapłonu w samochodzie zamykał się
centralny zamek

Co proponujecie..? Myślę o prostym układzie...
Na ile dokładna ma być ta 1s ? Bo może wystarczy tranzystor, kondensator
i opornik. A na upartego to może sam kondensator i opornik.
Pozdrawiam
Grzegorz
Darek
Guest
Thu Jul 31, 2008 8:59 am
Quote:
Mówiąc krótko chcę aby po załączeniu zapłonu w samochodzie zamykał się
centralny zamek

Co proponujecie..? Myślę o prostym układzie...
koledzy podsuneli 2 proste rozwiazania.
Ja sie tak zastanawiam nad bezpieczenstwem,
czy to oby dobry pomysl. W razie wypadku mozesz
w ten sposob utrudnic sobie/pasazera wyjscie z pojazdu.
D
Grzegorz Kurczyk
Guest
Thu Jul 31, 2008 10:07 am
Użytkownik Darek napisał:
Quote:
Mówiąc krótko chcę aby po załączeniu zapłonu w samochodzie zamykał się
centralny zamek

Co proponujecie..? Myślę o prostym układzie...
koledzy podsuneli 2 proste rozwiazania.
Ja sie tak zastanawiam nad bezpieczenstwem,
czy to oby dobry pomysl. W razie wypadku mozesz
w ten sposob utrudnic sobie/pasazera wyjscie z pojazdu.
D
Chyba w większości samochodów centralny zamek blokuje możliwość otwarcia
drzwi z zewnątrz. Pociągnięcie z klamkę we wnętrzu pojazdu zamki
puszczają. Fakt, że w razie poważniejszego wypadku ewentualni świadkowie
mogą mieć pewne problemy z udzieleniem pomocy potencjalnym ofiarom
znajdującym się w pojeździe. Choć w ostateczności to cegła w szybę i
otwieramy od środka.
Pozdrawiam
Grzegorz
Mateusz Viste
Guest
Thu Jul 31, 2008 1:00 pm
On Thursday 31 July 2008 00:09, Maciek C wrote:
Quote:
Witam, potrzebuję układ który w momencie włączenia zasilania w
instalacji samochodowej 12V załączy przekaźnik na około 1s. Warunek jest
taki, aby przekaźnik włączał się tylko na 1s, później pozostawał w
spoczynku aż do ponownego zgaszenia zapłonu i ponownego uruchomienia... >
IMHO kondensator w szereg z tym przekaźnikiem i już. Czas załączania
przekaźnika ustawisz dobierając kondensator o odpowiedniej pojemności...
Ew. warto też dodać równolegle do kondensatora bardzo słaby (tzn o wysokiej
rezystancji) opornik, coby wymusić rozładowanie kondziora...
Pozdrawiam,
Mateusz Viste
wojtasw
Guest
Sat Aug 02, 2008 7:31 pm
Przemek pisze:
Quote:
a bardzo stare to auto ?- bo np w vw od dobrych 10 lat jest mozliwosc
konfiguracji modulu
komfortu poprzez zmiane kodowania aby zachowywalo sie tak jak chcesz - tzn
drzwi blokuja sie po przekroczeniu zdaje sie 5 km/h
pzdr
W Renault też jest taka funkcja
Pozdrawiam
WojtasW