RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak zbudować elektroniczny licznik prędkości z większym wyświetlaczem dla auta?

samochodowy elektroniczny licznik prędkości

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak zbudować elektroniczny licznik prędkości z większym wyświetlaczem dla auta?

Goto page Previous  1, 2, 3  Next

Dariusz Zolna
Guest

Wed Apr 13, 2005 5:19 pm   



Użytkownik "AlexY" <alexy@irc.-cut_this-.pl> napisał:
Quote:
co ma predkosciomierz do przegladu?
moze go nawet nie byc
to kierowcy sprawa w jaki sposob bedzie kontrolowal predkosc pojazdu

Niestety nie. Samochód musi być wyposażony w urządzenie do pomiaru
prędkości.

--
Darek Żołna
http://www.zolna.org
_____________________________________
Czasem warto zajrzeć - http://rtfm.bsdzine.org/

Slawomir Sidor
Guest

Wed Apr 13, 2005 5:40 pm   



Quote:
Niestety nie. Samochód musi być wyposażony w urządzenie do pomiaru
prędkości.

No wiec watek jest o takim wyposazeniu a nie o przepisach, w ktorych
to akurat slowa nie ma, ze musi byc predkosciomierz.
--
Slawomir Sidor N 51 58.1385 E020 09.1966

Slawomir Sidor
Guest

Wed Apr 13, 2005 5:42 pm   



Quote:
i dlatego wszelkie mierniki w łodziach podwodnych

No bo akurat tutaj te ulamki sekund maja ogromne zdarzenie.
W walcu drogowym tez wskazniki sa wskazowkowe, teraz juz wiem czemu.

Quote:
helikopterach itp. są analogowe (tylko i wyłącznie) Smile.

Tylko i wylacznie?
A iloma helikopterami latales? Bo bredzisz.

--
Slawomir Sidor N 51 58.1385 E020 09.1966

Tomasz Piasecki
Guest

Wed Apr 13, 2005 6:21 pm   



Slawomir Sidor wrote:
Quote:
No wiec watek jest o takim wyposazeniu a nie o przepisach, w ktorych
to akurat slowa nie ma, ze musi byc predkosciomierz.
Zajrzałem do ustawy - faktycznie nie ma ani słowa.


Może w jakimś rozporządzeniu? Choć to by było głupie - czętotliwość
migaczy jest wpisana w ustawę a prędkościomierz miałby nie być?

TP.

--
| _ _ _ |
| _____ _| |_| | __ (o) | | __ __ @poczta.onet.pl |
| | \ | | |o \| \| |/o |/ _\| \ |
| |_|_|_| \_| |__/|_| |_|\__|\__||_| Tomasz Piasecki |

RGW
Guest

Wed Apr 13, 2005 6:44 pm   



Quote:

mi uszkodzila sie zebatka napedzajaca licznik km
zrobilem licznik na 89c2051 i HD44780, no a skoro mam juz tam impulsy z
czujnika drogi to dorobilem i predkosc

--
AlexY

Podaj więcej szczegułów.

robert

J.F.
Guest

Wed Apr 13, 2005 7:23 pm   



On Wed, 13 Apr 2005 21:21:54 +0200, Tomasz Piasecki wrote:
Quote:
Slawomir Sidor wrote:
No wiec watek jest o takim wyposazeniu a nie o przepisach, w ktorych
to akurat slowa nie ma, ze musi byc predkosciomierz.
Zajrzałem do ustawy - faktycznie nie ma ani słowa.

Może w jakimś rozporządzeniu? Choć to by było głupie - czętotliwość
migaczy jest wpisana w ustawę a prędkościomierz miałby nie być?

Bo nie jest. Jedno i drugie okresla

ROZPORZADZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY 1)
z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbednego
wyposazenia
(DU2003/32/262)

P.S. Hm
§ 11. 1. Pojazd samochodowy wyposaza sie: [...]
4) w predkosciomierz umieszczony w polu widzenia kierowcy oraz w
drogomierz;


J.

Dariusz Zolna
Guest

Wed Apr 13, 2005 8:38 pm   



Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał:
Quote:
Bo nie jest. Jedno i drugie okresla
ROZPORZADZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

Dzięki że podałeś, bo już zaczynałem szukać w bookmarkach :-)

--
Darek Żołna
http://www.zolna.org
_____________________________________
Czasem warto zajrzeć - http://rtfm.bsdzine.org/

Dariusz Zolna
Guest

Wed Apr 13, 2005 8:44 pm   



Użytkownik "Slawomir Sidor" <slawek@graficomp.com.pl> napisał:
Quote:
No wiec watek jest o takim wyposazeniu a nie o przepisach, w ktorych
to akurat slowa nie ma, ze musi byc predkosciomierz.

Może najpierw poznaj te przepisy nieco lepiej, zanim drugi raz się na ich
temat wypowiesz.
http://www.prawo.psm.pl/?x=D2003_32_262

--
Darek Żołna
http://www.zolna.org
_____________________________________
Czasem warto zajrzeć - http://rtfm.bsdzine.org/

A.Grodecki
Guest

Wed Apr 13, 2005 9:19 pm   



Użytkownik J.F. napisał:

Quote:
To nie do konca tak.
.....


Gdybyś się kiedyś zgodził, to bym się zdziwił Wink
Zupełnie nie masz racji. Odczyt analogowy jest nieporównanie szybszy niż
odczyt wartości cyfrowej. Lepiej też widać tendencję i szybkość zmian,
amplitudę. Dlatego stosuje się nadal zegary i linijki. Ponieważ odczyt
kąta jest również dokładniejszy niż odczyt długości linijki, więc dla
maksymalnej ergonomii używa się właśnie zegarów, jeśli chodzi o zgrubny,
szybki odczyt. Cyfry stosuje się wyłącznie tam, gdzie wymagana jest
wysoka precyzja odczytu, albo precyzja niezależna od położenia obserwatora.

Bez względu na to, jaką teoryjkę byś sobie wyskobał, prędkościomierza
zegarowego w samochodzie nic nie przebije.

--

Pozdrawiam,

A. Grodecki

A.Grodecki
Guest

Wed Apr 13, 2005 9:27 pm   



Użytkownik AlexY napisał:

Quote:
co ma predkosciomierz do przegladu?
moze go nawet nie byc
to kierowcy sprawa w jaki sposob bedzie kontrolowal predkosc pojazdu

Widziałem w TV program "z życia Policji":
-światła w pani samochodzie nie działają
-ja w nocy wcale nie jeżdżę
-ale na przykład w tunelu też trzeba włączać
-ale ja nie jeżdżę przez tunele
.... Wink
Alex, to kierowcy sprawa jak zahamuje nie mając klocków, łyse opony,
zozjechaną zbieżność. Najwyżej kogoś zabije i będzie sie tłumaczył... :)

Usiłuję się z Tobą skontaktowac prywatnie, ale mi mejle odbija, możesz
podać adres?

--

Pozdrawiam,

A. Grodecki

A.Grodecki
Guest

Wed Apr 13, 2005 9:29 pm   



Użytkownik Dariusz Zolna napisał:

Quote:
Niestety nie. Samochód musi być wyposażony w urządzenie do pomiaru
prędkości.

I dodajmy że to urządzenie musi być homologowane.

--

Pozdrawiam,

A. Grodecki

J.F.
Guest

Wed Apr 13, 2005 10:05 pm   



On Thu, 14 Apr 2005 00:19:12 +0200, A.Grodecki wrote:
Quote:
Użytkownik J.F. napisał:

To nie do konca tak.
....

Gdybyś się kiedyś zgodził, to bym się zdziwił Wink
Zupełnie nie masz racji. Odczyt analogowy jest nieporównanie szybszy niż
odczyt wartości cyfrowej.

To spojrz na zegarek i powiedz ktora godzina, z dokladnoscia do
minuty. Mozesz tez zmierzyc napiecie baterii :-)

Quote:
Lepiej też widać tendencję i szybkość zmian, amplitudę.

tendencje i zmiany owszem, amplituda i szybkosc - to zalezy od
charakterystyki ustroju miernika, a zazwyczaj dobrze stlumiona jest.

Quote:
Dlatego stosuje się nadal zegary i linijki.

Byle nie w metexie, juz sie raz nacialem.

Quote:
Ponieważ odczyt kąta jest również dokładniejszy niż odczyt długości linijki,
więc dla maksymalnej ergonomii używa się właśnie zegarów,

A w 125p byla linijka.

Quote:
jeśli chodzi o zgrubny, szybki odczyt.

A tu ci przyznam racje.

Quote:
Cyfry stosuje się wyłącznie tam, gdzie wymagana jest
wysoka precyzja odczytu, albo precyzja niezależna od położenia obserwatora.

To obejrzyj stary wysokosciomierz lotniczy.
Dwie wskazowki, czasem cyfry - wcale to nie takie szybkie, ale coz -
nie dalo sie inaczej.

Quote:
Bez względu na to, jaką teoryjkę byś sobie wyskobał, prędkościomierza
zegarowego w samochodzie nic nie przebije.

A jednak coraz wiecej firm stosuje.
I calkiem przyjemnie sie uzywa.

Zreszta - po co predkosciomierz w samochodzie ? Ja niemal nie patrze
:-)

J.

A.Grodecki
Guest

Wed Apr 13, 2005 10:28 pm   



Użytkownik J.F. napisał:

Quote:
To spojrz na zegarek i powiedz ktora godzina, z dokladnoscia do
minuty. Mozesz tez zmierzyc napiecie baterii Smile

Z dokładnością do minuty? Bez problemu.
Mój zegarek zawsze się spieszy, żebym się mniej spóźniał.
Do pracy nie chodzę, więc...

Quote:
Lepiej też widać tendencję i szybkość zmian, amplitudę.

tendencje i zmiany owszem, amplituda i szybkosc - to zalezy od
charakterystyki ustroju miernika, a zazwyczaj dobrze stlumiona jest.

Za to na cyfrach nie widać tego wcale.
Zazwyczaj... zobacz jak działa wskazówka w V640. Pół roku temu taki
nabyłem, bo mam całą górę sprzętu pomiarowego, ale potrzebowałem
szybkiego odczytu wskazań napięcia +/-10V i okazało się ze nie mam czym
tego podglądać, żeby się za bardzo nie skupiać.
Nie musi być ustrój magnetoelektryczny. Np w moim aucie są zegary
napędzane silnikami (krokowymi chyba).

Quote:
Dlatego stosuje się nadal zegary i linijki.

Byle nie w metexie, juz sie raz nacialem.

Metexy to gów...ne mierniki, nie wiem skąd ich kult. Prawie wszystko co
mają jest do bani zrobione, zresztą właśnie był tu wątek na ten temat.

Quote:
Ponieważ odczyt kąta jest również dokładniejszy niż odczyt długości linijki,
więc dla maksymalnej ergonomii używa się właśnie zegarów,

A w 125p byla linijka.

No to co?

Quote:
A jednak coraz wiecej firm stosuje.
I calkiem przyjemnie sie uzywa.

To sztuka marketingu, wprowadzić oszczędne rozwiązanie i wcisnąć
skutecznie ludziom, że jest nowoczesne i lepsze, po czym kazać sobie
zapłacić tyle samo albo nawet więcej.
Jak widac działa :)

--

Pozdrawiam,

A. Grodecki

J.F.
Guest

Wed Apr 13, 2005 11:02 pm   



On Thu, 14 Apr 2005 01:28:37 +0200, A.Grodecki wrote:
Quote:
Użytkownik J.F. napisał:
To spojrz na zegarek i powiedz ktora godzina, z dokladnoscia do
minuty. Mozesz tez zmierzyc napiecie baterii :-)

Z dokładnością do minuty? Bez problemu.

Ale ile potrwa. A jak tylko rzut oka .. 1.:52, oj :-)

Quote:
Lepiej też widać tendencję i szybkość zmian, amplitudę.
tendencje i zmiany owszem, amplituda i szybkosc - to zalezy od
charakterystyki ustroju miernika, a zazwyczaj dobrze stlumiona jest.

Za to na cyfrach nie widać tego wcale.

Ale przynajmniej nie wprowadza falszywego wrazenia.

Quote:
Zazwyczaj... zobacz jak działa wskazówka w V640. Pół roku temu taki
nabyłem, bo mam całą górę sprzętu pomiarowego, ale potrzebowałem
szybkiego odczytu wskazań napięcia +/-10V i okazało się ze nie mam czym
tego podglądać, żeby się za bardzo nie skupiać.

Hm .. podlacz go do generatora prostokata, powiedzmy 0-5V, i podnos
czestotliwosc.
Przy 1Hz - jaka jest amplituda wychylen wskazowki ?

Quote:
Dlatego stosuje się nadal zegary i linijki.
Byle nie w metexie, juz sie raz nacialem.

Metexy to gów...ne mierniki, nie wiem skąd ich kult. Prawie wszystko co
mają jest do bani zrobione, zresztą właśnie był tu wątek na ten temat.

Narazili mi sie, korzystam z okazji i robie antyreklame :-)

Quote:
A jednak coraz wiecej firm stosuje.
I calkiem przyjemnie sie uzywa.

To sztuka marketingu, wprowadzić oszczędne rozwiązanie i wcisnąć
skutecznie ludziom, że jest nowoczesne i lepsze, po czym kazać sobie
zapłacić tyle samo albo nawet więcej.
Jak widac działa Smile

Naprawde nie jest zle.
A w obecnych czasach sporo tansze - ledy czy LCD tansze od
silnika krokowego czy linki :-)

J.

AlexY
Guest

Thu Apr 14, 2005 3:59 am   



Użytkownik A.Grodecki napisał:

Quote:
Alex, to kierowcy sprawa jak zahamuje nie mając klocków, łyse opony,
zozjechaną zbieżność. Najwyżej kogoś zabije i będzie sie tłumaczył... Smile

nie wiem czy to sie przepisy zmienily czy ja bylem blednie poinformowany
ale na przegladzie pare lat temu diagnosta twierdzil ze przyzady
kontrolne moga byc jak tylko sobie bede chcial byle pojazd jako calosc
spelnial wymogi bezpieczenstwa

Quote:
Usiłuję się z Tobą skontaktowac prywatnie, ale mi mejle odbija, możesz
podać adres?

na ten alias nic nie pojdzie z WP bo na WP prowadzi a oni maja smieszna
cfg serwera, slij na alexyk malpa wp.pl w razie gdyby nie chcialo
dzialac to na alexy malpa acze.net - to na pewno bedzie dzialac :)

--
AlexY
http://yisse.neostrada.pl/spam.txt

Goto page Previous  1, 2, 3  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak zbudować elektroniczny licznik prędkości z większym wyświetlaczem dla auta?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map