tomi
Guest
Sun Jun 01, 2008 6:34 pm
Wkrótce będę instalował układ uP w aucie, obecnie jestem na etapie
projektowania zasilania do niego.
Zastanawiam się jak to zaprojektować aby układ wytrzymał warunki
panujące w instalacji samochodowej 12V i szeroki zakres temperatur.
Potrzebuje napięcia 3,3V(z 150-200mA) oraz 1,8V.
Zostać przy LM317, 78xx czy inne stabilizatory zastosować ?
Robek
Guest
Sun Jun 01, 2008 7:06 pm
John Smith
Guest
Sun Jun 01, 2008 8:52 pm
Quote:
Wkrótce będę instalował układ uP w aucie, obecnie jestem na etapie
projektowania zasilania do niego.
Zastanawiam się jak to zaprojektować aby układ wytrzymał warunki
panujące w instalacji samochodowej 12V i szeroki zakres temperatur.
Potrzebuje napięcia 3,3V(z 150-200mA) oraz 1,8V.
Zostać przy LM317, 78xx czy inne stabilizatory zastosować ?
Innym problemem są zakłócenia, zobacz normę PN 7637-1.
K.
Adam Dybkowski
Guest
Sun Jun 01, 2008 11:50 pm
tomi pisze:
Quote:
Wkrótce będę instalował układ uP w aucie, obecnie jestem na etapie
projektowania zasilania do niego.
Zastanawiam się jak to zaprojektować aby układ wytrzymał warunki
panujące w instalacji samochodowej 12V i szeroki zakres temperatur.
Potrzebuje napięcia 3,3V(z 150-200mA) oraz 1,8V.
Zostać przy LM317, 78xx czy inne stabilizatory zastosować ?
3,3V zrób przetwornicą step-down (np. na LM2675) a 1,8V z 3,3V
stabilizatorem LDO.
--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/
Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń cyfry z adresu.
PAndy
Guest
Mon Jun 02, 2008 9:23 am
"Leszek" <spam@spam.pl> wrote in message
news:g204um$rru$1@atlantis.news.neostrada.pl...
Quote:
Przetwornica izolowana i wszystkie wejścia i wyjścia
przez optoizolatory. Chyba że chcesz żeby się wieszał
co 10ms
nie przesadzasz? malo jest ECU ktore mialyby optoizolacje na wszystkich
wejsciach i wyjsciach.
PAndy
Guest
Mon Jun 02, 2008 9:25 am
"tomi" <zoniek-usun-to-spam@gazeta.pl> wrote in message
news:g1umio$k8q$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
Wkrótce będę instalował układ uP w aucie, obecnie jestem na etapie
projektowania zasilania do niego.
Zastanawiam się jak to zaprojektować aby układ wytrzymał warunki
panujące w instalacji samochodowej 12V i szeroki zakres temperatur.
Potrzebuje napięcia 3,3V(z 150-200mA) oraz 1,8V.
Zostać przy LM317, 78xx czy inne stabilizatory zastosować ?
popatrz jak rozwiazuja to pomyslodawcy w takich projektach jak np
MegaSquirt
http://www.megasquirt.info/