Tasman
Guest
Fri Oct 29, 2004 1:18 pm
witam
chcialbym stworzyc interfejs ktory po podlaczerniu do silnika samochodowego
i komutera bedzie w stanie pokazac predkosc obrotowa silnika. Na podstawie
impulsu na cewce zaplonowej.
Rozumie ze bede potrzebowac przetwornik A/C, no i oprogramowanie do tego.
Zacznijmy narazie od schamtu takie urzadzenia. No i podstawy od poczatku.
Jesli wszystko sie uda chciualbym dolozyc do tego takze pomiar teperatury
silnika, napecia, natezenia pradu itp.
Od czego zaczac? gdzie szukacj informacji? Moze ktos chcialby pomoc mi w
takim przedsiewzieciu ?
pozdrawiam
Tasman
Zbyszek
Guest
Fri Oct 29, 2004 4:11 pm
Quote:
chcialbym stworzyc interfejs ktory po podlaczerniu do silnika
samochodowego
i komutera bedzie w stanie pokazac predkosc obrotowa silnika. Na
podstawie
impulsu na cewce zaplonowej.
Rozumie ze bede potrzebowac przetwornik A/C, no i oprogramowanie do tego.
niepotrzebny - tylko wejscie logiczne jest iskara nie ma iskry a najlepiej
licznik
Quote:
Zacznijmy narazie od schamtu takie urzadzenia. No i podstawy od poczatku.
Jesli wszystko sie uda chciualbym dolozyc do tego takze pomiar teperatury
silnika, napecia, natezenia pradu itp.
Od czego zaczac? gdzie szukacj informacji? Moze ktos chcialby pomoc mi w
takim przedsiewzieciu ?
Zależy od rocznika samochodu , jeśli nie za stary to wszystko to pokryje
hasło jest: OBD2 - no może bez tego natężenia bo tego raczej nie zrobisz.
zbyszek
Marek S
Guest
Sat Oct 30, 2004 6:14 pm
Serdecznie witam
hihi OBD2 są 4 standardy i jak on ma to zrobić ? a co do iskry może mieć
moduł typy DIS a tam iskry idą parami na cylinder .Napisz na priv jaki to
samochód poszukam w dokumentacji i Ci podam gdzie są impulsy bo może być
np. czujnik hall'a lub magneto-indukcyjny a z cewki to można zrobić po
niskim lub poprzez sondę pojemnościową na wysokim jak a stroboskopach
samochodowych . A w sumie po co ci to ?
Marek S