Goto page 1, 2 Next
Rafal B. [R1]
Guest
Tue Jul 11, 2006 6:23 pm
Mam problem z zakupionym używanym pilotem do Volvo.
Byłem w serwisie i powiedzieli mi, że musze kupić pilota o odpowiednim nr
seryjnym i tylko taki można do mojego samochodu zaprogramować.
Kupiłem taki używany na eBay'u w Anglii. Na ebayu w USA i UK jest takich
pełno i się sprzedają.
Sprzedających na eBay'u pytałem i twierdzą, że serwis nie powinien mieć z
tym żadnych kłopotów.
W serwisie jednak mi powiedzieli, że nie mogą mi zaprogramować używanego, bo
nie ma pewności czy będzie działał, a policzyć za to i tak będą musieli.
Podobno musze mieć nowy, albo znać PIN tego pilota używanego.
Nie próbują mnie raczej naciągnąć, bo przez dobre znajomości w tym serwisie
tego samego się dowiedziałem. Powiedział, że jeśli znajdę jakiegoś
specjalistę co mi ten PIN z tego pilota wyciągnie, to mi to zrobią.
Tak wygląda ten pilot:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/04888af1e0928741.html
Zdjęcie można powiększyć...
Co myślicie na ten temat? Jest tu specjalista od takich rzeczy? :-)
--
Pozdrawiam,
Rafał B. [R1]
r1@USUNneostradaTO.pl
gg# 3600956
Leszek
Guest
Tue Jul 11, 2006 10:23 pm
Quote:
Co myślicie na ten temat? Jest tu specjalista od takich rzeczy?
Ja nie jestem specjalistą od pilotów, ale parę razy pilota
programowałem. W środku była zwykła pamięc 24c01
którą wyjąłem i przegrałem kod z drugiego pilota.
Żadnych innych czarów tam nie było.
Być może w volwo robi się tak samo,
trzeba go otworzyć i zobaczyć
Leszek
Rafal B. [R1]
Guest
Tue Jul 11, 2006 11:16 pm
Quote:
Ja nie jestem specjalistą od pilotów, ale parę razy pilota
programowałem. W środku była zwykła pamięc 24c01
którą wyjąłem i przegrałem kod z drugiego pilota.
Tylko ja nie mam kodu z właściwego pilota, bo go zgubiłem.
Quote:
Żadnych innych czarów tam nie było.
Być może w volwo robi się tak samo,
trzeba go otworzyć i zobaczyć
Link do zdjęcia jest w pierwszym mailu. Tam jest zdjęcie wnętrza.
--
Pozdrawiam,
Rafał B. [R1]
r1@USUNneostradaTO.pl
gg# 3600956
vincent
Guest
Wed Jul 12, 2006 5:54 am
Quote:
Link do zdjęcia jest w pierwszym mailu. Tam jest zdjęcie wnętrza.
Wlaczasz zaplon, wciskasz którys guzik (to zalezy od pilota), wylaczasz
zaplon, gotowe.
No ale nie kazdy alarm/pilot to potrafi. Sprawdzic nie zawadzi.
--
pozdrawiam
vincent
Rafal B. [R1]
Guest
Wed Jul 12, 2006 5:56 am
Quote:
Wlaczasz zaplon, wciskasz którys guzik (to zalezy od pilota), wylaczasz
zaplon, gotowe.
No ale nie kazdy alarm/pilot to potrafi. Sprawdzic nie zawadzi.
Tak było w starszych modelach. Tutaj tylko specjalnym programem robi to
serwis. Sciagaja go z centrali dla każdego programowania indywidualnie.
Dlatego nawet jak sie nie uda muszą mnie za to obciążyć.
Tylko jest cały czas kwestia tego czy można używany programować...
William
Guest
Wed Jul 12, 2006 7:22 am
Quote:
Tak było w starszych modelach. Tutaj tylko specjalnym programem robi to
serwis. Sciagaja go z centrali dla każdego programowania indywidualnie.
Dlatego nawet jak sie nie uda muszą mnie za to obciążyć.
Tylko jest cały czas kwestia tego czy można używany programować...
Można. Programuje się sterownik w samochodzie a nie pilota. Nie ma więc
żadnej różnicy czy pilot jest nowy czy uzywany. W centralce uruchamia się
tryb "uczenia", wciska dwa razy przycisk w pilocie i już działa.
vincent
Guest
Wed Jul 12, 2006 8:19 am
Quote:
Tak było w starszych modelach.
W starszych?
Ja to robilem w alarmie Citroena C3 - 2003 rok. Nie taki znowu on stary. Nie
mówie, ze nie masz racji, ale cos nie do konca chyba wiek jest jedynym
wyznacznikiem
--
pozdrawiam
vincent
Rafal B. [R1]
Guest
Wed Jul 12, 2006 9:57 am
Quote:
Tak było w starszych modelach.
W starszych?
Ja to robilem w alarmie Citroena C3 - 2003 rok. Nie taki znowu on stary.
W starszych modelach Volvo
Ja mam 1999, a w modelach chyba do 96 można było się obyć bez serwisu.
Pozdrawiam,
Raf
Rafal B. [R1]
Guest
Wed Jul 12, 2006 9:59 am
Quote:
Tylko jest cały czas kwestia tego czy można używany programować...
Można. Programuje się sterownik w samochodzie a nie pilota. Nie ma więc
żadnej różnicy czy pilot jest nowy czy uzywany. W centralce uruchamia się
tryb "uczenia", wciska dwa razy przycisk w pilocie i już działa.
No ale ten PIN niby jest potrzebny...
jest tak, że zamiast naciskania przycisku wpisuje się unikalny PIN tego
pilota?
Chyba tak musi być jak tak mówią.
--
Pozdrawiam,
Rafał B. [R1]
r1@USUNneostradaTO.pl
gg# 3600956
Adam Jurkiewicz
Guest
Wed Jul 12, 2006 10:15 am
William wrote:
Quote:
Można. Programuje się sterownik w samochodzie a nie pilota. Nie ma więc
żadnej różnicy czy pilot jest nowy czy uzywany. W centralce uruchamia się
tryb "uczenia", wciska dwa razy przycisk w pilocie i już działa.
To nie jest do końca prawda, w "normalnych" pilotach, czyli gdzie siedzi
coś w temacie Keeloq, nie da się tak zrobić. Każdy pilot posiada 'Manufacture
Code' czyli kod producenta, który _musi_ być zsynchronizowany z odbiornikiem.
Dodatkowo każdy pilot posiada również numer seryjny. Ten numer można użyć
dowolny natomiast MC jest niezmienny i jeśli go nie posiadasz to nie
nauczysz odbiornika takim pilotem. Jest to zresztą oczywiste, bo jaki byłby
sens gdyby można wziąć dowolnego pilota i wprowadzić go do systemu.
Pozdrawiam,
sword
--
e-mail: sword@wywalic.ajpic.zonk.pl
www:
http://ajpic.zonk.pl/
gg#: 1781804
Rafal B. [R1]
Guest
Wed Jul 12, 2006 11:08 am
Quote:
To nie jest do końca prawda, w "normalnych" pilotach, czyli gdzie siedzi
coś w temacie Keeloq, nie da się tak zrobić. Każdy pilot posiada
'Manufacture Code' czyli kod producenta, który _musi_ być
zsynchronizowany z odbiornikiem.
No właśnie! O to chodziło.
Tylko czy ten kod jakoś da się wyciągnąć?
--
Pozdrawiam,
Rafał B. [R1]
r1@USUNneostradaTO.pl
gg# 3600956
Adam Jurkiewicz
Guest
Wed Jul 12, 2006 11:39 am
Rafal B. [R1] wrote:
Quote:
Tylko czy ten kod jakoś da się wyciągnąć?
Praktycznie nie ma takiej możliwości, układ zaprogramowany
można tylko raz zweryfikować potem zawartość jest już
elektrycznie niedostępna. Ponadto w pilocie nie jest
zapisywany jawnie MC tylko jest to klucz 64 bitowy
jako funkcja MC + Serial + Seed więc nawet w ten
sposób jest to nieosiągalne.
Oczywiście mówię tu o HCSach, pilot na obrazku jest
zbudowany o jakiś inny encoder i trudno mi powiedzieć
czy da się do niego dobrać.
Jako ciekawostkę podam fakt, że kiedyś dorabiałem
klucz z immobilizerem do samochodu u gościa, co
dorabia kluczyki

W serwisie taka operacja jest
skomplikowana i kosztuje ok 800 - 1000zł, ja dałem
100zł. Gość miał urządzenie, które sczytywało
tego FRIDa ze starego kluczyka i programowało
nowego, być może w taki sposób udało by się coś
więcej odczytać z twojego pilota, a potem go
zaprogramować.
Quote:
W serwisie jednak mi powiedzieli, że nie mogą mi
zaprogramować używanego, bo nie ma pewności czy
będzie działał, a policzyć za to i tak będą musieli.
To pewnie jest połowiczna prawda, bo oni się nie zajmują
pewnie programowaniem tylko dostają już piloty wpisanym
MC i wtedy go po prostu bierzesz do auta i uczysz
odbiornik.
Nie wiem czy uda Ci się zdobyć od nich MC bo to zależy
od ich polityki firmy, w każdym razie możesz próbować
jakąś ścieżką jeśli masz tam znajomych.
Pozdrawiam,
sword
--
e-mail: sword@wywalic.ajpic.zonk.pl
www:
http://ajpic.zonk.pl/
gg#: 1781804
Adam Jurkiewicz
Guest
Wed Jul 12, 2006 11:44 am
vincent wrote:
Quote:
, bo jaki byłby
sens gdyby można wziąć dowolnego pilota i wprowadzić go do systemu.
zacznę od LOL.
Trochę pomyśleć nie zaszkodzi.
Do auta są dwa klucze i dwa piloty. A co zrobić jak jest trzech
użytkowników? A jeśli do tego chcę mieć jeden zastaw zapasowy, a jak chcą
mieć dwa?
A jak na środku drogi przypadkiem nadepnę na własnego pilota? A co jak się
zepsuje. A jak wyleje bateryjka. Szukać dalej?
Wiadomo, że użyszkodnik podjedzie najprawdopodobniej do serwisu samochodu i
tam będzie szukał pomocy. Bo przecież firmy "alarmowe" nie prowadzą w każdym
mieście autoryzowanych serwisów. Zatem alarm staje się bezużyteczny bo tamci
policzą sobie poczwórnie, a delikwent nie ma kasy. Wniosek: nikt nie
zarobił, a dodatkowo użytkownik jest niezadowolony.
Kluczyk się nie psuje a piloty owszem. Nie ma co sie stresować
bezpieczeństwem auta bo nie pilot o tym decyduje.
No i co w związku z tym Twoim wywodem, bo nie za bardzo łapie
do czego chcesz się przyczepić?
Chcesz mieć więcej pilotów to idziesz do serwisu i kupujesz,
jak sobie potraktujesz z buta swojego pilota to masz problem
no i co dalej?
sword
--
e-mail: sword@wywalic.ajpic.zonk.pl
www:
http://ajpic.zonk.pl/
gg#: 1781804
Adam Jurkiewicz
Guest
Wed Jul 12, 2006 11:49 am
vincent wrote:
Quote:
Poszukaj raczej dokumentacji do alarmu nie przejmuj sie pilotem. Producentem
alarmu nie jest volvo jak sadze. Jak juz ja znajdziesz to pewnie sie nieco
wyjasni.
Tak, wyjaśni się to co napisałem poniżej... chyba, że ten alarm to jakiś
mega badziew.
pozdrawiam,
sword
--
e-mail: sword@wywalic.ajpic.zonk.pl
www:
http://ajpic.zonk.pl/
gg#: 1781804
Rafal B. [R1]
Guest
Wed Jul 12, 2006 12:06 pm
Quote:
Tak, wyjaśni się to co napisałem poniżej... chyba, że ten alarm to jakiś
mega badziew.
Właśnie kiedyś się zastanawiałem, czy jeśli wezmę od innego takiego
samochodu centralkę alarmu i pilota i podłączę do swojego, to czy to będzie
działać? Tylko to ma tez immobilaizer w kluczyku i nie wiadomo czy jest on
nie musiałby też być wymieniony, no ale nie bede zamków przecież zmieniał...
Sprawa jest o tyle przykra, że taki pilot nowy w serwisie kosztuje około 350
i programowanie tyle samo, więc tyle kasy za to to troche za dużo...
--
Pozdrawiam,
Rafał B. [R1]
r1@USUNneostradaTO.pl
gg# 3600956
Goto page 1, 2 Next