RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak zaprogramować pamięć flash w urządzeniu Yakumo Delta 400 - klonie Mio 339 Lite?

Serwis MIO Polska

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak zaprogramować pamięć flash w urządzeniu Yakumo Delta 400 - klonie Mio 339 Lite?

Goto page 1, 2  Next

Guest

Tue Jan 26, 2010 10:55 am   



Ten list to zapis rozmowy z serwisem www.mio.com
Angielski znam słabo dlatego kożystałem z translate.google.pl do tłumaczenia
z polskiego na Angielski i te tłumaczenie jest kiepskie.
Zapytanie skierowane było do irlandzkiego oddziału i albo przekierowane do
polskiego oddziału albo mieli osobę znającą polski w irlandi.
Kierowane do MIO ponieważ serwis YAKUMO milczy.
[quote:9c86431b6f]Rozmowa
[/quote:9c86431b6f]
Ja

Yakumo Delta 400(mio 339 Lite)
I am the owner Yakumo Delta 400 is a clon Mio 339 Lite
Flash layout on sticker with the inscription had Mio 339 Lite is why I
appeal to you.
Pocket PC is fully operational, unfortunately, does not contain a valid
BootLoader, I have a system image but I can not save it.
Flash memory system is MD3831-D32 ... barely legible sign
JTAG plugged.
Kożystam with progtamów jlfashmm, jtag, H-JTAG URJTAG all programs properly
detect PXA255 processor, but did not detect any type of drive.
JTAG (URJTAG) as detectflash gives mid d3, e3a0 and flash not found

I have the same symptoms as in this thread.
http://www.hjtag.com/forum/viewthread.php?tid=733
Let me direct (mail) where I can get help.
Where can I get more information on this collaboration For devices with
other systems outside the USB and RS232 connector?
Supplement questions.
What tools should I use to program the type of flash in the Pocket PC?


Wojtek @EEU service

Witam, Posiadane przez Pana urządzenie nie jest produktem firmy Mio. W celu
uzyskania pomocy, proszę o kontakt z producentem urządzenia. Pozdrawiam.


Ja
Jest produktem firmy MIO (elektronika). Napisałem, że miało naklejkę "mio
339 Lite" czyli MIO wyprodukowalo środek, a Yakumo dołożyło okładkę i
sprzedało.
Dlatego dopytuję się o możliwość zaprogramowania urządzenia.
Chodzi mi dokładnie o nazwę programu jakim mogę zaprogramować układ flash.
Proszę traktować moje urządzenie tak jakby to był model MIO339 Lite
różniący Się od MIO339 brakiem aparatu. Chodzi mi tylko i wyłącznie o to jak
progrmuje się ten flash. Mam problem z zaprogramowaniem go ponieważ został
zastosowany specyficzny układ i inne narzędzia (programy) go nie rozpoznają.
Ewentualnie proszę mi wskazać gdzie mogę uzyskać informacje na temat
możliwoci zaprogramowania tego układu. Napisałem też do firmy YAKUMO ale
raczej nie doczekam się odpowiedzi. Ewentualnie gdyby zechciał Pan wskazać
mi dane dzięki którym będę mógł zaprogramować ten flash będę bardzo
wdzięczny(mam na myśli mapę [amięci do programu jflashmm lub przynajmniej
nazwę programu ktory może to zrobić wykożystując kabel DCLP lub podobny
załączam przykładowy plik mapy pamięci do programu jflashmm).
Dziękuję za wszelkie inne informacje.
Wszystkie naprawy robię we własnym zakresie i na własną odpowiedzialność.
Uzyskane od państwa informacje posłużą tylko i wyłącznie mi do naprawy tego
urządzenia. Chciałbym powyższe urządzenie wykożystać do sterowania
urządzeniem CNC mojego autorstwa (z uwagi na łatwość programowania i ekran
dotykowy)i dlatego potrzebuję specyficznych danych na temat tego urządzenia.
Przykładowy plik mapy Pamięci
Flash_880B_2_32.dat

Wojtek @EEU service

Witam, Urządzenie sprzedawane jest jako produkt Yakumo. Firma Mio nie
udziela informacji dotyczących podzespołów, które zostały wykorzystane w
innych urządzeniach, do nich przystosowane oraz pod ich kątem zmodyfikowane.
Pozdrawiam.

Ja

Odpowiedź mnie nie satysfakcjonuje.
Bardzo się cieszę że nie mam jakichkolwiek innych waszych urządzeń, a
tymbardziej klonów waszych urządzeń, i napewno drugi raz nie popełnię tego
błedu (zakupu jakiś waszych urządzeń). Informuję jednocześnie że zapis
poniższej rozmowy znajdzie się na grupie dyskusyjnej, w celu ostrzeżenia
innych użytkowników.

[quote:9c86431b6f]Rozmowa
[/quote:9c86431b6f]
Podsumowanie
W skrucie wypchaj się. Kup i się z tym bujaj.

Piotr Gałka
Guest

Tue Jan 26, 2010 11:16 am   



Użytkownik <konsul41@wp.pl> napisał w wiadomości
news:hjmerc$s3d$1@nemesis.news.neostrada.pl...
[quote:3a31231732]Ten list to zapis rozmowy z serwisem www.mio.com
[/quote:3a31231732]
Na tyle, na ile zrozumiałem to jest jakby tak:
- kupiłeś samochód,
- wybebeszyłeś komputer pokładowy i chcesz go jakoś przerobić,
- znalazłeś producenta tego komputera i dziwisz się, że nie chce podać ci
informacji pozwalających dowolnie zmodyfikować jego oprogramowanie.

Jeśli jest tak, jak zrozumiałem, to moim zdaniem nie ma prawa tego zrobić,
chyba, że jest to typowy katalogowy komputer, który każdy może sobie kupić i
oprogramować jak chce.
P.G.

Konop
Guest

Tue Jan 26, 2010 11:26 am   



konsul41@wp.pl pisze:
[quote:3f88fe5891]Ten list to zapis rozmowy z serwisem www.mio.com
Angielski znam słabo dlatego kożystałem z translate.google.pl do tłumaczenia
z polskiego na Angielski i te tłumaczenie jest kiepskie.
Zapytanie skierowane było do irlandzkiego oddziału i albo przekierowane do
polskiego oddziału albo mieli osobę znającą polski w irlandi.
Kierowane do MIO ponieważ serwis YAKUMO milczy.
[/quote:3f88fe5891]
Kolega ma problem nie tylko z angielskim, ale i z polskim... jak ktoś
pisze "kożysta", "progtamów" itp, to potem się nie dziwię, że nawet
google-translator nie potrafi z tym nic zrobić:

[quote:3f88fe5891]Kożystam with progtamów jlfashmm, jtag, H-JTAG URJTAG all programs properly
[/quote:3f88fe5891]
....

[quote:3f88fe5891]Witam, Posiadane przez Pana urządzenie nie jest produktem firmy Mio. W celu
uzyskania pomocy, proszę o kontakt z producentem urządzenia. Pozdrawiam.

Jest produktem firmy MIO (elektronika). Napisałem, że miało naklejkę "mio
339 Lite" czyli MIO wyprodukowalo środek, a Yakumo dołożyło okładkę i
sprzedało.
Dlatego dopytuję się o możliwość zaprogramowania urządzenia.

Witam, Urządzenie sprzedawane jest jako produkt Yakumo. Firma Mio nie
udziela informacji dotyczących podzespołów, które zostały wykorzystane w
innych urządzeniach, do nich przystosowane oraz pod ich kątem zmodyfikowane.
Pozdrawiam.

Ja

Odpowiedź mnie nie satysfakcjonuje.
[/quote:3f88fe5891]

I jeszcze uparty :/... Kolego, producent jest odpowiedzialny za
urządzenie i tyle!! Nie producent podzespołów :/... Jakbyś był ich
autoryzowanym serwisem, to OK, mógłbyś gadać! Ale po to MIO sprzedaje
sprzedaje swoje elementy firmie YAKUMO, żeby YAKUMO się tym zajmowało.
Kup sobie oryginalny MIO następnym razem, skoro YAKUMO ma fatalny serwis!
W samochodach często silnik jednego producenta montowany jest w
autach różnych marek. Nie znam się na tym dokładnie, więc nie podam
KONKRETNYCH przykładów, ale tak "z powietrza":
- masz samochód Opel z silnikiem VW. Opel mówi, że Ci silnika nie
naprawi, choć się psuje. Ty jedziesz do serwisu VW i chcesz, żeby Ci go
naprawili na gwarancji, bo oni przecież go wyprodukowali...

To tak nie działa. Gwarancji i wsparcia technicznego udziela
użytkownikowi końcowemu producent urządzenia, a nie producent
podzespołów!!!!! Kupiłeś YAKUMO-szajs, to Twój problem, i nie zaśmiecaj
swoimi nieuzasadnionymi żalami grupy!!

Poza tym - nie przyszło Ci do głowy, że produkty YAKUMO są (ze
względu na politykę którejś firmy) pozbawione możliwości aktualizacji
firmware'u??

--
Pozdrawiam
Konop

konsul
Guest

Tue Jan 26, 2010 2:52 pm   



[quote:bce9131383]Na tyle, na ile zrozumiałem to jest jakby tak:
- kupiłeś samochód,
- wybebeszyłeś komputer pokładowy i chcesz go jakoś przerobić,
- znalazłeś producenta tego komputera i dziwisz się, że nie chce podać ci
informacji pozwalających dowolnie zmodyfikować jego oprogramowanie.
[/quote:bce9131383]
Nie, źle zrozumiałeś, w moim wydaniu wygląda to tak:

Kupiłem samochód i urwałem śrubę, przez za mocne dokręcenie, nie mam
śruby
zapasowej.

Chcę ją wymienić na śrubę zrobioną własnoręcznie, ale nie znam
wytrzymałości
śruby, jaką producent silnika przewidział w danym miejscu.

Dlatego grzecznie proszę producenta silnika, a nie producenta
samochodu,
jaka śruba tam jest odpowiednia, zwłaszcza, że produkował identyczny
model
różniący się tylko obudową.

Informuje jednocześnie producenta silnika, że robię to na własną
odpowiedzialność.

A producent silnika odpisuje mi, że mam pisać do producenta samochodu,
który
nie odpowiada na moje listy.



Prawdę mówiąc nie chodziło tutaj o to, że nie udostępniają takiego
typu
informacji,

Tylko o to, że nie chciało się zajrzeć serwisantowi do dokumentacji z
poprzednich lat,

Gdyby to był model z przed roku to myślę, że nie byłoby problemu.

Dla przykładu proszę porównać stronę serwisu HP(COMPAQ), na której
stronie
nadal można znaleźć dokumentację serwerów z przed 10-15 lat i nikt nie
robi
problemów.

To było powodem umieszczenia zapisów rozmowy na grupie dyskusyjnej
żeby tam
nie pisali i nie próbowali uzyskać jakichkolwiek informacji, bo i tak
ich
nie dostaną.



Prosiłem o nazwę programu, czy to też jest zastrzeżona informacja?

konsul
Guest

Tue Jan 26, 2010 3:09 pm   



[quote:3cf1bfb869]I jeszcze uparty :/...
No nie przecież petent nie może o nic prosić ponieważ miał i[/quote:3cf1bfb869]
tak wielkie szczęście że serwis raczył odpowiedzieć.


[quote:3cf1bfb869]Kolego, producent jest odpowiedzialny za
urządzenie i tyle!! Nie producent podzespołów :/... Jakbyś był ich
autoryzowanym serwisem, to OK, mógłbyś gadać! Ale po to MIO sprzedaje
sprzedaje swoje elementy firmie YAKUMO, żeby YAKUMO się tym zajmowało.
Kup sobie oryginalny MIO następnym razem, skoro YAKUMO ma fatalny serwis!
[/quote:3cf1bfb869]
Przecież to jest elektronika MIO więc czym się różnią, sprzedawcą?
....
[quote:3cf1bfb869]To tak nie działa. Gwarancji i wsparcia technicznego udziela
użytkownikowi końcowemu producent urządzenia, a nie producent
podzespołów!!!!! Kupiłeś YAKUMO-szajs,
[/quote:3cf1bfb869]
Czyli MIO to MIO-szajs

[quote:3cf1bfb869]to Twój problem, i nie zaśmiecaj swoimi nieuzasadnionymi żalami grupy!!
[/quote:3cf1bfb869]
A kto żąda gwarancji, rękojmi, itp. Grzecznie poprosiłem o nazwę
programu. Jak program byłby za drogi to bym pocketa zutylizował i już..
A serwis po prostu nie chciał (pewnie z powodu lenistwa) udzielić mi
takiej informacji.

[quote:3cf1bfb869]Poza tym - nie przyszło Ci do głowy, że produkty YAKUMO są (ze
względu na politykę którejś firmy) pozbawione możliwości aktualizacji
firmware'u??
[/quote:3cf1bfb869]
A kto tutaj pisze o aktualizacji?

Podsumowując umieściłem tutaj ten zapis aby inni nie mieli złudzeń że
dostaną jakiekolwiek informacje, na jakikolwiek temat, z tego serwisu.
I tyle. Nikt nie domaga się gwarancji tylko trochę życzliwości na
temat starego urządzenia.

konsul
Guest

Tue Jan 26, 2010 3:42 pm   



Zasadność pisania do mio potwierdza odpowiedź jaką dostałem dosłownie
przed chwilą



Dear ,

Thank you for your request.

Unfortunately, we do not sale any products any more from the beginning
of
April 2007. Therefore we have no technical department any more.

....

Przemek
Guest

Tue Jan 26, 2010 7:27 pm   



Użytkownik wrote:

[quote:aeead589c1]Odpowiedź mnie nie satysfakcjonuje.
Bardzo się cieszę że nie mam jakichkolwiek innych waszych urządzeń, a
tymbardziej klonów waszych urządzeń, i napewno drugi raz nie popełnię
tego błedu (zakupu jakiś waszych urządzeń).
[/quote:aeead589c1]
Przeciez jeszcze nic z ich sprzetu nie kupiles? Bo za zakupem yakumo glownym
argumentem
byla chyba cena? Wiec nastepnym razem tak czy siak kupisz najtanszya ze mio
nie jest najtansze to....
W ogole wszelkie tego typu popluczyny z niemieckich tanich marketow typu
yakumo , medion itp sprzedawane na allegro jako megaokazje to
niestety szajs i towar 10 kategorii a na gwarancje sprzedawcy nie ma co
liczyc , juz lepiej kupic podobnej klasy urzadzenie w naszej rodzimej
biedronce
przynajmniej te dwa lata gwarancji nie jest wirtualne.

pzdr

Danny
Guest

Tue Jan 26, 2010 10:12 pm   



Dnia Tue, 26 Jan 2010 13:04:56 -0800 (PST), konsul napisał(a):

[quote:5cf871434f]Czy ktokolwiek wie co to Jest YAKUMO Delta 400? To sprzęt z przed
kilku lat za 50zł a nie nowe za 300-1500zł.
Kto tutaj mówi o gwaranci, na pewno nie Ja, nigdzie jej się nie
domagam.
Nie chcę żadnego Windows ani nic podobnego, żadnej aktualizacji.
Nie ma bootloadera w sprzęcie i tu jest problem.
Cel zakupu jest znany i chciałem tam po prosu wrzucić Linuxa.
Ale jak go mam wrzucić Jak nie rozpoznaje ROMU i nie ma żadnych
informacji na jego temat.
[/quote:5cf871434f]
a próbowałeś pytać/szukać na http://forum.xda-developers.com ?


--
Pozdrawiam
Daniel
http://pl.openoffice.org/ - darmowy odpowiednik pakietu MS Office
http://www.mozillapl.org - narzędzia internetowe "nie tylko dla orłów"

konsul
Guest

Tue Jan 26, 2010 11:04 pm   



[quote:e238a16c6f]Przeciez jeszcze nic z ich sprzetu nie kupiles? Bo za zakupem yakumo glownym
argumentem
byla chyba cena? Wiec nastepnym razem tak czy siak kupisz najtanszya ze mio
nie jest najtansze to....
W ogole wszelkie tego typu popluczyny z niemieckich tanich marketow typu
yakumo , medion itp sprzedawane na allegro jako megaokazje to
niestety szajs i towar 10 kategorii  a na gwarancje sprzedawcy nie ma co
liczyc , juz lepiej kupic podobnej klasy urzadzenie w naszej rodzimej
biedronce
przynajmniej te dwa lata gwarancji nie jest wirtualne.
[/quote:e238a16c6f]
Ten Email powyżej o tym że zakończyli sprzedaż w 2007r.

To Od YAKUMO.



Czy ktokolwiek wie co to Jest YAKUMO Delta 400? To sprzęt z przed
kilku lat za 50zł a nie nowe za 300-1500zł.
Kto tutaj mówi o gwaranci, na pewno nie Ja, nigdzie jej się nie
domagam.
Nie chcę żadnego Windows ani nic podobnego, żadnej aktualizacji.
Nie ma bootloadera w sprzęcie i tu jest problem.
Cel zakupu jest znany i chciałem tam po prosu wrzucić Linuxa.
Ale jak go mam wrzucić Jak nie rozpoznaje ROMU i nie ma żadnych
informacji na jego temat.
I prosiłem tylko o udostępnienie danych na temat specyficznego trybu
programowania,
ponieważ w tym modelu zastosowano inną kość ROM nie INTEL tylko M-
System MD3831-D32..., którą to inaczej się programuje.


Co do sprzętu, zawartość to MIO 339 Lite Sprzęt raczej markowy,
obecnie produkuje dużo nawigacji,
a YAKUMO dokłada klawiaturę i obudowę tym się różnią.
Druga odpowiedź serwisanta dotyczy już MIO339 LIte, a nie Yakumo.

konsul
Guest

Wed Jan 27, 2010 12:10 am   



[quote:518a4485a4]a próbowałeś pytać/szukać nahttp://forum.xda-developers.com?
[/quote:518a4485a4]
żeby tylko Tam
JTAG Podpięty w ten sposób
http://www.tomek.cedro.info/content/view/31/59/lang,pl/
Efekt JTAG i URJTAG

jtag> detect
IR length: 5
Chain length: 1
Device Id: 01101001001001100100000000010011 (0x0000000069264013)
Manufacturer: Intel
Part(0): PXA250
Stepping: PXA255A0
Filename: /usr/local/share/urjtag/intel/pxa250/pxa250c0



http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=154565.msg1201363#msg1201363
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1542874&highlightlink z początku postu i tylko tutaj jest taki sam problem z
identyfikacją tego samego ROM
W innych wątkach mają podobne problemy ale inne rom.


Korzystałem z kilku programów
jfashmm > typowo dla procesorów intela żąda mapy romu (plik
Flash_e3a0_2_16.dat problem w tym pliku
JTAG > Poprzednik URJTAG
URJTAG > najnowszy podaje dwie dane identyfikujące ROM mid D3, did
e3a0
H-JTAG > brak obsługi tego flasha.
OPENOCD nie obsługuje tego flasha
TASKLINK obsługuje ten ROM i sugeruje że go należy traktować jako
jeden z późniejszych Romów INTELA TE28F8003T ale programator?
(Pozostaje cena za program) najmłodszy obsługiwany przez
JFlashMM_5_01_007 (młodszego nie znalazłem) to 28F640L18T
Wszystkie te programy prawidłowo identyfikują procesor więc JTAG
działa, ale żaden nie potrafi rozpoznać ROM

Na zagranicznych forach jedni piszą że to może być źle skompilowany
jflashmm i za krótki czas po jaki występuje time out na innej obecność
baterii w układzie.
ślepe zaułki.
Na http://forum.xda-developers.com jest opisanych kilka urządzeń ale
tam są znane (typowe) układy Rom lub aktualizacja oprogramowania przez
bootloader.

Konop
Guest

Wed Jan 27, 2010 12:40 am   



[quote:d601b3964f]Kolego, producent jest odpowiedzialny za
urządzenie i tyle!! Nie producent podzespołów :/... Jakbyś był ich
autoryzowanym serwisem, to OK, mógłbyś gadać! Ale po to MIO sprzedaje
sprzedaje swoje elementy firmie YAKUMO, żeby YAKUMO się tym zajmowało.
Kup sobie oryginalny MIO następnym razem, skoro YAKUMO ma fatalny serwis!

Przecież to jest elektronika MIO więc czym się różnią, sprzedawcą?
[/quote:d601b3964f]
A myślisz, że komu zapłaciłeś za wsparcie techniczne? MIO sprzedało
taniej i pozbyło się problemu Smile. OK, jasne, MOGLI zrobić grzeczność i
Ci pomóc, choć ich klientem nie jesteś ("wasal mego wasala, nie jest
moim wasalem" Razz). Ale nie musieli i to nie jest powód, do żalenia się
na grupie... pretensje możesz mieć do YAKUMO, ale jakoś ich nie masz Wink...

[quote:d601b3964f]To tak nie działa. Gwarancji i wsparcia technicznego udziela
użytkownikowi końcowemu producent urządzenia, a nie producent
podzespołów!!!!! Kupiłeś YAKUMO-szajs,

Czyli MIO to MIO-szajs
[/quote:d601b3964f]
Nie wiem, jak MIO traktuje SWOICH klientów, tzn. tych, którzy kupując
produkt MIO zapłacili MIO za wsparcie techniczne. Ty się do nich nie
zaliczasz...

[quote:d601b3964f]A kto żąda gwarancji, rękojmi, itp. Grzecznie poprosiłem o nazwę
programu. Jak program byłby za drogi to bym pocketa zutylizował i już.
A serwis po prostu nie chciał (pewnie z powodu lenistwa) udzielić mi
takiej informacji.

Poza tym - nie przyszło Ci do głowy, że produkty YAKUMO są (ze
względu na politykę którejś firmy) pozbawione możliwości aktualizacji
firmware'u??

A kto tutaj pisze o aktualizacji?
[/quote:d601b3964f]
Ja. Chodziło mi o wgrywanie nowego obrazu systemu do pamięci Flash. Czy
jest to aktualizacja, zmiana, podmiana, wymiana, przeróbka czy cokolwiek
innego - nieistotne.

[quote:d601b3964f]Podsumowując umieściłem tutaj ten zapis aby inni nie mieli złudzeń że
dostaną jakiekolwiek informacje, na jakikolwiek temat, z tego serwisu.
I tyle. Nikt nie domaga się gwarancji tylko trochę życzliwości na
temat starego urządzenia.
[/quote:d601b3964f]
No OK. Nie wiem, może Ty się w innym świecie urodziłeś, ale dla mnie to
raczej standard, że przedsiębiorca (nastawiony na zysk) nie płaci
ludziom za to, aby udzielali szczegółowych informacji na temat
wycofanych dawno temu produktów. Myślisz, że ten facet, który do Ciebie
pisał to stary wyga, który pracuje tam od 100 lat i pamięta doskonale
tamte urządzenia? Może nie... Takie realia. Wsparcie dla
nieprodukowanych urządzeń się kończy i tyle i jest to ogólnie problem
dla osób, które grzebią w starociach Wink...

Dziś zanabyłem płytę główną pod AMD K6-2 450MHz wraz z procem, potrzebną
na mały serwerek i się ostro naszukałem instrukcji do płyty głównej...
myślisz, że była na oficjalnej stronie internetowej? Wink...

Wiesz, jeśli pisałem za ostro, to przepraszam. W sumie masz rację, że
tak powinno może być, ale to nie jest K-PAX, tylko Ziemia... Taka
postawa jest czymś normalnym, więc może napisz na grupie pochwałę dla
firmy, która potraktuje Ciebie inaczej.

--
Pozdrawiam
Konop

Guest

Wed Jan 27, 2010 8:51 am   



Quote:
Wiesz, jeśli pisałem za ostro, to przepraszam. W sumie masz rację, że tak
powinno może być, ale to nie jest K-PAX, tylko Ziemia... Taka postawa jest
czymś normalnym, więc może napisz na grupie pochwałę dla firmy, która
potraktuje Ciebie inaczej.


Niestety masz rację. I to jest smutne, że liczy się tylko kasa.




Żądać od serwisu informacji dotyczących starych urządzeń, chyba złe nawyki
po COMPAQ-u.

Tam miałem prywatnie jakiś problem z ML350 i wysłałem maila do COMPAQ o
jakiś duperel,

nawet serwisant zadzwonił do mnie w celu wyjaśnienia moich wątpliwości,
ponieważ wiedział,

że jeżeli będę zadowolony z serwisu to w przyszłości kupując nowy serwer do
firmy wybiorę ich,

a nie konkurencje.

To była pochwała serwisu COMPAQ.




poza tematem

W moim mieście jest serwis RENAULT nazywa się AUTO-Zawadzki za dojazd na
terenie miasta dosłownie 1 km z urządzeniem diagnostycznym aby wpisać 1
numerek do immobilizera zażądali 100zł za dojazd, oczywiście plus
diagnostyka. Dopiero jak powiedziałem że taksówką będzie tańszy dojazd
zjechali na 50zł za dojazd. Inna sprawa żeby mieć ten numerek dla siebie na
przyszłość musiałem kolejne 100zł zapłacić inne serwisy lub przy zakupie
jeżeli klient poprosi dają ten numerek za free (to jest zarobek 100zł w
ciągu 2 minut bez paragonu, faktury nic), oczywiście w tym przypadku należy
im się zarobek, ponieważ musieli ten program kupić, jednak szlak mnie trafia
że musiałem wydać za numerek 100zł.

Z opinii na temat tego serwisu wraz z salonem, cyt znajomego "Zawadzki, on
jest dobry jak chcesz kupić u niego samochód, pięknie mówi, a później cię
pierdo...". Podobnie jest z MIO sprzedać hurtem i się nie martwić,
oczywiście nie mają obowiązku obsługi takich urządzeń, ale połowa ludzi
czytających ten wątek mających chęć kupna nawigacji zastanowi się czy
kupować cokolwiek co ma związek z MIO z uwagi na serwis niezależnie czy to
jest elektronika MIO czy produkt opatrzony ich logiem.




Myślę że to jest dobre podsumowanie tego co miałem do napisania na ten
temat.

Dziękuję za zainteresowanie.




PS. DO Yakumo nie mam pretensji, ponieważ od 2007 nie sprzedają żadnych
urządzeń i nie mają serwisu. Yakumo zostało przejęte(wykupione) przez firmę
VOBIS która podzieliła się i częściowo wyprzedała i potrzebowała nowej marki
nie obciążonej przeszłością, wiedziałem to przed listem do MIO i dlatego do
nich pisałem.

Konop
Guest

Tue Feb 02, 2010 12:57 am   



Quote:
Żądać od serwisu informacji dotyczących starych urządzeń, chyba złe nawyki
po COMPAQ-u.
Tam miałem prywatnie jakiś problem z ML350 i wysłałem maila do COMPAQ o
jakiś duperel,
nawet serwisant zadzwonił do mnie w celu wyjaśnienia moich wątpliwości,
ponieważ wiedział,
że jeżeli będę zadowolony z serwisu to w przyszłości kupując nowy serwer do
firmy wybiorę ich,

No to super, że się miło zachowali, ale (jak rozumiem) sprawa dotyczyła
SERWERA, czyli urządzenia profesjonalnego, a nie przeznaczonego do
użytku powszechnego... To jest inna kategoria produktów, inna liczba
sprzedawanych przedmiotów itp... Sprzedając coś użytkownikowi zwykłemu,
chodzi o minimalizację kosztów... Zaoszczędzenie 1$ na sztuce, przy
milionach sprzedanych urządzeń daje gigantyczne zyski... Co innego, gdy
w grę wchodzi sprzęt profesjonalny, który sprzedaje się w znacznie
mniejszych ilościach, jednak wymaganie stawiane takiemu sprzętowi są
dużo dużo wyższe! Nie ma co ukrywać - MIO tworzyło swój produkt z myślą,
że klient kupi, wykorzysta 20% funkcji, po dwóch latach wyrzuci..
takich jak Ty jest <1%, więc Cię olali... Przypuszczam, że gdyby
produkowali serwery, zachowywali by się podobnie jak Compaq...

Pozdrawiam
Konop

RoMan Mandziejewicz
Guest

Tue Feb 02, 2010 9:17 am   



Hello Konop,

Tuesday, February 2, 2010, 12:57:29 AM, you wrote:

[...]

Quote:
produkowali serwery, zachowywali by się podobnie jak Compaq...

Ale jaki Compaq? Compaq od ładnych kilku lat nie istnieje - to teraz
jest wszystko HP.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Konop
Guest

Tue Feb 02, 2010 10:24 am   



RoMan Mandziejewicz pisze:
Quote:
Hello Konop,

Tuesday, February 2, 2010, 12:57:29 AM, you wrote:

[...]

produkowali serwery, zachowywali by się podobnie jak Compaq...

Ale jaki Compaq? Compaq od ładnych kilku lat nie istnieje - to teraz
jest wszystko HP.

Spoko, porównywałem z tym, co pisał Konsul o swoich doświadczeniach
sprzed lat z Comapq. Wtedy zachowali się OK, a ja sugeruję, że dziś
firma produkująca serwery zachowałaby się podobnie Wink...

Pozdrawiam
Konop

Goto page 1, 2  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak zaprogramować pamięć flash w urządzeniu Yakumo Delta 400 - klonie Mio 339 Lite?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map