RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak zainstalować elektroniczny przerywacz kierunkowskazów w motocyklu 6V?

Elektroniczny przerywacz kierunkowskazow

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak zainstalować elektroniczny przerywacz kierunkowskazów w motocyklu 6V?

MW
Guest

Sat Jun 27, 2009 2:12 pm   



Witam

Potrzebuje zamontowac w motocyklu elektroniczny przerywacz
kierunkowskazow (obecnie mam bimetaliczny). Problem w tym, ze instalacja
w motocyklu ma 6V i pradnice, ktora laduje od 2000 obr/min.
Na wolnych obrotach prad idzie z akumulatora, ktory ma ok. 5,5V.
Na wyzszych obrotach pradnica daje ok. 7,2V.

Chcialbym zastosowac ten przerywacz:
http://www.gpmoto.pl/produkt-424-przerywacz-kierunkowskazow.html

lub ewentualnie ten (pierwszy na liscie)

http://www.czesci-motocyklowe.pl/?mode=shop&branch=55&page=1

Czy ten przerywacz bedzie u mnie dzialal prawidlowo ? Czy nie bedzie
problemu na wolnych obrotach ?
Dodam, ze ja mam w kierunkach zarowki 15W, a przerywacze sa na 21W.

Bede wdzieczny za pomoc :)

pozdrawiam
Milosz

Mateusz Viste
Guest

Sat Jun 27, 2009 2:53 pm   



On Saturday 27 June 2009 15:12, MW wrote:
Quote:
Czy ten przerywacz bedzie u mnie dzialal prawidlowo ? Czy nie bedzie
problemu na wolnych obrotach ?

5,5V - 7,2V to jeszcze rozsądne widełki dla urządzenia 6V (jak na
zastosowanie motoryzacyjne).

Według mnie, nie będzie problemu. Ewentualnie możnaby się pokusić o
równoległe dolutowanie do wejść tego przerywacza kondensatora 10V/1000F,
coby zlikwidować wszelkie niewygodne szpilki (i podtrzymać chwilowo
napięcie jak na sekundę-dwie spadnie)...

Pozdrawiam,
Mateusz Viste

PcmOL
Guest

Sat Jun 27, 2009 5:45 pm   



"Mateusz Viste" <mateusz@no-spam.please> wrote in message
news:crkhh6-n01.ln1@mail.viste-family.net...
Quote:
On Saturday 27 June 2009 15:12, MW wrote:
Czy ten przerywacz bedzie u mnie dzialal prawidlowo ? Czy nie bedzie
problemu na wolnych obrotach ?

5,5V - 7,2V to jeszcze rozsądne widełki dla urządzenia 6V (jak na
zastosowanie motoryzacyjne).

Według mnie, nie będzie problemu. Ewentualnie możnaby się pokusić o
równoległe dolutowanie do wejść tego przerywacza kondensatora 10V/1000F,
coby zlikwidować wszelkie niewygodne szpilki (i podtrzymać chwilowo
napięcie jak na sekundę-dwie spadnie)...

Jak spadnie, elektrolit nic tu nie pomoże.
Na szpile powinien być selfresistant.
Nic nie kombinować - powinno działać.

Filip Ozimek
Guest

Sat Jun 27, 2009 6:41 pm   



MW pisze:
Quote:
Witam

Potrzebuje zamontowac w motocyklu elektroniczny przerywacz
kierunkowskazow (obecnie mam bimetaliczny).

Pamiętaj o homologacji takiego rozwiązania.

--
Filip.

William Bonawentura
Guest

Mon Jun 29, 2009 6:50 am   



Użytkownik "Filip Ozimek" <filip@mielonka.polbox.pl> napisał w wiadomości
news:h25lji$552$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
MW pisze:
Witam

Potrzebuje zamontowac w motocyklu elektroniczny przerywacz
kierunkowskazow (obecnie mam bimetaliczny).

Pamiętaj o homologacji takiego rozwiązania.


Jak wymieniasz klocki hamulcowe to też je homologujesz ? Sprawność
kierunkowskazu orzeka diagnosta a nie "papiór".

Filip Ozimek
Guest

Mon Jun 29, 2009 8:36 am   



William Bonawentura pisze:

Quote:
Jak wymieniasz klocki hamulcowe to też je homologujesz ? Sprawność
kierunkowskazu orzeka diagnosta a nie "papiór".

Nie, bo to już zostało zrobione - a poza tym jest to materiał
eksploatacyjny. Za to nie ma gwarancji, że jak grzebacz garażowy
przerobi w motocyklu instalację to ta nie zapali się kiedyś na ulicy.


--
Filip.

William Bonawentura
Guest

Mon Jun 29, 2009 9:27 am   



Użytkownik "Filip Ozimek" <filip@mielonka.polbox.pl> napisał w wiadomości
news:h29qtn$gdk$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
William Bonawentura pisze:

Jak wymieniasz klocki hamulcowe to też je homologujesz ? Sprawność
kierunkowskazu orzeka diagnosta a nie "papiór".

Nie, bo to już zostało zrobione - a poza tym jest to materiał
eksploatacyjny. Za to nie ma gwarancji, że jak grzebacz garażowy przerobi
w motocyklu instalację to ta nie zapali się kiedyś na ulicy.


To inaczej - napisz co to jest ta homologacja na przerywacz kierunkowskazów.
Kto ją może wystawić, jakie normy trzeba spełniać żeby dopuścić w PL do
użytkowania. Bo mam wrażenie, że wystarczy wystawienie deklaracji CE.

entroper
Guest

Mon Jun 29, 2009 1:10 pm   



Użytkownik "Filip Ozimek" <filip@mielonka.polbox.pl> napisał w wiadomości
news:h29qtn$gdk$1@inews.gazeta.pl...

Quote:
Jak wymieniasz klocki hamulcowe to też je homologujesz ? Sprawność
kierunkowskazu orzeka diagnosta a nie "papiór".

Nie, bo to już zostało zrobione - a poza tym jest to materiał
eksploatacyjny. Za to nie ma gwarancji, że jak grzebacz garażowy
przerobi w motocyklu instalację to ta nie zapali się kiedyś na ulicy.

To nawet nie chodzi o zapalenie się na ulicy (choć to też, bo różni ludzie
robią różne dziwne rzeczy ze swoimi samochodami/motocyklami) i nawet nie o
to, że zostanie to zrobione źle, bo często jest to zrobione dużo lepiej,
niż gdyby się za to wzięło tzw. ASO. Chodzi o to, że każde, nawet jakieś
banalne grzebanie przy czymkolwiek związanym z bezpieczeństwem jest
_doskonałym_ pretekstem dla:

1) firmy ubezpieczeniowej (własnej i ew. sprawcy)
2) poszkodowanego w zdarzeniu drogowym
2a) szczególnie, gdy poszkodowany jest sprawcą
3) producenta i gwaranta

żeby klienta up..lić gdy się coś stanie.

Oczywiście prosty chłopaczyna montujący sobie np. diodowe lampy w swoim
golfie 2 takich niuansów nie ogarnia. Do czasu, aż się coś nie stanie.

e.

EM
Guest

Mon Jul 06, 2009 8:32 am   



Quote:
Potrzebuje zamontowac w motocyklu elektroniczny przerywacz
kierunkowskazow (obecnie mam bimetaliczny).

Pamiętaj o homologacji takiego rozwiązania.

Ogólnie elektroniczny przerywacz powinien miec same zalety. Stare instalacje
motocyklowe z prądnicą miały problemy z zachowaniem stałości napięcia. Poza
tym duże prądy, stary bimetaliczny przerywacz - same problemy. Elektroniczny
powinien być znacznie lepszy - zapewnić pewne działanie oraz większą jasność
żarówek kierunkowskazów.

Co do homologacji to nie ma co przesadzać. Jeśli chodzi o
lampy/żarówki/żarówki LED to oczywiście bym się w to nie pchał, ale sam
przerywacz ma praktycznie 2 ważne parametry - częstotliwość pracy, drugi to
sygnalizacja przepalenia żarówki za pomocą zwiększonej częstotliwości pracy.

Bimetaliczny stary przerywacz na 6V często robi psikusy - potrafi wcale nie
działać.

Nie tak dawno był problem z kupieniem elektronicznego przerywacza na 6V -
dzisiaj jak widać już nie ma.
--
Pozdr
EM

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak zainstalować elektroniczny przerywacz kierunkowskazów w motocyklu 6V?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map