RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak wymusić ładowanie w ładowarkach BC-700/900? Szukam skutecznych trików!

BC-700/900 - tajne skroty

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak wymusić ładowanie w ładowarkach BC-700/900? Szukam skutecznych trików!

Goto page Previous  1, 2

J.F
Guest

Fri May 25, 2012 5:50 pm   



Użytkownik "Wojciech Waga" napisał w wiadomości
On 05/25/2012 02:55 PM, RoMan Mandziejewicz wrote:
Quote:
NiMH w przeciwieństwie do NiCd nie lubują się w pełnych cyklach.
Ależ lubują się. To, ze mają mniejszy efekt pamięciowy tego nie
zmieniło.
Kilka razy spotkałem się z odwrotnym twierdzeniem m.in. w pracy "An
Aging Model of Ni-MH Batteries for Hybrid Electric Vehicles" podają,
że


ta ?
http://www.ni-cd.net/accusphp/forum/docjoints/ID214_methode2520Nimh.pdf

Quote:
im słabiej się je rozładowuje tym większej liczby cykli możemy
oczekiwać.
Rys 3 z tej pracy:
DOD Cykli
10% 5000
30% 1800
50% 1000
90% 700

No tak, tylko ze z tego wynika ze zuzywajac dziennie 30% moge
przejechac 1800 dni, a ladujac co 3 dni - 2100 Smile
A jak bede ladowal 3x dziennie, to tylko 1667 dni :-)

Na rysunku 19 sa jednak odwrotne wykresy :-)

A jak z czasem w tych badaniach ?
Bo tak na chlopski zdrowy rozum - jesli jakis akumulator lubi glebokie
cykle, to znaczy ze mu stanie naladowanym szkodzi.
Co sie moze nie objawic w laboratorium ktore robi 5000 plytkich cykli
w pol roku, ale u klienta co ma auto 5 lat juz moze byc inaczej.

J.

Wojciech Waga
Guest

Fri May 25, 2012 6:14 pm   



On 05/25/2012 07:50 PM, J.F wrote:
Quote:
Użytkownik "Wojciech Waga" napisał w wiadomości
On 05/25/2012 02:55 PM, RoMan Mandziejewicz wrote:
NiMH w przeciwieństwie do NiCd nie lubują się w pełnych cyklach.
Ależ lubują się. To, ze mają mniejszy efekt pamięciowy tego nie
zmieniło.
Kilka razy spotkałem się z odwrotnym twierdzeniem m.in. w pracy "An
Aging Model of Ni-MH Batteries for Hybrid Electric Vehicles" podają, że


ta ?
http://www.ni-cd.net/accusphp/forum/docjoints/ID214_methode2520Nimh.pdf

Pewnie ta (link nie działa).

Quote:
im słabiej się je rozładowuje tym większej liczby cykli możemy oczekiwać.
Rys 3 z tej pracy:
DOD Cykli
10% 5000
30% 1800
50% 1000
90% 700

No tak, tylko ze z tego wynika ze zuzywajac dziennie 30% moge przejechac
1800 dni, a ladujac co 3 dni - 2100 Smile

Tak, chodziło mi raczej o schemat "rozładowałem 30% i ustawiam ładowarkę
żeby wyciągnęła pozostałe 70% zanim naładuje ponownie. Z tego
wynikałoby, że nie ma to sensu.

Quote:
Na rysunku 19 sa jednak odwrotne wykresy :-)

A jak z czasem w tych badaniach ?
Bo tak na chlopski zdrowy rozum - jesli jakis akumulator lubi glebokie
cykle, to znaczy ze mu stanie naladowanym szkodzi.
Co sie moze nie objawic w laboratorium ktore robi 5000 plytkich cykli w
pol roku, ale u klienta co ma auto 5 lat juz moze byc inaczej.

Ale hybrydy chyba nie mają innego wyjścia jak robić płytkie cykle. Nie
działają przecież w trybie godzina na prądzie i godzinka benzynka. :]


pozdr.
w.

Jerry1111
Guest

Fri May 25, 2012 6:36 pm   



On 25/05/2012 13:08, RoMan Mandziejewicz wrote:
Quote:
Hello PeJot,

Friday, May 25, 2012, 1:59:23 PM, you wrote:

Kupuj Eneloopy, rozładowuj przed każdym ładowaniem
Sorry, nie mam czasu i ochoty *pilnować* na okrągło dzieciakom
akumulatorów w ich sprzęcie. Zdarza się że akumulatory zaliczają zgon i
da się je reanimować. Żal tak traktować eneloopów, wolę taniochę z Lidla
na przykład.

Tanie mięso psy jedzą. Widć, że po prostu nie używałes Eneloopów, bo
nawet by Ci do glowy porównanie z badziewiem nie przyszło.

Mam podobny problem z zabawkami syna. Taniej wyszlo kupic duza paczke
baterii AA Procell na ebay.
Do rzeczy do ktorych On nie ma dostepu sa Eneloopy (i inne ready-2-go).


--
Jerry1111

RoMan Mandziejewicz
Guest

Fri May 25, 2012 7:01 pm   



Hello Wojciech,

Friday, May 25, 2012, 8:14:28 PM, you wrote:

[...]

Quote:
Tak, chodziło mi raczej o schemat "rozładowałem 30% i ustawiam
ładowarkę żeby wyciągnęła pozostałe 70% zanim naładuje ponownie.

Ale kto twierdzi, że należy co chwile rozładowywać? Ja twierdzę, że
nalezy rozładowywać przed ładowaniem. Dla wyrównania stanu ogniw.
Jakoś 4 lata pracy jednego pakietu potwierdzają raczej moje
doświadczenie.

Jest jeszcze inna sprawa - całkowicie inaczej mogą się zachowywać
pakiety trakcyjne brutalnie rozładowywane pradami >>1C a inaczej małe
akumulatorki w sprzęcie powszechnego użytku. A i tak 1000 ładowań to
już bardzo dużo dla małych akumulatorków.

Quote:
Z tego wynikałoby, że nie ma to sensu.

Ale juz Ci Jarek zwrócił uwagę, ze więcej energii uzyskasz łącznie
rozładowując mocno niż podładowując co chwilę.

--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Michał Lankosz
Guest

Fri May 25, 2012 8:35 pm   



W dniu 2012-05-25 16:28, Tomasz Wójtowicz pisze:
Quote:
Ja swoją ładowarkę zmuszam w ten sposób, że do padniętego akumulatorka
podłączam na kilka sekund zasilacz 6V. Płynie prąd ok. 2A, ale po tej
akcji akumulatorek jest jak nowy.

Dokładnie też tak robię, z tym że mam zasilacz ograniczający prąd do 1A.
Od jednej do kilku sekund i już aku osiąga napięcie rozpoznawalne przez
BC700. Przeważnie taka akcja jest potrzebna akumulatorkom używanym przez
dzieci i takim badziewiastym, które straciły połowę znamionowej
pojemności. Nigdy nie miałem cierpliwości czekać, aż ładowarka sama
'chwyci'.

Michał

Padre
Guest

Fri May 25, 2012 9:36 pm   



W dniu 2012-05-25 22:35, Michał Lankosz pisze:
Quote:
W dniu 2012-05-25 16:28, Tomasz Wójtowicz pisze:
Ja swoją ładowarkę zmuszam w ten sposób, że do padniętego akumulatorka
podłączam na kilka sekund zasilacz 6V. Płynie prąd ok. 2A, ale po tej
akcji akumulatorek jest jak nowy.

ja do tego celu mam starą ładowarkę GP bez żadnej elektroniki mającą
taki mały prąd że w instrukcji było napisane że akumulatory mogą być w
niej cały czas w gniazdku żeby być zawsze gotowe do użytku Smile
24 godziny w niej robią dobrze akumulatorom którym zdarzyło się
rozładować niepokojąco blisko 0V.

AlexY
Guest

Fri May 25, 2012 10:23 pm   



Użytkownik Wojciech Waga napisał:

[..]
Quote:

Ale hybrydy chyba nie mają innego wyjścia jak robić płytkie cykle. Nie
działają przecież w trybie godzina na prądzie i godzinka benzynka. :]

Robią to z innego powodu, nie mogą dopuścić do przeładowania lub zbyt
głębokiego rozładowania oraz musi mieć dość prądu do uruchomienia
silnika spalinowego. Prius mierzy napięcie co 2 pakietu, pakiet ma 6 cel
czyli mierzy co 12 ogniwo, przez co łatwo przeoczyć problem jednego z
nich. roboczy zakres to 40-80% SOC.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

AlexY
Guest

Fri May 25, 2012 10:27 pm   



Użytkownik Padre napisał:
Quote:
W dniu 2012-05-25 22:35, Michał Lankosz pisze:
W dniu 2012-05-25 16:28, Tomasz Wójtowicz pisze:
Ja swoją ładowarkę zmuszam w ten sposób, że do padniętego akumulatorka
podłączam na kilka sekund zasilacz 6V. Płynie prąd ok. 2A, ale po tej
akcji akumulatorek jest jak nowy.

ja do tego celu mam starą ładowarkę GP bez żadnej elektroniki mającą
taki mały prąd że w instrukcji było napisane że akumulatory mogą być w
niej cały czas w gniazdku żeby być zawsze gotowe do użytku Smile
24 godziny w niej robią dobrze akumulatorom którym zdarzyło się
rozładować niepokojąco blisko 0V.

Mam 2 metody, pierwsza to głupia ładowarka do ożywienia tylko ona musi
mieć 2 ogniwa, jeśli mam "odpalić" jedno ogniwo to pęsetką robię zwarcie
w BC z sąsiednim ogniwem (zawsze coś siedzi).

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

Guest

Fri May 25, 2012 10:46 pm   



On Fri, 25 May 2012 13:25:23 +0200, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

Quote:
Hello Adresss,

Friday, May 25, 2012, 12:48:25 PM, you wrote:

czasami sie zdarza, ze aku lezal za dlugo i ladowarka nie chce sama
"wstac" (zalaczyc ladowania) i trzeba kombinowac: albo na spinaczach
inne ogniwo, ale na chwile do telefonu bezprzewodowego (jest na AA ale
na AAA juz nie ma i wtedy problem).
Czy jest jakis sposob, aby wymusic na ladowarce aby zalaczyla
ladowanie???? Np jakims tajny skrotem (kombinacja klawiszy i
przytrzymanie)?

Zostawic w ładowarce na noc. Jeśli akumulator nie jest zniszczony, to
w końcu "wstanie".

Znacie tajmna wiedze, czy sie nie da? Wg mnie to jest jeden feler tej
ladowarki. A czy sa moze jakies podobnej do niej (tez madre i dobre
ladowarki ) ale ktorym mozna wymusic zalaczenie ladowania?

Ale po co? tak zniszczone akumulatory się wyrzuca i kupuje nowe.

aku dlugo nie ladowane, nie wstanie, bo U jest za niskie, aby uklad
ladowarki to wykryl i wypisuje NULL.

--
ThinkXtra

Guest

Fri May 25, 2012 10:54 pm   



....czyli wszyscy kombinuja, aby ladowarka zalaczyla ladowanie. A
wystarczyloby np. nacisnac przycisk danej celi i przycisk current - i
wtedy ladowarka na "zyczenie" zapodalaby na chwile ladowanie, aby
ozywic aku...

Ach ci projektanci, ach ci programisci......

ps. a dzieciom to ja bym swoich Eneloopow nigdy nie dal do "zabawy".

--
ThinkXtra

Maciek
Guest

Sat May 26, 2012 1:10 am   



Użytkownik J.F napisał:
Quote:
Kilka razy spotkałem się z odwrotnym twierdzeniem m.in. w pracy "An
Aging Model of Ni-MH Batteries for Hybrid Electric Vehicles" podają, że
ta ?
http://www.ni-cd.net/accusphp/forum/docjoints/ID214_methode2520Nimh.pdf

im słabiej się je rozładowuje tym większej liczby cykli możemy oczekiwać.
Rys 3 z tej pracy:
DOD Cykli
10% 5000
30% 1800
50% 1000
90% 700



Jest taki sobie artykuł:
http://www.eneloop.info/fileadmin/EDITORS/ENELOOP/ARTICLES/Teraoka_Article_EN.pdf

Na samym dole, rysunek 9. Porównanie ilości cykli, jakie można wyciągnąć
z eneloopów. W ramce na rysunku jest opis jak wyglądały cykle
ładuj/rozładuj, zastosowane w teście.
Domyślam się, że chcąc wykazać wyższość eneloopów, zastosowano parametry
cykli jak najlepiej to pokazujące. Zawsze rozładowanie do napięcia
odcięcia 1V. Ładowanie nie więcej niż 0,25C, czyli nie są fanami
gotowania elektrolitu, co niektórzy czasami próbują forsować, jako
najlepszą metodę dla nowoczesnych akumulatorków. Prędzej zagrożeniem
mogą być tandetne ładowarki, które przy małym prądzie ładowania nie
wykryją punktu przegięcia charakterystyki ładowania i nie przerwą samego
ładowania, przeładowując tym samym akumulator. Co jednak nie oznacza, że
duże prądy ładowania są lepsze dla samego akumulatora.
Swoje eneloopy doładowuję gdy nie mam czasu na wstęne rozładowanie ale
co jakiś czas na pewno dostają pełny cykl. Mam kilka kompletów, kilka
lat i nie wykazują oznak zużycia. Nie używam ich w urządzeniach
pozbawionych kontroli progu rozładowania, ponieważ zbyt głębokie
rozładowanie może je ubić.
Maciek

Michał Lankosz
Guest

Sat May 26, 2012 10:38 am   



W dniu 2012-05-25 23:36, Padre pisze:
Quote:
W dniu 2012-05-25 22:35, Michał Lankosz pisze:
W dniu 2012-05-25 16:28, Tomasz Wójtowicz pisze:
Ja swoją ładowarkę zmuszam w ten sposób, że do padniętego akumulatorka
podłączam na kilka sekund zasilacz 6V. Płynie prąd ok. 2A, ale po tej
akcji akumulatorek jest jak nowy.

ja do tego celu mam starą ładowarkę GP bez żadnej elektroniki mającą
taki mały prąd że w instrukcji było napisane że akumulatory mogą być w
niej cały czas w gniazdku żeby być zawsze gotowe do użytku Smile
24 godziny w niej robią dobrze akumulatorom którym zdarzyło się
rozładować niepokojąco blisko 0V.

Ale do tego trzeba chwili czasu, pamiętać o przełożeniu ogniw. Poza tym
nie wiem czy przy głębszym rozładowaniu w akumulatorze nie robią się
jakieś zwarcia, które przerwać można większym prądem. Chyba że takie
zjawisko było tylko w NiCd?
A tak wkładam ogniwa do ładowarki, wyciągam nie wykryte, pstryk, wkładam
z powrotem i już normalnie ładuję w BC-700. Może to dla mnie proste, bo
obok leży zasilacz z kabelkami...

Michał

Goto page Previous  1, 2

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak wymusić ładowanie w ładowarkach BC-700/900? Szukam skutecznych trików!

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map