Robert Wańkowski
Guest
Wed May 26, 2004 5:42 pm
Witam.
Padł aku od wkrętarki. Po rozklejeniu obudowy zmierzyłem jeden element
akumulatora (6 x 1.2V) ma wymiary 22 mm średnicy i 41 mm wysokości.
Znalazłem pasujące tutaj:
http://www.kabe.pl/karty_katalogowe_sanyo/nicd/n-serie/n1300sc.pdf.
Cena z cennika to ok. 14 zł. Ma ktoś jakeś doświadczenia w tej materii. Coś
tańszego? Oryginalne są połączone za pomocą zgrzewania to raczej
niewykonalne przy wymianie na nowe. Pozostaje lutowanie? I jeszcze problem
ładowania. Napięcie ładowarki bez obciążenia to 9.9V (na tabliczce
znamionowej 7.2V, 400 mA) a rezystancja wew. jednego aku to 4.2 Ohm. Z tego
wynika, że prąd nie przekroczy 400 mA. Proszę o pomoc.
Robert
Robert Wańkowski
Guest
Wed May 26, 2004 8:03 pm
Quote:
Akumulatorki takie jak w wkrętarce można próbować naprawić. Jeśli z niego
nic nie wyciekło a tylko nie ma na nim zadnego napięcia to na własna
odpowiedzialnośc możesz zrobić tak. Znajdz uszkodzony akumulator.
W moim przypadku to raczej się zestarzały. Mają ok. 7 lat i były cały czas
używane. Pojemność spadała w długim okresie czasu. Nie było to z dnia na
dzień. Może każdego z osobna tak potraktować?
Robert
tomek tarasiuk
Guest
Wed May 26, 2004 9:49 pm
Robert Wańkowski <robwan@wp.pl> napisał(a):
Quote:
Witam.
Padł aku od wkrętarki. Po rozklejeniu obudowy zmierzyłem jeden element
akumulatora (6 x 1.2V) ma wymiary 22 mm średnicy i 41 mm wysokości.
Znalazłem pasujące tutaj:
http://www.kabe.pl/karty_katalogowe_sanyo/nicd/n-serie/n1300sc.pdf.
Cena z cennika to ok. 14 zł. Ma ktoś jakeś doświadczenia w tej materii. Coś
tańszego? Oryginalne są połączone za pomocą zgrzewania to raczej
niewykonalne przy wymianie na nowe. Pozostaje lutowanie? I jeszcze problem
ładowania. Napięcie ładowarki bez obciążenia to 9.9V (na tabliczce
znamionowej 7.2V, 400 mA) a rezystancja wew. jednego aku to 4.2 Ohm. Z tego
wynika, że prąd nie przekroczy 400 mA. Proszę o pomoc.
Robert
Akumulatorki takie jak w wkrętarce można próbować naprawić. Jeśli z niego
nic nie wyciekło a tylko nie ma na nim zadnego napięcia to na własna
odpowiedzialnośc możesz zrobić tak. Znajdz uszkodzony akumulator. Nie musisz
go wycinać ale musisz wiedziec gdzie ma minus a gdzie plus. Weź kondensator
elektrolityczny jakieś 2000 mikrofaradów/np.25V. Naładuj go z jakiegoś
zasilacza do napięcia w granicach 20V. Rozładuj go przez ten padnięty
akumalator. Musi być zachowana biegunowość + kond. do + aku, - do -. Po
kilku takich rozładowaniach akumulator powinien zrobić sie cieplejszy, to
dobry znak, i powinno pojawić się na nim napięcie w okolicach 1,2V. Potem
rozładuj wszystkie akumulatory w zestawie ( każdy oddzielnie) i zacznij
ładować prądem 10 godzinnym przez 14 godzin. W czasie ładowania kontroluj
temperature, nie powinna być większa niz jakieś 40 st. Po takim ładowaniu
jeśli masz czym to sprawdz prąd zwarcia każdego z akumulatorków. Powinien
być większy niż 10A i w miarę jednakowy dla wszystkich. Tylko pomiar niech
nie trwa zbyt długo max. kilka sekund. Takie kontrolowane zwartko specjalnie
nie szkodzi akumulatorom kadmowo niklowym. Ten sposób naprawy pomaga w
przypadku pewnego typu szkodzenia akumulatora. A że jest to najczęściej
występujące uszkodzenie to niewykluczone że i tobie tak sie uwaliły. Tomek
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
tomek tarasiuk
Guest
Wed May 26, 2004 10:37 pm
Robert Wańkowski <robwan@wp.pl> napisał(a):
Quote:
Akumulatorki takie jak w wkrętarce można próbować naprawić. Jeśli z niego
nic nie wyciekło a tylko nie ma na nim zadnego napięcia to na własna
odpowiedzialnośc możesz zrobić tak. Znajdz uszkodzony akumulator.
W moim przypadku to raczej się zestarzały. Mają ok. 7 lat i były cały czas
używane. Pojemność spadała w długim okresie czasu. Nie było to z dnia na
dzień. Może każdego z osobna tak potraktować?
Robert
A to trzeba było tak od razu napisać. Po prostu im sie resurs skończył. To
rozładowanie kondensatora pomaga wtedy gdy nastąpiło zwarcie w akumulatorze,
po prostu je przepala. Twoje akumulatory to juz szmelc i na pewno taki
zabieg im nie zaszkodzi, o ile im moze cokolwiek zaszkodzić. Możesz
próbować, Tylko uważaj żeby się nie zrobiły gorące w czasie zabiegu. Letnie
mogą być. Tomek
ps. kiedyś dawno temu w ten sposób ozywiłem bardzo stare akumulatory od
Ultrametru, takiego przyrządu do sprawdzania np, grubości farby na stali.
Jak je wziąłem to miały jakieś 10 lat i nie żyły. Po takim zabiegu ja tym
przyrządem pracowałem jakieś 2 lata.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
Maciej Sobolewski
Guest
Thu May 27, 2004 3:51 pm
Quote:
Pozdr
Maciek
Jacek
Guest
Thu May 27, 2004 6:06 pm
Quote:
Weź kondensator
elektrolityczny jakieś 2000 mikrofaradów/np.25V. Naładuj go z >jakiegoś
zasilacza do napięcia w granicach 20V. Rozładuj go przez ten padnięty
akumalator.
A czy na akumulatorkach li-ion tez to działa?
Jeśli tak, to jakie napięcie wziąć na kondensatorze>?
Pozdrawiam
__________________________________
Jacek Owczarczak jowczarczak<at>interia.pl
------>
http://www.modelerc.glt.pl <-------
http://www.astercity.net/~jacek77
http://www.stirlitz.glt.pl
tomek tarasiuk
Guest
Thu May 27, 2004 10:59 pm
Jacek <jowczarczakANTYSPAM_[AT]@interia.pl> napisał(a):
Quote:
padniętym aku od wkrętarki. Były uwalone trzy akumulatory. Dwa ożyły. trzeci
nie chciał to go zmostkowałem drutem i mam wkrętarkę na 10V. Tez jakaś
metoda. Tomek
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
JS
Guest
Fri May 28, 2004 8:17 am
W artykule <c92od3$eit$1@81.210.118.54>
autorem którego mieni się Robert Wańkowski, napisano:
Quote:
Padł aku od wkrętarki. Po rozklejeniu obudowy zmierzyłem jeden element
[...]
tańszego? Oryginalne są połączone za pomocą zgrzewania to raczej
niewykonalne przy wymianie na nowe. Pozostaje lutowanie? I jeszcze problem
Lutowanie bezpośrednio do korpusu (szczególnie elektrody ujemnej) jest
dla akumulatora mocno niezdrowe. Da się natomiast kupić wersje
z fabrycznie zgrzanymi do biegunów blaszkami.
Pozdrawiam
Jarosław Szynal
Robert Wańkowski
Guest
Fri May 28, 2004 9:20 am
[...]
Lutowanie bezpośrednio do korpusu (szczególnie elektrody ujemnej) jest
Quote:
dla akumulatora mocno niezdrowe. Da się natomiast kupić wersje
z fabrycznie zgrzanymi do biegunów blaszkami.
[...]
Jarosław Szynal
Na grupie modelarstwo.pl dostałem taki oto link:
http://www.modelarstwo.org.pl/technika/inne/aku_pakiet/index.html
pójdę w tym kierunku.
Jaki prąd może pobierać wkrętarka w momencie jej zablokowania (7.2V)? Nie
mam jak sprawdzić z powodu braku aku.
Robert