Myjk
Guest
Wed Jul 28, 2010 9:41 am
gr napisać:
Quote:
Ale po co aż 160 GB na system i soft?
Mniejszych nie mieli.

30GB SSD to koszt min. 300 zł,
a za 120 GB HDD 100 zł. Niech mi padnie nawet raz na rok,
to za 3 lata kupię takiej wielkości SSD w tej cenie,
a wcale nie ma reguły na to, że po roku HDD padnie.
Generalnie to jest najmniejszy problem w tym układzie.
Quote:
Może prościej policzyć zużycie prądu przez Stand-Bye i wsadzić
większy akumulator, Nie wiem jaki to samochód, ale często nie jest
problemem zwiększenie wydajności alternatora (wiekszy alternator) i
trochę większy akumulator (trzeba policzyć), i jeżeli to nie jakiś
wielki diesel albo wielka benzyna to powinno wystarczyć. pozdr.
Akumulator faktycznie jest spory, 95Ah, Mazda 6, Diesel.
Gdy jeszcze nie miałem czasowego, automatycznego przekaźnika zostawiłem
komputer po procedurze "zamknij system" (nie wiem ile wtedy komp
pobiera) ale zapomniałem odłączyć całkowicie zasilanie (przez
chorobę

. Auto stało tak przez 4 dni. Jak w końcu zapragnąłem zapalić,
to silnik ledwo zaskoczył... ale zaskoczył na szczęście.
Pytanie tylko czy takie ssanie akumulatora przez dzień i noc (pomimo
codziennej jazdy min. 60km) nie wpłynie na jego trwałość? Żeby nie było
tak, że będę musiał co rok akumulator nowy kupować. ;)
--
Pozdor Myjk
http://xcarlink.pl
xCarLink *MP3* Player
Michoo
Guest
Fri Jul 30, 2010 8:25 pm
Myjk pisze:
Quote:
A może jakieś stopniowanie, po 2h się usypia,
a po załóżmy 10h uśpienia wyłącza całkiem.
Tak to bez problemu, pomijając fakt, że nadal pozostaje
to twarde wyłączenie. Tj. nie ma możliwości uśpienia
systemu, następnie po 2h jego obudzenia i zrobienia
soft-off. Już to przerabiałem.

Tego właśnie chcę
uniknąć, jednocześnie eliminując konieczność
wyłączania komputera ręcznie (np. na noc).
Ależ oczywiście, ze jest. Jeżeli bios pozwala to przed uśpieniem
ustawiasz wybudzenie timerem, jak nie pozwala to dodajesz układ, który
uda klawiaturę i wyśle sygnał do wybudzenia.
--
Pozdrawiam
Michoo