RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak wybrać solidny przekaźnik do sterowania 12V w aucie z sygnałem masy?

sterowanie 12V w aucie

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak wybrać solidny przekaźnik do sterowania 12V w aucie z sygnałem masy?

Goto page Previous  1, 2

Marek Lewandowski
Guest

Sat Jul 10, 2010 9:05 pm   



Sebastian Biały wrote:

Quote:
Dioda w transoptorze przeżyje odwrotne 12V ? Bo ta w CNY17 chyba nie
(przynajniej w/g pdf Wink

Oczywiście, że przeżyje, byle nie popłynęło za dużo prądu.
A wystarczy jej antyrównolegle podpiąć drugą diodę i przeżyje nawet bez
robienia łaski.

Quote:
Przy okazji uniknięcie wprowadzania pętli masy przy
nieprzemyślanym okablowaniu jest tylko zaletą.

Ludzie zazwyczaj nie robia instalacji na nowo. Raczej do niej coś
dokładają.

I dokładnie to jest problemem.

Quote:
Samochód to nie sprzęt audio żeby duperele były az tak
istotne.

Powiadasz? Jak dokładałem wejście audio do mojej podówczas
dwunastoletniej Lancii, to się okazało, że masa radia i masa gniazda
zapalniczki były tak różnymi tematami, że skończyło się na izolowanej
przetwornicy 12V/12V.

Quote:
Przecież mase i +12 V i tak pociagnie. Więc nie rozumiem
dlaczego będzie mniej pętli masy dla transoptora.

A kto gdzie napisał, że masa zasilania sterowanego urządzenia jest
tożsama z masą sterownika?

Quote:
Masz jakis patent na
_nie_ podpinanie zasilania doiwolnego odbiornika w samochodzie pod GND i
+12V? Transoptor "odizoluje" tylko przewód sygnałowy. Ja się pytam po co?

Odizoluje również masę. Pytanie "po co" zaliczam pod hasło "różnica
między teorią a praktyką".


Quote:
Zrób układ wejściowy odpodny na zakłócenia na potencjale masy między
sterowaniem a odbiornikiem na tranzystorze, zrób na opto i zobacz, co
wyjdzie prostsze układowo.

Zastanawiam się czy zakłucenia wprowadzane przez kłapiacy przekaźnik nie
są o eniony większe. Szczególnie jak to jakaś duperela dla której
subwoofer w maluchu dający skoki 1V na zasilaniu kompletnie nie ma
znaczenia.

? A co ma piernik do wiatraka?
Jak skacząca masa (może być masa sterownika, załóżmy, że sterowane
urządzenie jest nowo i porządnie podłączone) będzie powodować zatykanie
i odtykanie tranzystora, a tym samym kłapanie zasilaniem, to chyba
użyszkodnik się wkurzy, nie? I co, ma okablować samochód na nowo?


--
Marek Lewandowski

Sebastian Biały
Guest

Sat Jul 10, 2010 9:20 pm   



On 2010-07-10 23:05, Marek Lewandowski wrote:
Quote:
Oczywiście, że przeżyje, byle nie popłynęło za dużo prądu.
A wystarczy jej antyrównolegle podpiąć drugą diodę i przeżyje nawet bez
robienia łaski.

A więc masz:

a) transoptor
b) zabezpiecznie transoptora w postaci diody
c) rezystor ograniczający prąd diody
d) rezystor podciągajacy tranzystor transoptora po drugiej stronie

Uuuu Wink Nie dziwota że elektrycy biora przekaźnik.

Quote:
A kto gdzie napisał, że masa zasilania sterowanego urządzenia jest
tożsama z masą sterownika?

A kto powiedział że nie? Nie ma co wróżyć z fusów.

Quote:
Jak skacząca masa (może być masa sterownika, załóżmy, że sterowane
urządzenie jest nowo i porządnie podłączone) będzie powodować zatykanie
i odtykanie tranzystora, a tym samym kłapanie zasilaniem, to chyba
użyszkodnik się wkurzy, nie? I co, ma okablować samochód na nowo?

Poszukać zaśniedziałej śruby masy. Wbrew pozorom to bardzo czesta
usterka w prawie kazdym samochodzie.

Miałem okazję mierzyć róznicę osobiscie w potencjale masy w Lanosie i
Lagunie II (aby wyeliminować problem zaśniedziałej śruby). Różnice nie
przekraczały 30mV mierzone w odległych punktach samochodu. To jednak
solidny kawałek przewodnika.

mariusz
Guest

Sat Jul 10, 2010 10:32 pm   



Arek pisze tak:

Quote:
Hehe, to jakieś petardy jeśli chodzi o prąd na wyjściu oraz
gigantyczne gabarytowo.

całodzienna praca przekaźnika to jak jedno odpalenie silnika

Quote:
Dam jakiś tranzystor i wystarczy.

jak Ci dekiel odskoczy w tym tranzystorze to szybko dasz przekaźnik ;D


--
mariusz

Arek
Guest

Mon Jul 12, 2010 6:38 am   



mariusz wrote:

Quote:
Arek pisze tak:

Hehe, to jakieś petardy jeśli chodzi o prąd na wyjściu oraz
gigantyczne gabarytowo.

całodzienna praca przekaźnika to jak jedno odpalenie silnika

Dam jakiś tranzystor i wystarczy.

jak Ci dekiel odskoczy w tym tranzystorze to szybko dasz przekaźnik ;D

Tak czy owak gabaryty tego przekaźnika to kosmos. Niewiele brakuje by było
większe niż całe urządzenie wraz z obudową. Coś małego potrzebne jeśli już,
okolice 1cm x 2cm itd.


--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Goto page Previous  1, 2

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak wybrać solidny przekaźnik do sterowania 12V w aucie z sygnałem masy?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map