RTV forum PL | NewsGroups PL

jak w silniku wykrywany jest zapłon?

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - jak w silniku wykrywany jest zapłon?

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

HF5BS
Guest

Fri Aug 18, 2017 11:07 pm   



Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:59975d3b$0$5147$65785112@news.neostrada.pl...
Quote:
W przypadku R4 teoretycznie nie trzeba, bo sie sily na parze rownowaza.
Tzn sumarycznie sie zeruja, ale na lozyska by oddzialywaly.

Pod warunkiem, że maja równe warunki pracy. Poza tym, przeciwwaga ma jeszcze
trochę innego znaczenia, stabilizuje pracę, można by porównać do filtru
dolnoprzepustowego (dodatkowym jest jeszcze koło zamachowe), ścinającego
niepożądane szpilki.

Quote:


ZAWSZE tłoki z cylindrami są przeciwważone! Nie widziałem jeszcze silnika
z normalnym tłokiem, który by nie miał przeciwwag. Może w Wanklu, ale tego
nie powiem teraz, bo mi zawisł sterownik netu (Wi-Fi), a często weryfikuję

W wanklu tlok sie jednak troche przemieszcza.

To prawda.

Quote:
Wiec sie daje dwa "cylindry" i sie przemieszczaja w przeciwne strony.
Ale i tak zostaje moment sil.

Tyle, że tam tłok ma pracę 3 razy na obrót, więc w sumie chyba łatwo to
równoważyć, ale i tak, jak się przyjrzeć, to pewne przeciwwazenie jest,
tylko nie takie, jak na korbowym, nie trzeba. W końcu wał w wanklu, to nie
cienki kijaszek, tylko porządna kopyść. I tłok zresztą, kręci się z 1/3
prędkości wału, przez układ zębatka-mimośród, wał kręci się szybciej.
Wankla jednak nie rozkminiłem jeszcze na tyle mocno, aby go wyczuć. Trochę
wiem, sporo popatrzyłem na YT, poczytałem, ale do wyczucia daleko. Musialbym
dobry model wziąć w łapę i się nim, jak dziecko, pobawić :)

--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
(C) Zygmunt Freud.

Pszemol
Guest

Sat Aug 19, 2017 3:00 am   



Jarosław Sokołowski <jaros@lasek.waw.pl> wrote:
Quote:
HF5BS pisze:

Dokładnie tak jest. Do tego dużo łatwiej zjonizować spaliny niż mieszankę
paliwowo-powietrzną, więc większość energii idzie na cylinder, który ma
sprężoną mieszankę.
Czyli świeca otoczona gorącymi spalinami stanowi mniejszy opór i świeca ta
jest "zwarta" dając wyładowanie całej energii z cewki do świecy-siostry,
akurat otoczonej chłodniejszą mieszanką paliwa z powietrzem... sprytne!
:-)

Ja nawet myślę, że gdyby obdzielić świece po równo, to też by dało radę.
Odstęp na elektrodach, to tam chyba coś koło milimetra, a jak luzem
zbliżałem kabel WN (Skarpeta), do zacisku świecy w pracującym silniku,
to iskra tak chyba z centymetr miała (i po pracy silnika znać było, że
w środku też był przeskok). Ale nawet jak pół, to i tak powinno chyba
starczyć, na równe obdzielenie obu świec.

Może nawet więcej niż centymetr, ale to w powietrzu pod atmosferycznym
ciśnieniem. W sprężonym skacze mniej ochoczo. No ale jednak skacze w
jednym i w drugim. W maluchu wcześniej był rozdzielacz, dopiero później
wprowadzono podwójną cewkę.

Też pamietam cos ze w powietrzu dalej skacze.


Quote:
Ktoś nawet tłumaczył (chyba w telewizorze),
że to strasznie fajne jest, bo iskra w suwie wydechu dopali spaliny
i zdrowiej będzie. Ale to akurat jest wierutną bzdurą.


Przykład dobry na myślenie życzeniowe.

Adam Wysocki
Guest

Sat Aug 19, 2017 4:00 pm   



J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Quote:
W samochodach o ile sie orientuje, to na kole zamachowym istotne byly
dwa znaczniki. Dodatkowe wypustki byly z jednej strony i pozwalaly
okreslic ktora to polowa kola.

Ale moze poszli dalej, bo ustawic odpowiednie wyprzedzenie zaplonu to
najlpiej jak sie ma czeste dane o pozycji, a nie jakies estymacje
przez pol obrotu.

Poszli dalej Smile Do tego w 2003 r. przy okazji zmiany komputera jeszcze
bardziej zwiększyli liczbę impulsów na obrót. Nie pamiętam teraz
dokładnych wartości ale z tego filmu wychodzi mi 8 impulsów na obrót
(impuls co 7.5ms przy nieco ponad 1k RPM):
https://www.youtube.com/watch?v=v3xRDdKhEeE

Quote:
Czujnik wałka rozrządu służy tylko do ustalenia kiedy jest "pozycja
zero" (TDC na którymś cylindrze, nie wiem czy nie na pierwszym).

Tym niemniej pokusilbym sie o uzycie w razie awarii czujnika na wale.
Lepiej jak pojazd dojedzie do serwisu sam.

https://www.youtube.com/watch?v=c9UwrVNXXzo
Kreci sie "very poorly", ale kreci :-)

Odlacz w Hayabusie czujnik walu w czasie pracy silnika Smile

Zgaśnie natychmiast sypiąc błędem :)

Tu czujnik był podłączony odwrotnie i zapłon był odrobinę przesunięty.
Efekt - silnik na wysokich obrotach walił ogniem z wydechu i w dolot:
https://www.youtube.com/watch?v=cxYToJuvheo

Na obciążonym silniku obroty falowały, do tego doszły błędy cewek
zapłonowych (na wyświetlaczu nie widać ale po włączeniu trybu
diagnostycznego wyszło):
https://www.youtube.com/watch?v=65GQCRRwHNE

--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web: http://www.chmurka.net/ ]

Janusz
Guest

Sun Aug 20, 2017 2:39 pm   



W dniu 2017-08-18 o 20:40, J.F. pisze:

Quote:
Jak nie ma odczepu, to sie robi problem, jak jeden kabel nie przewodzi
... ale moze to sie nie zdarza przy tych napieciach Smile

Raczej sie nie zdarza Smile a oporności duże, mierzyłem różne kable zapłonowe
i mają od 3 do nawet 10Kom oporności Smile sam kabel, a okazuje się że
świece też są
z opornikami, sam mam takie co jeszcze w środku mają 5k, dla mnie szok
że to w ogóle jeszcze działa.


--
Pozdr
Janusz

Janusz
Guest

Sun Aug 20, 2017 2:45 pm   



W dniu 2017-08-18 o 20:17, Piotr Gałka pisze:
Quote:
W dniu 2017-08-18 o 20:01, Robert Wańkowski pisze:
W dniu 2017-08-18 o 19:56, Piotr Gałka pisze:
Przedsięwziąłem więc szereg kroków
Niepotrzebnie. W czytniku widać hierarchię wiadomości.
Zenka jest połączona z Twoją.
 Normalnie mam włączone pokazywanie tylko nowych (nie przeczytanych)
wiadomości. Wątki czasami są długaśne i nie pasuje mi przewijanie kilku
ekranów aby zobaczyć, czy gdzieś tam nie pojawiły się jakieś nowe
wiadomości.
Jak pojawia się odpowiedź na już przeczytaną wiadomość to nie widzę na
jaką nie przeczytaną jest to odpowiedź.
P.G.

A na czym czytasz, smartfonie czy normalnym kopie? jak normalnym to

wystarczy czytnik zainstalować np thunderbird-a i wtedy wszystko widać,
ładnie pokazuje wątki
i widać komu się odpowiada, sam z niego piszę.

--
Pozdr
Janusz

Janusz
Guest

Sun Aug 20, 2017 2:47 pm   



W dniu 2017-08-18 o 16:47, Zenek Kapelinder pisze:
Quote:
Pierdolisz jak potluczony albo jestes idiota. Mam prawie szesc dych na garbie
A to prawie to ile, bo mnie 3 Sad sam się dziwię że już tak stary jestem.



--
Pozdr
Janusz

Piotr Gałka
Guest

Mon Aug 21, 2017 11:49 am   



W dniu 2017-08-20 o 16:45, Janusz pisze:
Quote:
A na czym czytasz, smartfonie czy normalnym kopie? jak normalnym to
wystarczy czytnik zainstalować np thunderbird-a i wtedy wszystko widać,
ładnie pokazuje wątki
i widać komu się odpowiada, sam z niego piszę.

Używam od kilku miesięcy thunderbirda. Nie wnikałem we wszystkie
możliwości konfiguracyjne.
Przełączam tylko:
Widok-Wątki-Nieprzeczytane
Widok-Wątki-Wszystkie

Normalnie mam włączone: - Nieprzeczytane.
Jak w danym wątku pojawi się jeden nowy post to nie widzę na co to jest
odpowiedź.
Zazwyczaj mnie to nie obchodzi. W wyjątkowej sytuacji (pi razy oko raz
na miesiąc) przełączam na chwilę na Wszystkie.
P.G.

Pszemol
Guest

Tue Aug 22, 2017 6:15 pm   



Janusz <janusz_kk@o2.pl> wrote:
Quote:
W dniu 2017-08-18 o 20:40, J.F. pisze:

Jak nie ma odczepu, to sie robi problem, jak jeden kabel nie przewodzi
... ale moze to sie nie zdarza przy tych napieciach :-)

Raczej sie nie zdarza Smile a oporności duże, mierzyłem różne kable zapłonowe
i mają od 3 do nawet 10Kom oporności Smile sam kabel, a okazuje się że
świece też są
z opornikami, sam mam takie co jeszcze w środku mają 5k, dla mnie szok
że to w ogóle jeszcze działa.

Dlaczego Cię to dziwi że to działa?

Bez tych oporów miałbyś straszne zakłócenia w okolicy o takich iskier -
radio nie działałoby dobrze.

Ograniczenie prądu wyładowania rezystorem nic tu nie przeszkadza - przeskok
i tak wymaga pokonania dużo większej oporności między elektrodami świecy.

Janusz
Guest

Fri Aug 25, 2017 9:07 pm   



W dniu 2017-08-22 o 18:15, Pszemol pisze:
Quote:
Janusz <janusz_kk@o2.pl> wrote:
W dniu 2017-08-18 o 20:40, J.F. pisze:

Jak nie ma odczepu, to sie robi problem, jak jeden kabel nie przewodzi
... ale moze to sie nie zdarza przy tych napieciach :-)

Raczej sie nie zdarza Smile a oporności duże, mierzyłem różne kable zapłonowe
i mają od 3 do nawet 10Kom oporności Smile sam kabel, a okazuje się że
świece też są
z opornikami, sam mam takie co jeszcze w środku mają 5k, dla mnie szok
że to w ogóle jeszcze działa.

Dlaczego Cię to dziwi że to działa?

Bez tych oporów miałbyś straszne zakłócenia w okolicy o takich iskier -
radio nie działałoby dobrze.

Ograniczenie prądu wyładowania rezystorem nic tu nie przeszkadza - przeskok
i tak wymaga pokonania dużo większej oporności między elektrodami świecy.

Ale te oporności są stosunkowo duże, pamiętam że w maluchu przewody były

zrobione z drucika oporowego i relatywnie oporność była ich mała.
A świece z czasem się brudzą i pogarsza się im oporność na izolatorze
więc potrzeba energii, a większość się jej traci na oporach, wiem że to
pomaga na zakłócenia ale mimo wszystko jestem zdziwiony :)

--
Pozdr
Janusz

Janusz
Guest

Fri Aug 25, 2017 9:10 pm   



W dniu 2017-08-21 o 13:49, Piotr Gałka pisze:
Quote:
W dniu 2017-08-20 o 16:45, Janusz pisze:
A na czym czytasz, smartfonie czy normalnym kopie? jak normalnym to
wystarczy czytnik zainstalować np thunderbird-a i wtedy wszystko
widać, ładnie pokazuje wątki
i widać komu się odpowiada, sam z niego piszę.

Używam od kilku miesięcy thunderbirda. Nie wnikałem we wszystkie
możliwości konfiguracyjne.
Przełączam tylko:
Widok-Wątki-Nieprzeczytane
Widok-Wątki-Wszystkie

Normalnie mam włączone: - Nieprzeczytane.
Jak w danym wątku pojawi się jeden nowy post to nie widzę na co to jest
odpowiedź.
Zazwyczaj mnie to nie obchodzi. W wyjątkowej sytuacji (pi razy oko raz
na miesiąc) przełączam na chwilę na Wszystkie.
Ja mam cały czas na wszystkie a poruszam się spacją, wtedy sam

przeskakuje na następną nieprzeczytaną, jak mnie wątek nie interesuje to
naciskam "t" wtedy oznacza jako przeczytany cały wątek i skacze do
następnego.


--
Pozdr
Janusz

Piotr Gałka
Guest

Mon Aug 28, 2017 11:39 am   



W dniu 2017-08-25 o 23:10, Janusz pisze:
Quote:
Ja mam cały czas na wszystkie a poruszam się spacją, wtedy sam
przeskakuje na następną nieprzeczytaną, jak mnie wątek nie interesuje to
naciskam "t" wtedy oznacza jako przeczytany cały wątek i skacze do
następnego.

Dzięki za podpowiedź że należy poszukać skrótów klawiszowych.

Nie miałem (i nie mam) czasu zagłębiać się w możliwości thunderbirda.
W zasadzie przyjąłem, za pewnik, że (we wszystkich programach) jak na
jakąś pozycję menu jest skrót to przy tej pozycji menu jest to napisane.
Gdy pod prawym klawiszem wybieram Oznacz|Wątek jako przeczytany nie
widziałem tam żadnego skrótu więc przyjąłem (właściwie bez
zastanowienia), że widocznie nie ma.
P.G.

RoMan Mandziejewicz
Guest

Tue Sep 05, 2017 3:01 pm   



Hello tck,

Thursday, August 10, 2017, 10:02:46 PM, you wrote:

Quote:
Bo wątpię by każdy istniejący wykrywał zawsze tym samym sposobem.
A w ogóle wykrywa?? Daje iskrę w odpowiednim momencie na postawie info z
czujnika położenia wału, reszta to rachunek prawdopodobieństwa.
skądś wie o wypadających zapłonach na danym cylindrze

Jeśli silnik ma czujnik spalania stukowego to ma informację o każdym
zapłonie.



--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

RoMan Mandziejewicz
Guest

Tue Sep 05, 2017 3:04 pm   



Hello Mirek,

Saturday, August 12, 2017, 2:36:34 PM, you wrote:

Quote:
Ja silnik ma cztery cylindry, teraz to norma ze tyle ma, to jak jeden nie dziala to sie jechac nie daje.
Daje się daje. Wolisz żeby stanął?
Nawet na dwóch da się awaryjnie gdzieś zjechać.

Na dwóch daje się na lawetę wjechać.

--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - jak w silniku wykrywany jest zapłon?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map