ArturVF500
Guest
Tue Sep 28, 2004 1:05 pm
Potrzebuje na szybko zrobic kilka pomiarow predkosci auta; do tej pory
uzywalem do tego czujnika zamontowanego na zacisku tarczy wentylowanej -
zliczal sobie lopatki miedzy tarczami - pomiar niesamowicie dokladny,
niestety cos pod niego wpadlo i czujnik praktycznie nie istnieje. A ze byl
on wygrzebany z jakis starych 'dziwow' nie mam pomyslu czym go zastapic ani
czasu by szukac nowego. Ma ktos pomysl jak taki czujnik uczynic? zwykle
czujniki zblizeniowe odpadaja z tego wzgledu ze lopatki miedzy tarczami sa
jakies 5 mm ponizej zewnetrznej krawedzi (zaglebione) a odstep pomiedzy
polowkami tarczy to tez kilka mm. Odpada montowanie jakichkolwiek zebatek
na poloskach czy innych pol odblaskowych do czujnika optycznego, ze wzgledu
na brak warunkow warsztatowych... Bede wdzieczny za jakiekolwiek pomysly
budowy czujnika.
pozdrawiam
Artur
AlexY
Guest
Tue Sep 28, 2004 3:22 pm
Użytkownik ArturVF500 napisał:
Quote:
Potrzebuje na szybko zrobic kilka pomiarow predkosci auta; do tej pory
uzywalem do tego czujnika zamontowanego na zacisku tarczy wentylowanej -
moze zainteresuj sie czujnikami z taksometrow?
uzywam takowego z powodzeniem od jakiegos czasu
Dariusz Zolna
Guest
Tue Sep 28, 2004 3:46 pm
Użytkownik "ArturVF500" <strobole@o2.pl> napisał:
Quote:
Potrzebuje na szybko zrobic kilka pomiarow predkosci auta; do tej pory
uzywalem do tego czujnika zamontowanego na zacisku tarczy wentylowanej -
zliczal sobie lopatki miedzy tarczami - pomiar niesamowicie dokladny,
niestety cos pod niego wpadlo i czujnik praktycznie nie istnieje. A ze byl
on wygrzebany z jakis starych 'dziwow' nie mam pomyslu czym go zastapic
To są czujniki Halla. Te do samochodów mają specjalne obudowy, ale możesz
zastąpić go innym, zabezpieczając odpowiednio przed uszkodzeniami
mechanicznymi i wodą.
Darek Żołna
ArturVF500
Guest
Tue Sep 28, 2004 3:56 pm
Quote:
moze zainteresuj sie czujnikami z taksometrow?
uzywam takowego z powodzeniem od jakiegos czasu
musze miec pomiar co 100ms max, wiec bazowanie na czujniku w skrzyni biegow
odpada:(
a co gorsza potrzebuje tego najlepiej jeszcze dzis... chyba za cwile zaczne
nawijac jaka cewe;)
pozdrawiam
Artur
AlexY
Guest
Tue Sep 28, 2004 5:46 pm
Użytkownik ArturVF500 napisał:
Quote:
musze miec pomiar co 100ms max, wiec bazowanie na czujniku w skrzyni biegow
odpada:(
ten co ja mam zakladany na linke szybkosciomierza daje 2 impulsy na
obrot linki, w moim przypadku impuls na 50cm drogi
Quote:
a co gorsza potrzebuje tego najlepiej jeszcze dzis... chyba za cwile zaczne
nawijac jaka cewe;)
na szybko to bym myszke jakas rozbroil (optyka), ale szybko przestanie
dzialac od brudu
ArturVF500
Guest
Tue Sep 28, 2004 6:57 pm
Quote:
To są czujniki Halla.
nie; aby zastosowac hallorton musial bym zrobic petle z magnesem stalym -
Litera U, gdzie jedna czesc poprowadzona nad prawa lub lewa polowke,
natomiast hallotron umieszczony na srodku. Wtedy lpatka tarczy zamykala by
obwod magnetyczny i w zasadzie powinno dzialać. Nawet o tym myslalem jednak
boje sie ze moze byc trudne do wykonania pod wzgledem mechanicznym...
pozdrawiam
Artur
ArturVF500
Guest
Tue Sep 28, 2004 7:01 pm
Quote:
ten co ja mam zakladany na linke szybkosciomierza daje 2 impulsy na
obrot linki, w moim przypadku impuls na 50cm drogi
co przy predkosci 70km/h daje 4 impulsy na cykl pomiarowy 100ms (40 imp na
sek.), a zatem dokladnosc pomiaru wynikajaca z samej rozdzielczosci 25%

(
co najmniej 20 razy za malo...
pozdrawiam
Artur
Dariusz Zolna
Guest
Tue Sep 28, 2004 7:17 pm
Użytkownik "ArturVF500" <strobole@o2.pl> napisał:
Quote:
nie; aby zastosowac hallorton musial bym zrobic petle z magnesem stalym
Nie potrzeba żadnego magnesu.
Quote:
boje sie ze moze byc trudne do wykonania pod wzgledem mechanicznym...
Obejma z kawałka stalowej taśmy skręcona śrubą na półosi w zupełności
wystarczy. Możesz też tak ustawić czujnik, żeby "patrzył" na śruby w piaście
koła (będziesz miał wtedy kilka impulsów na obrót).
Darek Żołna
Zbyszek
Guest
Tue Sep 28, 2004 10:00 pm
Użytkownik "ArturVF500" <strobole@o2.pl> napisał w wiadomości
news:cjbr4g$235$1@atlantis.news.tpi.pl...
Quote:
Potrzebuje na szybko zrobic kilka pomiarow predkosci auta; do tej pory
uzywalem do tego czujnika zamontowanego na zacisku tarczy wentylowanej -
zliczal sobie lopatki miedzy tarczami - pomiar niesamowicie dokladny,
niestety cos pod niego wpadlo i czujnik praktycznie nie istnieje. A ze byl
on wygrzebany z jakis starych 'dziwow' nie mam pomyslu czym go zastapic
ani
czasu by szukac nowego. Ma ktos pomysl jak taki czujnik uczynic? zwykle
czujniki zblizeniowe odpadaja z tego wzgledu ze lopatki miedzy tarczami sa
jakies 5 mm ponizej zewnetrznej krawedzi (zaglebione) a odstep pomiedzy
polowkami tarczy to tez kilka mm. Odpada montowanie jakichkolwiek zebatek
na poloskach czy innych pol odblaskowych do czujnika optycznego, ze
wzgledu
na brak warunkow warsztatowych... Bede wdzieczny za jakiekolwiek pomysly
budowy czujnika.
Podłączyć się pod czujnik ABS?
pzdr
zbyszek
ArturVF500
Guest
Wed Sep 29, 2004 6:40 am
Quote:
Podłączyć się pod czujnik ABS?
bardzo bym chcial... ale nie mam...
ArturVF500
Guest
Wed Sep 29, 2004 6:44 am
Quote:
Obejma z kawałka stalowej taśmy skręcona śrubą na półosi w zupełności
wystarczy. Możesz też tak ustawić czujnik, żeby "patrzył" na śruby w
piaście
koła (będziesz miał wtedy kilka impulsów na obrót).
nie bardzo rozumiem; hallotron reaguje na pole magnetyczne, chyba ze masz na
mysli czujnik zblizeniowy; sama tasma niewiele mi da, poza tym jak napisalem
we wczesniejszych postach potrzebuje co najmniej kilkadziesiat impulsow na
obrot kola,wiec jedyne, co wymyslilem to te nieszczesne plytki wentylowania
tarczy
Dariusz Zolna
Guest
Wed Sep 29, 2004 7:07 am
Użytkownik "ArturVF500" <strobole@o2.pl> napisał:
Quote:
nie bardzo rozumiem
http://content.honeywell.com/sensing/hss/SpeedAndPosition/pdf/022002/ISP0112
%20LCZ%20Series.pdf
Darek Żołna