RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak stworzyć układ sterujący silniczkiem wspomagania kierownicy w starym wózku widłowym?

Wspomaganie kierownicy w wózku widłowym

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak stworzyć układ sterujący silniczkiem wspomagania kierownicy w starym wózku widłowym?

VACUM
Guest

Tue Sep 19, 2006 4:52 am   



Witam
Wysiadł interfejs wspomagania kierownicy
w wózku widłowym.
Technologia tranzystorowa z kilkoma układami scalonymi.- wczesny Gierek.
Naprawa nie wchodzi w grę

Pozostał sprawny silniczek który wspomaga
i pomyślałem o zakombinowaniu
czegoś co sterowało by nim.
Problem polega na przeniesieniu sygnału sterowania z drążka kierownicy
na silniczek .
Może ma ktoś jakiś pomysł ??

Pozdrawiam Irek

Lukasz Spychalski
Guest

Tue Sep 19, 2006 7:37 am   



On Tue, 19 Sep 2006 06:52:12 +0200, VACUM wrote:

Quote:
Wysiadl interfejs wspomagania kierownicy w wozku widlowym. Technologia
tranzystorowa z kilkoma ukladami scalonymi.- wczesny Gierek.
Naprawa nie wchodzi w gre
Moze ma ktos jakis pomyl ??

Procesor.

BP, NMSP ;)

--
Pozdrawiam,
Lukasz Spychalski
"ty wybierac ten pomysl ty potrzeba wobec wladza"
(c) Lidl, z instrukcji obslugi pilota uniwersalnego

AW
Guest

Tue Sep 19, 2006 11:20 am   



VACUM napisał(a):
Quote:
Witam
Wysiadł interfejs wspomagania kierownicy
w wózku widłowym.
Technologia tranzystorowa z kilkoma układami scalonymi.- wczesny Gierek.
Naprawa nie wchodzi w grę

Pozostał sprawny silniczek który wspomaga
i pomyślałem o zakombinowaniu
czegoś co sterowało by nim.
Problem polega na przeniesieniu sygnału sterowania z drążka kierownicy
na silniczek .
Może ma ktoś jakiś pomysł ??


Może w sposób klasyczny - czujnik momentu skręcającego na kolumnie
kierownicy z którego odpowiednio przetworzony i wzmocniony sygnał (uC z
PWM?) będzie sterował silnikiem?
W orginalnym sterowaniu chyba był jakiś czujnik momentu, czyż nie?

AW

Roman Rogóż
Guest

Tue Sep 19, 2006 12:20 pm   



AW napisał(a):
Quote:
VACUM napisał(a):
Witam
Wysiadł interfejs wspomagania kierownicy
w wózku widłowym.
Technologia tranzystorowa z kilkoma układami scalonymi.- wczesny Gierek.
Naprawa nie wchodzi w grę

Czemu nie wchodzi w grę ?
Może prościej będzie wymienić jakiś element niż konstruować cały układ
na nowo ?

PiotrVW
Guest

Tue Sep 19, 2006 1:49 pm   



Witam
Sory że wieje pesymizmem ale musze wylać kubeł zimnej wody .
Czy pomyslałeś kto weźmie na siebie dpowiedzialność jak ta samoróbka
wysiądzie i wózek zrobi komus krzywdę.!
Przy zmianach konstrukcyjnych ( a takie pragniesz wykonać) cała wina spada
na "przerabiacza".
Jest to czasem durne kiedy musi pozostać jakiś orginalny przestarzały układ
ale niestety prawdziwe .

Wózki widłowe podlegają UDT ( przynajmniej część dzwigowa ) jakby ktoś nie
wiedział tego jeszcze .

Pozdrawiam Piotr

Roman Rogóż
Guest

Tue Sep 19, 2006 3:40 pm   



PiotrVW napisał(a):
Quote:
Witam
Sory że wieje pesymizmem ale musze wylać kubeł zimnej wody .
Czy pomyslałeś kto weźmie na siebie dpowiedzialność jak ta samoróbka
wysiądzie i wózek zrobi komus krzywdę.!
Przy zmianach konstrukcyjnych ( a takie pragniesz wykonać) cała wina spada
na "przerabiacza".
Jest to czasem durne kiedy musi pozostać jakiś orginalny przestarzały układ
ale niestety prawdziwe .

Wózki widłowe podlegają UDT ( przynajmniej część dzwigowa ) jakby ktoś nie
wiedział tego jeszcze .

Pozdrawiam Piotr


To też fakt. Pewnie znane ale jak ktoś nie widział to niech sprawdzi co

można zrobić wózkiem widłowym, znajomość niemieckiego niepotrzebna.

http://tnij.org/bhpfun

Marcin Stanisz
Guest

Tue Sep 19, 2006 4:24 pm   



Dnia Tue, 19 Sep 2006 17:40:36 +0200, Roman Rogóż napisał(a):
Quote:
To też fakt. Pewnie znane ale jak ktoś nie widział to niech sprawdzi co
można zrobić wózkiem widłowym, znajomość niemieckiego niepotrzebna.

http://tnij.org/bhpfun

Słynny Staplerfaehrer Klaus... Ale jaka pikseloza, żadnego wrażenia nie
robi ;)

Pozdrawiam
Marcin Stanisz
--

"A lie will go round the world before the truth has got its boots on"
Terry Pratchett, "Truth"

Roman Rogóż
Guest

Tue Sep 19, 2006 4:33 pm   



Marcin Stanisz napisał(a):
Quote:
Dnia Tue, 19 Sep 2006 17:40:36 +0200, Roman Rogóż napisał(a):
To też fakt. Pewnie znane ale jak ktoś nie widział to niech sprawdzi co
można zrobić wózkiem widłowym, znajomość niemieckiego niepotrzebna.

http://tnij.org/bhpfun

Słynny Staplerfaehrer Klaus... Ale jaka pikseloza, żadnego wrażenia nie
robi ;)

Pozdrawiam
Marcin Stanisz
no fakt, poniżej jakość dla krytyków filmowych Smile

http://rapidshare.de/files/31796477/STAPLERFAHRERKLAUS.wmv

scx
Guest

Tue Sep 19, 2006 4:34 pm   



Dnia Tue, 19 Sep 2006 17:40:36 +0200, Roman Rogóż napisał(a):

Quote:
To też fakt. Pewnie znane ale jak ktoś nie widział to niech sprawdzi co
można zrobić wózkiem widłowym, znajomość niemieckiego niepotrzebna.

http://tnij.org/bhpfun

Hmmm lepsze od "Teksańskiej masakry piłą łańcuchową" i "Piły" (obydwu
części) razem.

VACUM
Guest

Wed Sep 20, 2006 5:26 am   



Quote:

Może w sposób klasyczny - czujnik momentu skręcającego na kolumnie
kierownicy z którego odpowiednio przetworzony i wzmocniony sygnał (uC z
PWM?) będzie sterował silnikiem?
W orginalnym sterowaniu chyba był jakiś czujnik momentu, czyż nie?


Jest na 2 wzmacniaczach operacyjnych.
Dzisiaj sprawdzę jakie parametry pokaże miernik
przy skręcaniu.

VACUM
Guest

Wed Sep 20, 2006 5:35 am   



..
Quote:

Wózki widłowe podlegają UDT ( przynajmniej część dzwigowa ) jakby ktoś
nie wiedział tego jeszcze .


Udet udetem a rzeczywistość jest jaka jest.
Gdybym był taki udetowy do końca to zakład
musiałbym zamknąć z 5 lat temu :)

Live is brutal- czy jakoś tak.
Samo wezwanie serwisu firmowego do
Junghainricha to kilkaset złotych.
Naprawa -kilka tysięcy.
Samemu można nie raz zrobić to samo za kilkadziesiąt zł.

Kiedyś rozmawiałem prywatnie z facetem z serwisu.
Powiedział że najlepiej się usuwa awarie w dużych firmach.
Coca cola itp.

Wymienia się po kolei moduły po kilka tysięcy euro aż zacznie działać.
Następnie fakturka i do kasy-nikt nie pyta dlaczego tak drogo.

Pozdrawiam Irek

J.F.
Guest

Wed Sep 20, 2006 6:57 am   



On Wed, 20 Sep 2006 07:35:02 +0200, VACUM wrote:
Quote:
Udet udetem a rzeczywistość jest jaka jest.
Gdybym był taki udetowy do końca to zakład
musiałbym zamknąć z 5 lat temu :)

Live is brutal- czy jakoś tak.
Samo wezwanie serwisu firmowego do
Junghainricha to kilkaset złotych.
Naprawa -kilka tysięcy.
Samemu można nie raz zrobić to samo za kilkadziesiąt zł.

A nie mozna jednak naprawic tego starego ?

Quote:
Kiedyś rozmawiałem prywatnie z facetem z serwisu.
Powiedział że najlepiej się usuwa awarie w dużych firmach.
Coca cola itp.
Wymienia się po kolei moduły po kilka tysięcy euro aż zacznie działać.
Następnie fakturka i do kasy-nikt nie pyta dlaczego tak drogo.

Coz chcesz - kierownictwo przyjechalo z zachodu i do cen
przyzwyczajone, do procedur tez, a i kalkulacja uwzglednia ceny.

J.

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak stworzyć układ sterujący silniczkiem wspomagania kierownicy w starym wózku widłowym?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map