Goto page Previous 1, 2
Sebastian Bialy
Guest
Thu Oct 27, 2005 8:18 am
PAndy wrote:
Quote:
Krzywe sklejane...?
Tak, choć w większości wypadków wystarczy miec powierzchnię - i wtedy
przecięcie jest linią prostą, lub powierzchnię krzywą - wtedy będę bawił
się nad wyliczeniem intersekcji płaszczyzny z powierzchnią warstwy.
Powinny wyjśc w najgorszym przypadku krzywe sklejane, co nie jest
skomplikowane matematycznie.
Na początek obiekty bedą głównie z płaszczyznami a nie z krzywymi. No i
wypukłe kierunkowo (czyli że mozna je podzielić na wartwy). Innymi słowy
jak piramida
Legato
Guest
Thu Oct 27, 2005 11:36 am
Sebastian Bialy napisał(a):
Quote:
PAndy wrote:
Krzywe sklejane...?
Tak, choć w większości wypadków wystarczy miec powierzchnię - i wtedy
przecięcie jest linią prostą, lub powierzchnię krzywą - wtedy będę bawił
się nad wyliczeniem intersekcji płaszczyzny z powierzchnią warstwy.
Powinny wyjśc w najgorszym przypadku krzywe sklejane, co nie jest
skomplikowane matematycznie.
Na początek obiekty bedą głównie z płaszczyznami a nie z krzywymi. No i
wypukłe kierunkowo (czyli że mozna je podzielić na wartwy). Innymi słowy
jak piramida
Pewnie tu już byłeś ale jakby co:
http://www.luberth.com/cstep/
Ciekawy pomysł z frezarką.
Też się kiedyś zastanawiałem nad budową.
Nawet przygotowałem sobie parę drukarek iglowych 15" do tego, ale czasu
brak.
Jak Ci się uda ją zrobić daj cynk ;)
Pozdrówka
L.
Piotr Wyderski
Guest
Thu Oct 27, 2005 11:52 am
Sebastian Bialy wrote:
Quote:
Szukam na googlu od pewnego czasu ale chyba nie umiem trafić. Czy ktoś
może już rozwiązał problem wyboru trasy narzedzia w przestrzeni ? Chodzi
o generowanie ściezki ruchu w sposób parametryczny na podstawie
dopełnień figur.
Ja się tym swego czasu zajmowałem, ale w pełni komercyjnie, więc tym
razem niestety nie mogę Ci w tej sprawie pomóc. Powiem tylko tyle, że
jeśli chcesz to zrobić porządnie, to sprawa jest bardzo nietrywialna, choć
pod względem idei całkiem prosta: operacje boolowskie na zbiorach
punktów.
Quote:
Jakiś kod free

)) Najtańszy i nadający się do czegokolwiek kernel do operacji
boolowskich
(generowanie trasy w oparciu o zmodyfikowane obszary Voronoia) kosztował
coś koło 10 tys. euro.
Pozdrawiam
Piotr Wyderski
Piotr Wyderski
Guest
Thu Oct 27, 2005 11:55 am
PAndy wrote:
Quote:
Hm, chyba juz rozumiem. Co prawda projekt dotyczyl plotera a wiec 2D
Słowo-klucz: 3 wymiary. To dramatycznie komplikuje sprawę.
Pozdrawiam
Piotr Wyderski
Sebastian Bialy
Guest
Thu Oct 27, 2005 12:15 pm
Piotr Wyderski wrote:
Quote:
jeśli chcesz to zrobić porządnie, to sprawa jest bardzo nietrywialna, choć
pod względem idei całkiem prosta: operacje boolowskie na zbiorach
punktów.
Serio robiłeś to na pixelach/voxelach ? Bo mi się wydaje takie podejście
oczywiste na poczatek, choć docelowo nie chce w ogóle pixeli, trudno mi
by było wykombinowac taką ilośc ramu pamiętającą to wszystko (nawet
używając jakiejś kompresji). Podejscie z krzywymi wydaje mi się bardziej
eleganckie choć przes... matematycznie ;)
Quote:
Jakiś kod free

)) Najtańszy i nadający się do czegokolwiek kernel do operacji
boolowskich
Pierwsza wersja zapewne będzie wlaśnie taka.
Quote:
(generowanie trasy w oparciu o zmodyfikowane obszary Voronoia) kosztował
coś koło 10 tys. euro.
Poczytam. Ale z doświadczeń wiem, że to co ma dużo kartek zapisanych
wzorami typu rózniczki i całki całkiem fajnie się implementuje
Piotr Wyderski
Guest
Thu Oct 27, 2005 1:16 pm
Sebastian Bialy wrote:
Quote:
Serio robiłeś to na pixelach/voxelach ?
Ależ skąd, wówczas przy sensownej dokładności wychodzi zapotrzebowanie
na pamięć rzędu kilkudziesięciu GiB.

)) Kwantyzacja przestrzeni to jest
dobre
podejście do 2D, przy 3D można sobie z góry odpuścić. Ale operacje
boolowskie
wcale nie oznaczają, że będą implementaowane na wokselach, na krzywych
w postaci parametrycznej też się da -- pisząc "punkt" miałem na myśli punkt
w sensie matematycznym, a nie piksel. A krzywe ograniczają zbiory punktów.
Quote:
Podejscie z krzywymi wydaje mi się bardziej
eleganckie choć przes... matematycznie
Dokładnie tak jest. I dlatego sensowne kernele kosztują tyle pieniędzy.
Pozdrawiam
Piotr Wyderski
Sebastian Bialy
Guest
Thu Oct 27, 2005 2:13 pm
Piotr Wyderski wrote:
Quote:
wcale nie oznaczają, że będą implementaowane na wokselach, na krzywych
w postaci parametrycznej też się da -- pisząc "punkt" miałem na myśli punkt
w sensie matematycznym, a nie piksel. A krzywe ograniczają zbiory punktów.
OK, jasna sprawa. Oglądam sobie wiele programów do grafiki 2d/3d i
widzę, że operacje bolowskie są trywialnie na tyle, że kazdy to ma. Czas
więc naskrobac własne :)
Bardziej mnie interesuje jak narzędziem poruszać się po powierzchni
figury, znajdowac optymalna drogę, etc. No, pare lat przede mną :)
Quote:
Dokładnie tak jest. I dlatego sensowne kernele kosztują tyle pieniędzy.
Obawiam się również, że jeśli mi się uda takowy napisać, to właśnie ze
względu na powyższe nie udostępnię go darmowo ...
Piotr Wyderski
Guest
Thu Oct 27, 2005 2:33 pm
Sebastian Bialy wrote:
Quote:
Bardziej mnie interesuje jak narzędziem poruszać się po powierzchni
figury, znajdowac optymalna drogę, etc. No, pare lat przede mną
Jak masz kernel, to to już jest do znalezienia w google (przynajmniej dla
przypadku "2,5D", czyli płaskorzeźby) w postaci publikacji naukowych.
Quote:
Dokładnie tak jest. I dlatego sensowne kernele kosztują tyle pieniędzy.
Obawiam się również, że jeśli mi się uda takowy napisać, to właśnie ze
względu na powyższe nie udostępnię go darmowo ...
Takoż ja nie udostępniam swojego... ;-)
Pozdrawiam
Piotr Wyderski
Goto page Previous 1, 2