Maler
Guest
Sat Jul 22, 2006 11:49 am
Czesc. Przegladalem forum lecz nic nie znalazlem na ten temat.
Chcialbym sie od Was dowiedziec jak sprawdzic miernikiem uzwojenie
silnika polaczonego w gwiazde i jak w trojkat. Bede bardzo wdzieczny za
wytlumaczenie. Z gory dziekuje za odpowiedzi.
Jd.
Guest
Sat Jul 22, 2006 12:18 pm
Użytkownik "Maler" <maleer@wp.pl> napisał w wiadomości
news:1153568979.604793.268870@i42g2000cwa.googlegroups.com...
Quote:
Czesc. Przegladalem forum lecz nic nie znalazlem na ten temat.
Chcialbym sie od Was dowiedziec jak sprawdzic miernikiem uzwojenie
silnika polaczonego w gwiazde i jak w trojkat.
Tylko napisz co chcesz sprawdzać - izolację na przebicie do masy czy co
innego?
--
==========###-###*###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom jdubowski@interia.pl
==========###-###-###-###==============
Adam C
Guest
Sat Jul 22, 2006 12:23 pm
Quote:
Czesc. Przegladalem forum lecz nic nie znalazlem na ten temat.
bo tutaj gawędzi się bardziej o elektronice a nie o elektryce
Quote:
Chcialbym sie od Was dowiedziec jak sprawdzic miernikiem uzwojenie
silnika polaczonego w gwiazde i jak w trojkat.
Uzwojenie obudowa - jak największy opór (minimum 1kOhm/1V napięcia
zasilającego)
Oporności uzwojeń trzech cewek powinny być jednakowe,przy połączeniu w
trójkąt
trochę większe niż w gwiazdę.Przy silniku większej mocy nie do zmierzenia
prostym
multimetrem,orientacyjnie można porównać.
1 2 3
o o o o - zaciski na tabliczce silnika
4 5 6 cewki są połączone tak : 4 z 2
o o o 5 z 3
6 z 1
Przy połączeniu w trójkąt zwarte są 1,2,3 lub 4,5,6
Przy połączeniu w gwiazdę zwarte są 1,4 ;2,5 ;3,6
powodzenia
A..m
Maler
Guest
Sat Jul 22, 2006 2:02 pm
Adam C napisał(a):
Quote:
Czesc. Przegladalem forum lecz nic nie znalazlem na ten temat.
bo tutaj gawędzi się bardziej o elektronice a nie o elektryce
Chcialbym sie od Was dowiedziec jak sprawdzic miernikiem uzwojenie
silnika polaczonego w gwiazde i jak w trojkat.
Uzwojenie obudowa - jak największy opór (minimum 1kOhm/1V napięcia
zasilającego)
Oporności uzwojeń trzech cewek powinny być jednakowe,przy połączeniu w
trójkąt
trochę większe niż w gwiazdę.Przy silniku większej mocy nie do zmierzenia
prostym
multimetrem,orientacyjnie można porównać.
1 2 3
o o o o - zaciski na tabliczce silnika
4 5 6 cewki są połączone tak : 4 z 2
o o o 5 z 3
6 z 1
Przy połączeniu w trójkąt zwarte są 1,2,3 lub 4,5,6
Przy połączeniu w gwiazdę zwarte są 1,4 ;2,5 ;3,6
powodzenia
A..m
Czyli chcac spradzic ciaglosc uzwojenia silnika nalezy zdjac mostki z
zaciskow silnika i sprawdzic przejscie miedzy koncowkami tak jak
oznaczyles?? 4 z 2, 5 z 3, 6 z 1 i w tym przypadku powinna wystepowac
jak najmiejsza opornosc.
A mam jeszcze jedno pytanie.
Jak wyglada podlaczenie silnika z hamulcem elektromagnetycznym?? bo
hamulec tez jest zasilany z 3 faz??
Adam C
Guest
Sat Jul 22, 2006 3:19 pm
Quote:
Czyli chcac spradzic ciaglosc uzwojenia silnika nalezy zdjac mostki z
zaciskow silnika i sprawdzic przejscie miedzy koncowkami tak jak
oznaczyles?? 4 z 2, 5 z 3, 6 z 1
Można i tak,bez zciągania mostków też sprawdzisz ciągłość
wartości oporności będą tylko inne
Quote:
i w tym przypadku powinna wystepowac
jak najmiejsza opornosc.
Oporność zależy od mocy silnika (większa moc mniejsza wartość oporności)
Oporność cewek ma być równa z małą tolerancją ,niekoniecznie najmniejsza.
Quote:
A mam jeszcze jedno pytanie.
Jak wyglada podlaczenie silnika z hamulcem elektromagnetycznym?? bo
hamulec tez jest zasilany z 3 faz??
Podłączasz pod zaciski na tabliczce silnika pamiętając o napięciu zasilania
hamulca 230V lub 400 tak standartowo.
Może można go podłączyć w trójkąt lub gwiazdę.
Ale nie mam pojęcia jakiego napięcia wymaga twój hamulec
wspomniałeś tylko o 3 fazach.
A..m
Maler
Guest
Sat Jul 22, 2006 6:57 pm
Quote:
i w tym przypadku powinna wystepowac
jak najmiejsza opornosc.
Oporność zależy od mocy silnika (większa moc mniejsza wartość oporności)
Oporność cewek ma być równa z małą tolerancją ,niekoniecznie najmniejsza.
dobry stan izolacji uzwojen powinien wynosic od kilku do
kilkudziesieciu MOhm??
natomiast dobry stan uzwojenia silnika miesci sie w kilku Ohm??
Nie jestem tego pewny, a jak bys mi napisal dokladne watrosci ile
powinno byc to juz bedzie super.
Adam C
Guest
Sat Jul 22, 2006 7:45 pm
Quote:
dobry stan izolacji uzwojen powinien wynosic od kilku do
kilkudziesieciu MOhm??
Wartość oporności izolaci uważa się za dobrą jeżeli wynosi
minimum 1kOhm/1V napięcia zasilającego czyli 400V to min. 400kOhm
a im więcej tym lepiej.
Quote:
natomiast dobry stan uzwojenia silnika miesci sie w kilku Ohm??
Przeważnie tak. Jak już wspominałem zależy to od mocy silnika.
Przy mocach rzędu 100W ok 90ohm a na przykład 7 kW 0,3 ohm.
Bardziej istotne jest by trzy cewki miały podobny opór jak nie taki sam.
Maler
Guest
Sun Jul 23, 2006 3:12 am
Adam C napisał(a):
Quote:
dobry stan izolacji uzwojen powinien wynosic od kilku do
kilkudziesieciu MOhm??
Wartość oporności izolaci uważa się za dobrą jeżeli wynosi
minimum 1kOhm/1V napięcia zasilającego czyli 400V to min. 400kOhm
a im więcej tym lepiej.
natomiast dobry stan uzwojenia silnika miesci sie w kilku Ohm??
Przeważnie tak. Jak już wspominałem zależy to od mocy silnika.
Przy mocach rzędu 100W ok 90ohm a na przykład 7 kW 0,3 ohm.
Bardziej istotne jest by trzy cewki miały podobny opór jak nie taki sam.
Bardzo Ci dziekuje Adamie C za te wyczerpujace udzielone mi odpowiedzi.
andrzej dulek
Guest
Mon Jul 24, 2006 6:13 pm
Użytkownik "Maler" <maleer@wp.pl> napisał w wiadomości
news:1153568979.604793.268870@i42g2000cwa.googlegroups.com...
Quote:
Czesc. Przegladalem forum lecz nic nie znalazlem na ten temat.
Chcialbym sie od Was dowiedziec jak sprawdzic miernikiem uzwojenie
silnika polaczonego w gwiazde i jak w trojkat. Bede bardzo wdzieczny za
wytlumaczenie. Z gory dziekuje za odpowiedzi.
Oporność to nie wszystko , jak będzie na ohmy równo to silnik też może się
spalić przy jednym zwartym zwoju
a to się czasami zdarza.
Tornad
Guest
Tue Jul 25, 2006 2:40 am
Quote:
Oporność to nie wszystko , jak będzie na ohmy równo to silnik też może się
spalić przy jednym zwartym zwoju
a to się czasami zdarza.
To samo mialem napisac, z ta roznica ze zamiast "czasami" to 'najczesciej'. W
uzwojeniu zle nasyconym zywiaca, czy co sie tam do unieruchomienia uzwojenia
stosuje, po pewnym czasie, wskutek zmeczenia drgajacego
zwoju lub kilku, nastepuje uszkodzenie emalii, zwarcie miedzyzwojowe i pozniej
lawinowa reakcja spalenia sie calej sekcji. I rzeczywiscie pomiar omomierzem
moze byc zawodny gdyz roznice rezystancji beda znikomo mala, praktycznie
niezauwazalne. Chyba trzeba zmierzyc prady (pod napieciem) w
poszczegolnych "fazach" uzwojenia, ktore powinny byc identyczne. W przypadku
zwarcia miedzyzwojowego, ta sekcja bedzie pobierac znacznie wieksze natezenia
od dwu pozostalych. I prawdopodobnie znacznie glosniej "buczec". Tak czy
inaczej, silnik trzeba "przewinac". Albo lepiej kupic nowy.
Pozdrawiam
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:
http://niusy.onet.pl