kizia
Guest
Fri May 07, 2004 5:43 pm
Witam!
Mam bardzo proste pytanko ale nie znam na nie odpowiedzi :/
Otoz w motocyklu podejzewam ze padl mi kondensator. Czy
Voltomierzem/omomierzem/amperomierzem moge jakos sprawdzic czy kondensator
jest sprawny? Czy sa na to jakies inne sposoby? Tzn. kondensator dziala ale
podejzewam ze chwilowo przestaje lub nie dziala tak jak nalezy.
Pozdro
Misiekts i KiZia
Ukaniu
Guest
Fri May 07, 2004 8:18 pm
Użytkownik "kizia" <zalew@pro.onet.pl> napisał w wiadomości
news:c7gldf$7m1$1@atlantis.news.tpi.pl...
Quote:
Mam bardzo proste pytanko ale nie znam na nie odpowiedzi :/
Otoz w motocyklu podejzewam ze padl mi kondensator. Czy
Voltomierzem/omomierzem/amperomierzem moge jakos sprawdzic czy kondensator
jest sprawny? Czy sa na to jakies inne sposoby? Tzn. kondensator dziala
ale
podejzewam ze chwilowo przestaje lub nie dziala tak jak nalezy.
Witam.
Kondensator może dostawać chwilowo przebicia lub tracić kontakt, nie ma
zbytniej możłiwości sprawdzenia tego zwyklymi wymienionymi przez ciebie
miernikami,
Możesz jedynie omomierzem sprawdzić czy rezystancja wskazywana jest bardzo
duża
(jak się ktoś uprze to nawet metodą techniczną pojemnosc zmierzyc)
To nie jest proste pytanie pomiary elementów biernych pod wysokimi udarami
prądowo napięciowymi są trudne.
Kiedyś miałem kondensator który miernikiem pojemności wskazywał dobrą
wartość, przebijał dopiero przy napięciu 200 V, a że prąd mały to sam się
nie całkiem uszkadzał a tak od czasu do czasu zwarł i popsuł układ.
Radzę zmienić,jeśli jest tylko podejżenie o niesprawnośc.
Pozdrawiam Łukasz
kizia
Guest
Sat May 08, 2004 7:24 am
Użytkownik Ukaniu <l99ukasz@WYWALTOgazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:1083964647.256659@vax.ustronie.pw.edu.pl...
Quote:
[...]
Witam.
Kondensator może dostawać chwilowo przebicia lub tracić kontakt, nie ma
zbytniej możłiwości sprawdzenia tego zwyklymi wymienionymi przez ciebie
miernikami,
Wlasnie to podejzewam, bo iskra nastepuje co kilka, lub kilkanascie suwow a
powinna w kazdym. Swieca i reszta ukladu zaplonowego na drugim cylindrze
dziala sprawnie.
Quote:
To nie jest proste pytanie pomiary elementów biernych pod wysokimi udarami
prądowo napięciowymi są trudne.
To mnie pocieszyles ;)
Quote:
Kiedyś miałem kondensator który miernikiem pojemności wskazywał dobrą
wartość, przebijał dopiero przy napięciu 200 V, a że prąd mały to sam się
nie całkiem uszkadzał a tak od czasu do czasu zwarł i popsuł układ.
Hmm i tu jest tak, sprawdzam iskre na wykreconej swiecy powoli krecac walem
i jest kazda, ale gdy silnik pracujacy osiaga predkosc obrotowa ok 1000 RPM
to wlasnie na tym cylindrze z tym kondensatorem detonacja mieszanki jest
nierowna i przerywana. A przy takiej predkosci obrotowej to napiecie
wyladowania dochodzi do ponad 300V jak nie lepiej i wlasnie kondensator
powinien wytrzymac to uderzenie co by wiekszosc potencjalu energii nie
zgubila sie na iskrzeniu miedzy stykami przerywacza.
Tak wiec dostosuje sie do podpowiedzi i wymienie na nowy, wkoncu nie jest to
duzy koszt
Dzieki za odpowiedz
Pozdrawiam
Misiekts i KiZia
EM
Guest
Mon May 10, 2004 6:36 am
Quote:
Wlasnie to podejzewam, bo iskra nastepuje co kilka, lub kilkanascie suwow
a
powinna w kazdym. Swieca i reszta ukladu zaplonowego na drugim cylindrze
dziala sprawnie.
Skoro masz do dyspozycji drugi obwód to po prostu zamień kondensatory o ile
to możliwe i zobacz co się będzie działo.
Pozdrawiam
EM