RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak sprawdzić diody prostownicze w alternatorze za pomocą oscyloskopu bez demontażu?

Alternator

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak sprawdzić diody prostownicze w alternatorze za pomocą oscyloskopu bez demontażu?

Robert Wańkowski
Guest

Fri Dec 15, 2006 9:24 pm   



Witam.

Czy za pomocą oscyloskopu nie wyjmując z auta alternatora sprawdzę diody
prostownicze (mocy)? Pewnie któraś ma przerwę, bo napięcie na aku podczas
pracy to 12.6 V. Regulator sprawdzony (nowy) i takie samo napięcie na aku.
Jeżeli to zły pomysł to może odłączyć + od alternatora i tam podłączyć
oscyloskop i ręcznie pokręcić. Zaindukuje się coś aby diody zaczęły
przewodzić i zobaczyć to na ekranie?

Robert

EM
Guest

Fri Dec 15, 2006 9:33 pm   



Quote:
Czy za pomocą oscyloskopu nie wyjmując z auta alternatora sprawdzę diody
prostownicze (mocy)? Pewnie któraś ma przerwę, bo napięcie na aku podczas
pracy to 12.6 V. Regulator sprawdzony (nowy) i takie samo napięcie na aku.
Jeżeli to zły pomysł to może odłączyć + od alternatora i tam podłączyć
oscyloskop i ręcznie pokręcić. Zaindukuje się coś aby diody zaczęły
przewodzić i zobaczyć to na ekranie?

Zmierz najpierw napięcie na samym alternatorze. Często problem stanowi
przewód łączący alternator z plusem akumulatora.
--
Pozdrawiam
EM

J.F.
Guest

Fri Dec 15, 2006 9:39 pm   



On Fri, 15 Dec 2006 21:24:31 +0100, Robert Wańkowski wrote:
Quote:
Czy za pomocą oscyloskopu nie wyjmując z auta alternatora sprawdzę diody
prostownicze (mocy)?

Teoretycznie sprawdzisz, a w praktyce trudno cos zauwazyc.
Sugerowalby zaczac od drugiego takiego samego sprawnego -
zapisac okres/czestoliwosc.


Quote:
Pewnie któraś ma przerwę, bo napięcie na aku podczas
pracy to 12.6 V. Regulator sprawdzony (nowy) i takie samo napięcie na aku.

A po podniesieniu obrotow zwieksza sie ?
Bo na jalowych to od biedy mozliwe.
Miernik na pewno dobry ?

Jeszcze jedna mozliwosc to przerob stary regulator zeby wzbudzal
na stale. Jak sie pojawi ponad 16V w instalacji to altek sprawny :-)


Quote:
Jeżeli to zły pomysł to może odłączyć + od alternatora i tam podłączyć
oscyloskop i ręcznie pokręcić. Zaindukuje się coś aby diody zaczęły
przewodzić i zobaczyć to na ekranie?

Ogolnie klopotliwe, bo to wszystko w trojkat polaczone grubym drutem.

J.

Robert Wańkowski
Guest

Fri Dec 15, 2006 10:08 pm   



Użytkownik "EM"

Quote:
Zmierz najpierw napięcie na samym alternatorze. Często problem stanowi
przewód łączący alternator z plusem akumulatora.

Mierzyłem, to samo co na aku.

Robert

Robert Wańkowski
Guest

Fri Dec 15, 2006 10:20 pm   



Użytkownik "J.F."

Quote:

Teoretycznie sprawdzisz, a w praktyce trudno cos zauwazyc.
Sugerowalby zaczac od drugiego takiego samego sprawnego -
zapisac okres/czestoliwosc.

Pewnie jutro kupię na szrocie "nowy" i wstawie.


Quote:
Pewnie któraś ma przerwę, bo napięcie na aku podczas
pracy to 12.6 V. Regulator sprawdzony (nowy) i takie samo napięcie na aku.

A po podniesieniu obrotow zwieksza sie ?
Bo na jalowych to od biedy mozliwe.
Miernik na pewno dobry ?

Miernik ok, przy zwiększaniu obrotów brak zmian 12.6 V pod obciążeniem
wszystkim co miałem do włączenia. Bez obiążenia podobnie. Po wyłączeniu
zapłonu trochę spada. To wygląda, że regulator działa ale nie wszystkie fazy
są.


Quote:
Jeszcze jedna mozliwosc to przerob stary regulator zeby wzbudzal
na stale. Jak sie pojawi ponad 16V w instalacji to altek sprawny Smile

Za dużo pracy aby wyjąć alternator. Regulator jest w nim razem ze
szczotkami.

Quote:
Jeżeli to zły pomysł to może odłączyć + od alternatora i tam podłączyć
oscyloskop i ręcznie pokręcić. Zaindukuje się coś aby diody zaczęły
przewodzić i zobaczyć to na ekranie?

Ogolnie klopotliwe, bo to wszystko w trojkat polaczone grubym drutem.

Jak któraś będzie miała przerwę to zobaczę brak górki na oscyloskopie. To
teoria a jak będzie w praktyce? Chyba wytacham oscyloskop i sprawdzę.

Robert

bendziol
Guest

Sat Dec 16, 2006 7:56 am   



kiedyś znalazłem w sieci nie wiem gdzie
wrzuciłem na elektrode
http://plmiscelektronika.elektroda.net/files/78_1166251824.pdf
diagnoza metodą oscyloskopową

pozdrawiam,
bendziol

Greg(G.Kasprowicz)
Guest

Sat Dec 16, 2006 11:14 pm   



Quote:
Czy za pomocą oscyloskopu nie wyjmując z auta alternatora sprawdzę diody
prostownicze (mocy)? Pewnie któraś ma przerwę, bo napięcie na aku podczas
pracy to 12.6 V. Regulator sprawdzony (nowy) i takie samo napięcie na aku.
Jeżeli to zły pomysł to może odłączyć + od alternatora i tam podłączyć
oscyloskop i ręcznie pokręcić. Zaindukuje się coś aby diody zaczęły
przewodzić i zobaczyć to na ekranie?
a nie spalila sie kontrolka ladowania?

bez niej alternator moze czasami nie ruszyc, jego szczatkowe pole
magnetyczne moze byc za male

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak sprawdzić diody prostownicze w alternatorze za pomocą oscyloskopu bez demontażu?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map