Goto page Previous 1, 2
Marek Lewandowski
Guest
Fri Jan 29, 2010 3:07 pm
On Jan 29, 12:22 pm, "Piotrek" <zizu1...@gazeta.pl> wrote:
Quote:
Napisałem tyle co wiem - silniki nie mają tabliczki - mówiłem ze to
wykonanie specjalne - podałem ci prądy pobierane i napięcie.
To niby skąd macie te nowe silniki i jak je dobraliście?
Marek
Piotrek
Guest
Mon Feb 01, 2010 9:03 am
Quote:
Zalezy jaka moc silnika. Jesli nie duza moc to dalbym mostek Gretza a za
nim
kondensator, TL431 z BDX54 aby wprowadzic staly spadek napiecia przez
co zmniejszyc obroty silnika. Cos w stylu jak na schemacie:
http://zapodaj.net/824e3234bfa4.png.html
Maksymalny moment obrotowy nie powinien sie zmienic.
To rozwiązanie nie zapewnia obrotów prawo - lewo. Mostek przewodzi w jedną
stronę tylko.
Desoft
Guest
Mon Feb 01, 2010 10:02 am
Quote:
http://zapodaj.net/824e3234bfa4.png.html
To rozwiązanie nie zapewnia obrotów prawo - lewo. Mostek przewodzi w jedną
stronę tylko.
Zapewnia zmianę obrotów.
--
Desoft
Piotr Gałka
Guest
Mon Feb 01, 2010 10:33 am
Użytkownik "Piotrek" <zizu1977@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:hk61t1$22c$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
Zalezy jaka moc silnika. Jesli nie duza moc to dalbym mostek Gretza a za
nim
kondensator, TL431 z BDX54 aby wprowadzic staly spadek napiecia przez
co zmniejszyc obroty silnika. Cos w stylu jak na schemacie:
http://zapodaj.net/824e3234bfa4.png.html
Maksymalny moment obrotowy nie powinien sie zmienic.
To rozwiązanie nie zapewnia obrotów prawo - lewo. Mostek przewodzi w jedną
stronę tylko.
Zastanów się jeszcze raz - zapewnia.
P.G.
Piotrek
Guest
Mon Feb 01, 2010 12:19 pm
Quote:
Zapewnia zmianę obrotów.
Fakt, mój błąd. W sumie można by spróbować.
Piotr
Piotrek
Guest
Mon Feb 01, 2010 12:23 pm
Quote:
To rozwiązanie nie zapewnia obrotów prawo - lewo. Mostek przewodzi w
jedną stronę tylko.
Tak jest. Pytanie tylko czy prądy dochodzące do 30A to raczej ta
konfiguracja nie wytrzyma.
Piotr.
Desoft
Guest
Mon Feb 01, 2010 1:34 pm
Quote:
Tak jest. Pytanie tylko czy prądy dochodzące do 30A to raczej ta
konfiguracja nie wytrzyma.
Już na początku napisałem że sterownik do przerobienia.
Jak nie można ingerować w stary to zrobić od nowa "nowy".
Albo normalnie... kupić oryginalne silniki.
--
Desoft
j.r.
Guest
Mon Feb 01, 2010 8:50 pm
Piotrek wrote:
Quote:
Zalezy jaka moc silnika. Jesli nie duza moc to dalbym mostek Gretza
a za nim
kondensator, TL431 z BDX54 aby wprowadzic staly spadek napiecia przez
co zmniejszyc obroty silnika. Cos w stylu jak na schemacie:
http://zapodaj.net/824e3234bfa4.png.html
Maksymalny moment obrotowy nie powinien sie zmienic.
To rozwiązanie nie zapewnia obrotów prawo - lewo. Mostek przewodzi w
jedną stronę tylko.
Jestes tego pewien Kolego?
Przeanalizuj dzialanie ukladu jeszcze raz, TL jest na wyjsciu mostka.
Jesli polaryzacja jest dodatnia przewodza 2 diody, przy ujemnej
przewodza nastepne 2.
--
pzdr, j.r.
kogutek
Guest
Mon Feb 01, 2010 10:29 pm
Quote:
kogutek <kogutek4@vp.pl> i inni napisali :
Może najpierw Piotrek poda moc tego silnika albo chociaż wagę lub
przeznaczenie wózka, bo bez tych danych Wasze pomysły może są dobre na
papierze ale z realizacją (przy dużej mocy) może być gorzej
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
Po co ma cokolwiek podawać. Podał najważniejszą informację, że to silnik prądu
stałego. PWM to uniwersalna metoda sterowania mocą silników prądu stałego. Ma
same zalety. Nadaje się do silników wielkości łepka od zapałki i do tak dużych
że trudno sobie to wyobrazić. PWM to jedyny logiczny i sensowny sposób na
regulacje tego konkretnego silnika. Amen.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:
http://niusy.onet.pl
Goto page Previous 1, 2