RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak spawać samochody elektryczne w 2015 roku bez uszkadzania sterowników?

uszkodzenia podczas spawania samochodów

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak spawać samochody elektryczne w 2015 roku bez uszkadzania sterowników?

Goto page Previous  1, 2, 3

Piotr Gałka
Guest

Tue Sep 22, 2015 11:20 am   



Użytkownik "Piotr Wyderski" <peter.pan@neverland.mil> napisał w wiadomości
news:mtrabg$k5b$1@node1.news.atman.pl...
Quote:
Piotr Gałka wrote:

Teoretycznie po włączeniu watchdoga nie daje się wyłączyć.

Nie daje się wyłączyć z poziomu programu, choć w zależności
od procesora to do końca prawda też nie jest. Tam w środku jest
pewnie jakiś przerzutnik RS (z R podpiętym do resetu i S do
rejestru sterującego), więc nie widzę specjalnej niemożliwości
wyindukowania impulsu akurat na linii R.

Jak odpowiednio mocno podpięty do resetu to jednocześnie wystąpi reset

procka czyli ok Smile
Według mnie w samochodzie powinno się stosować zewnętrznego
(niezatrzymywalnego) watchdoga a nie takiego w procku.
P.G.

Piotr Wyderski
Guest

Tue Sep 22, 2015 11:32 am   



Piotr Gałka wrote:

Quote:
Według mnie w samochodzie powinno się stosować zewnętrznego
(niezatrzymywalnego) watchdoga a nie takiego w procku.

Tylko w samochodzie jednego procesora nie, ma, każde
urządzenie ma swój i sobie rozmawiają po CAN. Ale w
krytycznych miejscach osobny watchdog się przyda.

Pozdrawiam, Piotr

ACMM-033
Guest

Tue Sep 22, 2015 2:57 pm   



Użytkownik "Piotr Wyderski" <peter.pan@neverland.mil> napisał w wiadomości
news:mtran0$ke2$1@node1.news.atman.pl...
Quote:

Kto upilnuje samych strażników?


Drugi strażnik!

Żartowałem :)

--
Telespamerzy:
814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048
222478125 222478457 814605444 717857100 222478205 616279900 222478190

Jakub Rakus
Guest

Tue Sep 29, 2015 8:25 pm   



W dniu 22.09.2015 o 12:12, Marek pisze:
Quote:
On Tue, 22 Sep 2015 10:29:14 +0200, Jarosław
Sokołowski<jaros@lasek.waw.pl> wrote:
Szczerze mówiąc, takie szczegóły trudno mi rozróżnić. Jak zatem
nazwać
takich, co (świadomie) nie użyją flasza, a potem (też świadomie)
zasilą
to superkondensatorem?

Debilizm?


Nie, nie, teraz to się ładnie mówi "niepełnosprawność intelektualna w
stopniu lekkim", kiedyś była taka skala podług poziomu IQ, lecąc od
"najgłupszego": idiotyzm, imbecylizm, debilizm, ociężałość umysłowa.

--
Pozdrawiam
Jakub Rakus

Gof
Guest

Tue Sep 29, 2015 9:39 pm   



PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:

Quote:
Czy grupa w wolnej chwili mogłaby wypracować wspólne 2015r stanowisko w
sprawie odłączania/nie odłączania akumulatora, zwierania klem,
magicznych pudełek podłączanych do klem i prądów błądzących
uszkadzających sterowniki silnika?

Właśnie, co do tego magicznego pudełka.

http://swiatnarzedzi.pl/pl_PL/p/Urzadzenie-zabezpieczajace-elektronike-samochodowa-podczas-spawania-Rooks-03.0010/4596

Ktoś wie co tam siedzi? Ja obstawiam baterię kondensatorów i transila,
który zwiera powyżej 14V... ciekawe czy producent daje jakąś gwarancję,
że nic się nie uszkodzi przy spawaniu, mając to urządzenie. Czy może daje,
ale za każdym razem jest "no, coś musiałeś pan podłączyć źle".

"Konstrukcja: urządzenie posiada elektroniczny układ prostowniczy, który
wyrównuje skoki napięcia i natężenia prądu a tym samym chroni akumulator
przed uszkodzeniem."

Czyli tak zwane marketingowe pierdolenie. Ciekawe jakie są konkrety.

--
"qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
http://www.chmurka.net/

Goto page Previous  1, 2, 3

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak spawać samochody elektryczne w 2015 roku bez uszkadzania sterowników?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map