RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak skutecznie wyczyścić konektory 6.3mm w kostce od alternatora motocykla?

Czyszczenie konektorów 6.3mm

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak skutecznie wyczyścić konektory 6.3mm w kostce od alternatora motocykla?

Goto page 1, 2  Next

Adam Wysocki
Guest

Mon Aug 19, 2013 8:03 am   



Jest sobie kostka z konektorami 6.3mm, wygląda tak:

http://imageshack.us/a/img819/1700/img0652xw.jpg
http://motormania.com.pl/wp-content/uploads/2012/03/to_wpinamy_w_regulator_napi%C4%99cia-333x500.jpg

Kostka idzie od alternatora do regulatora w motocyklu, nie wiem jaki prąd tam
płynie, ale podejrzewam że kilkanaście amper będzie. Grzeje się, bo grzać się
musi, ale grzeje się za bardzo - ciężko utrzymać w ręku, kostka jest wyraźnie
cieplejsza od kabli. Macie jakieś patenty na skuteczne wyczyszczenie styków?
Psikałem jakimś contact cleanerem, ale bez rezultatu. Może jakieś małe druciane
szczotki albo coś w tym stylu?

--
"zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
http://www.chmurka.net/

PiteR
Guest

Mon Aug 19, 2013 8:03 am   



Adam Wysocki pisze tak:

Quote:
Macie jakieś patenty na skuteczne wyczyszczenie styków?

boczne i lutownica ;)

--
Piotr

Adam
Guest

Mon Aug 19, 2013 8:03 am   



W dniu 2013-08-19 08:28, Adam Wysocki pisze:
Quote:
PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:

Macie jakieś patenty na skuteczne wyczyszczenie styków?

boczne i lutownica ;)

Kostka tam jest, żeby móc ją odłączyć... :)


Lutownica po to, aby przewody zalutować w stykach.



--
Pozdrawiam.

Adam.

Adam Wysocki
Guest

Mon Aug 19, 2013 8:28 am   



PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:

Quote:
Macie jakieś patenty na skuteczne wyczyszczenie styków?

boczne i lutownica Wink

Kostka tam jest, żeby móc ją odłączyć... :)

--
"zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
http://www.chmurka.net/

Lisciasty
Guest

Mon Aug 19, 2013 9:11 am   



W dniu poniedziałek, 19 sierpnia 2013 08:03:57 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał:

Quote:
Psikałem jakimś contact cleanerem, ale bez rezultatu. Może jakieś małe druciane

Szkoda kasy i czasu na pseudoczyszczenie chemią, kup komplet małych pilników,
przydadzą się też do czego innego :>

L.

Sylwester Łazar
Guest

Mon Aug 19, 2013 12:59 pm   



Quote:
boczne i lutownica Wink
Kostka tam jest, żeby móc ją odłączyć... Smile

Kolega doradził najlepiej.
Nic nie zastąpi połączenia bezstykowego.
Ja regularnie zalutowuje przewody w swoich samochodach.
Mam dość ciągłego czyszczenia styków, których nawet nie potrzebuję
rozłączać.
Rozłączanie jest potrzebne, aby ....oczyścić styki.
To jest bezsens.
Jeżeli nawet trzeba wyciągnąć cały silnik - odcinam wszystkie czujniki
cążkami.
Rozłączanie jest tak samo szybkie jak zdejmowanie złączy. Czasem szybsze.
Ponowny montaż jest dłuższy, gdyż trzeba żmudnie odizolować, pobielić,
nasunąć koszulkę termokurczliwą i zalutować. Czasem obwinąć taśmą.
Jednak zajmuje to dodatkowo tylko 5 minut/złącze. (za pierwszym razem)

Zalety: ginie problem braku styku.
Jest to dobre zwłaszcza zimą.
Czasem odlutuje się przewód. To zdarza się sporadycznie, ale głównie przy
mechanicznym wyszarpaniu, podczas naprawy.
Głównie na styku z czujnikiem ze złączem stalowym.

Ponowny demontaż tego połączenia lutowanego jest łatwiejszy, jeżeli zamiast
koszulki termokurczliwej,
używa się taśmy izolacyjnej.
Starą koszulkę trudno zdejmuje się z przewodu.
Dlatego wolę używać taśmy. Koszulka za to ładniej wygląda, jednak jest
bardziej sztywna.
Ponowny demontaż/ montaż przewodu bez złącza jest dużo prostrzy,
gdyż przewody przecina się w miejscu lutowania.
Ponownie: tylko lutowanie i izolowanie, bez odizolowywania przewodu i
bielenia.
Ucięte kawałki usuwa się szybko grotem lutownicy podczas lutowania.
Moim zdaniem, złącza w motoryzacji są niepotrzebne, wręcz zbędne.
--
-- .
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl Systemy elektroniczne.
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB.

Tmek
Guest

Mon Aug 19, 2013 2:04 pm   



Użytkownik "Adam Wysocki" <gof@somewhere.invalid> napisał w wiadomości
news:gof.pme.1376892237@news.chmurka.net...
Quote:
Jest sobie kostka z konektorami 6.3mm, wygląda tak:

http://imageshack.us/a/img819/1700/img0652xw.jpg
http://motormania.com.pl/wp-content/uploads/2012/03/to_wpinamy_w_regulator_napi%C4%99cia-333x500.jpg

Kostka idzie od alternatora do regulatora w motocyklu, nie wiem jaki prąd
tam
płynie, ale podejrzewam że kilkanaście amper będzie. Grzeje się, bo grzać
się
musi, ale grzeje się za bardzo - ciężko utrzymać w ręku, kostka jest
wyraźnie
cieplejsza od kabli. Macie jakieś patenty na skuteczne wyczyszczenie
styków?
Psikałem jakimś contact cleanerem, ale bez rezultatu. Może jakieś małe
druciane
szczotki albo coś w tym stylu?


Wywal kostke i polutuj te przewody. Jak nie chcesz miec problemow to
lutowanie to zapewni. A ze nie mozna rozlaczyc - rozlaczyc trzeba jak
bedziesz zmuszony wymieniac spalony regulator. A pali sie on w wiekszosci
przypadkow przez brak styku na tej kostce.

Tmek

Pszemol
Guest

Mon Aug 19, 2013 4:46 pm   



"Sylwester Łazar" <info@alpro.pl> wrote in message
news:kut5ev$5hh$1@mx1.internetia.pl...
Quote:
Nic nie zastąpi połączenia bezstykowego.
Ja regularnie zalutowuje przewody w swoich samochodach.
Mam dość ciągłego czyszczenia styków, których nawet nie potrzebuję
rozłączać.

Przykre... co to za samochody masz?

Ja w swoich nie mam problemów ze stykami... :-)

Quote:
Rozłączanie jest potrzebne, aby ....oczyścić styki.
To jest bezsens.

Nie, rozłączanie jest po to, aby wymienić czujnik X bez potrzeby
zarabiania nowych połączeń, lutowania itp...

Quote:
Jeżeli nawet trzeba wyciągnąć cały silnik - odcinam wszystkie czujniki
cążkami.

Dosyć radykalne - nie znajdziesz wielu amatorów na swoje metody.
Ja z całą pewnością wolałbym na taki samochód nie trafić...

PiteR
Guest

Mon Aug 19, 2013 6:42 pm   



Adam Wysocki pisze tak:

Quote:
Kostka tam jest, żeby móc ją odłączyć... Smile

Tak, kostki należy odłączać od samochodu. Im więcej ich odłączymy
tym lepiej dla zdrowia psychicznego kierowcy ;)

Nie zastanawią Cię, że pomyka tam zbyt duży prąd jak na możliwości tej
kostki lub w ogóle zbyt duży bo coś padło?



--
Piotr

Sylwester Łazar
Guest

Mon Aug 19, 2013 7:21 pm   



Quote:
Przykre... co to za samochody masz?
Nie ma znaczenia: wszystkie mają kostki.
Ja w swoich nie mam problemów ze stykami... Smile
Zdaje się, że już kiedyś to mówiłeś. Skąd to wiesz?

Od tamtego czasu nic się nie popsuło?

Quote:
Nie, rozłączanie jest po to, aby wymienić czujnik X bez potrzeby
zarabiania nowych połączeń, lutowania itp...
Zadam 3 pytania:

Co wymienia mechanik, diagnozujący brak załączania wentylatora chłodnicy po
przekroczeniu 110 stopni?
a) czujnik
b) czyści złącze
Na co jest wystawiony rachunek?
Co powiedział klientowi?

Quote:
Jeżeli nawet trzeba wyciągnąć cały silnik - odcinam wszystkie czujniki
cążkami.
Dosyć radykalne - nie znajdziesz wielu amatorów na swoje metody.
Biorę to pod uwagę Smile

Większość ludzi w sierpniu pije kolorowe napoje z lodówki.
Marki produktów znajdziesz w reklamie w każdym TV.
Mniejszość kupuje czystą wodę.
Co jest bardziej rozsądne?

Quote:
Ja z całą pewnością wolałbym na taki samochód nie trafić...
Jaki?

Z zalutowanymi w większości wszystkimi złączami?
Ja o takim marzę.
Nie mam możliwości nawet zakupu.
Żaden producent tego nie oferuje, gdyż nie potrafi/nie chce wykonać dwu-
lub trójprzewodowej instalacji,
do wszystkich czujników i odbiorników, zalutowanej do prostych końcówek
lutowniczych,
podobnie jak to miało miejsce w centralach telefonicznych z lat 70 ubiegłego
wieku.
Tam było co prawda owijanie, ale wystarczało, bo centrala w przeciwieństwie
do samochodu,
znajdowała się we wnętrzu budynku z dachem.

--
-- .
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl Systemy elektroniczne.
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB.

pilocik
Guest

Mon Aug 19, 2013 7:45 pm   



Quote:
Wywal kostke i polutuj te przewody.

zalutować, założyć termokurcz - najlepiej z klejem
jak się jednak uprzesz na kostkę to zamiast kupować pilniki, chemię itp.
to czy nie lepiej za kilka złotych np. coś takiego ?

http://allegro.pl/konektor-i-oslona-lacznik-on6-ok6-tanio-i3477253767.html

Pozdrawiam

Guest

Mon Aug 19, 2013 9:33 pm   



W dniu poniedziałek, 19 sierpnia 2013 21:21:31 UTC+2 użytkownik Sylwester Łazar napisał:
Quote:
Przykre... co to za samochody masz?

Nie ma znaczenia: wszystkie mają kostki.

Ja w swoich nie mam problemów ze stykami... :-)

Zdaje się, że już kiedyś to mówiłeś. Skąd to wiesz?

Od tamtego czasu nic się nie popsuło?



Nie, rozłączanie jest po to, aby wymienić czujnik X bez potrzeby

zarabiania nowych połączeń, lutowania itp...

Zadam 3 pytania:

Co wymienia mechanik, diagnozujący brak załączania wentylatora chłodnicy po

przekroczeniu 110 stopni?

a) czujnik

b) czyści złącze

Na co jest wystawiony rachunek?

Co powiedział klientowi?



Jeżeli nawet trzeba wyciągnąć cały silnik - odcinam wszystkie czujniki

cążkami.

Dosyć radykalne - nie znajdziesz wielu amatorów na swoje metody.

Biorę to pod uwagę :-)

Większość ludzi w sierpniu pije kolorowe napoje z lodówki.

Marki produktów znajdziesz w reklamie w każdym TV.

Mniejszość kupuje czystą wodę.

Co jest bardziej rozsądne?



Ja z całą pewnością wolałbym na taki samochód nie trafić....

Jaki?

Z zalutowanymi w większości wszystkimi złączami?

Ja o takim marzę.

Nie mam możliwości nawet zakupu.

Żaden producent tego nie oferuje, gdyż nie potrafi/nie chce wykonać dwu-

lub trójprzewodowej instalacji,

do wszystkich czujników i odbiorników, zalutowanej do prostych końcówek

lutowniczych,

podobnie jak to miało miejsce w centralach telefonicznych z lat 70 ubiegłego

wieku.

Tam było co prawda owijanie, ale wystarczało, bo centrala w przeciwieństwie

do samochodu,

znajdowała się we wnętrzu budynku z dachem.



--

-- .

pozdrawiam

Sylwester Łazar

http://www.alpro.pl Systemy elektroniczne.

http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów

i projektowania PCB.

Nie ma znaczenia czy konektorki i połączenia owijane w budynku czy w samochodzie. Obydwa połączenia należą do grupy gazoszczelnych. I obydwa są jednorazowe.

Tmek
Guest

Mon Aug 19, 2013 9:36 pm   



Użytkownik "PiteR" <email@fauszywy.pl> napisał w wiadomości
news:XnsA221D2ABBFFA8elektronik@localhost.net...
Quote:
Nie zastanawią Cię, że pomyka tam zbyt duży prąd jak na możliwości tej
kostki lub w ogóle zbyt duży bo coś padło?

Akurat tak jest, ze te konkretne kostki sa jedynymi kostkami w moto ktore
sie psuja, sniedzieja, padaja, pala regiel lub pala moto.
I w wiekszosci nie sa to kostki szczelne jak te wsadzane obecnie w
samochody. Wystarczy, ze to zasniedzieje, powstanie jakis opor na zlaczu i
jak pojawi sie 20A na kablu z regiela plastik zaczyna sie topic.

Tmek

Guest

Tue Aug 20, 2013 4:00 am   



W dniu poniedziałek, 19 sierpnia 2013 23:36:10 UTC+2 użytkownik Tmek napisał:
Quote:
Użytkownik "PiteR" <email@fauszywy.pl> napisał w wiadomości

news:XnsA221D2ABBFFA8elektronik@localhost.net...

Nie zastanawią Cię, że pomyka tam zbyt duży prąd jak na możliwości tej

kostki lub w ogóle zbyt duży bo coś padło?



Akurat tak jest, ze te konkretne kostki sa jedynymi kostkami w moto ktore

sie psuja, sniedzieja, padaja, pala regiel lub pala moto.

I w wiekszosci nie sa to kostki szczelne jak te wsadzane obecnie w

samochody. Wystarczy, ze to zasniedzieje, powstanie jakis opor na zlaczu i

jak pojawi sie 20A na kablu z regiela plastik zaczyna sie topic.



Tmek

W przeciętnym samochodzie złączy typu konektorek może być kilkaset. I okazuje się że padają tylko te co ktoś kiedyś rozłączył i złączył. Taka uroda tego typu połączeń. I wcale nie potrzeba dużych prądów. Mnie systematycznie zdycha konektorek od czujnika temperatury wody.

Adam
Guest

Tue Aug 20, 2013 8:30 am   



W dniu 2013-08-19 21:45, pilocik pisze:
Quote:

Wywal kostke i polutuj te przewody.

zalutować, założyć termokurcz - najlepiej z klejem
jak się jednak uprzesz na kostkę to zamiast kupować pilniki, chemię itp.
to czy nie lepiej za kilka złotych np. coś takiego ?

http://allegro.pl/konektor-i-oslona-lacznik-on6-ok6-tanio-i3477253767.html

Pozdrawiam

Jak już kupować, to z sensem ;)

Lepiej tego typu:
http://allegro.pl/si.php?i=3483098748

Oczywiście o odpowiedniej obciążalności prądowej i odpowiedniej liczbie
styków - aczkolwiek czasami lepiej dać więcej złączówek o 2 pinach, niż
jedną szeroką.


--
Pozdrawiam.

Adam.

Goto page 1, 2  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak skutecznie wyczyścić konektory 6.3mm w kostce od alternatora motocykla?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map