RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak skutecznie odwołać się od negatywnej decyzji reklamacyjnej Vattenfall w sprawie liczników?

reklamacja vatenffal rozpatrzona negatywnie

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak skutecznie odwołać się od negatywnej decyzji reklamacyjnej Vattenfall w sprawie liczników?

Goto page Previous  1, 2, 3  Next

Sebastian Bialy
Guest

Mon Apr 21, 2008 7:40 pm   



Pawel "O'Pajak" wrote:
Quote:
To jest wrecz dziecinnie latwe, odpinasz wszystkie swoje urzadzenia,
potem przewod N odpinasz w rozdzielnicy i na chwile przykladasz do
innej fazy. Jak uslyszysz zza sciany bajke o OrzeSzKu, to nawet wiesz
odrazu ktory to sasiad sie podlaczyl;-)

Niestety za to można pójść siedzieć. Ale fakt, najprościej. Jest jeszcze
taka sztuczka: ktoś w domu, ty na ulicy. Noc. Każesz wyłączyć przez
telefon. I lukasz komu zniknie światełko albo tv synchronicznie z twoim.
Znajomy elektryk twierdzi, że rozwiązuje to jakieś 70% przypadków.

Guest

Mon Apr 21, 2008 7:41 pm   



Quote:
Powitanko,

IMHO lepiej poszukaj przecieku (co wcale nie jest łatwe).

To jest wrecz dziecinnie latwe, odpinasz wszystkie swoje urzadzenia, potem  
przewod N odpinasz w rozdzielnicy i na chwile przykladasz do innej fazy.  
Jak uslyszysz zza sciany bajke o OrzeSzKu, to nawet wiesz odrazu ktory to  
sasiad sie podlaczyl;-)

No w zasadzie OK ale możesz też zobaczyć w bardzo niekorzystnych
okolicznościach czyjś nekrolog;-)

Jeśli ktoś się podpiął i nabił tak dużo energii to zapewne było to urządzenie
grzewcze. Jak jest pazerny to nadal z tego korzysta, a jeśli tylko na czas zimy
to trochę paskudnie bo nic nie znajdziesz.
Zbyszek





--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Pawel \"O'Pajak\"
Guest

Mon Apr 21, 2008 8:01 pm   





Zbyszek
Guest

Mon Apr 21, 2008 8:15 pm   



Quote:
Powitanko,

No w zasadzie OK ale możesz też zobaczyć w bardzo niekorzystnych
okolicznościach czyjś nekrolog;-)

Nie sadze zeby urzadzenia mialy wytrzymalosc izolacji na granicy  
szczytowego napiecia sieci. Moj ojciec niechcacy przetestowal czajnik  
elektryczny na miedzyfazowym, dzialal doskonale... tylko krotko;-) Potem  
wlasnie o orzeszku opowiadal:-) Zarowki tez daja tyle swiatla co niezla  
lampa blyskowa... i tak samo krotko. Bardziej zaawansowane urzadzenia (nie  
testowalem) ale raczej upala swoj bezpiecznik.

Ale jeżeli miał jakieś urządzenie, które miało zerowanie lub tak jak u mojego
znajomego pralka automatyczna w łazience, która miała przebicie i trzeba było
wiedzieć jak włożyć wtyczkę do kontaktu.
Nie napisałem, że zawsze lecz w bardzo niekorzystnych okolicznościach.

Zbyszek

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Pawel \"O'Pajak\"
Guest

Mon Apr 21, 2008 9:06 pm   



Powitanko,

Quote:
Ale jeżeli miał jakieś urządzenie, które miało zerowanie

No faktycznie, masz racje, zapomnialem, ze jeszcze u nas sporo instalacji
TN-C. Anyway zmierzenie poboru pradu przy wszystkim wylaczonym pozwoli
stwierdzic zlodziejstwo. Wtedy to juz mozna dalej myslec. Sam Vatenfal
bylby zainteresowany zgloszeniem kradziezy.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl <<<<*******

entroper
Guest

Mon Apr 21, 2008 9:08 pm   



Użytkownik "Mirek" <i_tak@zaspamowany.adres> napisał w wiadomości
news:fuim6e$qqn$1@news.onet.pl...
Quote:
??
Przecież napisali, że jest dobry.

zasadniczo masz rację, ale na tej grupie już się komuś zdarzyło, że licznik
nabrał magnetyzmu poza instalacją a wina spadła na klienta. Każdy się może
przecież pomylić, nie ? :)

e.

Pawel \"O'Pajak\"
Guest

Mon Apr 21, 2008 9:24 pm   



Powitanko,

Quote:
czy ja wiem Smile
zarobił więcej na tej kradzieży niż bez niej i na dodatek to nie jemu
"zginęło" Smile

Ale wtedy ryzykuja procesem o nienalezne wzbogacenie, czy jakos tak.
Zreszta sami zachecaja:
"Telefon bezpieczeństwa
(gdy zauważysz nielegalny pobór energii)
0 800 801 802*
lub 032 303 5 303
* połączenia stacjonarne bez opłat cała doba"

(kopyrajt:
http://www.vattenfall.pl/www/vf_pl/vf_pl/196628gospo/571043obsxu/index.jsp)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl <<<<*******

entroper
Guest

Mon Apr 21, 2008 9:30 pm   



Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <opajak1@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:op.t9y8tradichron@p-65ddf670fbef4.home.aster.pl...
Quote:
Sam Vatenfal
bylby zainteresowany zgloszeniem kradziezy.

czy ja wiem Smile
zarobił więcej na tej kradzieży niż bez niej i na dodatek to nie jemu
"zginęło" :)

e.

Zbyszek
Guest

Mon Apr 21, 2008 9:31 pm   



Quote:
Powitanko,

czy ja wiem Smile
zarobił więcej na tej kradzieży niż bez niej i na dodatek to nie jemu
"zginęło" :)

Ale wtedy ryzykuja procesem o nienalezne wzbogacenie, czy jakos tak.
Musisz im udowodnić, że nie dolożyli starań aby znaleźć złodzieja.

A to jest bardzo trudne do udowodnienia.
Zresztą jaki w tym mają interes?
 
Quote:
Zreszta sami zachecaja:
"Telefon bezpieczeństwa
(gdy zauważysz nielegalny pobór energii)        
0 800 801 802*
lub 032 303 5 303
* połączenia stacjonarne bez opłat      cała doba"

Ale to wtedy gdy ich okradają.



--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

J.F.
Guest

Tue Apr 22, 2008 11:32 am   



On Mon, 21 Apr 2008 16:04:41 +0200, Dawid wrote:
Quote:
posiadam sklep spozywczy i od roku mialem regularne rachunki za prad po
320-350zł. W styczniu przyszedl domnie rachunek na kwote 1200zł a kolejny
rachunek opiewa na 3000tys PLN. Z sklepu odeszła nam jedna chlodnia w
grudniu zeszlego roku wiec powinno sie wrecz zmniejszyc rachunek.
Postanowilismy oddac licznik do ekspertyzy w vatenfall i okazalo sie ze
licznik jest dobry i vatenfall negatywnie rozpatrzyl nasza reklamacje
Z przeliczen nam wychodzi że jest nie realne takie zuzycie pradu

W jaki sposob idzie odwolywac sie od ekspertyzy licznika??

prywatna zlecic, URE na nich naslac ?

te 3000 to za rzeczywiste zuzycie czy z jakimis doplatami, prognozami
itp ?

Jesli dobrze licze to miales zuzycie ok 7500 kWh, czyli 10kW
na okraglo przez caly miesiac i cala dobe. 45A z jednej fazy,
lub po 15A z trzech.

Niestety wynik w granicach sensownosci, zima byla, pradem grzano.
No chyba ze masz ogrzewanie inym sposobem, pokazesz rachunki,
URE uzna i zechce ruszyc d* i skontrolowac poprawnosc postepowania
reklamacyjnego. Ewentualnie jakie masz bezpieczniki na przylaczu,
choc 10A sa bardzo malo prawdopodobne, a 16A to jednak miesci sie
w widelkach.

Sasiadow bym sprawdzil, licznik notowal rano i wieczorem -
10kW to jednak dosc sporo i w sklepie powinno byc nieznosnie goraco.

Quote:
Zakłądać sprawe vatenfallowi?

IMHO masz bardzo male szanse obecnie - nie masz argumentu.
No chyba ze sad uzna srednie zuzycie, ewentualnie masz
ogrzewanie miejskie i licznik ciepla - 10kW to jednak dosc sporo i w
sklepie powinno byc nieznosnie goraco gdyby jeszcze
elektrocieplownia dolozyla kolejne pare kW plus dane z poprzedniego
roku, gdzie tez byla ciepla zima.

Za to URE moze ci pomoc - o ile odkryje nieprawidlosci
w postepowaniu.

J.

Dawid
Guest

Tue Apr 22, 2008 6:15 pm   



Quote:
On Mon, 21 Apr 2008 16:04:41 +0200, Dawid wrote:
posiadam sklep spozywczy i od roku mialem regularne rachunki za prad po
320-350zł. W styczniu przyszedl domnie rachunek na kwote 1200zł a kolejny
rachunek opiewa na 3000tys PLN. Z sklepu odeszła nam jedna chlodnia w
grudniu zeszlego roku wiec powinno sie wrecz zmniejszyc rachunek.
Postanowilismy oddac licznik do ekspertyzy w vatenfall i okazalo sie ze
licznik jest dobry i vatenfall negatywnie rozpatrzyl nasza reklamacje
Z przeliczen nam wychodzi że jest nie realne takie zuzycie pradu

W jaki sposob idzie odwolywac sie od ekspertyzy licznika??

prywatna zlecic, URE na nich naslac ?

te 3000 to za rzeczywiste zuzycie czy z jakimis doplatami, prognozami
itp ?

to jest faktura za prad bez prognoz za aktualne zurzycie. posiadamy tam 3
fazy po 16 A


Quote:

Za to URE moze ci pomoc - o ile odkryje nieprawidlosci
w postepowaniu.

Lokal wynajmuje wiec niemam pewnosci w 100% czy osoba od ktorej wynajmuje
nie kradnie pradu Neutral
Czy ure takie srawy tez kontroluje?

J.F.
Guest

Tue Apr 22, 2008 6:43 pm   



On Tue, 22 Apr 2008 19:15:43 +0200, Dawid wrote:
Quote:
Za to URE moze ci pomoc - o ile odkryje nieprawidlosci
w postepowaniu.

Lokal wynajmuje wiec niemam pewnosci w 100% czy osoba od ktorej wynajmuje
nie kradnie pradu Neutral
Czy ure takie srawy tez kontroluje?

Nie.

Ale jesli odkryje ze reklamacje potraktowano nierzetelnie,
to IMHO powinni nalozyc spora kare, zeby nastepne rozpatrywano dobrze.

J.

karlos
Guest

Wed Apr 23, 2008 8:53 am   



Quote:
W jaki sposob idzie odwolywac sie od ekspertyzy licznika??

ja mialem niedawno podobna sprawe, ale dotyczyla ona niby wadliwej serii
licznikow (elektronicznych z lcd)
dostalem protokol z badania mojego licznika i na nim bylo wszystko opisane
dodatkowo mialem informacje, ze moge odwolac sie od tego pisma w terminie 7
lub 14 dni (nie pamietam w tej chwili)
licznik okazal sie byc sprawny wiec nie bylo o cyzm mowic
musisz sprawdzic co masz na pismie i wogole jak ono wyglada?
czy jest to zwykle kilka zdan, ze "licznik jest sprawny"?
czy jest to pismo z wynikami pomiarow?
musisz byc tez poinformowany o mozliwosci odwolania sie w okreslonym
terminie z powolaniem sie na prawo energetyczne
napisz lub wrzuc na www skan z tym pismem
pozdrawiam

William
Guest

Wed Apr 23, 2008 9:40 am   



Według mnie sytuacja typu: było normalne zużycie, potem w zimie ogrome,
teraz znowu normalne, zaś lokal wynajmowany, nijak nie pasuje do hipotezy
awarii licznika. Tylko do ogrzewania prądem.

J.F.
Guest

Wed Apr 23, 2008 11:32 am   



On Wed, 23 Apr 2008 10:44:23 +0200, William wrote:
Quote:
Według mnie sytuacja typu: było normalne zużycie, potem w zimie ogrome,
teraz znowu normalne, zaś lokal wynajmowany, nijak nie pasuje do hipotezy
awarii licznika. Tylko do ogrzewania prądem.

O ile rozumiem normalne teraz jest na nowym liczniku.

J.

Goto page Previous  1, 2, 3  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak skutecznie odwołać się od negatywnej decyzji reklamacyjnej Vattenfall w sprawie liczników?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map