Goto page Previous 1, 2
PAndy
Guest
Wed May 16, 2007 8:14 am
"William" <william@null.pl> wrote in message
news:f2e627$h9i$1@news2.ipartners.pl...
Quote:
IMHO najprosciej zaprząc do tego jakieś pasywne identyfikatory RFID
mam watpliwosci czy beda dosc szybkie... ale gdyby tak bylo to zgadzam
sie ze byloby to najjbardziej naturalne rozwiazanie problemu
Kacper
Guest
Wed May 16, 2007 8:17 am
Quote:
petla indukcyjna + kod generowany w nadajniku... wydaje sie byc
wzglednie proste... moze nawet za bardzo - powatpiewam np w skutecznosc
systemu jesli samochody beda roznic sie iloscia materialow
ferromagnetycznych na pokladzie... ale moze nie ma to az takiego
znaczenia?
A swoja droga pogooglalem - moze by tak zaprzac sensory od myszek? - a
moze tak: meta ma strukture kodu paskowego (niekoneicnzie kod - moze byc
latwo synchronizowalna struktura), odczyt detektora z modelu mowi ktory
pierwszy ja rozpoznal, jakby dodac do tego petle indukcyjna to juz
latwiej byloby okreslic ktore zameldowal sie pierwszy na mecie?
Powiem jeszcze jedno, że system na bieżąco posiada "parametry" wyścigu.
Czyli układ na samochodzie który rejestruje a potem odczytywanie z aut ich
danych to nie to.
Albo układ pasywny na aucie który jest odczytywany w czyjniku(kach) i
rejestrowany z rozpoznaniem przez system
albo aktywny układ na autach która nadają swoje kody po przejeździe przez
linię mety.
W każdym razie nadal pozostaje kwestia jednoczesnego przejazdu dwóch aut
przez metę.
Chyba że w układach nadajników na autach jest jakichś protokół transmisji
wykrywający kolizję danych?
Nie wiem.
Rafał
PAndy
Guest
Wed May 16, 2007 8:35 am
"Kacper" <elkacperWYTNIJTO@gazeta.pl> wrote in message
news:f2eb4v$ouv$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
Powiem jeszcze jedno, że system na bieżąco posiada "parametry"
wyścigu.
Czyli układ na samochodzie który rejestruje a potem odczytywanie z aut
ich
danych to nie to.
Albo układ pasywny na aucie który jest odczytywany w czyjniku(kach) i
rejestrowany z rozpoznaniem przez system
albo aktywny układ na autach która nadają swoje kody po przejeździe
przez
linię mety.
W każdym razie nadal pozostaje kwestia jednoczesnego przejazdu dwóch
aut
przez metę.
Chyba że w układach nadajników na autach jest jakichś protokół
transmisji
wykrywający kolizję danych?
Nie wiem.
dlatego system musi byc taki ze gwarantuje wiarygodnosc wyniku - w
przypadku systemow RFID nie wiem czy samo medium jest wystarczajaco
deterministyczne z punktu widzenia pomiaru czasu... - i dlatego jakas
metoda optyczna bylaby chyba najlepsza - nic nei stoi na przeszkodzie
by czujnik optyczny byl na samochodzie i przesylal informacje o wykryciu
okreslonej sekwencjio droga radiowa - nie mialoby znaczenia to ze
wystapily kolizje z innymi nadajnikami - kazdy i tak bylby odpytany a
podstawa czasu np z nosnej radiowej bylaby wspolna...
Lukasz Spychalski
Guest
Wed May 16, 2007 9:13 am
On Wed, 16 May 2007 09:14:05 +0200, PAndy wrote:
Quote:
IMHO najprosciej zaprząc do tego jakieś pasywne identyfikatory RFID
mam watpliwosci czy beda dosc szybkie... ale gdyby tak bylo to zgadzam sie
ze byloby to najjbardziej naturalne rozwiazanie problemu
"Pchelki" w AMB sa aktywne.
--
Pozdrawiam,
Lukasz Spychalski
"ty wybierac ten pomysl ty potrzeba wobec wladza"
(c) Lidl, z instrukcji obslugi pilota uniwersalnego
William
Guest
Wed May 16, 2007 12:13 pm
Lukasz Spychalski napisał(a):
Quote:
On Wed, 16 May 2007 09:14:05 +0200, PAndy wrote:
IMHO najprosciej zaprzc do tego jakie pasywne identyfikatory RFID
mam watpliwosci czy beda dosc szybkie... ale gdyby tak bylo to zgadzam sie
ze byloby to najjbardziej naturalne rozwiazanie problemu
"Pchelki" w AMB sa aktywne.
Żle napisałem - z pasywnym zasilaniem.
Goto page Previous 1, 2