RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak skonstruować stabilne, ledwo widoczne białe podświetlenie LED do eksperymentów?

słabe białe podświetlenie

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak skonstruować stabilne, ledwo widoczne białe podświetlenie LED do eksperymentów?

Goto page Previous  1, 2

Włodzimierz Wojtiuk
Guest

Fri Jan 29, 2010 9:12 am   



In news:slrnhm5431.duh.jaros@falcon.lasek.waw.pl,
Jarosław Sokołowski <jaros@lasek.waw.pl> nabazgrał:
Quote:
Pan Marek Lewandowski napisał:

Czy nikt nie pokusi
si o zbudowanie projektora ca kowicie pozbawionego migotania?

ZTCP
Projekt który doczekał się realizacji powszechnej dopiero w imax, pomysł był
taki;
tasma - ruch ciągły
synchronicznie obracajacy się zespół optyczny (siakieś pryzmaty itp)
dajace efekt przenikania jednego obrazu w nastepny , żadnego migotania!

Włodek

Włodzimierz Wojtiuk
Guest

Fri Jan 29, 2010 9:18 am   



Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <jaros@lasek.waw.pl> napisał w wiadomości
news:slrnhm5431.duh.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
Quote:
Pan Marek Lewandowski napisał:

Czy nikt nie pokusi
si o zbudowanie projektora ca kowicie pozbawionego migotania?
Każdy prymitywny stolik montażowy ma system bez migotania prawie (ruch

ciagły taśmy i jakieś wirujace lusterko)!

Włodek

Jarosław Sokołowski
Guest

Fri Jan 29, 2010 9:38 am   



Pan Marek Lewandowski napisał:

Quote:
Czy nikt nie pokusi
si o zbudowanie projektora ca kowicie pozbawionego migotania?
To jest realizowalne -- potrzebna jest ta ma ze zdublowanymi
klatkami i dwa uk ady optyczne pracuj ce na zmian lub nawet
"na zak adk ".

Dokładniej: potrzeba by 2 taśm.

No właśnie niekoniecznie. To jest ten sam problem co z filmem
dźwiękowym, i może być również w ten sam sposób rozwiązany.
Dwa ciągi klatek można rozmieścić z przesunięciem czasowym.
Nawet nie musi to być szersza taśma -- jeśli wychwyt będzie
przesuwał po dwie klatki, to ciągi mogą się przeplatać.

Quote:
Ale to nie jest takie trywialne, bo nawet minimalny offset projekcji
z obu układów optycznych daje drżenie obrazu, któ?e wkur...ia dużo
bardziej, niż migotanie,

Drżenie obrazu to problem stary jak kino. Niedoskonałości przesuwu
pojawiają się nie tylko przy zużytej taśmie. To bardziej dokuczliwe
od stałego offsetu, który łatwo da się wyzerować.

Quote:
a poza tym, koszt eksploatacji projektora leci dwa razy w górę na
samych materiałach, a do tego obsługa robi się nietrywialna...

O kosztach wspomniałem. Branża filmowa, to nie jest ta najbiedniejsza.
Ale ja dalej nie wiem, czy efekt byłby na tyle zauważalny, że warto
to realizować (i nie wiem, czy ktoś próbował; może jednak tak).

--
Jarek

Jacek Maciejewski
Guest

Fri Jan 29, 2010 11:20 am   



Dnia Thu, 28 Jan 2010 00:20:38 +0100, diodak napisał(a):

Quote:
Jak skonstruowac takie podśietlenie aby uzusać stabilnośc od temperatury
oraz możliwość dokładnej kalibracji?

Zastosuj scalone regulowane źródło prądowe. Nie podpowiem jakie ale byłbym
zdziwiony jabyś nic prościutkiego nie znalazł.
--
Jacek

J.F.
Guest

Fri Jan 29, 2010 11:46 am   



Użytkownik " Wmak" <w.mak.WYTNIJ@gazeta.pl>
Quote:
Jeden i ten sam obraz jest wyświetlany co najmniej 2 razy, czyli
jak w
powyższym cytacie przynajmniej 48Hz

Może przespałem rozwój kinematografii -
w którym kinie tak wyświetlają filmy Z TAŚMY optycznej?

No, to sie chyba jeszcze zdarza. Byc moze juz niedlugo :-)

Quote:
W klasycznym projektorze taśma skacze 24 klatki na sekundę, krzyż
zasłania
światło w czasie przeskoku, odsłania, gdy klatka stoi i już.
Po co byłoby przesłaniać stojącą klatkę i dwukrotnie pokazywac
ten sam obraz?

Wlasnie po to zeby nie bylo wrazenia migania obrazu :-)

J.

J.F.
Guest

Fri Jan 29, 2010 11:49 am   



Użytkownik "Marek Lewandowski" <locust@poczta.onet.pl>
On Jan 29, 12:26 am, Jarosław Sokołowski <ja...@lasek.waw.pl>
wrote:
Quote:
Czy nikt nie pokusi
si o zbudowanie projektora ca kowicie pozbawionego migotania?
To jest realizowalne -- potrzebna jest ta ma ze zdublowanymi
klatkami i dwa uk ady optyczne pracuj ce na zmian lub nawet
"na zak adk ".

Dokładniej: potrzeba by 2 taśm.

Wydaje mi sie ze takie konstrukcje byly, ale na 1 tasmie.
Zestaw wirujacych luster/pryzmatow podazal za klatka, a tasma szla
bez zatrzyman.
Widac sie nie sprawdzily.

A swoja droga - ktos wie jak wyglada konwerter tasma filmowa ->
telewizja ?
Az by sie prosilo zrobic kamere linijkowa i przesuw bez
zatrzymywania ..

J.

RoMan Mandziejewicz
Guest

Fri Jan 29, 2010 11:53 am   



Hello Wmak,

Thursday, January 28, 2010, 10:17:53 PM, you wrote:

Quote:
Jeden i ten sam obraz jest wyświetlany co najmniej 2 razy, czyli jak w
powyższym cytacie przynajmniej 48Hz
Może przespałem rozwój kinematografii -
w którym kinie tak wyświetlają filmy Z TAŚMY optycznej?
W klasycznym projektorze taśma skacze 24 klatki na sekundę, krzyż zasłania
światło w czasie przeskoku, odsłania, gdy klatka stoi i już.
Po co byłoby przesłaniać stojącą klatkę i dwukrotnie pokazywac ten sam obraz?

A nawet i trzykrotnie. Po to, żeby uniknąć zmęczenia widzów ciągłym
migotaniem.


--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

RoMan Mandziejewicz
Guest

Fri Jan 29, 2010 11:58 am   



Hello J.F.,

Friday, January 29, 2010, 11:49:52 AM, you wrote:

[...]

Quote:
A swoja droga - ktos wie jak wyglada konwerter tasma filmowa -
telewizja ?
Az by sie prosilo zrobic kamere linijkowa i przesuw bez
zatrzymywania ..

Dwie linijki przesunięte niemal o kadr - zapomniałeś o przeplocie i
półobrazach. Generowanie półobrazów ze strumienia bez przeplotu
wymagałoby buforowania dźwięku, żeby opóźnienie zrobić.

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Guest

Fri Jan 29, 2010 3:07 pm   



RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl> napisał(a):

Quote:

A nawet i trzykrotnie. Po to, żeby uniknąć zmęczenia widzów ciągłym
migotaniem.


No cóż, do kina nieczęsto chodzę a moja kolekcja ogranicza się do

kilku szpul palnej taśmy 35mm z filmami dokumentalnymi (jedyne egzemplarze),
16 kl/sek z lat dwudziestych ubiegłego wieku.
Jest tam Piłsudski z rodziną, inni dygnitarze.
Aha - jeszcze film erotyczny z 1905 roku.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

J.F.
Guest

Fri Jan 29, 2010 10:42 pm   



On Fri, 29 Jan 2010 11:58:18 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
Quote:
Hello J.F.,
A swoja droga - ktos wie jak wyglada konwerter tasma filmowa -
telewizja ?
Az by sie prosilo zrobic kamere linijkowa i przesuw bez
zatrzymywania ..

Dwie linijki przesunięte niemal o kadr - zapomniałeś o przeplocie i
półobrazach.

No fakt, a to moglo zrobic zabawe nieoplacalna :-(

Quote:
Generowanie półobrazów ze strumienia bez przeplotu
wymagałoby buforowania dźwięku, żeby opóźnienie zrobić.

Dzwiek na tasmie filmowej jest przeciez przesuniety , bo czytany w
innym miejscu.

J.

Gotfryd Smolik news
Guest

Wed Feb 03, 2010 1:02 am   



On Fri, 29 Jan 2010, "Dariusz K. Ładziak" wrote:

Quote:
Przy statycznej obserwacji migotania nie widać - ale wystarczy okiem ruszyć
czy głowę przekręcić żeby przy 100Hz zobaczyć diodę jako rządek osobno
świecących punkcików - i chyba o tym efekcie Waldek pisał.

Przy statycznej obserwacji 100Hz widać, tylko nie należy patrzeć
"środkiem oka". Obszary o większej czułości i "szybkości" nie są
w tym samym miejcu co "normalnie oglądany środek", znaczy w plamce
zółtej.
Popatrz kątem oka na świetlówkę ("zwykłą"!) - znaczy kierując "środek"
daleko obok niej, ale aby została w polu widzenia.
Jakby to rzec per analogiam: w środku porządne kolory IPS, kosztem
bezwzładności, a na brzegach szybki TN, z kiepskim odwzorowaniem
kolorów Wink
Gdzieś pomiędzy jest obszar o największej czułości (pytać astronomów
o ile stopni trzeba patrzeć 'obok' gwiazd 6. wielkości gwiazdowej).

pzdr, Gotfryd

Goto page Previous  1, 2

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak skonstruować stabilne, ledwo widoczne białe podświetlenie LED do eksperymentów?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map