Piotr
Guest
Sat Mar 08, 2008 10:40 am
Witam
Ma potrzebę wpięcia jednego telefonu do dwu lini telefonicznych, jednai z
zasady wychodząca, druga przychodząca ale generalnie może być 2 kierunkowa.
Czy macie pomysł na jakiś układ automatyczny przełączający te telefony ?
Wiem że są dwuliniowe np. Panasonic, ale po pierwsze mam telefon a po drugie
mam bezprzewodowy co jest wygodne
Generalnie dzwonię z linii 1, jeśli przydzie dzwonienie na linię 2 to
telefon powinien się przepiąć na linię 2 pod warunkiem że właśnie nie
rozmawiam.
Może byś też ręczne wymuszenie dzwonienia z linii 2, przychodząca na linię 1
jest mało prawdopodobna ale możliwa.
Układowo ( programowo ?? ) sobie poradzę ale mało wiem o telefonach i nie
wiem jak to rozpoznać logicznie.
Piotr
J.F.
Guest
Sat Mar 08, 2008 11:13 am
On Sat, 8 Mar 2008 10:40:39 +0100, Piotr wrote:
Quote:
Układowo ( programowo ?? ) sobie poradzę ale mało wiem o telefonach i nie
wiem jak to rozpoznać logicznie.
Kup stara centralke na allegro.
Ewentualnie zmien dwie linie na jedna ISDN.
J.
Desoft
Guest
Sat Mar 08, 2008 2:54 pm
Quote:
Ma potrzebę wpięcia jednego telefonu do dwu lini telefonicznych, jednai z
zasady wychodząca, druga przychodząca ale generalnie może być 2
kierunkowa.
Sygnał dzwonka podpina linię do telefonu.
Układ dzwonienia z telefonu, tyle że zamiast dzwonka - przekaźnik.
Trzeba się wpiąć w "widełki" i dać styk załączający linię i trzymający ją do
odłożenia.
Najprostszy układ:
Na każdej linii dzwonek (bez telefonu) , przełącznik załączający telefon pod
dzwoniącą linię. "Wyjście" niejako samo się zrobi.
--
Desoft
http://217.96.144.226/desoft
Piotr
Guest
Sun Mar 09, 2008 10:41 am
J.F
To nie wchodzi w grę, centrala trochę waży i pobiera trochę prądu, miejsca
na regale mam minimalnie.. zostaje samoróba.
Co do ISDN to odpada, zszedłem z tego dawno bo płaciłem masę kasy za nic.
Te dwie linie to wyjście routera z VoIP :)
Desoft
Myślałem o czymś takim, muszę tylko przebadać parametry dzwonienia na
wyjściu z routera, mam koncepcję z transoptorami, dwie zenerki na
kilkanaście V włączone przeciwstawnie w szereg z opornikiem, po dobraniu
napiecia zenerek powinien sie zalaczac transoptor tylko w czasie dzwonienia,
to jest jasne ale mam watpliwosci co do podtrzymania lini aby w chwili
przelaczania nie zrzuciło mi rozmowy, czy aktualnie nieużywaną linię musze
jakoś zaterminować?
Piotr
Ps mam jeszcze jeden pomysł, ale nie wiem czy się uda to zrobić, telefon na
dwie linie, wybebeszyć elektronikę i podpiąć się z bezprzewodowym
wojtasw
Guest
Sun Mar 09, 2008 10:59 am
Witam
Są jeszcze aparaty systemowe do centralek pod które można podłączyć też
dwie linie o ile sobie dobrze przypominam były to telefony Panasonica
Pozdrawiam
WojtasW
J.F.
Guest
Sun Mar 09, 2008 11:14 am
On Sun, 9 Mar 2008 10:43:28 +0100, Piotr wrote:
Quote:
J.F
To nie wchodzi w grę, centrala trochę waży i pobiera trochę prądu, miejsca
na regale mam minimalnie.. zostaje samoróba.
Co do ISDN to odpada, zszedłem z tego dawno bo płaciłem masę kasy za nic.
Te dwie linie to wyjście routera z VoIP
A ten routerek nie jest na tyle inteligentny ze ma funkcje centralki ?
J.
Konop
Guest
Sun Mar 09, 2008 12:44 pm
Piotr pisze:
Quote:
J.F
To nie wchodzi w grę, centrala trochę waży i pobiera trochę prądu, miejsca
na regale mam minimalnie.. zostaje samoróba.
Co do ISDN to odpada, zszedłem z tego dawno bo płaciłem masę kasy za nic.
Te dwie linie to wyjście routera z VoIP :)
Desoft
Myślałem o czymś takim, muszę tylko przebadać parametry dzwonienia na
wyjściu z routera, mam koncepcję z transoptorami, dwie zenerki na
kilkanaście V włączone przeciwstawnie w szereg z opornikiem, po dobraniu
napiecia zenerek powinien sie zalaczac transoptor tylko w czasie dzwonienia,
to jest jasne ale mam watpliwosci co do podtrzymania lini aby w chwili
przelaczania nie zrzuciło mi rozmowy, czy aktualnie nieużywaną linię musze
jakoś zaterminować?
Piotr
Ps mam jeszcze jeden pomysł, ale nie wiem czy się uda to zrobić, telefon na
dwie linie, wybebeszyć elektronikę i podpiąć się z bezprzewodowym
To jest tak:
-normalnie (gdy telefon jest odłożony) prąd nie płynie (albo minimalny),
napięcie to około 48-60V <- wniosek z tego taki, że linii nie trzeba
terminować, rozwarta linia to tak, jak telefon z odłożoną słuchawką
-w czasie rozmowy linią płynie prąd (chyba coś koło 10mA), w każdym bądź
razie napięcie stałe wtedy jest równe 10..15V, a na to nałożona składowa
zmienna - sygnał rozmowy... <- w ten sposób już wiesz, jak rozpoznać, że
na danej linii trwa rozmowa i nie można jej przełączyć
-sygnał dzwonienia jest sygnałem napięciowym - jest to sygnał zmienny o
amplitudzie koło 80-100V <- w ten sposób wykrywasz dzwonienie :)
No i pamiętaj, że polaryzacja linii telefonicznej generalnie ZAWSZE może
ulec zmianie - nie możesz się od niej uzależniać...
Pozdrawiam
Konop
Sylwester Łazar
Guest
Mon Mar 10, 2008 8:07 am
Jeśli jest Voip, należy przekierować nr na inny.
Jak to zrobić w routerze - nie wiem.
Jednak provider VOIP może to zrobić bez problemu - nieodpłatnie.
www.ipfon.pl tak ma.
W TPSA takie przekierowanie też "nic" nie kosztuje,
ale tylko dzwoniącego.
No może jedynie w tym "abonamenciku" typu gratis ~
(mina po podsumowaniu rocznych kosztów w TPSA za wszystkie "darmowe"
rozmowy.)
A tak apropos:
Kto z Państwa używa jeszcze TPSA?
Co do ludzi nie zarażonych elektroniką i/lub informatyka to może nawet
rozumiem.
Z jakością też się zgadazam VOIP jest z natury gorszy.
Przypuszczam, że TPSA "filtruje" odpowiednio pakiety, aby tą jakość
utrzymać.
Ale jeśli ktoś pamięta jakość telefonii z lat '80-tych XX wieku to VOIP nie
stanowi problemu.
No i jeszcze kwestia domku. Jeśli ktoś mieszka w bloku to jest mu łatwiej
(taniej) z internetem.
Jakie są Państwa opinie?
Proszę o wypowiedź tylko tych co znają oba systemy (TPSA i VOIP). Inni niech
sobie najpierw przetestują.
Zdaje się, można to zrobić u każdego providera VOIP.
Są różni, choćby na allegro.
--
--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
tel. 0604873468
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB
Piotr Pitucha
Guest
Mon Mar 10, 2008 8:34 am
Użytkownik "Sylwester Łazar" <goalpropl@alpro.pl> napisał w wiadomości
news:fr2mi5$3uo$1@mx1.internetia.pl...
Quote:
Jeśli jest Voip, należy przekierować nr na inny.
Jak to zrobić w routerze - nie wiem.
Jednak provider VOIP może to zrobić bez problemu - nieodpłatnie.
www.ipfon.pl tak ma.
To jest sprawa na poziomie mojej bramki VoIP, do jednej lini skonfigurowałem
Voipdiscounta a na drugiej muszę mieć kogoś kto daje numer przychodzący, nie
wpadłem jak to skonfigurować na Linksysie o ile to wogóle możliwe.
Piotr
Sylwester Łazar
Guest
Mon Mar 10, 2008 9:30 am
Tam w FAQ ipfon.pl jest to opisane.
Zdaje się, że są gotowe skrypty do konfiguracji.
Właśnie o to mi chodziło, że możesz skonfigurować
2 linie i zrobić przekierowanie z jednej na drugą.
Nie wiem tylko czy będzie to możliwe za darmo.
W jednej firmie tak, ale w dwóch róźnych - wątpię.
--
--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
tel. 0604873468
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB
Użytkownik "Piotr Pitucha" <piotrpitucha@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:fr2om8$86v$1@nemesis.news.neostrada.pl...
Quote:
Użytkownik "Sylwester Łazar" <goalpropl@alpro.pl> napisał w wiadomości
news:fr2mi5$3uo$1@mx1.internetia.pl...
Jeśli jest Voip, należy przekierować nr na inny.
Jak to zrobić w routerze - nie wiem.
Jednak provider VOIP może to zrobić bez problemu - nieodpłatnie.
www.ipfon.pl tak ma.
To jest sprawa na poziomie mojej bramki VoIP, do jednej lini
skonfigurowałem
Voipdiscounta a na drugiej muszę mieć kogoś kto daje numer przychodzący,
nie
wpadłem jak to skonfigurować na Linksysie o ile to wogóle możliwe.
Piotr