AlexY
Guest
Thu Feb 20, 2014 11:39 pm
Jest zadanie jak w temacie, założenia:
1. parametry nie muszą być Hi-Fi bo to do napędu silnika elektrycznego
2. zasilanie z ogniw Li-pol, właśnie skończyłem robić wstępną selekcję i
wyszło że mam 450 sprawnych ogniw 2.2Ah każde.
3. przetwornica ma być podpięta do oryginalnie zamontowanych
akumulatorów ołowiowych, istotne by ich nie ładowała a jedynie reagowała
na spadek napięcia spowodowany załączeniem napędu.
4. moc napędu to max: ~13kW, nominalnie ~3kW, średnio 1.7kW, interesuje
mnie w zasadzie ta ostatnia wartość, 3kW też bym nie pogardził ale nie
jest to krytyczne.
Czy są jakieś ograniczenia techniczne co do przetwornicy aby była
zasilana z niemal 2kV? Wolę aby ogniwa litowe pracowały w jednym szeregu
coby nie bawić się pomiarem prądu kilku gałęzi.
Jako że przetwornic nie lubię i za bardzo nie rozumiem wszelkie
konstruktywne wskazówki i uwagi mile widziane.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
J.F
Guest
Fri Feb 21, 2014 12:30 pm
Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości
Quote:
Jest zadanie jak w temacie, założenia:
1. parametry nie muszą być Hi-Fi bo to do napędu silnika
elektrycznego
2. zasilanie z ogniw Li-pol, właśnie skończyłem robić wstępną
selekcję i wyszło że mam 450 sprawnych ogniw 2.2Ah każde.
Sprzedac na allegro.
Quote:
Czy są jakieś ograniczenia techniczne co do przetwornicy aby była
zasilana z niemal 2kV? Wolę aby ogniwa litowe pracowały w jednym
szeregu coby nie bawić się pomiarem prądu kilku gałęzi.
Parametry elementow. Trudno znalezc tranzystory na 2kV, a przeciez
beda jeszcze przepiecia.
Co prawda lokomotywy maja 3kV, i nnych krajach bywa i wiecej, sa i
energetyczne na setki kV ..
J.
RoMan Mandziejewicz
Guest
Fri Feb 21, 2014 12:48 pm
Hello J.F,
Friday, February 21, 2014, 12:30:28 PM, you wrote:
Quote:
Jest zadanie jak w temacie, założenia:
1. parametry nie muszą być Hi-Fi bo to do napędu silnika
elektrycznego
2. zasilanie z ogniw Li-pol, właśnie skończyłem robić wstępną
selekcję i wyszło że mam 450 sprawnych ogniw 2.2Ah każde.
Sprzedac na allegro.
Czy są jakieś ograniczenia techniczne co do przetwornicy aby była
zasilana z niemal 2kV? Wolę aby ogniwa litowe pracowały w jednym
szeregu coby nie bawić się pomiarem prądu kilku gałęzi.
Parametry elementow. Trudno znalezc tranzystory na 2kV, a przeciez
beda jeszcze przepiecia.
Co prawda lokomotywy maja 3kV, i nnych krajach bywa i wiecej, sa i
energetyczne na setki kV ..
Techniczny absurd - jak zbalansować 450 ogniw w szeregu podczas
ładowania? Jak zabezpieczy przed repolaryzacją pojedynczych ogniw
podczas rozładowania?
Zdecydowanie prościej załatwić całość połączeniem
szeregowo-równoległym z zabezpieczeniem każdej gałęzi bezpiecznikiem
topikowym. Prądy się i tak wyrównają automagicznie.
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona:
http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
AlexY
Guest
Fri Feb 21, 2014 7:00 pm
Użytkownik J.F napisał:
Quote:
Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości
Jest zadanie jak w temacie, założenia:
1. parametry nie muszą być Hi-Fi bo to do napędu silnika elektrycznego
2. zasilanie z ogniw Li-pol, właśnie skończyłem robić wstępną selekcję
i wyszło że mam 450 sprawnych ogniw 2.2Ah każde.
Sprzedac na allegro.
Czy są jakieś ograniczenia techniczne co do przetwornicy aby była
zasilana z niemal 2kV? Wolę aby ogniwa litowe pracowały w jednym
szeregu coby nie bawić się pomiarem prądu kilku gałęzi.
Parametry elementow. Trudno znalezc tranzystory na 2kV, a przeciez beda
jeszcze przepiecia.
To że elementy mają swoje parametry to ja wiem, kwestia do praktyków czy
przetwornica na tak wysokie napięcie nie wyjdzie po prostu
astronomicznie droga.
Quote:
Co prawda lokomotywy maja 3kV, i nnych krajach bywa i wiecej, sa i
energetyczne na setki kV ..
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
AlexY
Guest
Fri Feb 21, 2014 7:06 pm
Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
Quote:
Hello J.F,
Friday, February 21, 2014, 12:30:28 PM, you wrote:
Jest zadanie jak w temacie, założenia:
1. parametry nie muszą być Hi-Fi bo to do napędu silnika
elektrycznego
2. zasilanie z ogniw Li-pol, właśnie skończyłem robić wstępną
selekcję i wyszło że mam 450 sprawnych ogniw 2.2Ah każde.
Sprzedac na allegro.
Czy są jakieś ograniczenia techniczne co do przetwornicy aby była
zasilana z niemal 2kV? Wolę aby ogniwa litowe pracowały w jednym
szeregu coby nie bawić się pomiarem prądu kilku gałęzi.
Parametry elementow. Trudno znalezc tranzystory na 2kV, a przeciez
beda jeszcze przepiecia.
Co prawda lokomotywy maja 3kV, i nnych krajach bywa i wiecej, sa i
energetyczne na setki kV ..
Techniczny absurd - jak zbalansować 450 ogniw w szeregu podczas
ładowania? Jak zabezpieczy przed repolaryzacją pojedynczych ogniw
podczas rozładowania?
Żaden problem. To już mam z grubsza opracowane.
Quote:
Zdecydowanie prościej załatwić całość połączeniem
szeregowo-równoległym z zabezpieczeniem każdej gałęzi bezpiecznikiem
topikowym. Prądy się i tak wyrównają automagicznie.
No właśnie nie, każda gałąź musiałaby mieć osobny obwód
odcinający/stabilizujący prąd a przetwornica w zależności od ilości
gałęzi odciętych musiałaby ograniczyć moc. zdecydowanie prościej jeden
szereg. Z prób na tych ogniwach wychodzi że nie mogę przekroczyć 2A bo
zaczynają się grzać, ponieważ są to ogniwa miękkie (w sensie bez obudowy
ciśnieniowej) temperatury muszę unikać bo spuchną i dopiero się narobi.
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
J.F
Guest
Fri Feb 21, 2014 7:06 pm
Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości
Użytkownik J.F napisał:
Quote:
Czy są jakieś ograniczenia techniczne co do przetwornicy aby była
zasilana z niemal 2kV? Wolę aby ogniwa litowe pracowały w jednym
szeregu coby nie bawić się pomiarem prądu kilku gałęzi.
Parametry elementow. Trudno znalezc tranzystory na 2kV, a przeciez
beda
jeszcze przepiecia.
To że elementy mają swoje parametry to ja wiem, kwestia do praktyków
czy przetwornica na tak wysokie napięcie nie wyjdzie po prostu
astronomicznie droga.
Wyjdzie.
O ile w ogole uda ci sie ja zrobic.
A oprocz klopotow z projektem, grozi jeszcze zwyczajne smiertelne
porazenie pradem.
J.
AlexY
Guest
Fri Feb 21, 2014 8:54 pm
Użytkownik J.F napisał:
Quote:
Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości
Użytkownik J.F napisał:
Czy są jakieś ograniczenia techniczne co do przetwornicy aby była
zasilana z niemal 2kV? Wolę aby ogniwa litowe pracowały w jednym
szeregu coby nie bawić się pomiarem prądu kilku gałęzi.
Parametry elementow. Trudno znalezc tranzystory na 2kV, a przeciez beda
jeszcze przepiecia.
To że elementy mają swoje parametry to ja wiem, kwestia do praktyków
czy przetwornica na tak wysokie napięcie nie wyjdzie po prostu
astronomicznie droga.
Wyjdzie.
O ile w ogole uda ci sie ja zrobic.
Jakie zatem napięcie maksymalne jest realne (z technicznego i
finansowego punktu widzenia)?
Quote:
A oprocz klopotow z projektem, grozi jeszcze zwyczajne smiertelne
porazenie pradem.
Oj tam, oj tam. Moja żona nawet tak nie jojczy...
--
AlexY
http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
badworm
Guest
Fri Feb 21, 2014 11:49 pm
Dnia Fri, 21 Feb 2014 12:30:28 +0100, J.F napisał(a):
Quote:
Co prawda lokomotywy maja 3kV, i nnych krajach bywa i wiecej, sa i
energetyczne na setki kV ..
Na wyższe napięcia to na ogół tyrystory. Lokomotyw z przekształtnikami
bezpośrednio zasilanymi z 15 czy 25kV póki co chyba się nie produkuje -
cały czas wożą one na pokładzie transformator. W przypadku pojazdów
wielosysteowych po przejściu na zasilanie DC pełni on rolę dławika
wygładzającego a tak czy siak gdyby w ogóle z niego zrezygnować to i tak
trzeba by czymś go zastąpić by masa lokomotywy nie była zbyt mała.
--
Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kropek}pl
GG#2400455 ICQ#320399066