RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak prawidłowo ustawić szczotki w szeregowym silniku prądu stałego 40kW?

silnik prądu stałego - strefa neutrealna

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak prawidłowo ustawić szczotki w szeregowym silniku prądu stałego 40kW?

Goto page 1, 2  Next

roxy
Guest

Thu Jan 26, 2012 8:50 pm   



Witam
Mam pytanie odnośnie szeregowego silnika prądu stałego (40kW).
Co to jest strefa neutrealna?
Dlaczego należy zwracać uwage na prawidłowe ustawienie szczotek w strefie
neutrealnej?
Co może powodować nieprawidłowe ustawienie szczotek (poza strefą neutrealną)
(silnik używany jako napęd pojazdu)?
Jak powinno ustawiać się prawidłowo położenie szczotek w takim silniku?

Dziekuje z góry za wszelkie informacje dotyczące tego zagadnienia.

Włodzimierz Wojtiuk
Guest

Thu Jan 26, 2012 9:03 pm   



"roxy" <kicak@o2.pl> wrote in message news:jfsaqb$eh7$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
Witam
Mam pytanie odnośnie szeregowego silnika prądu stałego (40kW).
Co to jest strefa neutrealna?
Dlaczego należy zwracać uwage na prawidłowe ustawienie szczotek w strefie
neutrealnej?
Co może powodować nieprawidłowe ustawienie szczotek (poza strefą
neutrealną) (silnik używany jako napęd pojazdu)?
Jak powinno ustawiać się prawidłowo położenie szczotek w takim silniku?

Dziekuje z góry za wszelkie informacje dotyczące tego zagadnienia.


Czyli co?
Mamy za Ciebie napisać referat?



--
Włodek

roxy
Guest

Thu Jan 26, 2012 9:27 pm   



Quote:
Czyli co?
Mamy za Ciebie napisać referat?



--
Włodek

Nigdzie powyżej nie jest napisane że prosze o referat. Po to jest ta grupa
aby zadawać jakieś pytania i zamieszczać informacje. Przeszukałem archiwum
grupy i informacji na ten temat jest naprawde niewiele. Jeżeli kolega nie ma
wiedzy na poruszany temat to prosze nie zaśmiecać niepotrzebnie grupy.

Włodzimierz Wojtiuk
Guest

Thu Jan 26, 2012 9:44 pm   



"roxy" <kicak@o2.pl> wrote in message news:jfsd08$lrs$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
Czyli co?
Mamy za Ciebie napisać referat?



--
Włodek

Nigdzie powyżej nie jest napisane że prosze o referat. Po to jest ta grupa
aby zadawać jakieś pytania i zamieszczać informacje. Przeszukałem
archiwum grupy i informacji na ten temat jest naprawde niewiele. Jeżeli
kolega nie ma wiedzy na poruszany temat to prosze nie zaśmiecać
niepotrzebnie grupy.

a) nie cytujemy sygnaturek


b) http://rtfm.killfile.pl/



--
Włodek

RoMan Mandziejewicz
Guest

Thu Jan 26, 2012 9:45 pm   



Hello roxy,

Thursday, January 26, 2012, 9:27:52 PM, you wrote:

Quote:
Czyli co?
Mamy za Ciebie napisać referat?
Nigdzie powyżej nie jest napisane że prosze o referat. Po to jest ta grupa
aby zadawać jakieś pytania i zamieszczać informacje. Przeszukałem archiwum
grupy i informacji na ten temat jest naprawde niewiele. Jeżeli kolega nie ma
wiedzy na poruszany temat to prosze nie zaśmiecać niepotrzebnie grupy.

http://rtfm.killfile.pl/#lajza

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Krzysztof
Guest

Thu Jan 26, 2012 9:49 pm   



Użytkownik "roxy" <kicak@o2.pl> napisał w wiadomości
news:jfsaqb$eh7$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
Witam
Mam pytanie odnośnie szeregowego silnika prądu stałego (40kW).
Co to jest strefa neutrealna?
? Neutralna.

Wpisz w Google silnik pradu stalego strefa neutralna.

K.

AlexY
Guest

Fri Jan 27, 2012 11:28 am   



Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
Quote:
Hello roxy,

Thursday, January 26, 2012, 9:27:52 PM, you wrote:

Czyli co?
Mamy za Ciebie napisać referat?
Nigdzie powyżej nie jest napisane że prosze o referat. Po to jest ta grupa
aby zadawać jakieś pytania i zamieszczać informacje. Przeszukałem archiwum
grupy i informacji na ten temat jest naprawde niewiele. Jeżeli kolega nie ma
wiedzy na poruszany temat to prosze nie zaśmiecać niepotrzebnie grupy.

http://rtfm.killfile.pl/#lajza

Co Ty chcesz od człowieka? Ma racje.

Roxy: jeśli chcesz samodzielnie budować pojazd elektryczny i nie masz
wiedzy o silnikach elektrycznych to użyj silnika fabrycznego nie
modyfikując go albo nie ruszaj tematu.
Poza tym czy rozważałeś silnik trójfazowy z falownikiem? Mają troszkę
większą sprawność.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

RoMan Mandziejewicz
Guest

Fri Jan 27, 2012 11:38 am   



Hello AlexY,

Friday, January 27, 2012, 11:28:12 AM, you wrote:

Quote:
Czyli co?
Mamy za Ciebie napisać referat?
Nigdzie powyżej nie jest napisane że prosze o referat. Po to jest ta grupa
aby zadawać jakieś pytania i zamieszczać informacje. Przeszukałem archiwum
grupy i informacji na ten temat jest naprawde niewiele. Jeżeli kolega nie ma
wiedzy na poruszany temat to prosze nie zaśmiecać niepotrzebnie grupy.
http://rtfm.killfile.pl/#lajza
Co Ty chcesz od człowieka?

Absolutnie nic. I mam nadzieję, że tak pozostanie.

Quote:
Ma racje.

W czym? W kłamstwie, że szukał i nie znalazł? Wrzuć w gógle "silnik
prądu stałego strefa neutralna" - zdziwisz się, ile informacji
znajdziesz już na pierwszej stronie.

Quote:
Roxy: jeśli chcesz samodzielnie budować pojazd elektryczny

Przyjrzyj się pytaniom. To nie są pytania konstruktora tylko ucznia. A
jeśli zadał takie pytania jako konstruktor, to z niego dupa a nie
konstruktor.

[...]

--
Best regards,
RoMan mailto:roman@pik-net.pl
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

roxy
Guest

Fri Jan 27, 2012 2:09 pm   



Quote:
Roxy: jeśli chcesz samodzielnie budować pojazd elektryczny i nie masz
wiedzy o silnikach elektrycznych to użyj silnika fabrycznego nie
modyfikując go albo nie ruszaj tematu.
Poza tym czy rozważałeś silnik trójfazowy z falownikiem? Mają troszkę
większą sprawność.

--
AlexY

Dziękuje AlexY za cenne informacje.
Nie buduje nowego pojazdu. Problem polega na czym innym.
W pojazdach zabudowywane są silniki które otrzymujemy po remoncie. Problem
polega na bardzo krótkiej żywotności takiego wyremontowanego silnika. Awarii
ulega wirnik. Czas pracy po zabudowie nowego (po remoncie) silnika to kilka
dni, czasami pare tygodni Smile. Zastanawiam się nad przyczyną i w
dokumentacji znalazłem informacje o prawidłowym umieszczeniu szczotek w
strefie neutralnej. Być może tu należy szukać przyczyny tak krótkiego czasu
bezawaryjnej pracy.
Nawet po obniżeniu maksymalnego prądu wirnika do wartości 85% prądu
znamionowego silnik ulega uszkodzeniu.

Jacek Maciejewski
Guest

Fri Jan 27, 2012 5:51 pm   



Dnia Fri, 27 Jan 2012 14:09:50 +0100, roxy napisał(a):

Quote:
Czas pracy po zabudowie nowego (po remoncie) silnika to kilka
dni, czasami pare tygodni Smile.

A jakie są objawy uszkodzenia (zakładam że wszystkie remontowane uszkadzają
się w taki sam sposób)?
Dobrze by było wiedzieć na czym remont polega (zakres remontu i
technologia)
--
Jacek

J.F.
Guest

Fri Jan 27, 2012 6:21 pm   



Dnia Fri, 27 Jan 2012 14:09:50 +0100, roxy napisał(a):
Quote:
W pojazdach zabudowywane są silniki które otrzymujemy po remoncie. Problem
polega na bardzo krótkiej żywotności takiego wyremontowanego silnika. Awarii
ulega wirnik. Czas pracy po zabudowie nowego (po remoncie) silnika to kilka
dni, czasami pare tygodni Smile. Zastanawiam się nad przyczyną i w
dokumentacji znalazłem informacje o prawidłowym umieszczeniu szczotek w
strefie neutralnej. Być może tu należy szukać przyczyny tak krótkiego czasu
bezawaryjnej pracy.
Nawet po obniżeniu maksymalnego prądu wirnika do wartości 85% prądu
znamionowego silnik ulega uszkodzeniu.

Ale w jaki sposob ulega uszkodzeniu ? Uzwojenie sie przerywa, zwiera,
lakier przepala, komutator wypala ?

Szczotki poza strefa neutralna iskrza. I wypala sie komutator od tego
iskrzenia.

J.

roxy
Guest

Fri Jan 27, 2012 7:55 pm   



Quote:
Szczotki poza strefa neutralna iskrza. I wypala sie komutator od tego
iskrzenia.

J.


Uszkodzeniu ulega komutator. Czyli tak jak myślałem - po remoncie silnik ma
nieprawidłowo ustawione szczotkotrzymacze. Pozostaje kwestia jak prawidłowo
ustawić szczotki w strefie obojętnej przed zabudowaniem silnika. Silnik ma
możliwość regulacji położenia szczotkotrzymaczy (kilka stopni w lewo lub w
prawo).

Jacek Maciejewski
Guest

Fri Jan 27, 2012 8:01 pm   



Dnia Fri, 27 Jan 2012 19:55:09 +0100, roxy napisał(a):

Quote:
Szczotki poza strefa neutralna iskrza. I wypala sie komutator od tego
iskrzenia.

J.


Uszkodzeniu ulega komutator. Czyli tak jak myślałem - po remoncie silnik ma
nieprawidłowo ustawione szczotkotrzymacze. Pozostaje kwestia jak prawidłowo
ustawić szczotki w strefie obojętnej przed zabudowaniem silnika. Silnik ma
możliwość regulacji położenia szczotkotrzymaczy (kilka stopni w lewo lub w
prawo).

Uruchamiasz silnik i kiedy się kręci, obserwujesz intensywność iskrzenia na
komutatorze. Na minimum dokręcasz śruby.
--
Jacek

AlexY
Guest

Sat Jan 28, 2012 12:19 am   



Użytkownik roxy napisał:
[..]
Quote:
Nie buduje nowego pojazdu. Problem polega na czym innym.
W pojazdach zabudowywane są silniki które otrzymujemy po remoncie.
Problem polega na bardzo krótkiej żywotności takiego wyremontowanego
silnika. Awarii ulega wirnik. Czas pracy po zabudowie nowego (po
remoncie) silnika to kilka dni, czasami pare tygodni Smile. Zastanawiam
się nad przyczyną i w dokumentacji znalazłem informacje o prawidłowym
umieszczeniu szczotek w strefie neutralnej. Być może tu należy szukać
przyczyny tak krótkiego czasu bezawaryjnej pracy.
Nawet po obniżeniu maksymalnego prądu wirnika do wartości 85% prądu
znamionowego silnik ulega uszkodzeniu.

Tak szczegółowo sformułowane pytanie powinno być zadane na początku.
Czy po remoncie silniki dostają nowe szczotki? Jeśli tak to czy są one
dotarte? Jakoś nie widzi mi się by regulacja kilku stopni mogła zabić
komutator w kilka dni.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

roxy
Guest

Sat Jan 28, 2012 1:53 am   



Quote:
Tak szczegółowo sformułowane pytanie powinno być zadane na początku.
Czy po remoncie silniki dostają nowe szczotki? Jeśli tak to czy są one
dotarte? Jakoś nie widzi mi się by regulacja kilku stopni mogła zabić
komutator w kilka dni.

Szczotki są nowe i dotarte, dopasowane do powierzchnii komutatora. Z tego co
się dowiedziałem szczątki mogą być "miękkie" lub "twarde" - te należą do
twardych.

Goto page 1, 2  Next

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak prawidłowo ustawić szczotki w szeregowym silniku prądu stałego 40kW?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map