Andy
Guest
Sun Jul 04, 2010 4:44 pm
Czy zlaczki szynowe na duze prady rzedu 200-400A
albo inne koncowki kablowe
nalezy skrecac kluczem dynamometrycznym ?
np.
http://www.simet.jelonka.com/produkty/index.php?mod=main&scr=object&id=7452
Choc nie wiem czy to sa duze prady :-)
--
Andrzej
zenek
Guest
Sun Jul 04, 2010 5:30 pm
Andy pisze:
Quote:
Zawsze myslalem ze tylko glowice silnikow skreca sie takim kluczem.
:)

Andy
Guest
Sun Jul 04, 2010 6:16 pm
Użytkownik "zenek" <zenek@op.pl> napisał w wiadomości
news:i0qgf2$hbg$1@news.onet.pl...
Quote:
Duze szynoprzewody sie skreca takim kluczem
ale nie wiem co ze zlaczkami.
Wydaje mi sie, ze nie .
Moze ktos wie z praktyki ?
--
Andrzej
Marek Lewandowski
Guest
Mon Jul 05, 2010 12:00 am
Andy wrote:
Quote:
Czy zlaczki szynowe na duze prady rzedu 200-400A
To duże prądy, czy 200-400A?
Na tyle to się jeszcze złącza/wtyki robi...
Quote:
albo inne koncowki kablowe
nalezy skrecac kluczem dynamometrycznym ?
Tak, jeśli tego dane złącze wymaga.
W praktyce rzadko które należy dokręcać ,,nie więcej niż''.
--
Marek Lewandowski
entroper
Guest
Mon Jul 05, 2010 1:05 pm
Użytkownik "Andy" <anokWYTNIJ@ceti.pl> napisał w wiadomości
news:i0qj79$p85$1@news.onet.pl...
Quote:
Moze ktos wie z praktyki ?
w praktyce skręca się "z wyczuciem" najmocniej jak się da, nikt się nie
bawi w klucze dynamometryczne nawet jeśli są zalecane :)
BTW, niejeden warsztat samochodowy również z głowicami "radzi sobie" bez
tego klucza :)
e.
Dariusz K. Ładziak
Guest
Mon Jul 05, 2010 2:42 pm
Użytkownik Marek Lewandowski napisał:
Quote:
Andy wrote:
Czy zlaczki szynowe na duze prady rzedu 200-400A
To duże prądy, czy 200-400A?
Na tyle to się jeszcze złącza/wtyki robi...
albo inne koncowki kablowe
nalezy skrecac kluczem dynamometrycznym ?
Tak, jeśli tego dane złącze wymaga.
W praktyce rzadko które należy dokręcać ,,nie więcej niż''.
W praktyce bez klucza dynamometrycznego nie powinny skręcać tego
kobiety. taki paradoks mechaniczny - to kobiety częściej urywają większe
gwinty. Przeciętny klucz projektowany jest na długość gwarantującą
sensowny moment przy założeniu siły normalnego mężczyzny. Normalny
mechanik z kluczem oswojony ciągnie ręką i jest dobrze. A kobieta, słabą
rączką nie jest w stanie dociągnąć - i zaczynają się przedłużki do
klucza a przedłużka najłatwiej zerwać... Czyli kręcić tym co fabryka
dała (normalna nakrętka - normalnym kluczem, wysoka nakrętka siłowa -
cięższym kluczem do takich nakrętek (szerzej chwyta mniej nakrętkę
rozgniatając ale i dłuższy jest) i powinno być dobrze.
--
Darek
J.F.
Guest
Mon Jul 05, 2010 2:57 pm
Użytkownik "zenek" <zenek@op.pl> napisał w wiadomości
news:i0qgf2$hbg$1@news.onet.pl...
Quote:
http://www.simet.jelonka.com/produkty/index.php?mod=main&scr=object&id=7452
Zawsze myslalem ze tylko glowice silnikow skreca sie takim
kluczem.


Skrecac to mozna wszytko - teoretycy to i kola beda przykrecac i
wszystkie inne srubki.
Zlaczki o tyle ze jak sie je za slabo skreci to grzac sie beda, a
jak za mocno to sie gwint zerwie :-)
A tak swoja droga - ta zlaczka ma 240 mm kw, czy tylko "nominalnie"
? wyglada na jakies 4mm grubosci, to by wymagalo ponad 2 cm
szerokosci ..
J.
CosteC
Guest
Mon Jul 12, 2010 5:14 am
Quote:
Zawsze myslalem ze tylko glowice silnikow skreca sie takim kluczem.


:)
Skrecac to mozna wszytko - teoretycy to i kola beda przykrecac i wszystkie
inne srubki.
Zlaczki o tyle ze jak sie je za slabo skreci to grzac sie beda, a jak za
mocno to sie gwint zerwie :-)
A tak swoja droga - ta zlaczka ma 240 mm kw, czy tylko "nominalnie" ?
wyglada na jakies 4mm grubosci, to by wymagalo ponad 2 cm szerokosci ..
No to by sie zgadzało. Często miałem do czynienia z busbarami 6x20mm w
podobnych zastosowaniach
Skręcanie zawsze robiłem metodą tak mocno jak sie da, ale normalnymi
narzędziami. Śruby M8, M10 są trudne do zerwania bez specjalnych środków.
Pozdrawiam
CosteC
j.r.
Guest
Tue Jul 13, 2010 5:39 pm
CosteC wrote:
Quote:
No to by sie zgadzało. Często miałem do czynienia z busbarami 6x20mm w
podobnych zastosowaniach
Skręcanie zawsze robiłem metodą tak mocno jak sie da, ale normalnymi
narzędziami. Śruby M8, M10 są trudne do zerwania bez specjalnych
środków.
Witam,
M8 5.6 lub 6.6 zwykłym kluczem oczkowym 150mm długości można
spokojnie ukręcić ale to chyba zależy od operatora
Trochę wyczucia i można opanować dokręcanie bez przeciągania
gwintów (charakterystyczne zmniejszenie oporu przed ukręcedniem).
--
pzdr, j.r.
Marek Lewandowski
Guest
Wed Jul 14, 2010 9:46 am
j.r. wrote:
Quote:
Trochę wyczucia i można opanować dokręcanie bez przeciągania
gwintów (charakterystyczne zmniejszenie oporu przed ukręcedniem).
Jak już opór spada, to już za późno - odkształcenie albo i rysa już
poszły...
--
Marek Lewandowski