jasio kowalski
Guest
Sun Apr 25, 2004 1:24 pm
Mam pytanie do fachowcow elektrykow.
Chce zrobic odciecie zasilania elektrycznego pompy paliwa w samochodzie.
W obwod wpialem wylacznik i bulba-pompa nie dziala przy zadnej pozycji
wylacznika. Jak wylacznik wypne z obwodu i polacze kabelki to wszystko wraca
do normy.
Problem tkwi w wylaczniku, w sklepie chcialem zwykly mechaniczny hebelkowy
ale niestety najwiekszy mial 10A.(pompa zabezpieczona jest bezpiecznikiem
20A) Kobieta sprzedala mi inny -taki z dioda na 20A i 12 V, 3 wyjścia:
Power,ACC, Ground. Wylacznik jest sprawny, dziala jako wylacz-zalacz gdy
wejscie-wyjscie jest na power-acc lub power- ground. Acha gdy jest w pozycji
zalacz to gdy wlaczam stacyjke diodka mignie raz, pompka natomiast ani drgnie.
Musze ten wylacznik podpiac do masy?(czy to wtedy bedzie gralo z zasilaniem
pompki?) Przy wlaczonej stacyjce i w pozycji zalacz obwod jest zamkniety
(wpialem sie w kabelki na wejsciu i wyjsciu z wylacznika)
Bede wdzieczny za podpowiedzi.
PZDR
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl ->
http://www.gazeta.pl/usenet/
Kabelek
Guest
Sun Apr 25, 2004 1:24 pm
Nie daje mi to spokoju, więc jeszcze jedno co przyszło mi do głowy.
Pompa może posiadać układ zabezpieczenia przed nagrzewaniem się silnika.
W przypadku zbyt dużego spadku napięcia wyłącza pompę, bo zbyt duży spadek
napięcia na zasilaniu mógłby spawodować zatrzymanie się obciążonego silnika
i nagrzewanie się uzwojeń. A to wiadomo do czego by mogło doprowadzić w
połączeniu z paliwem. Więc jeżeli źle rozpoznałeś lub są źle oznaczone
kontakty na przełączniku, a połączyłeś obwód przez diodę (wytłumaczyło by to
mignięcie diody) wystąpi spadek napięcia na wejściu zasilania pompy, to
automatyka wyłączy pompę.
Myżlę że to moja ostatnia moja uwaga.
Sorry, że tak na raty, ale nie daje mi to spokoju.
Napisz jak znajdziesz przyczynę, sam jestem ciekawy.
Pozdrawiam
Kabelek
Kabelek
Guest
Sun Apr 25, 2004 1:24 pm
Jeszcze jedno.
Może źle rozpoznałeś kontakty na przełączniku.
To by tłumaczyło mignięcie diody.
Jeżeli polączenie będzie między Power i ACC to dioda powinna się nie
zapalać.
Pozdrawiam
Kabelek
Kabelek
Guest
Sun Apr 25, 2004 1:24 pm
Użytkownik "jasio kowalski" <lopi1@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
news:c6galr$ag1$1@inews.gazeta.pl...
Quote:
Mam pytanie do fachowcow elektrykow.
Chce zrobic odciecie zasilania elektrycznego pompy paliwa w samochodzie.
W obwod wpialem wylacznik i bulba-pompa nie dziala przy zadnej pozycji
wylacznika. Jak wylacznik wypne z obwodu i polacze kabelki to wszystko
wraca
do normy.
Problem tkwi w wylaczniku, w sklepie chcialem zwykly mechaniczny hebelkowy
ale niestety najwiekszy mial 10A.(pompa zabezpieczona jest bezpiecznikiem
20A) Kobieta sprzedala mi inny -taki z dioda na 20A i 12 V, 3 wyjścia:
Power,ACC, Ground. Wylacznik jest sprawny, dziala jako wylacz-zalacz gdy
wejscie-wyjscie jest na power-acc lub power- ground. Acha gdy jest w
pozycji
zalacz to gdy wlaczam stacyjke diodka mignie raz, pompka natomiast ani
drgnie.
Musze ten wylacznik podpiac do masy?(czy to wtedy bedzie gralo z
zasilaniem
pompki?) Przy wlaczonej stacyjce i w pozycji zalacz obwod jest zamkniety
(wpialem sie w kabelki na wejsciu i wyjsciu z wylacznika)
Bede wdzieczny za podpowiedzi.
PZDR
Prawdopodobnie masz takie połączenie wewnętrzne:
Power
I
I
/
/
I Dioda
I--------->I-------
I I
ACC Grount
Podłącz Power do zasilania, ACC do pompy.
Ground jest tylko do diody świecącej, jeżeli nie potrzebujesz sygnalizacji
świetlnej to nie musisz łączyć z masą.
Sprawdź omomierzem przejście między Power a ACC w jednej z pozycji powinno
być 0 om. Jeżeli będą inne wskazania, to możesz mieć uszkodzone styki
przełącznika i przełącznik będzie zachowywał się w pozycji włącz jak
opornik.
Nie jestem Mechanikiem samochodowym, ale czy czasem pompa nie wyłącza się
automatycznie, jeżeli wykryje ciśnienie w wychodzących przewodach
paliwowych? Dopiero jak spadnie ciśnienie pompuje następną dawkę paliwa.
Może to być jeszcze uzależnione, czy silnik jest włączony (sterowanie pompy
przez komputer pokładowy) Komputer wie, że jest włączony zapłon, ale silnik
nie pracuje więc niepotrzebny jest dopływ paliwa i wyłącza pompę.
Spróbuj uruchomić silnik i sprawdź czy pompuje.
Pozdrawiam
Kabelek
Adam Dybkowski
Guest
Sun Apr 25, 2004 1:24 pm
jasio kowalski wrote:
Quote:
Chce zrobic odciecie zasilania elektrycznego pompy paliwa w samochodzie.
W obwod wpialem wylacznik i bulba-pompa nie dziala przy zadnej pozycji
wylacznika. Jak wylacznik wypne z obwodu i polacze kabelki to wszystko wraca
do normy.
Zamontuj malutki wlacznik niskopradowy, a z niego steruj przekaznikiem
juz o odpowiedniej mocy (na 20A).
--
Adam Dybkowski
adybkows@amwaw.edu.pl
http://www.amwaw.edu.pl/~adybkows/
William
Guest
Mon Apr 26, 2004 5:07 am
Quote:
Problem tkwi w wylaczniku, w sklepie chcialem zwykly mechaniczny hebelkowy
ale niestety najwiekszy mial 10A.(pompa zabezpieczona jest bezpiecznikiem
20A)
W tym zastosowaniu może tak być. Bo pstrykać przełącznikiem będziesz zawsze
w czasie gdy silnik jest wyłączony i prąd do pompy nie płynie.