rafalx
Guest
Mon Mar 22, 2004 4:47 am
Poszukuje schematu jak podlaczyc silnik 380 na 220 i odwrotnie.
Czy to jest wogole mozliwe
rafalx
PP
Guest
Mon Mar 22, 2004 3:40 pm
Malo danych...
Jest szansa zrobic to w prosty sposób jezeli jest to silnik 3faz Y/D 380/220
:)
/PP
Maciej Iwanczewski
Guest
Mon Mar 22, 2004 9:38 pm
Dnia 2004-03-21 21:47, Użytkownik rafalx napisał:
Quote:
Poszukuje schematu jak podlaczyc silnik 380 na 220 i odwrotnie.
Czy to jest wogole mozliwe
Zobacz archiwum oraz:
http://tinyurl.com/3d9en
--
Pozdrawiam
Maciek
bubba
Guest
Tue Mar 23, 2004 7:20 am
On Sun, 21 Mar 2004 21:47:18 +0100, rafalx <ra4alx@gazeta.pl> wrote:
Quote:
Poszukuje schematu jak podlaczyc silnik 380 na 220 i odwrotnie.
Czy to jest wogole mozliwe
rafalx
Nie precyzjesz dokladnie wszystkich parametrow silnika i sieci.
Wiec z domyslow i domnieman wnioskuje ze chodzi ci o silnik 3-fazowy
380V i chcesz go podlaczyc do jednofazowej sieci 220V.
Jezeli tak?, to najpierw odpowiem na druga czesc pytania, czyli
sytuacje odwrotna (slinik jednofazowy 220V i siec 3-f 380V) .
Rozwiazanie w tym wypadku jest trywialne i nie wymaga zadnych
wyjasnien.
Wracajac do pierwszej alternatywy; Nie jest formalnie udokumentowana
mozliwosc takiego zasilania silnikow 3-fazowych gwarantujaca poprawna
prace silnika w jakichs rozsadnych granicach.
Istnieje jednak mozliwosc podlaczenia na zasadach tymczasowego urzytku
w nastepujacy sposob.
Podlaczysz faze i "0" do dwoch zaciskow silnika jako pseudo "2 fazy",
natomiast trzecia faze podasz nornalna faze poprzez kondenator.
Wielkosc i parametry kondensatora powinny odpowiadac warunkom:
Pojemnosc C (uF) =60P^0.5 - przyjmuje sie jako wynik z 60pierwiastow
z "P" (moc silnika wyrazona w W)
Napiecie kondensatora : 400V~
Jezeli to nie pracuje to nie pytaj o dodatkowe wyjasnienia bo nie
podlaczalem tego. Pamietam to z dawniejszej dyskusji jak alternatywna
ciekawostka.
Jezeli nie oto chodzi to z pewnoscia wejdzie tu zagadnienie laczenia
uzwojen w "Y" i "D" co jest oczywiscie rowniez trywialne.
darek
Guest
Thu Mar 25, 2004 12:54 am
bubba wrote:
Quote:
Wielkosc i parametry kondensatora powinny odpowiadac warunkom:
Pojemnosc C (uF) =60P^0.5 - przyjmuje sie jako wynik z 60pierwiastow
z "P" (moc silnika wyrazona w W)
Napiecie kondensatora : 400V~
Coś tutaj nie pasuje. Przy takiej pojemności po krótkim czasie pójdzie
raczej dym z silnika. Do rozruchu dobrałbym ok 70 uF na 1 kW a do pracy
może być nawet o połowę mniej. Trzeba pamiętać, że moc takiego silnika
to max ok. 50% mocy znamionowej.
Z napięciem się zgadzam.
--
darek