Pawel
Guest
Mon Sep 01, 2008 7:37 am
Witajcie,
Mam pewien problem z podłączeniem silnika 230 v do bramy przesuwnej. Z
silnika wychodzą 4 przewody.
brazowy
czarny
szary
zolto zielony
zolto zielony wiadomo ale co z resztą.
Muszę podłączyć pomiędzy przewody kondensator ktory także został
ostarczony - ale pod ktore ... ogolnie jak to podłaczyć ?
pzdr
P
Jd.
Guest
Mon Sep 01, 2008 10:35 am
Użytkownik "Pawel" <p.rutkowski@wit.edu.pl> napisał w wiadomości
news:g9g2j9$nqf$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
Quote:
Witajcie,
Mam pewien problem z podłączeniem silnika 230 v do bramy przesuwnej. Z
silnika wychodzą 4 przewody.
brazowy
czarny
szary
zolto zielony
zolto zielony wiadomo ale co z resztą.
Muszę podłączyć pomiędzy przewody kondensator ktory także został
ostarczony - ale pod ktore ... ogolnie jak to podłaczyć ?
Tam są 2 uzwojenia, czyli jedna końcowka jest wspolna.
Omomierz do ręki i ustal która. Jak ustalisz to na nia podaj N, a pozostałe
2 końcowki podłącz do zacisków kondensatora. Obroty silnika w jedną czy
drugą stronę uruchamiasz podając fazę na jedną z dwu końcówek kondensatora.
--
===== Mente et Malleo =====
Jaroslaw Dubowski, Bytom
E-mail: jdubowski@interia.pl
===== Mente et Malleo =====
Konop
Guest
Mon Sep 01, 2008 10:36 am
Quote:
Mam pewien problem z podłączeniem silnika 230 v do bramy przesuwnej. Z
silnika wychodzą 4 przewody.
brazowy
czarny
szary
Typowo są to kolory oznaczające 3 fazy ;P... Więc jedna z opcji jest
taka, że masz silnik 3 fazowy i jak podepniesz je w sposób 1-1, 2-2 i
3-3 to Ci się będzie brama otwierać, a jak 1-3, 2-2, 3-1 to się będzie
zamykać... ale niestety, nie potrafię powiedzieć stąd jaka powinna być
dokładnie kolejność (który przewód do której fazy), złe podłączenie może
uszkodzić silnik... swoją drogą - nie wiem, czy stosuje się silniki
3-fazowe do napędzania bramy... więc opcji może być więcej, ale ta
wynikałaby z kolorów przewodów....
Quote:
Muszę podłączyć pomiędzy przewody kondensator ktory także został
ostarczony - ale pod ktore ... ogolnie jak to podłaczyć ?
Dostarczyli Ci kondensator, ale nie dostarczyli instrukcji??!! Gdzie Ty
ten silnik kupiłeś?? Na bazarze, czy na Allegro, "w super-promocji"??

... bo w Polsce prawo mamy takie, że instrukcja po polsku być musi
dostarczona

... W sumie obecność jednego kondensatora wskazywałaby
raczej na to, że silnik 1-fazowy

... Więc, jak widzisz, opierając się
na domysłach można dojść do wielu dziwnych wniosków...
Pozdrawiam
Konop
Pawel
Guest
Mon Sep 01, 2008 10:41 am
Quote:
Muszę podłączyć pomiędzy przewody kondensator ktory także został
ostarczony - ale pod ktore ... ogolnie jak to podłaczyć ?
Dostarczyli Ci kondensator, ale nie dostarczyli instrukcji??!! Gdzie Ty
ten silnik kupiłeś?? Na bazarze, czy na Allegro, "w super-promocji"??

... bo w Polsce prawo mamy takie, że instrukcja po polsku być musi
dostarczona

... W sumie obecność jednego kondensatora wskazywałaby
raczej na to, że silnik 1-fazowy

... Więc, jak widzisz, opierając się na
domysłach można dojść do wielu dziwnych wniosków...
Pozdrawiam
Konop
Dzieki za odpowiedz. Widzisz zyjemy w dziwnym kraju. Kupiłem napęd FAAC i w
instrukcji jest powiedziane.
"
5.3.1.Silnik
Do skrzynki typu "APM-CHM-COM" (otwiera/ zamyka) należy podłączyć przewody
zasilania silnika,
podłączając kondensator pomiędzy listwę APM i listwę CHM"
Tylko zapomnieli oznaczyć ktory kabel jest właśnie APM-CHM-COM ( chodzi o
kolory ) - Jedyny co wiem to ten czwarty z silnika - usiemienia .
Konop
Guest
Mon Sep 01, 2008 10:50 am
Quote:
Tam są 2 uzwojenia, czyli jedna końcowka jest wspolna.
Omomierz do ręki i ustal która. Jak ustalisz to na nia podaj N, a pozostałe
2 końcowki podłącz do zacisków kondensatora. Obroty silnika w jedną czy
drugą stronę uruchamiasz podając fazę na jedną z dwu końcówek kondensatora.
Z taką opcją też się liczyłem - ale te chore kolory kabli ;P... widać
producent dał kabel "standardowy" 4-żyłowy z uziemieniem

... czyli 3xL
+ PE

... Jakby dał 2xL + N + PE byłoby łatwiej, nie??

...
Pozdrawiam
Konop
Pawel
Guest
Mon Sep 01, 2008 11:23 am
Quote:
Z taką opcją też się liczyłem - ale te chore kolory kabli ;P... widać
producent dał kabel "standardowy" 4-żyłowy z uziemieniem

... czyli 3xL +
PE

... Jakby dał 2xL + N + PE byłoby łatwiej, nie??

...
Pozdrawiam
Konop
BY było znacznie łatwiej ... a tak musze odkopać omomierz.
Dziękie za pomoc.
pzdr
Pawel
Michał Trych
Guest
Mon Sep 01, 2008 12:01 pm
Quote:
Dzieki za odpowiedz. Widzisz zyjemy w dziwnym kraju. Kupiłem napęd FAAC i
w
instrukcji jest powiedziane.
"
5.3.1.Silnik
Do skrzynki typu "APM-CHM-COM" (otwiera/ zamyka) należy podłączyć przewody
zasilania silnika,
podłączając kondensator pomiędzy listwę APM i listwę CHM"
Tylko zapomnieli oznaczyć ktory kabel jest właśnie APM-CHM-COM ( chodzi o
kolory ) - Jedyny co wiem to ten czwarty z silnika - usiemienia .
Jak mialem problem z faac, co prawda przewaznie jak sie jakies cuda dzialy,
albo nie bylo wcale papierow, zawsze dzwonilem do wawy, szybko i sprawnie:)
swoja droga nie widzialem jeszcze zeby trzeba bylo podlaczac silnik. Zawsze
bylo podlaczone.
pozdrawiam
Michał Trych