RTV forum PL | NewsGroups PL

Jak prawidłowo podłączyć silnik 230V do bramy przesuwnej z 4 przewodami?

Podłączenie silnika do bramy przesuwnej

NOWY TEMAT

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak prawidłowo podłączyć silnik 230V do bramy przesuwnej z 4 przewodami?

Pawel
Guest

Mon Sep 01, 2008 7:37 am   



Witajcie,
Mam pewien problem z podłączeniem silnika 230 v do bramy przesuwnej. Z
silnika wychodzą 4 przewody.
brazowy
czarny
szary
zolto zielony
zolto zielony wiadomo ale co z resztą.
Muszę podłączyć pomiędzy przewody kondensator ktory także został
ostarczony - ale pod ktore ... ogolnie jak to podłaczyć ?


pzdr
P

Jd.
Guest

Mon Sep 01, 2008 10:35 am   



Użytkownik "Pawel" <p.rutkowski@wit.edu.pl> napisał w wiadomości
news:g9g2j9$nqf$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
Quote:
Witajcie,
Mam pewien problem z podłączeniem silnika 230 v do bramy przesuwnej. Z
silnika wychodzą 4 przewody.
brazowy
czarny
szary
zolto zielony
zolto zielony wiadomo ale co z resztą.
Muszę podłączyć pomiędzy przewody kondensator ktory także został
ostarczony - ale pod ktore ... ogolnie jak to podłaczyć ?

Tam są 2 uzwojenia, czyli jedna końcowka jest wspolna.

Omomierz do ręki i ustal która. Jak ustalisz to na nia podaj N, a pozostałe
2 końcowki podłącz do zacisków kondensatora. Obroty silnika w jedną czy
drugą stronę uruchamiasz podając fazę na jedną z dwu końcówek kondensatora.


--
===== Mente et Malleo =====
Jaroslaw Dubowski, Bytom
E-mail: jdubowski@interia.pl
===== Mente et Malleo =====

Konop
Guest

Mon Sep 01, 2008 10:36 am   



Quote:
Mam pewien problem z podłączeniem silnika 230 v do bramy przesuwnej. Z
silnika wychodzą 4 przewody.
brazowy
czarny
szary

Typowo są to kolory oznaczające 3 fazy ;P... Więc jedna z opcji jest
taka, że masz silnik 3 fazowy i jak podepniesz je w sposób 1-1, 2-2 i
3-3 to Ci się będzie brama otwierać, a jak 1-3, 2-2, 3-1 to się będzie
zamykać... ale niestety, nie potrafię powiedzieć stąd jaka powinna być
dokładnie kolejność (który przewód do której fazy), złe podłączenie może
uszkodzić silnik... swoją drogą - nie wiem, czy stosuje się silniki
3-fazowe do napędzania bramy... więc opcji może być więcej, ale ta
wynikałaby z kolorów przewodów....

Quote:
Muszę podłączyć pomiędzy przewody kondensator ktory także został
ostarczony - ale pod ktore ... ogolnie jak to podłaczyć ?

Dostarczyli Ci kondensator, ale nie dostarczyli instrukcji??!! Gdzie Ty
ten silnik kupiłeś?? Na bazarze, czy na Allegro, "w super-promocji"??
Razz... bo w Polsce prawo mamy takie, że instrukcja po polsku być musi
dostarczona Wink... W sumie obecność jednego kondensatora wskazywałaby
raczej na to, że silnik 1-fazowy Wink... Więc, jak widzisz, opierając się
na domysłach można dojść do wielu dziwnych wniosków...

Pozdrawiam
Konop

Pawel
Guest

Mon Sep 01, 2008 10:41 am   



Quote:
Muszę podłączyć pomiędzy przewody kondensator ktory także został
ostarczony - ale pod ktore ... ogolnie jak to podłaczyć ?

Dostarczyli Ci kondensator, ale nie dostarczyli instrukcji??!! Gdzie Ty
ten silnik kupiłeś?? Na bazarze, czy na Allegro, "w super-promocji"??
Razz... bo w Polsce prawo mamy takie, że instrukcja po polsku być musi
dostarczona Wink... W sumie obecność jednego kondensatora wskazywałaby
raczej na to, że silnik 1-fazowy Wink... Więc, jak widzisz, opierając się na
domysłach można dojść do wielu dziwnych wniosków...

Pozdrawiam
Konop

Dzieki za odpowiedz. Widzisz zyjemy w dziwnym kraju. Kupiłem napęd FAAC i w
instrukcji jest powiedziane.
"
5.3.1.Silnik

Do skrzynki typu "APM-CHM-COM" (otwiera/ zamyka) należy podłączyć przewody
zasilania silnika,

podłączając kondensator pomiędzy listwę APM i listwę CHM"



Tylko zapomnieli oznaczyć ktory kabel jest właśnie APM-CHM-COM ( chodzi o
kolory ) - Jedyny co wiem to ten czwarty z silnika - usiemienia .

Konop
Guest

Mon Sep 01, 2008 10:50 am   



Quote:
Tam są 2 uzwojenia, czyli jedna końcowka jest wspolna.

Omomierz do ręki i ustal która. Jak ustalisz to na nia podaj N, a pozostałe
2 końcowki podłącz do zacisków kondensatora. Obroty silnika w jedną czy
drugą stronę uruchamiasz podając fazę na jedną z dwu końcówek kondensatora.

Z taką opcją też się liczyłem - ale te chore kolory kabli ;P... widać
producent dał kabel "standardowy" 4-żyłowy z uziemieniem Wink... czyli 3xL
+ PE Wink... Jakby dał 2xL + N + PE byłoby łatwiej, nie?? Wink...

Pozdrawiam
Konop

Pawel
Guest

Mon Sep 01, 2008 11:23 am   



Quote:
Z taką opcją też się liczyłem - ale te chore kolory kabli ;P... widać
producent dał kabel "standardowy" 4-żyłowy z uziemieniem Wink... czyli 3xL +
PE Wink... Jakby dał 2xL + N + PE byłoby łatwiej, nie?? Wink...

Pozdrawiam
Konop

BY było znacznie łatwiej ... a tak musze odkopać omomierz.
Dziękie za pomoc.
pzdr
Pawel

Michał Trych
Guest

Mon Sep 01, 2008 12:01 pm   



Quote:
Dzieki za odpowiedz. Widzisz zyjemy w dziwnym kraju. Kupiłem napęd FAAC i
w
instrukcji jest powiedziane.
"
5.3.1.Silnik

Do skrzynki typu "APM-CHM-COM" (otwiera/ zamyka) należy podłączyć przewody
zasilania silnika,

podłączając kondensator pomiędzy listwę APM i listwę CHM"

Tylko zapomnieli oznaczyć ktory kabel jest właśnie APM-CHM-COM ( chodzi o
kolory ) - Jedyny co wiem to ten czwarty z silnika - usiemienia .


Jak mialem problem z faac, co prawda przewaznie jak sie jakies cuda dzialy,
albo nie bylo wcale papierow, zawsze dzwonilem do wawy, szybko i sprawnie:)
swoja droga nie widzialem jeszcze zeby trzeba bylo podlaczac silnik. Zawsze
bylo podlaczone.

pozdrawiam
Michał Trych

elektroda NewsGroups Forum Index - Elektronika Polska - Jak prawidłowo podłączyć silnik 230V do bramy przesuwnej z 4 przewodami?

NOWY TEMAT

Regulamin - Zasady uzytkowania Polityka prywatnosci Kontakt RTV map News map