Ireneusz Niemczyk
Guest
Sat Nov 20, 2004 1:03 pm
Mam pytanie. W jednej z maszyn jest fabrycznie zamontowany silnik
(zakladam ze klatkowy) 2 biegowy.
Poproszono mnie o podlaczenie do niego falownika, jednak mam z tym
pewien problem - dylemat.
Na silniku jest naklejka, z ktorej wynika ze jest to typowy silnik z
podlaczeniem gwiazda-trojkat, ale...na tej naklejce jest inna,
pokazujaca troche idiotyczny sposob podlaczenia. Mam wiec obawy przed
przylaczeniem do silnika czegokolwiek, a juz na pewno falownika.
W zwiazku z tym pytanie, czy ktos moze mi wyjasnic co to za dziwadlo?
Pierwotna naklejka sugeruje zwarcie 3 pinow w jednym rzedzie - mamy
gwiazde, albo zwarcie parami trzech rzedow - mamy trojkat. Czyli
calkowicie normalnie.
Natomiast ta naklejona na nia sugeruje zwarcie jednego rzedu - jeden z
biegow, albo nie zwieranie niczego - mamy drugi bieg. Hmm...
przedziwne. Do tego siakis lakoniczny opis w niemieckim
Do tego jest jeszcze jedna para przewodow - zakladam ze to hamulec.
__
Pzd, Irek.N.
Marek Lewandowski
Guest
Sat Nov 20, 2004 4:23 pm
Ireneusz Niemczyk wrote:
Quote:
Natomiast ta naklejona na nia sugeruje zwarcie jednego rzedu - jeden z
biegow, albo nie zwieranie niczego - mamy drugi bieg. Hmm...
przedziwne. Do tego siakis lakoniczny opis w niemieckim
Do tego jest jeszcze jedna para przewodow - zakladam ze to hamulec.
podrzuć ten kawałek po niemiecku, ja germańskim narzeczem szprecham...
--
Marek Lewandowski ICQ# 10139051/GG# 154441
locustXpoczta|onet|pl
http://www.stud.uni-karlsruhe.de/~uyh0
[! Odpowiadaj pod cytatem. Tnij cytaty. Podpisuj posty. !]
Ireneusz Niemczyk
Guest
Sat Nov 20, 2004 6:15 pm
A moge jpg-a?, bo to chyba ma znaczenie gdzie ten txt...
__
Pzd, Irek.N.
Marek Lewandowski
Guest
Sat Nov 20, 2004 6:28 pm
Ireneusz Niemczyk wrote:
Quote:
A moge jpg-a?, bo to chyba ma znaczenie gdzie ten txt...
jasne - rzucaj na priv albo na www
--
Marek Lewandowski ICQ# 10139051/GG# 154441
locustXpoczta|onet|pl
http://www.stud.uni-karlsruhe.de/~uyh0
[! Odpowiadaj pod cytatem. Tnij cytaty. Podpisuj posty. !]
Ireneusz Niemczyk
Guest
Sat Nov 20, 2004 7:12 pm
Poszlo.
__
Pzd, Irek.N.
Marek Lewandowski
Guest
Sat Nov 20, 2004 9:05 pm
Ireneusz Niemczyk wrote:
Quote:
Poszlo.
doszło :)
Tu jest dekielek:
http://www.stud.uni-karlsruhe.de/~uyh0/gAtt.cgi?view=1523&cat=11&ord=-15230
A to jest to, jak to w środku wygląda:
http://www.stud.uni-karlsruhe.de/~uyh0/gAtt.cgi?view=1524&cat=11&ord=-15240
Czyli zakładając zworę zmieniasz układ połączeń z trójkąta na _podwójną_
gwiazdę i jednocześnie zmieniasz dwukrotnie szybkość wirowania pola.
Pod falownik podpinałbym to jako gwiazdę - nie masz problemu krążącego
prądu w uzwojeniach.
Nie zapomnij o sterowaniu hamulcem! Masz jakieś dane na jego temat?
--
Marek Lewandowski ICQ# 10139051/GG# 154441
locustXpoczta|onet|pl
http://www.stud.uni-karlsruhe.de/~uyh0
[! Odpowiadaj pod cytatem. Tnij cytaty. Podpisuj posty. !]
Jack
Guest
Sat Nov 20, 2004 11:46 pm
Quote:
Natomiast ta naklejona na nia sugeruje zwarcie jednego rzedu - jeden z
biegow, albo nie zwieranie niczego - mamy drugi bieg. Hmm...
przedziwne. Do tego siakis lakoniczny opis w niemieckim
Do tego jest jeszcze jedna para przewodow - zakladam ze to hamulec.
To jest typowy układ połączenia silnika dwubiegowego jedno uzwojeniowego
Przy rozwartych pinach masz trójkąt i niższe obroty i moc a
przy zwartych pinach robisz podwójną gwiazdę i masz większe obroty i moc.
Pozdrawiam
Jeffrey
Guest
Sun Nov 21, 2004 8:30 am
Ireneusz Niemczyk wrote:
Quote:
Do tego jest jeszcze jedna para przewodow - zakladam ze to hamulec.
jeżeli to są przewody dosyć cienkie rzędu 0,5 0,75 to prawdopodobnie
jest to zabezpieczenie termiczne silnika w postaci termistora lub
przełącznika termicznego. Jeżeli silnik możesz obracać ręcznie to na
pewno nie jest to hamulec.
co do falownika to połącz na stałe jak do biegu szybszego i falownik
załatwi ci rozruch, ustaw tylko odpowiedni czas przyśpieszania
Jeffrey