Tasman
Guest
Mon Oct 04, 2004 8:11 pm
mam problem z poczlaczneie elekrycznych szyb
cala instalacja to samorobka...nie wiem jak to wyglada w rzcezywistosci
opisze problem
dwa podnosniki - silniczki- z kazdego wychodza dwa kable .
czerwony i niebiski, jesli na czerwony podamy + na neibieski - szyba sie
zamyka, jesli na niebieski + a na czerwony - szyba sie otwiera] czyli
standardowy silniczek
do tego mam przyciski z 4 kneflikami- jedna syba dol gora, i druga tak samo
wejsc na kabelki przy przelcnziku 6 :
1. masa na zaroweczke
2. prąd na wszystkie przyciski izaroweczke
3,4,5,6- prad podawany po nacisnieciu przycisku
jaki musz edo tego przekaznikzastosowac zeby to dzialalo? ma ktos moze jakis
schamat?
Tomek
Guest
Mon Oct 04, 2004 9:26 pm
Quote:
mam problem z poczlaczneie elekrycznych szyb
cala instalacja to samorobka...nie wiem jak to wyglada w rzcezywistosci
opisze problem
dwa podnosniki - silniczki- z kazdego wychodza dwa kable .
czerwony i niebiski, jesli na czerwony podamy + na neibieski - szyba sie
zamyka, jesli na niebieski + a na czerwony - szyba sie otwiera] czyli
standardowy silniczek
do tego mam przyciski z 4 kneflikami- jedna syba dol gora, i druga tak samo
wejsc na kabelki przy przelcnziku 6 :
1. masa na zaroweczke
2. prąd na wszystkie przyciski izaroweczke
3,4,5,6- prad podawany po nacisnieciu przycisku
jaki musz edo tego przekaznikzastosowac zeby to dzialalo? ma ktos moze jakis
schamat?
Nie wiem jak Ci pomóc. Ale jakbyś to wszystko napisał po Polsku to może innym
byłoby łatwiej zrozumieć o co Ci chodzi. Tomek
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy:
http://niusy.onet.pl
Adam Dybkowski
Guest
Mon Oct 04, 2004 10:21 pm
Tasman wrote:
Quote:
mam problem z poczlaczneie elekrycznych szyb
cala instalacja to samorobka...nie wiem jak to wyglada w rzcezywistosci
opisze problem
dwa podnosniki - silniczki- z kazdego wychodza dwa kable .
[...]
do tego mam przyciski z 4 kneflikami
kneflikami? :-D
--
Adam Dybkowski
adybkows@amwaw.edu.pl
http://www.amwaw.edu.pl/~adybkows/
Jd.
Guest
Tue Oct 05, 2004 2:52 am
Uzytkownik "Adam Dybkowski" <adybkows@amwaw.edu.pl> napisal w wiadomosci
news:cjsm0c$rbh$2@nemesis.news.tpi.pl...
Quote:
do tego mam przyciski z 4 kneflikami
kneflikami?
Pieronie, cozes to kneflika nigdy nie widziol? Zobejrzyj sie na koszula, sam
mosz na somym przodzie ze siedym keflików

)
Przeca tyn co pyto to ón je z Gisza, i beztóz godo, bo on je rychtyk fajny
Slonzok

)
--
==========###-###*###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom jdubowski@interia.pl
==========###-###-###-###==============
Ukaniu
Guest
Tue Oct 05, 2004 5:29 am
Użytkownik "Tasman" <tasman@gisz.net.plKASUJ_TO> napisał w wiadomości
news:cjsf54$8k0$1@news.onet.pl...
Quote:
wejsc na kabelki przy przelcnziku 6 :
1. masa na zaroweczke
2. prąd na wszystkie przyciski izaroweczke
3,4,5,6- prad podawany po nacisnieciu przycisku
jaki musz edo tego przekaznikzastosowac zeby to dzialalo? ma ktos moze
jakis
schamat?
Witam,
Do całości będą potrzebne jeszcze 2 przekaźniki na szybę.
Przycisk uruchomi przekaźnik który poda napicie o odpowiedniej polaryzacji
na silnik, (jeden od zamykania, drugi od otwierania).
Potrzebne są więc 4 przekaźniki z pojedynczą parą styków(te które
umożliwiają zamknięcie obwodu bez lub po podaniu napięcia na cewkę, czyli
mają 3 złącza i jeden ruchomy styk), bezpiecznik w oprawce na zasilaniu
(gdyby powstało zwarcie)
To jest rozwiązanie najprostsze, można wykonać także układ elektroniczny ale
chyba nie warto.
przewody silnika podłączamy do ruchomych styków, plus zasilania do końcówek
NC (te co są zwarte bez napięcia na cewce), minus do NO(rozwarte).
Podając napięcie na któryś z przekaźników załączamy silnik raz z jednej
strony raz z drugiej do masy powodując zmianę kierunku obrotów.
Pozdrawiam Łukasz
bad_skipper
Guest
Tue Oct 05, 2004 11:35 am
"Tasman" <tasman@gisz.net.plKASUJ_TO> wrote in message
news:cjsf54$8k0$1@news.onet.pl...
Quote:
mam problem z poczlaczneie elekrycznych szyb
cala instalacja to samorobka...nie wiem jak to wyglada w rzcezywistosci
opisze problem
dwa podnosniki - silniczki- z kazdego wychodza dwa kable .
czerwony i niebiski, jesli na czerwony podamy + na neibieski - szyba sie
zamyka, jesli na niebieski + a na czerwony - szyba sie otwiera] czyli
standardowy silniczek
do tego mam przyciski z 4 kneflikami- jedna syba dol gora, i druga tak
samo
wejsc na kabelki przy przelcnziku 6 :
1. masa na zaroweczke
2. prąd na wszystkie przyciski izaroweczke
3,4,5,6- prad podawany po nacisnieciu przycisku
jaki musz edo tego przekaznikzastosowac zeby to dzialalo? ma ktos moze
jakis
schamat?
Jak bys mial takie knefliki, to nie musial bys przekaznikow stosowac...
http://home.wi.rr.com/mrdani/PWSwitch1.jpg
http://home.wi.rr.com/mrdani/PWSwitch2.jpg
poprostu przelacznik... krzyzowy.
--
---
Shreek
Guest
Tue Oct 05, 2004 4:30 pm
Użytkownik "Tasman" <tasman@gisz.net.plKASUJ_TO> napisał w wiadomości
news:cjsf54$8k0$1@news.onet.pl...
Quote:
2. prąd na wszystkie przyciski izaroweczke
3,4,5,6- prad podawany po nacisnieciu przycisku
jaki musz edo tego przekaznikzastosowac zeby to dzialalo? ma ktos moze
jakis
schamat?
Pokombinuj trochę i zaprojektuj przekaźniki co będą odwracać polaryzację
zasilania ...
Jednak cała zabawa zaczyna się gdy szyby dojadą do końca i silniki zaczynają
pracować na zwarciu - chwilę się zagapisz i spalisz instalację.
Normalnie podczas podnoszenia szyb prąd zasilania waha się w granicach 15 -
20A ... na zwarciu poleci wysoko w górę.
Moja rada jest taka: poszukaj centralki szyb od jakiegoś starszego
samochodu. Ja za taką od VW corrado (1991) dałem 40zł i działa super: ma
opcję domykania szyb, jak zamykasz szyby to możesz przycisk trzymać ile
wlezie - centralka odcina zasilanie po przekroczeniu odpowiedniego prądu ...
(ma jeszcze kilka funkcji)
--
Mirosław P.
GG 1119311
Zbyszek
Guest
Tue Oct 05, 2004 7:55 pm
Quote:
Jednak cała zabawa zaczyna się gdy szyby dojadą do końca i silniki
zaczynają
pracować na zwarciu - chwilę się zagapisz i spalisz instalację.
Normalnie podczas podnoszenia szyb prąd zasilania waha się w granicach
15 -
20A ... na zwarciu poleci wysoko w górę.
Moja rada jest taka: poszukaj centralki szyb od jakiegoś starszego
samochodu. Ja za taką od VW corrado (1991) dałem 40zł i działa super: ma
opcję domykania szyb, jak zamykasz szyby to możesz przycisk trzymać ile
wlezie - centralka odcina zasilanie po przekroczeniu odpowiedniego prądu
....
(ma jeszcze kilka funkcji)
Można zamiast centralki włożyć w szereg z silikami zabezpieczenie -
pozystory na
odpowiedni prąd - koszt to parę zł.
A ja mam do tego pytanie: w moim samochodzie jest jak dotąd ręczne
opuszczanie szyb, czy trudno?/kosztownie?/da się? to
przerobić na elektrykę - chodzi mi o samą mechanikę - montaż silnika, bo z
elektryką nie
będę miał problemów.
Czy takie silniki-mechanizmy to są tak samo uniwersalne jak np siłowniki
centralnego
dla różnych modeli samochodów??
pzdr
zbyszek
Andrzej Seneczko
Guest
Fri Oct 08, 2004 1:21 pm
Quote:
Czy takie silniki-mechanizmy to są tak samo uniwersalne jak np siłowniki
centralnego
dla różnych modeli samochodów??
pzdr
zbyszek
sa widzialem na allegro troche drogie , ja w swoim 125p mam od poloneza
kupilem je za 210 zl, no i musialem co ieco przerabiac
--
Pozdrawiam Andrzej
ziel
Guest
Fri Oct 08, 2004 3:09 pm
On Behalf Of Andrzej Seneczko
Quote:
sa widzialem na allegro troche drogie , ja w swoim 125p mam od poloneza
kupilem je za 210 zl, no i musialem co ieco przerabiac
Są tez do kupienia uniwersalne za 200zł, pasujące do każdego samochodu.
pzdr
Artur
--
Archiwum grupy:
http://niusy.onet.pl/pl.misc.elektronika
Zbyszek
Guest
Mon Oct 11, 2004 12:54 pm
Użytkownik "ziel" <zielpro@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:GCEELCNNHEGDKMODCEPBGEFGIDAA.zielpro@poczta.onet.pl...
Quote:
On Behalf Of Andrzej Seneczko
sa widzialem na allegro troche drogie , ja w swoim 125p mam od poloneza
kupilem je za 210 zl, no i musialem co ieco przerabiac
Są tez do kupienia uniwersalne za 200zł, pasujące do każdego samochodu.
pzdr
Artur
--
Archiwum grupy:
http://niusy.onet.pl/pl.misc.elektronika
Dzięki serdecznwe wszystkim
zbyszek